1
Vraag
2
Reacties
MartijnH1978

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt de veronderstelde MB verbruik van de Ziggo Go App wel?

Ik heb uit diverse topics begrepen dat als je de Ziggo Go App gebruikt op lage kwaliteit je ongeveer 300 MB aan data per uur kwijt zou zijn. Volgens mij klopt dat getal niet!

Ik heb vorige maand in de trein naar een wedstrijd van het WK Vrouwenvoetbal zitten kijken (Noorwegen tegen Engeland) via de Ziggo Go App die staat ingesteld op de lage kwaliteit. Ik heb het gekeken vanaf minuut 20 tot het eindsignaal dus laten we zeggen dat dit ongeveer 2 uur is geweest. Maar toen ik de volgende dag bij mijn dataverbruik ging kijken had deze 2 uur mij bijna 2,5 GB gekost.

Nou kon ik het gelukkig goed hebben omdat ik juist om die reden de T-Mobile Unlimited for a Day had ingesteld maar toch.....2,5GB is toch meer dan de 600 MB die je zou mogen verwachten voor 2 uur TV kijken op je mobiel op de lage kwaliteit.

Wie weet dus wat de werkelijke verbruiken per uur zijn voor de verschillende kwaliteitsopties? Dan kan ik daar Ziggo op aanspreken om de informatievoorziening over de app aan te laten passen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Martijn, welkom op onze Community. De cijfers waar je aan refereert komen me niet direct bekend voor, volgens mij heeft Ziggo geen officiële cijfers gegeven met betrekking tot het maximale dataverbruik in de verschillende stream-kwaliteit modussen (ik kan ze in ieder geval niet vinden...).

Het is in ieder geval sterk afhankelijk van de schermdiagonaal van je gebruikte apparaat als ik dit Tweakers nieuwsitem bekijk waarin de maximale bitrate van een stream via 3G/4G op automatische kwaliteit wordt getoond.
Jouw verbruik van 2.5 GB over twee uur komt neer op een gemiddelde stream van 2.78 Mbps (of 2778 Kbps).

Bekijk in context

4 Reacties 4
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi MartijnH1978
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Dat is wel een heel groot verschil aan data gebruik.
Ik lees op de community ook allemaal verschillende getallen, om eerlijk te zijn is het een beetje een wirwar. Zou het verschil niet komen omdat je in de trein zat? Aangezien die dan veel contact moet maken met allemaal verschillende zendmasten van je provider?

Heb daar zelf niet echt een antwoord op. Waarschijnlijk dat de moderatoren het antwoord zo kunnen geven. Misschien zijn er nog andere mensen die het weten maar dan blijft het nog altijd gissen want zoals je al schreef, er is zoveel info en zoveel verschillende getallen te vinden.

Heb nog even geduld, ben eigenlijk ook best wel benieuwd wat het antwoord kan zijn.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Martijn, welkom op onze Community. De cijfers waar je aan refereert komen me niet direct bekend voor, volgens mij heeft Ziggo geen officiële cijfers gegeven met betrekking tot het maximale dataverbruik in de verschillende stream-kwaliteit modussen (ik kan ze in ieder geval niet vinden...).

Het is in ieder geval sterk afhankelijk van de schermdiagonaal van je gebruikte apparaat als ik dit Tweakers nieuwsitem bekijk waarin de maximale bitrate van een stream via 3G/4G op automatische kwaliteit wordt getoond.
Jouw verbruik van 2.5 GB over twee uur komt neer op een gemiddelde stream van 2.78 Mbps (of 2778 Kbps).
Jrome

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marcziggo, Is het wel bekend hoeveel Gb Ziggo go gebruikt per uur en in welke situatie? Ik ben benieuwd wat het is met mijn 13 inch laptop aangesloten op mijn mobiele telefoon als hotspot. graag je reactie!

Groet, Jrome

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Jrome, helaas zijn hier geen gegevens van. Ik zou het je niet kunnen vertellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic