Beantwoord

Live TV op Ziggo Go App werkt niet (iOS / iPhone 12)

• 18 oktober 2020
  • 27 reacties
  • 932 keer bekeken

Ik kan al een week lang geen live tv kijken op de ziggo go app op mijn monitor.

Dacht dat het een eenmalige storing was, maar is nu al een week zo.

Als ik ik zender wil starten krijg ik: 

Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld.

Wat ik ook doe, ik krijg deze melding terug.

icon

Best beantwoord door Alex Ziggo 3 november 2020, 10:35

Hi allen,

Er lopen op dit moment twee topics over dit probleem. Ik heb zojuist een update gepost in het andere topic. Om alle informatie zo centraal mogelijk te houden, sluit ik deze en verwijs ik jullie hierheen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

27 Reacties

Reputatie 7

Heb je de monitor al even van de stroom gehaald, en met wat apparaat kijk je Live TV op Ziggo Go op je monitor.

Reputatie 5

Hallo @PHO123 en welkom op de Community.

Heel erg rot dat je al zo lang tegen deze foutcode aanloopt! Tijd voor verandering.

Ik ben net als @Dave- erg benieuwd wat voor apparaat je precies gebruikt voor de Ziggo Go App. Wat is het merk, type en besturingssysteem? En werkt Ziggo Go via de browser wel? Werkt het op andere apparaten zoals een smartphone of tablet? We kijken uit naar je reactie :blush: !

Ik heb eenzelfde soort probleem: ik heb net een nieuwe iPhone 2020 SE, live tv kijken werkt nu ineens niet meer. Ik krijg de melding ‘deze video is niet beschikbaar’. Serie/film doet het wel. Uiteraard app eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd, dat werkt niet. Op andere mobiele apparaten werkt de app wel gewoon prima.

Reputatie 7

Welke versie van de Ziggo Go app staat op je Iphone SE 2020

Hier werkt hij gewoon keurig op IOS 14

Heb je een koppeling met de Media Box Next of heb je de Media Box XL

Dan ligt het dus niet aan de telefoon. Ik zie dezelfde App versie als in jouw afbeelding, en IOS 14. We hebben een mediabox XL.

Il ben er inmiddels achter dat als een programma net is begonnen, ik wel met terugkijken vanaf het begin kan kijken. Maar live helaas nog steeds niet. 

Reputatie 7

@Brendavd

Dan begrijp ik het, de koppeling met de Media Box XL gaat nog nog niet optimaal, de App met de Next werkt prima.

Misschien kan @Vincent Ziggo  dit doorzetten naar @Alex Ziggo  die onderhoud alle Ziggo Go interacties en kan vertellen waarom het niet wilt werken.

Door de tag komen ze vanzelf in het topic terecht.  En als je instellingen aanklikt op je iphone en je scrollt naar beneden tot je de Ziggo Go App tegen komt hoe staan deze optie’s

Ik heb het wel even voorgelegd de Moderators pakken topic snel weer op

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Gedaan. Dank.

Hi @PHO123, hoe staat het er bij jou inmiddels voor?

@Brendavd - Wat gek dat het niet werkt bij jou! Even voor de zekerheid; Je kijkt gewoon rechtstreeks op je iPhone zelf? Ik heb overlegd met mijn collega en we hebben hier twee andere meldingen van, maar nog geen rode draad kunnen ontdekken. Wil je voor de zekerheid eens Ziggo Sport, Discovery Channel en Family 7 testen? Deze werken iets anders op het gebied van audio & video.

Helaas, geen resultaat. Ook niet bij de 3 genoemde zenders. Ik kijk op mijn IPhone zelf, koppelen naar de tv werkt ook niet. Ik kan wel uitgesteld kijken.

koppelen naar de tv werkt ook niet

Wat voor koppeling probeer te je te maken? Heb je toevallig ook een Chromecast thuis en zo ja, werkt het daar op? Op die manier kunnen we de player van het apparaat uitsluiten.

Je hebt niet het iPhone-model dat gisteren is verschenen toch?

Ik heb inderdaad een Chrome cast, die koppeling werkt niet. Mijn vriend heeft een ander type iPhone, dat werkt wel. Op mijn oude iPhone 6 werkte het ook. De nieuwe telefoon is niet het model dat gisteren is uitgekomen.

