Pimz

Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Meerdere problemen met Ziggo Go - gebundeld

Dit was al mijn 2e poging om deze film te kijken, wederom zonder succes.
Rond 26:14 tijdens de reclame ging ineens het scherm op zwart met 'bufferen'.
Vervolgens flitsen enkele beelden voorbij. Deze beelden waren afwisselend het eerste beeld en het reclamebeeld in de stream.
Vervolgens werd het beeld getoond dat ik heb bijgevoegd.
Bij herstart start de stream weer van voor af aan (piep!!!).
Hoe kan ik deze film zien?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
De oplossing lijkt te zijn: verwijder je cookies.
Mijn vraag is dan vervolgens: als dit de oplossing is, waarom moet ik dit als klant doen om de site geladen te krijgen? Ziggo zet zelf de cookies, kan de site bij dit probleem die ook niet zelf verwijderen/corrigeren?

Bekijk in context

18 Reacties 18
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb het al eens bij jullie aangekaart in 2016.
Dat werd toen met veel positieve reacties ontvangen.
Echter Ziggo GO (apps en web) presteert nog steeds ver onder de maat dus ik vermoedt dat jullie hier niks mee hebben gedaan (onbegrijpelijk!)

Als klant wil ik graag ondersteuning van analytics in ziggo go en web app
Zodat als er in het product fouten optreden, dit wordt gemeldt met marketing ID en technische details en inzichtelijk is voor jullie engineers
En dat de engineers dus een beter inzicht hebben wat er (bij alle klanten) allemaal wel niet goed gaat in de Ziggo dienstverlening

Tevens wil ik in de producten een knop om fouten te melden
Zodat ik als klant eenvoudig met mijn marketing ID een probleem kan melden
En de engineers dan zelf al beschikken over al technische informatie
En ik niet bij elke melding (let op momenteel is de service zo slecht dat we het hebben over dagelijkse basis) door een servicedesk wordt gechallenged met vragen en opdrachten die mij veel tijd kosten.
icon
Best beantwoord door Be rt
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Zie bijgevoegde afbeelding.
Vraag: waarom laad deze pagina niet goed?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Ik vermoed omdat je een adblocker hebt draaien. Simpel. Heb mijne ook als test uitgezet en zie ze nu van 4 errors naar 0 gaan 😄

-edit- o wacht, ik zie de .js'jes. Krijg dezelfde in Chrome, niet in FF 😉 Laadt bij mij overigens prima.
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Zie bijgevoegde afbeelding.
Aan het begin liepen audio en video nog synchroon.
Ten tijde van de screenshot liep audio ca 100msec voor op de video.
Hoe kan dit opgelost?
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
AlexHelpt wrote:
Ik vermoed omdat je een adblocker hebt draaien. Simpel. Heb mijne ook als test uitgezet en zie ze nu van 4 errors naar 0 gaan 😄

-edit- o wacht, ik zie de .js'jes. Krijg dezelfde in Chrome, niet in FF 😉 Laadt bij mij overigens prima.


AlexHelpt die adblocker staat uit voor ziggo go.
Ik heb ook niks veranderd aan mijn browser (en extensies)...
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
De oplossing lijkt te zijn: verwijder je cookies.
Mijn vraag is dan vervolgens: als dit de oplossing is, waarom moet ik dit als klant doen om de site geladen te krijgen? Ziggo zet zelf de cookies, kan de site bij dit probleem die ook niet zelf verwijderen/corrigeren?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb het geprobeerd in de Ziggo Go app, maar daar lukt het helemaal niet.

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Be rt da's helemaal extreem!
Ik heb hem nu weer lopen en ook even gepauzeerd zodat ik niet elke keer weer vanaf het begin moet kijken.
Ziggo lijkt te laks of te beroerd is om dit op te pakken (ik had hem ook al eerder gemeld), misschien kan ik het probleem pin-pointen.
Ik kan nu al een week niet goed terugkijken, best schandalig.
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Be rt nu zeg ik extreem, maar liever aan het begin dan halverwege of tegen het eind.
Bij mij knalde die er weer uit. Na de reclame kreeg ik een RTL Sport update van ca 1 min en vervolgens weer hetzelfde verhaal met als enige verschil dat uiteindelijk de tijdbalk op -1:00 stond.
Nu eens even kijken of ik in een andere browser wel verder kan kijken.
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Ok, in kon in firefox verder kijken precies vanaf het punt waar de stream was gestopt (J).
Terugspoelen en weer afspelen ging in firefox goed.
Vervolgens ook weer in Chrome geprobeerd verder te kijken.
Wat nu bizar was: in Chrome stond het programma niet meer in de verder kijken lijst.
Pas nadat ik in firefox opnieuw had gepauzeerd verscheen ook in Chrome weer het programma.
Afspelen in Chrome ging daarna goed.
Terugspoelen naar het punt en weer afspelen ging weer fout.

