1
Vraag
2
Reacties
Pieter-Jan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP adres van buiten de EU

Ik het recent een nieuwe internetaansluiting van een provider van glasvezel (niet Ziggo). Deze provider heeft mij een IP adres gegeven dat voorheen buiten de EU geregistreerd was en nu in Nederland is geregistreerd (zeggen ze). Echter de Ziggo Go App ziet nog steeds het IP adres van buiten de EU. Volgens de glasprovider dient Ziggo de database van IP adressen te updaten en volgens de helpdesk van Ziggo kan dit 12 uur duren. Het is echter al bijna 2 weken geleden dat het IP adres is omgezet naar Nederlands en het werkt nog steeds niet.
Weet iemand wat hieraan gedaan kan worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Update: we maken gebruik van de database van Maxmind (GeoIP2 Precision Service - demo). Daarin zie ik op dit moment dat jouw ip-adres in NL geregistreerd staat dus ik verwacht dat de Ziggo GO app al werkt op je nieuwe glasvezelverbinding.

Mocht het nog steeds spelen hoor ik het graag, dan moeten we verder onderzoek doen naar de oorzaak van de foutmelding.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag en een mogelijke oplossing.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Pieter-Jan, welkom op onze Community! Ik zie dat je hiervoor ook contact hebt opgenomen met de Klantenservice. Ik weet eerlijk gezegd niet welke database wij gebruiken om de locatie van een ip-adres te bepalen, maar ik zie wel dat verschillende databases nog steeds verouderde data bevatten mbt jouw nieuwe ip-adres (welke ik in de notitie van mijn collega heb gevonden).

Ervaar je hetzelfde probleem nu nog steeds of werkt Ziggo GO inmiddels weer?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Update: we maken gebruik van de database van Maxmind (GeoIP2 Precision Service - demo). Daarin zie ik op dit moment dat jouw ip-adres in NL geregistreerd staat dus ik verwacht dat de Ziggo GO app al werkt op je nieuwe glasvezelverbinding.

Mocht het nog steeds spelen hoor ik het graag, dan moeten we verder onderzoek doen naar de oorzaak van de foutmelding.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic