Henk Breimer

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Maximum aantal schermen bereikt

Zit rustig te kijken op mijn telefoon (Ziggo Go op Android) niks aan de hand en opeens: “Maximum aantal schermen bereikt”. Bestaat niet dat dat opeens plaatsvind.Ben samen met mijn vrouw thuis die naast mij op de bank zit.

Ik probeer te ontdekken mbv de APP waar dan die andere geopende schermen zijn. Maar helaas.

IK denk dat deze melding wordt gegenereerd maar dat er feitelijk iets anders aan de hand is (gebrek aan servercapaciteit bij de provider) waardoor (ten onrechte) deze boodschap bij de afnemer verschijnt.

Na 10 minuten zoeken naar bovengenoemde functionaliteit start de stream weer (zonder dat ik ook maar ergens extra ben uitgelogd).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Henk Breimer, welkom op de Community! 

Sorry voor de late reactie. Ik begrijp heel goed dat jullie niet blij worden van deze melding als je net lekker TV zit te kijken. De melding komt onterecht naar voren en dit probleem is bij ons bekend. Er wordt nog druk gezocht naar wat het probleem exact veroorzaakt. In dit topic worden updates omtrent het probleem geplaatst. Daar kunnen jullie het voortgang volgen. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Rene1993

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zeer herkenbaar, sinds de ziggo monteur(s) deze en vorige week in de straat problemen bij andere buren op probeerde te lossen in de centrale box in de straat ook dit probleem. Mogelijk meer servercapaciteit naar de andere (klagende) buur gezet als oplossing.  Dat heeft bij mij enkele jaren geleden ook tot een oplossing geleid.

Pimz

Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik zag hem onlangs ook weer (e.a. oude problemen), Ziggo/Liberty Media rent weer achteruit in de kwaliteit van haar dienstverlening en als klant wordt je wel gehoord maar er wordt niet geluisterd. Het beloven weer slechte tijden te worden met Ziggo, net nadat het een tijdje zowaar(!) even goed ging. Zonde en een schande.

Jan Pop

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag ook een aantal keren gehad. Begint irritant te worden. Ik heb de melding de afgelopen weken voor het eerst gehad. Is op te lossen door het programma waar je naar kijkt opnieuw te starten maar bij het terugkijken is dat dubbel irritant, omdat je moet zoeken waar je bent gebleven.

Werk aan de winkel Ziggo Go!

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

Ook ik heb hem gehad (zat op twee devices tegelijk), Ik vermoed dat Ziggo de parameters te strak heeft gezet. Je mag toch op 3 of 4 devices tegelijk kijken?

IdP

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier helaas ook gisteren en vandaag meerdere keren deze melding terwijl op één scherm gekeken wordt. En de Ziggo Go app sinds gisteren wordt gebruikt.

Henk Breimer
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goed om te zien dat ik niet de enige ben die deze ervaring heeft (gelijkertijd ook jammer want het is blijkbaar geen uitzondering).

 

Jammer dat Ziggo zelf nog niet gereageerd heeft.

 

 

Pimz

Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik had hem vandaag ook weer maar wel via de win app zowaar (was lang geleden).
Ik kreeg hem nadat ik op 1 PC al een stream had gestopt.
Op mijn laptop liep ziggo vast toen ik een live stream opende.
Toen ik de  app sloot opnieuw startte en de stream opnieuw wilde openen, zat ik volgens ziggo aan de max.

Ik heb zelf een IT achtergrond en mijn vermoedden is al lange tijd dat de app niet zo zeer het probleem is, het zijn de servers van Ziggo die de app moeten bedienen die de problemen geven.
Vooral in de periode van 2016-2019 was dit erg duidelijk toen er regelmatig problemen waren met het authenticeren.
Ik vermoedt dan ook dat de kwaliteit van de software van ziggo dermate slecht is dat ze niet goed weten waar ze het moeten zoeken (ondanks dat ze inmiddels gelukkig wel analytics in hun app hebben). Vaak heeft de app de (soms terecht) de schuld gekregen, maar ik denk dat het ook vaak een probleem is bij de servers van ziggo e.a. content delivery networks van partners in de dienstverlening.