@Ziggo jullie hebben iig een compatibiliteits issue met Chrome (en Firefox, zie later en wie weet wel t.a.v. stream kwaliteit?)
Hetgeen mij niet verbaasd (zie mijn andere melding over deprecated javascript functies sinds Maart).
Ik ben inmiddels van de app naar chrome gegaan omdat de app een drama was.
Wordt chrome het volgende drama met ziggogo.tv?
Jullie weten dat Chrome internationaal de populairste browser is van allemaal?!?
https://gs.statcounter.com/browser-market-share
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
als je vervolgens verder kijkt in firefox dan merk je dat daar de stream toch ook niet helemaal soepel loopt...
Tot op heden (0:45:55) 2 hickups in audio en video waarna firefox de stream wel weer verder oppakt.
De laatste (ca 45:45) ook even in chrome terug gekeken en ook daar knalde de stream er weer uit.
#Als-DevOps-er-Zou-Ik-Dol-Zijn-Op-Deze-Klant
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Tussentijds ook nog gekeken naar het probleem dat audio voorloopt op video (direct of uiteindelijk) wat bij deze stream dan wel weer ok is.
Nemen mijn andere melding over het journaal, die is in firefox net zo bar.
Vervolgens was het flauw dat de maximum aantal streams policy intradt toen ik het journaal in firefox stopte waardoor hummingbird stopte.
Actief waren hummingbird (ff) en journaal (ff).
Nu maar weer kijken hoe dat afloopt....
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Kak nergens meer te vinden onder terugkijken.
Had alleen in firefox nog de oude pagina voor verder kijken met hummingbird wat oogte als weer terug naar 26 minuten -> niet gedaan
in chrome ook niks
bij het programma ook alleen maar play (start)
Dit laatste heb ik nu al zo vaak in de laatste ca 3 weken
Terugkijken niet meer te doen.
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Be rt wrote:




Ik heb het geprobeerd in de Ziggo Go app, maar daar lukt het helemaal niet.



Bij mij start ie wel (moest hem wel weer even installeren), ik laat hem wel even lopen... kijken of het ergens heen gaat
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Goh in de windows app zie je alleen even de beeldresolutie wat afnemen op de kritische momenten
#Ik-Was-Zo-Klaar-Met-Die-App
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Pimz wrote:
Goh in de windows app zie je alleen even de beeldresolutie wat afnemen op de kritische momenten
#Ik-Was-Zo-Klaar-Met-Die-App


Helaas rond 1:45:00 geen audio meer in de win app
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi Pimz ,

Ik heb je diverse problemen gebundeld in dit topic om ze allemaal in één keer te behandelen in plaats van allemaal losse stukjes. Je topic over het adequate helpen heb ik uiteraard gelaten.
Toevallig hebben wij elkaar gisteren ook per e-mail gesproken, waarin je ook aangaf dat het ontzettend lastig is om de problemen bij ons bekend te maken (of in ieder geval serieus in behandeling te laten nemen). Ik ben blij dat ik je hier nu 'spreek'. Tevens zie ik ook dat er intern een opdracht openstaat om contact met je op te nemen omtrent de Ziggo Go-problemen.

Allereerst mijn complimenten voor het dieper ingaan dan normaal. We hebben zeker wat aan dit soort informatie. Ik ga concrete problemen in ieder geval doorzetten. Bij je voorbeeld van Het Journaal, was ik nog even benieuwd welke specifieke aflevering dat was. Dat kan ik helaas niet uit je screenshot halen.

Je idee voor wat betreft het direct kunnen melden van een probleem in de app/browser vind ik zeker goed bedacht. De haalbaarheid durf ik nog niet op in te gaan, maar dit heb ik in ieder geval intern doorgezet. Helaas kan ik niet voorkomen dat we (mijn collega's via andere kanalen en wij hier) altijd om extra (technische) informatie zullen vragen.
Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Alex Ziggo goed dat te horen.
het journaal betrof dacht ik de uitzending van 20u de dag dat ik ook de melding maakte (of anders de dag ervoor).
Het best te zien als je meteen doorspoelt naar het weer.

Uitgelicht topic