MacKenzie

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na 2 à 3 dagen bewaarde content niet meer te bekijken

Heb sinds een maandje de Next box staan, plus een extra box voor de slaapkamer. Heb ook de Ziggo GO app geinstalleerd op mijn mobiel, eerst de oude Samsung A70 en sinds vorige week mijn nieuwe Samsung A50. Heb al contact gehad met Ziggo maar die weten het ook niet? (komt niet veel uit en het standaard antwoord is opnieuw installeren)

Bij installatie en inloggen van de app werkt alles goed. Kan overal naar kijken, alles opnemen, alles terug kijken. Dan, na een dag of 2 - 3 kijk ik in mijn bewaard of opname lijst, selecteer wat ik bewaard of opgenomen heb en dan staat er alleen KIJK OP TV. Het simpele KIJKEN is verdwenen, maakt niet uit welk programma ik dan selecteer. Dan moet ik de app verwijderen van mijn mobiel en deze weer opnieuw installeren. Ziedaar! KIJKEN is terug, kan weer 2 of 3 dagen kijken op mijn mobiel!

Dit is een herhalend fenomeen en erg irritant kan ik zeggen... Iemand die daar een oplossing voor weet? Of het zelfde meemaakt?
18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Is dat bij alle zenders of bij bepaalde zenders?
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Is dat bij alle zenders of bij bepaalde zenders?

Alle zenders...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Goed dat je het hier meld, ik ga het ook eens proberen te reproduceren.

Ziggo moderators lezen sowieso alles en leggen het op de juiste plek weg in de organisatie.
Arjen Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Super bedankt voor je melding MacKenzie. Dit probleem ben ik eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen! Laten we er eens dieper op induiken.

Zelf heb ik nog wat bewaarde opnames staan die ouder zijn dan 3 dagen. Bij mij staat er nog 'Kijk' en het werkt ook nog. Ik ben dus heel erg benieuwd welke versie je van de Ziggo GO app gebruikt. Kun je me dat eens vertellen?

Jij ook alvast bedankt voor het proberen te reproduceren, Be rt! We horen graag 🙂
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 79Likes
Misschien een gekke vraag maar als je die foutmelding krijgt helpt het dan mogelijk om even uit en weer in te loggen (op de Go app)?

Ik heb net even een testje gedaan met een oude opname "Hollow man", film die ik vorige week heb opgenomen (RTL7, Vrijdag 13 September (als dat maar goed gaat! :grimacing:)) en ik kan deze nog altijd starten om te bekijken... gelukkig heb ik tot 2020 de tijd 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
ShelLuser Het is sowieso aan te bevelen, als er vreemde dingen gebeuren met de Ziggo Go app, om b.v. in Windows in Instellingen - Apps - Ziggo Go - Geavanceerde opties te openen en daar op Opnieuw instellen te klikken, dan wordt de cache geleegd en allerlei instellingen verwijderd, je moet daarna wel opnieuw inloggen.
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ShelLuser wrote:
Misschien een gekke vraag maar als je die foutmelding krijgt helpt het dan mogelijk om even uit en weer in te loggen (op de Go app)?

Ik heb net even een testje gedaan met een oude opname "Hollow man", film die ik vorige week heb opgenomen (RTL7, Vrijdag 13 September (als dat maar goed gaat! :grimacing:)) en ik kan deze nog altijd starten om te bekijken... gelukkig heb ik tot 2020 de tijd 😉

Nope. Geprobeerd met uitlogen, en ook om geheugen leeg te maken maar No joy!
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
ShelLuser Het is sowieso aan te bevelen, als er vreemde dingen gebeuren met de Ziggo Go app, om b.v. in Windows in Instellingen - Apps - Ziggo Go - Geavanceerde opties te openen en daar op Opnieuw instellen te klikken, dan wordt de cache geleegd en allerlei instellingen verwijderd, je moet daarna wel opnieuw inloggen.

Cache legen is altijd het eerste wat ik doe. Maar dat maakt in dit geval helemaal niets uit. Lijkt een glitch te zijn die zich steeds hernieuwt. Vraag me af of het te maken heeft met het feit dat ik 2 next boxen heb? Maakt ook niet uit of ik het op een gedeeld account probeer, of my personal account.
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Arjen Ziggo wrote:
Super bedankt voor je melding MacKenzie. Dit probleem ben ik eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen! Laten we er eens dieper op induiken.

Zelf heb ik nog wat bewaarde opnames staan die ouder zijn dan 3 dagen. Bij mij staat er nog 'Kijk' en het werkt ook nog. Ik ben dus heel erg benieuwd welke versie je van de Ziggo GO app gebruikt. Kun je me dat eens vertellen?

