Vraag

Kan maar enkele minuten kijken

Toon eerste bericht

102 Reacties

Reputatie 4
Badge
Thorwald schreef:

Be rt schreef:

Thorwald schreef:

Zoals beloofd mijn bevinding met replay tv op de horizon box:
Deze keer kreeg ik een error; namelijk foutcode 8182. Weer iets wat ik nog niet eerder heb gehad.

Het lijkt toch op een probleem met je verbinding/signaal:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-8182

Wat is je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1?

Na dit bericht heb ik eerst alle kabels en aansluitingen gecontroleerd en stekkers aangedraaid.

Mijn Signaalsterkte is de ene x matig en de andere x goed. Signaalkwaliteit is altijd 100%.
Voor de duidelijkheid; mijn kabels zitten allemaal netjes weggewerkt, daar zit dus geen beweging in. Ook mijn apparatuur wordt niet bewogen en de kabels voor internet, telefoon en televisie zijn door een monteur van Ziggo gecontroleerd en oké bevonden. Mijn Coax loopt in een aparte kabelgoot en dus is interferentie daarbij ook uitgesloten.

Als er dus al een signaalprobleem is, dan is dat een probleem bij Ziggo en niet bij mij!

Dan kun je Ziggo nog bellen, zij kunnen in je box kijken en zien wat er zich afspeelt.
Dat gaan we dan maar eens doen.....:)
Maar het ligt niet aan de box, tablet, pc, browser of aan de zender of het programma.
Het ligt aan ZIGGO en aan de ZIGGO app. En nergens anders aan.
Gisteren en vandaag weer problemen met diverse programma's: foutmeldingen, haperingen (met beeld én geluid), de replay werkt niet (of maar een aantal minuten) etc.
Mijn internetverbinding is overigens prima, heb het getest met meerdere speedtests, waaronder die van Ziggo zelf.
Ik ga het template niet meer invullen, heeft op deze manier geen enkele zin. Tot een paar weken geleden niet of nauwelijks problemen, daarna begon het allemaal en ik ben blijkbaar lang niet de enige met precies dezelfde ervaringen.
Ik vind dit een regelrechte wanprestatie. ZIGGO, DOE IETS!
Uitgelicht
Reputatie 4
Badge +2
Hi stadgrunneger,

Het klopt dat er meerdere problemen zijn met Replay TV content en de Ziggo Go app.

We proberen op deze manier zo veel mogelijk goede voorbeelden en problemen te verzamelen, zodat we de problemen ook daadwerkelijk inzichtelijk krijgen, kunnen delen met de organisatie, zodat zij er wat aan hebben om de problemen te kunnen verhelpen.
stadgrunneger schreef:

Maar het ligt niet aan de box, tablet, pc, browser of aan de zender of het programma.
Het ligt aan ZIGGO en aan de ZIGGO app. En nergens anders aan.
Gisteren en vandaag weer problemen met diverse programma's: foutmeldingen, haperingen (met beeld én geluid), de replay werkt niet (of maar een aantal minuten) etc.
Mijn internetverbinding is overigens prima, heb het getest met meerdere speedtests, waaronder die van Ziggo zelf.
Ik ga het template niet meer invullen, heeft op deze manier geen enkele zin. Tot een paar weken geleden niet of nauwelijks problemen, daarna begon het allemaal en ik ben blijkbaar lang niet de enige met precies dezelfde ervaringen.
Ik vind dit een regelrechte wanprestatie. ZIGGO, DOE IETS!

Het heeft inderdaag geen nut meer om informatie in te vullen. Dit doen we al twee weken.

Aangezien de problemen steeds dezelfde symptomen vertonen, zou er inmiddels inzicht in het probleem moeten zijn.

Het feit dat Serkan, steeds maar dezelfde vragen stelt, zonder met nuttige informatie te komen, geeft aan dat ze bekend zijn met het probleem maar niks doen, behalve de illusie wekken dat ze ermee bezig zijn, zodat de oplossing uitgesteld kan worden.

Tijd voor aktie, want ik begin echt het idee te krijgen dat we gepiepeld worden.
destel schreef:

(...)
Tijd voor aktie, want ik begin echt het idee te krijgen dat we gepiepeld worden.

