Beantwoord

Mobiel streamen met Ziggo GO

• 19 februari 2018
  • 15 Reacties
  • 26840x Bekeken

Reputatie 2
Hallo allemaal.....
In de ZiggoGo app heb ik nu de mogelijk Auto, Hoog, Medium of Laag in te stellen. Aangezien ik en velen met mij gebruik maak het mobieltje voor het afspelen van de video komt bij mij de vraag op: hoeveel data gebruiken de diverse instellingen voor bv 1 minuut video? Wat is dus de bitrate en is VBR of CBR. Wie het weet mag het zeggen.
MVG
Peter T
icon

Best beantwoord door Peter T 22 februari 2018, 14:07

Beste Anne, inmiddels heb ik getest. Hierbij gebruik gemaakt van Vodafone, HTC One M8s, een klok met secondewijzer de ZiggoGo app, de app My Data Manager. Gedurende 2 minuten heb ik kwaliteit automatisch medium en laag laten spelen. Gedurende 1 minuut hoog, medium en laag ook getest.
Dat testen moet je ruim interpreteren omdat niet op de seconde nauwkeurig kan worden gestart en gestopt. De uitkomst was na 2 testen redelijk dezelfde.
Als eerste de gegevens voor 2 minuten.
Kwaliteit auto- 24,8 en 28 MB, medium- 15 en 15, laag 12,7 en 9,8.
Daarna heb ik 1 minuut getest op hoog-22 MB, medium-8 MB en laag 6 MB.
Een uurtje TV kijken met de medium instelling kost je ca. 480 MB.
Suc6
Peter T
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

15 Reacties

Reputatie 7
Hallo Peter, Ik heb dit hier ook gecheckt. Op mijn toestel (Android) is dat niet in in te stellen en gaat de bitrate selectie automatisch. Uiteraard is alles up to date aan deze kant. Wat is de OS en app versie die jij gebruikt?

Ik lees in een in 2017 uitgebracht persbericht dat wij bij schermen tot 5, 8 en 11 inch respectievelijk maximale bitrates hanteren van 1,6Mbit/s, 2,1Mbit/s en 3,6Mbit/s. Wil je precies weten wat 1 minuut streamen aan data verbruikt? Zelf meten is weten 🙂
Reputatie 2
Dag Anne, natuurlijk dat meten ga ik doen. Beetje vreemd dat het op jou Android toestel niet instelbaar is onder Instellingen/App voorkeuren/Stream kwaliteit. Standaard staat het ingesteld op automatisch maar als je daarop klikt dien je de opties te krijgen.
Mijn ZiggoGo versie is 2.3.25 Prod(1525). Misschien niet alles "up to date" aan jou kant?:-)
Laat maar wat weten.
MVG
Peter
Reputatie 7
Het was inderdaad een fout aan mijn kant :8 Ik klikte net onder het vlak waardoor ik geen selectie kreeg en het vast op Automatisch leek te staan.
Ook ik kan de opties Automatisch, Hoog, Medium of Laag individueel selecteren 🙂
Reputatie 2
Goed bericht Anne.
MVG
Peter T
Reputatie 7
Dit was niet het sterkste bericht. Heb je al een keer kunnen meten hoeveel data in de praktijk nodig is om te streamen?
Reputatie 2
Ga ik zeker doen. Maar niet vandaag morgen dus.
MVG
Peter T
Reputatie 2
Beste Anne, inmiddels heb ik getest. Hierbij gebruik gemaakt van Vodafone, HTC One M8s, een klok met secondewijzer de ZiggoGo app, de app My Data Manager. Gedurende 2 minuten heb ik kwaliteit automatisch medium en laag laten spelen. Gedurende 1 minuut hoog, medium en laag ook getest.
Dat testen moet je ruim interpreteren omdat niet op de seconde nauwkeurig kan worden gestart en gestopt. De uitkomst was na 2 testen redelijk dezelfde.
Als eerste de gegevens voor 2 minuten.
Kwaliteit auto- 24,8 en 28 MB, medium- 15 en 15, laag 12,7 en 9,8.
Daarna heb ik 1 minuut getest op hoog-22 MB, medium-8 MB en laag 6 MB.
Een uurtje TV kijken met de medium instelling kost je ca. 480 MB.
Suc6
Peter T
Reputatie 7
Hallo @Peter T, thanks voor het testen! Mocht een andere klant zich dit ook afvragen dan geeft jouw reactie antwoord op alles. Ik zou zeggen
#LekkerBezig!! 🙂
Reputatie 2
Hallo Anne, vandaag de laatste dag van de maand nog even een uurtje BBC First gekeken. Onnoemelijk veel herhalingen maar toch even via de medium instelling in de app gekeken naar Father Brown. Een uur video komt op 381 MB/ Beeldkwaliteit op tablet en android telefoon uitstekend.
Valt zeker mee dat data gebruik. Ga ik in de toekomst zeker gebruik van maken.
MVG
Peter T
Reputatie 7
Top dat je nog even laat weten wat een uur aan data oplevert, dat is best nuttig voor iedereen die meeleest.