Henk Breimer
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pimz wrote:

Ik had hem vandaag ook weer maar wel via de win app zowaar (was lang geleden).
Ik kreeg hem nadat ik op 1 PC al een stream had gestopt.
Op mijn laptop liep ziggo vast toen ik een live stream opende.
Toen ik de  app sloot opnieuw startte en de stream opnieuw wilde openen, zat ik volgens ziggo aan de max.

Ik heb zelf een IT achtergrond en mijn vermoedden is al lange tijd dat de app niet zo zeer het probleem is, het zijn de servers van Ziggo die de app moeten bedienen die de problemen geven.
Vooral in de periode van 2016-2019 was dit erg duidelijk toen er regelmatig problemen waren met het authenticeren.
Ik vermoedt dan ook dat de kwaliteit van de software van ziggo dermate slecht is dat ze niet goed weten waar ze het moeten zoeken (ondanks dat ze inmiddels gelukkig wel analytics in hun app hebben). Vaak heeft de app de (soms terecht) de schuld gekregen, maar ik denk dat het ook vaak een probleem is bij de servers van ziggo e.a. content delivery networks van partners in de dienstverlening.


Dat is dus ook mijn vermoeden.

Meest merkwaardige is nog dat ik op geen enkele manier via ZIGGO kan achterhalen welke “schermen” er geopend zijn (IP Adres of IMEI nummer ik vind alles best).

 

Alleen al de naam “schermen geopend” kan ik me weinig bij voorstellen.

Nlzigrugo

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik had het van de week ook in de ziggo go app, zelfs een opgenomen serie. Dacht dat het een eenmalig iets was maar helaas, van de week meerdere keren gehad op android ziggo go app terwijl er maar 1 scherm keek.

Bart_S

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Pimz wrote:

Ik had hem vandaag ook weer maar wel via de win app zowaar (was lang geleden).
Ik kreeg hem nadat ik op 1 PC al een stream had gestopt.
Op mijn laptop liep ziggo vast toen ik een live stream opende.
Toen ik de  app sloot opnieuw startte en de stream opnieuw wilde openen, zat ik volgens ziggo aan de max.

Ik heb zelf een IT achtergrond en mijn vermoedden is al lange tijd dat de app niet zo zeer het probleem is, het zijn de servers van Ziggo die de app moeten bedienen die de problemen geven.
Vooral in de periode van 2016-2019 was dit erg duidelijk toen er regelmatig problemen waren met het authenticeren.
Ik vermoedt dan ook dat de kwaliteit van de software van ziggo dermate slecht is dat ze niet goed weten waar ze het moeten zoeken (ondanks dat ze inmiddels gelukkig wel analytics in hun app hebben). Vaak heeft de app de (soms terecht) de schuld gekregen, maar ik denk dat het ook vaak een probleem is bij de servers van ziggo e.a. content delivery networks van partners in de dienstverlening.


Heb het dataverkeer nog niet bekeken maar het lijkt wel of er een probleem is met range-requests (net als bij https://stackoverflow.com/questions/11013551/http-range-header-requests-entire-file  ) waarbij een range-request niet netjes wordt “afgebroken” maar gewoon verlaten door de client, en een nieuwe range-request wordt gedaan. Dan ligt het er aan wat er aan de server kant gebeurt met timeouts etc.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Henk Breimer, welkom op de Community! 

Sorry voor de late reactie. Ik begrijp heel goed dat jullie niet blij worden van deze melding als je net lekker TV zit te kijken. De melding komt onterecht naar voren en dit probleem is bij ons bekend. Er wordt nog druk gezocht naar wat het probleem exact veroorzaakt. In dit topic worden updates omtrent het probleem geplaatst. Daar kunnen jullie het voortgang volgen. 

Uitgelicht topic