Vraag

Mediabox Next: Afspelen video niet toegestaan (apple tv)

• 8 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 380 keer bekeken

Sinds ik de nieuwe media box Next heb geïnstalleerd kan ik geen tv meer afspelen op een extern scherm via Apple TV. De ziggo Go app meldt op alle zenders “afspelen video niet toegestaan” terwijl dat met de oude mediabox Horizon wel functioneerde. Waarom werkt dit niet?

16 Reacties

Ziggo heeft een app voor de Apple TV: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/vanaf-nu-beschikbaar-ziggo-go-beta-app-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

Hi @AnneTip, welkom op de Ziggo Community!

@Be rt geeft al een handige tip voor wat betreft Apple TV, zo hoef je ook niet meer bezig met afspelen op een extern scherm. Heb je hier al naar gekeken?

Verder zou er geen verschil mogen zitten tussen beide. Live TV en Movies & Series kun je nog steeds streamen via Airplay of Chromecast. Alleen Replay TV is niet mogelijk in verband met rechten.

Het blijkt dat ziggo Go alleen maar werkt via een ziggo netwerk. Zie gekopieerde tekst. Dat verminderd de gebruiksmogelijkheden heel sterk terwijl dat vroeger wel kon.

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Reputatie 5
Badge +6

Het blijkt dat ziggo Go alleen maar werkt via een ziggo netwerk. Zie gekopieerde tekst. Dat verminderd de gebruiksmogelijkheden heel sterk terwijl dat vroeger wel kon.

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

als je de mediabox next heb dan heb je ook een internet verbinding van ziggo want de next is alleen te krijgen in combinatie met internet 

dan zou je het gewoon moeten kunnen kijken via apple tv 

Goedemiddag @AnneTip

Voor het gebruik van de Ziggo GO TV app is inderdaad een Ziggo internet verbinding noodzakelijk. Voor het gebruik van de ZiggoGo app of www.ziggogo.tv is dit niet noodzakelijk. 
De Ziggo GO TV app en Ziggo GO app zijn twee verschillende apps. Met welke ervaar je nu precies problemen? Ik ben namelijk bang dat er wat verwarring is ontstaan om welke app het exact gaat? 

Ik gebruikte eerst de ziggo go app (oranje). Die werkte niet meer met Apple TV. Toen heb ik op advies van een community lid de Apple go tv app (zwart) geïnstalleerd. Maar die werkt alleen op een ziggo netwerk. En de ziggo go app is niet meer beschikbaar op de Apple store

Reputatie 7

Hallo @AnneTip,

Om de Ziggo Go app te gebruiken op Apple TV, Android TV (Box ) en Amazon Fire Stick TV dien je inderdaad verbinding te hebben met het Ziggo Netwerk. Op wat voor verbinding heb je de Apple TV momenteel aangesloten? 

Dat is een herhaling van zetten. Dat had ik al gezien. Wat me stoort is dat tot in ieder geval begin dit jaar een Ziggo netwerk verbinding niet noodzakelijk was en nu opeens wel. Daardoor kun je bijv in een hotel Ziggo Go niet meer gebruiken. Waarom is dat?

Dat is een herhaling van zetten. Dat had ik al gezien. Wat me stoort is dat tot in ieder geval begin dit jaar een Ziggo netwerk verbinding niet noodzakelijk was en nu opeens wel. Daardoor kun je bijv in een hotel Ziggo Go niet meer gebruiken. Waarom is dat?

Dat kan wel, echter niet met een Apple TV  met daarop de Ziggo Go TV app. Die oplossing is puur voor een tweede of derde TV thuis.

Voor een hotel gebruik je of Airplay of Chromecast met de gewone Ziggo Go app dus vanaf een iphone of ipad met Airplay. Of met een Android device en de Chromecast.

En daar begon ik mee, dat werkt dus niet meer.

En daar begon ik mee, dat werkt dus niet meer.

Dat is duidelijk, en heb ik inderdaad gelezen live afspelen mag geen probleem zijn. Wat de invloed van de Next is geen idee.

Zucht, ook life afspelen werkt niet😩

Even voor de duidelijkheid waar speel je het nu op af? En het gaat echt om de Ziggo Go app?

Ik speel af op de TV van mijn vriendin, op een KPN netwerk. Daarnaast in Portugal op een netwerk van het golf-ark. Op beiden kon ik tot enkele maanden geleden via Apple TV programma’s zien (niet terugkijken). Maar op beiden werkt het nu niet meer. Melding: Video afspelen niet toegestaan.

Reputatie 7

@AnneTip 

Sinds kort is de Ziggo Go app vernieuwd heeft nu een zwart rondje met Oranje Z logo er in, heb je de app al geupdate.

Tevens bied de Ziggo Go App op andere netwerken zoals KPN geen ondersteuning en krijg je deze meldingen.

Via een Chromecast kan je wel Live TV kijken maar sommige dingen zoals terugkijken of replay zijn nog niet op alle zenders toegestaan.

Voor Ziggo Go op AppleTV zijn andere regels en afspraken dan voor Android of Amazone.

Dat is dus Ziggo Go TV,  dat is niet Ziggo Go

​​​​​​de afspraken voor Ziggo Go TV zijn gelijk of dit nu via Amazon Firestick, Android TV of AppleTV is.

De gewone Apple en Android app voor iPads iPhone, tablets en smartphones kent die beperking niet.

Reageer