Veel toekomstig kijkplezier gewenst 🙂 Wanneer je weer eens een leuke vraag hebt over Ziggo GO, laat dat op deze Community vooral weten!
Ik gebruik de app op mijn s8 naar chromecast. Maar ik kom op 1 gb per halfuur ongeveer. Ik heb de app op laagste stand staan. Hoe kan dit?
Reputatie 7
Hallo constant678, welkom op onze Community.

Dat is een interessante! Wanneer je naar een Chromecast streamt dan gaat de data direct van de bron (Ziggo GO, Netflix, YouTube servers etc) naar de Chromecast. Dat is niet hetzelfde dan de weergave in de app op je mobiele device. Ik zal dit navragen, ondertussen heb ik een paar vragen voor je:

Welke zender heb je bekeken?
Is 1GB per half uur bij elke zender hetzelfde?
Hoe stream je? Vanuit de app, of stream je het gehele beeldscherm naar de Chromecast?
In welk apparaat zie je het data verbruik?

Update: De optimalisatie instelling (tussen dataverbruik en kwaliteit) in de App heeft geen invloed op de weergave kwaliteit wanneer je kijkt via de Chromecast. Het dataverkeer gaat op die manier ook niet via je S8 trouwens! Om daar iets over te kunnen zeggen horen wij graag je antwoorden op bovenstaande vragen.
Reputatie 7
Hallo @constant678 heb je nog een update op bovenstaande vragen voor ons? 🙂
Ik gebruik de Ziggo Go app op mijn mediaplayer die dus via hdmi rechtstreeks op de TV is aangesloten. De mediaplayer verbind ik via Wifi naar mijn router, maar ik heb via de android instellingen deze wifi-verbinding omgezet als zijnde een mobiele hotspot. Dus Ziggo zou dit moeten zien als een normale mobiele (gsm, 3G, 4G) verbinding. Maar gemeten via Datagebruik binnen android instellingen, My Data Manager, Verkeersmeter van de Netgear router en Vodafone (want mijn router krijgt internet via een Simkaart van Vodafone voor in onze camper) en alle verbruiksmeters geven zo'n 2Gb / uur. Dat is echt belachelijk veel, want met diezelfde opzet verbruik ik op Netflix maar zo'n 450 - 550Mb per uur. Ik twijfel er nu nog wel aan of die omzetting naar een mobiele hotspot goed werkt, maar dat is de officiele functie daarvan en anders zou je zo'n opzet die ik heb met een door simkaart van internet voorzien router nooit effectief met data om kunnen gaan. Weet iemand hiervoor een oplossing?
Anne H Ziggo excuus voor mijn late reactie.

Ik heb een Samsung s8 en stream dan met chromebox . Ik stream via de app op de telefoon. Laatste update gedaan. Er wordt gestreamd naar een sony tv geen hd!!

Alle zenders is ongeveer 1gb in een half uur.

Wanneer ik de NPO app gebruik en stream op zelfde mannier dan 1gb 1,5 uur ongeveer.