Jij ook alvast bedankt voor het proberen te reproduceren, Be rt! We horen graag 🙂

De laatste versie die GooglePlay geeft. Ik plaats wel even een screenshot.
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Om het na te bootsen is vrij simpel denk ik? Ik heb een lijst met bewaarde programma's die ik graag kijk. (Ik print hier een screenshot) Ik selecteer het programma dat ik volg, krijg een lijst van afleveringen, selecteer er 1tje en dat is het. De ene keer staat er KIJK (zoals in bijgesloten screenshot) 2 of 3 dagen later staat er KIJK OP TV en dan gaan we herinstalleren. Ik schat in dat hij vanavond, of morgen weer komt met KIJK OP TV dus dan plaats ik daar ook een SS van.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
MacKenzie,

Even tussendoor een vraag van mijn kant. Als een opname hebt waarbij de afspeelknop ontbreekt, wil je dan eens het programma zoeken via het vergrootglas rechts bovenin? Om vervolgens daar te proberen het programma af te spelen?
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sander Ziggo wrote:
MacKenzie,

Even tussendoor een vraag van mijn kant. Als een opname hebt waarbij de afspeelknop ontbreekt, wil je dan eens het programma zoeken via het vergrootglas rechts bovenin? Om vervolgens daar te proberen het programma af te spelen?

Heb ik gedaan en dan krijg je het zelfde resultaat. Grappig iets, sinds dat ik hier gepost heb met dit probleem heb ik niet meer hoeven herinstalleren! Ben benieuwd hoe lang dat dit goed gaat...
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
MacKenzie wrote:

Sander Ziggo wrote:
MacKenzie,

Even tussendoor een vraag van mijn kant. Als een opname hebt waarbij de afspeelknop ontbreekt, wil je dan eens het programma zoeken via het vergrootglas rechts bovenin? Om vervolgens daar te proberen het programma af te spelen?
Heb ik gedaan en dan krijg je het zelfde resultaat. Grappig iets, sinds dat ik hier gepost heb met dit probleem heb ik niet meer hoeven herinstalleren! Ben benieuwd hoe lang dat dit goed gaat...


Dat klinkt al een stuk beter! Als we had iets hadden gedaan op de achtergrond, had ik graag de credits op me genomen 😉 maar dit is erg toevallig. Houd ons op de hoogte!
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Had niks moeten zeggen ?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi MacKenzie, het voorbeeld wat je nu geeft is geen opname zie ik, maar een Replay uitzending. Daarnaast is het een uitzending die net is afgelopen (een uurtje voordat je het screenshot hebt gemaakt), dus de na 2 a 3 dagen regel gaat hierbij ook niet op.

Als ik nu dezelfde aflevering via de TV-gids open in Ziggo GO (die is vandaag nog beschikbaar voor Replay tot ~19:05) krijg ik wel de knop "Kijk", heb jij die nu ook of ontbreekt deze nog steeds?
Heb je deze serie in je Kijklijst opgeslagen of zoek je hem op in de TV-gids?
MacKenzie
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi MacKenzie, het voorbeeld wat je nu geeft is geen opname zie ik, maar een Replay uitzending. Daarnaast is het een uitzending die net is afgelopen (een uurtje voordat je het screenshot hebt gemaakt), dus de na 2 a 3 dagen regel gaat hierbij ook niet op.

Als ik nu dezelfde aflevering via de TV-gids open in Ziggo GO (die is vandaag nog beschikbaar voor Replay tot ~19:05) krijg ik wel de knop "Kijk", heb jij die nu ook of ontbreekt deze nog steeds?
Heb je deze serie in je Kijklijst opgeslagen of zoek je hem op in de TV-gids?

Maakt niet uit of het een opname is, of een replay. Het selecteren via de TVgigs geeft het zelfde probleem... Screenshot kwam even zo uit omdat ik op dat moment dat programma wilde kijken en hij daar de melding gaf. Serie is opgeslagen in kijklijst.

Trouwens ook iets nieuws en spannends aan probleem met Next en Go. Op mijn mobiel kan ik bijvoorbeeld als ik via de zoekoptie Dr Pol of iets anders opzoek een hele serie met dingen terug kijken terwijl dat op mijn PC via GO niet mogelijk is. Met andere woorden, waar ik op mijn mobiel keuze heb uit 20 delen, heb ik er op mijn PC maar 4 om uit te kiezen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
MacKenzie wrote:
Serie is opgeslagen in kijklijst.

Daar zit wellicht de crux, is de Kijk knop wel zichtbaar als je dit programma uit je kijklijst verwijderd? Ik ben benieuwd!

Uitgelicht topic