Ja, ik ook... dat we aan het lijntje worden gehouden.
@Serkan, ik wil best geloven dat jij van goede wil bent maar het systeem van gebruikers opzadelen met nóg meer voorbeelden en problemen te laten verzamelen lijkt in elk geval niet te helpen.
De "organisatie" zélf kan en moet de app gewoon goed testen en snel een structurele oplossing bieden, punt.
Uitgelicht
Reputatie 4
Badge
stadgrunneger schreef:

destel schreef:

(...)

Ja, ik ook... dat we aan het lijntje worden gehouden.
@Serkan, ik wil best geloven dat jij van goede wil bent maar het systeem van gebruikers opzadelen met nóg meer voorbeelden en problemen te laten verzamelen lijkt in elk geval niet te helpen.
De "organisatie" zélf kan en moet de app gewoon goed testen en snel een structurele oplossing bieden, punt.

Ik heb het gevoel dat het bij bepaalde programma's is.
Dan lijkt het meer een achterliggend probleem, omdat velen het bij dezelfde programma's tot dezelfde tijd hebben en dan kom je uit bij opnames op de servers, beschikbaarheid van de servers en de verbindingen.
Hoe meer voorbeelden des te beter de plek of server of meerdere servers te vinden is die de fout ingaat.
Vanavond hetzelfde probleem bij Idols op RTL5! Werkt maar een paar minuten, dan valt hij weg. Begint om 20:32... Kan maar 3.57 minuten afspelen... Afspelen vanaf het begin heeft niet veel zin zo haha.
Uitgelicht
Reputatie 4
Badge +2
@Be rt,
Het speelt ook met bepaalde content/zenders en we zien verschillende scenario's/storingen.

Het voorbeeld van @XXX, dat Idols maar enkele minuten af te spelen is één van de voorbeelden. Als je het nu controleert, dan is de volledige opname weer aanwezig. Ik kan daarom ook niet meer aangeven dat er wat mis gaat. Ik heb afgelopen week hetzelfde meegemaakt met andere content. De avond zelf is er maar voor enkele minuten opgenomen, de volgende ochtend is de volledige versie geupload.

@ All,
Intern vragen ze niet meer om voorbeelden en wordt er aangegeven dat we de problemen in onderzoek hebben en z.s.m. naar een oplossing toewerken. Jullie helpen mij erbij door de problemen te melden en aan te geven dat er nog steeds storingen zijn met de goede voorbeelden, op deze manier kan ik alsnog concrete voorbeelden aanleveren en de impact ervan aantonen.
Ik heb ook al enkele weken het probleem dat bij het terugkijken van verschillende programma's via replay tv (op mijn Horizon box) de uitzending na een paar minuten wordt afgebroken en hij weer terugvalt op de live televisie. Zeer frustrerend, ik hoop dat dit snel wordt opgelost...
Het betreft dus ook niet alleen de app of replay tv via een webpagina (horizon.tv), maar ook via de horizon box zelf.

Bij mij ging het vanavond om het terugkijken van het programma "de rekenkamer" op NPO3 (uitzending van 20:30 uur) die ik rond 21:05 probeerde terug te kijken, maar hij blijft er telkens na een paar minuten uitklappen.
Hier ook problemen met Replay tv. Sinds 2-3 weken niet of zelden te benaderen via tv / mediabox. Geldt overigens ook voor on demand of Netflix. Raar is dat dit wel via het wifi signaal op mij IPad werkt. Via ziggo go app kan ik wel Replay tv benaderen. Of via de Netflix app kan ik Netflix benaderen?? Ik hoop dat ziggo ook kiest voor goede communicatie via de website. Nu word je daar nog via de standaard oplossingen van het kastje naar de muur gestuurd. Ziggo neem je verantwoordelijkheid !!
Reputatie 2
Badge
Programma: De Rekenkamer NL3 om 20h30, kijkend om 23h25
Stopt na: 13'32

All-round veel afspeelproblemen (bufferen) sinds gisteravond vooral en vandaag ook nog niet jofel...
Reputatie 2
Badge
splatmannl schreef:

Bij mij ging het vanavond om het terugkijken van het programma "de rekenkamer" op NPO3 (uitzending van 20:30 uur) die ik rond 21:05 probeerde terug te kijken, maar hij blijft er telkens na een paar minuten uitklappen.