Reputatie 7

Ik vind wel vreemd, ik heb net alle Ziggo Sport kanalen gestreamd heb nog de 1ste chromecast en werkt met IphoneXR prima, alleen hakken en stotende beelden helaas, maar streamen met chromecast werkt, live kijken ging beter.

@Alex Ziggo  is het een issue met de Chromecast of is het met Apple een probleem, zelf de IOS 14.2 public beta 4 en gaat prima.

Kleine update, vanaf home in de app startte nu wel live Ziggo sport select kijken. Ik kan dan ook switchen naar wat vage zenders daar omheen, maar de gangbare zenders doen het niet.

Reputatie 7

Kleine verbetering dank je voor de terug koppeling hoop dat @Alex Ziggo  hier iets mee kan gaan doen.

Hier precies hetzelfde probleem op de iPhone 12

Op iPhone 8 en iPad werkt het wel

Hi @Brendavd,

Het is een begin! Welke zenders bedoel je precies met “wat vage zenders daar omheen” ?

Als je naar zo'n vage zender gaat in de gids zelf, dan werken ze weer niet?

@RickyJScot - Goed dat je je hier meldt! Kun je hetzelfde proberen als @Brendavd ? Werkt het vanuit het startscherm wel? 

Hoi @Alex Ziggo,

De vage zenders ging om een rij kinderzenders: Cartoon Network, pebble iets van Disney en nog een paar. Dat lukte uiteindelijk ook gewoon via de gids. Het gekke is dat deze zenders nu allemaal niet meer in mijn gids staan (misschien geen uitzending op dit moment?), behave Cartoon Network. Die zender en alle Ziggo Sport zenders (m.u.v. kanaal 14), kan ik wel live bekijken. 

Hi @Brendavd,

Het is een begin! Welke zenders bedoel je precies met “wat vage zenders daar omheen” ?

Als je naar zo'n vage zender gaat in de gids zelf, dan werken ze weer niet?

@RickyJScot - Goed dat je je hier meldt! Kun je hetzelfde proberen als @Brendavd ? Werkt het vanuit het startscherm wel? 

helaas doet ie het vanuit start ook niet. Wel als ik een aflevering vanaf het begin wil kijken . Wanneer ik dan naar voren scroll kijk ik ook live. 

Hier precies hetzelfde probleem op de iPhone 12

Yep, ik ook dus

Hoi @Alex Ziggo,

De vage zenders ging om een rij kinderzenders: Cartoon Network, pebble iets van Disney en nog een paar. Dat lukte uiteindelijk ook gewoon via de gids. Het gekke is dat deze zenders nu allemaal niet meer in mijn gids staan (misschien geen uitzending op dit moment?), behave Cartoon Network. Die zender en alle Ziggo Sport zenders (m.u.v. kanaal 14), kan ik wel live bekijken. 

We hadden enkele kinderzenders ‘open’ gezet tijdens de uitpakweken. Dit is gisteren afgelopen, dus mogelijk had het daarmee te maken. Dan zouden we verwachten dat het een rechtenkwestie is, maar dan zou je NPO1, 2 en 3 ook moeten ontvangen.

We hebben op dit moment meerdere meldingen hiervan gekregen, en het probleem is in onderzoek.

@RickyJScot - Heb jij de 12 of 12 Pro?

@Slebbag - Goed dat je je hier meldt, welkom! Welke versie heb jij? En voor de zekerheid ook de iOS-versie?

Ik heb een iPhone 12. Nieuwste iOS 

Hi, ik heb een iPhone 12 pro met iOS 14.1

Ik heb hetzelfde probleem op mij eigen wifi netwerk. Replay doet het wel maar live tv niet. Op 4G, dan werkt alles. Ik begrijp er niets van omdat het vroeger wel werkte. iPhone 11Pro. 

Ik heb een iPhone se 2020 en kan ook niet live kijken op de telefoon, op de iPad werkt het wel. 
wat gebeurt er, ik tik live aan om een programma te kijken en krijg de melding dat dit niet gaat. 
tik ik nogmaals op het scherm kan ik aantikken dat het programma start. 
er wordt gestart vanaf het begin, bij sommige programma’s kan ik dan op het balkje onder in het beeld het wel op live zetten. 
wat gaat er fout??