Gonzo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan Ziggo Go app niet (opnieuw) installeren

Na verwijderen van de ziggo.go app van de Samsung tablet kan de app niet opnieuw geinstalleerd worden - google store geeft aan dat de app al geinstalleerd is op deze tablet (wat dus niet zo is, want die heb ik zelf verwijderd.  De app is ook niet in het apps overzicht te vinden)…  Iemand een idee hoe ik de app wel op mijn Samsubg geinstalleerd krijg ?  De tablet staat op automatische updates en draait op versie 4.4.4

11 Reacties 11
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hoi @Gonzo, welkom op de Ziggo Community! Ik heb je bericht even naar een nieuw topic verplaatst 🙂

Wat gek dat het niet meer lukt om Ziggo Go te installeren. Heb je, nadat je hem hebt gedeïnstalleerd, ook je tablet even helemaal opnieuw opgestart? Mogelijk is er nog wat blijven hangen ergens.

We ervaren op dit moment wel wat problemen met Ziggo Go op tablets met versie Android 4.4. Dit is echter vooral synchronisatie-problemen bij live tv, de installatie zelf zou nog wel moeten lukken.

Gonzo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Alex Ziggo ,

Ja, ik heb echt alles al geprobeerd.  De google store geeft aan "app geinstalleerd".  En bij de dropdown box waarin je de apparaatkeuze maakt staat de tablet al, dus die kan ik daar niet nog eens selecteren…

Echt balen want de tv's thuis zijn structureel bezet door de kinderen !

Dank voor het meedenken!

Verwijderd account
Niet van toepassing

Heb je via je tablet en via een pc gekeken naar je geinstalleerde apps? Kijk anders even via een webbrowser op je pc.

 

https://play.google.com/store

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gonzo . Is het gelukt met de tip van @mguzz ? 🙂 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als de app al geïnstalleerd staat, kun je er via de Google Play Store opgaan staan en dan klikken, als het goed is kan je hem zo weer verwijderen.

 

Andere optie is via de Google Play Store CCleaner downloaden, dan open je Cleaner en klik op Snel opschonen (foto 1) en daarna selecteer je de bestanden wat je wilt opschonen (foto 2)

en klik op de blauwe balk Opschonen Voltooien.

 

Of klik linker bovenhoek op de 3 streepjes en ga naar Apps Beheren, kijk dan of de Ziggo Go er tussen staat.

Herstart na deze actie even je tablet en probeer Ziggo Go dan weer eens te installeren.

 

 

 

Gonzo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Dave- @mguzz- @Lycke Ziggo 

Dank allemaal voor jullie reactie - ik ben er even tussenuit geweest, vandaar mijn late reactie.

Ik heb alles geprobeerd, en krijg eenvoudig de kans niet om de app te verwijderen via de store.  Niet vanaf de tablet en niet vanaf de PC.  Ik zie wel welke apps geinstallleerd zijn op mijn tablet(s), maar zodra ik er een aantik kom ik weer op hetzelfde scherm waar mij voor de zoveelste keer wordt verteld dat de app al geinstalleerd is …  Kortom, geen steeds verwijder optie… balen.  Ik modder nog wel wat verder.  Als ik meer te weten kom dan laat ik het zeker weten.

Tot zover dank voor jullie reacties !

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Gonzo 

Staat er een bestandsbeheer op je tablet, kijk even of je in de root van Android de Ziggo Go map tegen komt. Haal dan de map weg, en kijk dan of je hem als nog kan installeren. 

Gonzo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Dave- @×£€₩  helaas geeft dat ook hetzelfde resultaat.  Geen treffer in de Android root folder, geen hits na zoeken op ziggo ... helemaal niets 😞

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Oke @Gonzo  ik ga verder denken wat we nog meer kunnen bedenken ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Gonzo wrote:

@Dave- @×£€₩  helaas geeft dat ook hetzelfde resultaat.  Geen treffer in de Android root folder, geen hits na zoeken op ziggo ... helemaal niets 😞

Dit wordt een mysterieuze zoektocht op deze manier! Zeker als je in de root folder niets kan vinden, dat maakt het heel gek. Zijn er meer apparaten die van je Android/Google-account gebruik maken waar Ziggo Go op staat, zoals je telefoon?

Ik heb even geen tablet bij de hand, wel een Android-telefoon en ik geloof dat het overzicht gelijk is: Als je op je tablet naar ‘Mijn apps en games’ gaat, zie je hem dus niet bij ‘Updates’ en ‘Geïnstalleerd’ staan? Zie je hem toevallig wel bij ‘Bibliotheek’?

We kunnen uiteindelijk nog overwegen om richting een direct APK-bestand te gaan, maar ik weet niet of dat al raadzaam is als de tablet nog denkt dat je de app hebt.

Gonzo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

He Alex,

Helaas de app is nergens te vinden.  Wel op enkele andere devices, maar niet op deze tablet.

Balen

 

Uitgelicht topic