Bij mij na 13'32, na elf uur 's avonds... Lijkt alsof upload naar de server veel te langzaam gebeurt en nu pas halverwege is?
Reputatie 2
Badge
schonkeren schreef:

splatmannl schreef:

Bij mij na 13'32, na elf uur 's avonds... Lijkt alsof upload naar de server veel te langzaam gebeurt en nu pas halverwege is?

Met Opera geprobeerd op horizon.tv te kijken, maar zelfde probleem (beeld bevriest dan ipv stoppen zoals met de win 10 app).

Na het terugkijken via uitzendng gemist ben ik opnieuw naar de ziggo go app gegaan en nu krijg ik voor de rekenkamer om 23h59:
Niet beschikbaar
Foutcode: 0x80004005

Upload onderbroken? ;p
Reputatie 4
Badge +2
Goedemorgen,

Wederom bedankt voor het aandragen van de voorbeelden. Ik kan op dit moment "de Rekenkamer" niet afspelen en krijg de melding "Deze video kan niet worden geladen. Het duurde te lang voordat de server reageerde. Opnieuw proberen".

Ik heb intern het voorbeeld weer doorgespeeld, bedankt!
Reputatie 2
Badge
schonkeren schreef:

splatmannl schreef:

.

Om 11.23 vanochtend speelt het wel probleemloos. Wat ook altijd opvalt is dat, zelfs gisteren met bijna een kwartier afspeeltijd, De Rekenkamer (of andere probleemprogramma's) nooit in de Verderkijken lijst staan... Wat mogelijk betekent dat de 'tijdsstempels' niet opgeslagen kunnen worden in het profiel - omdat de video nog niet compleet is misschien?
Reputatie 4
Badge +2
@schonkeren,

Werkt het nu met de Mediabox XL of met de Ziggo Go app bij jou?

Ik krijg op mijn Android toestel de melding "Deze video kan niet worden geladen. Het duurde te lang voordat de server reageerde. Opnieuw proberen".
Met een iPhone krijg ik de foutmelding "Deze video kan niet worden afgespeeld. 62"

Op de Mediabox XL is wel weer de volledige opname te bekijken.
Reputatie 2
Badge
Serkan Ziggo schreef:

@schonkeren,

Werkt het nu met de Mediabox XL of met de Ziggo Go app bij jou?

Ziggo Go App Win 10 - kheb geen mediaboxen e.d.
Reputatie 2
Badge
PS: voor zover ik kan nagaan speelt het probleem i.i.g. sinds 6 maart j.l....
Reputatie 4
Badge +2
Replay van verborgen verleden van de uitzending van 22 april. De uitzending duurt 50 minuten. Er wordt echter maar 28.05 minuten aangeboden via ziggogo.tv.

voor mij ook.. hetzelfde probleem... replay werkt vaak niet voor een programma wat werd uitgezonden op dezelfde dag. 1 dag later wel... Ziggo, dit is niet het bekende verhaal van bekabeling.. Sinds begin maart is dit probleem er. Waarschijnlijk iets centraal of op de mediabox... wat het ook is.. het is erg frusterend.
Zelfde probleem, al dagen stopt de replay steeds bij bepaalde programma's op zelfde punt. Bijv. boer zoekt vrouw steeds na ca 3 min tijdens de specsaver reclame. Eea gaat gepaard met veel hapering en hard gekraak vanuit de mediabox.
Wij hebben hetzelfde probleem. Als het afleveringen van de dag zelf zijn Kun je ze ongeveer 15 minuten terug kijken en dan stopt die er mee. We hebben hiervoor contact opgenomen met Ziggo en ze zeggen dat ze een monteur sturen maar volgens mij is het hier niet mee opgelost.
Monteur heeft geen zin, ik heb hem ook afgebeld, probleem zit niet bij jou. Vanavond ook weer problemen met boer zoekt vrouw, gisteren met mindfuck. Ik ben het inmiddels zoooooo zat! We gaan ons orienteren op een andere provider, heb het helemaal gehad met ziggo!!
Ik heb t probleem bij studio sport terugkijken. In de tekst staat dat het 60min duurt maar hij speelt maar 15min af.
Heb al de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd maar geen effect.

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)