Peter2019

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik Ziggo GO (inclusief HBO) op mijn gloednieuwe LG Smart TV werkbaar krijgen?

Een gloednieuwe LG Smart TV aangeschaft met o.a. het idee om optimaal gebruik te kunnen maken van een jaar gratis HBO (als onderdeel van Ziggo Go). Nu blijkt het niet te werken. Ik kan geen app installeren. Via de browser kan ik prima inloggen bij www.ziggogotv.nl, maar vervolgens laden de series/films van HBO niet. Advies van callcentermedewerkers werken ook niet. Nu wil ik dus TV kijken via Ziggo Go, en dat blijkt op alles te kunnen, maar niet op een .... TV. Iemand tips? Is er een werkbare oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Be rt wrote:

Mooi oud-Ziggo, dan kan je Humax interactief werken en Movies en series kijken.
Heb je in de Humax een smartcard zitten?

Zo ja, dan kun je via on-demand naar Movies en series.

Hi @Peter2019 Wauw, een nieuwe TV, heerlijk!

 

Zoals @Be rt aangeeft kun je het HBO-aanbod via Interactieve TV gewoon op je TV kijken. Dat kan op verschillende manieren, maar het klopt dat Ziggo GO op dit moment geen rechtstreekse app heeft voor LG tv's.

 

Je kunt wel gebruik maken van een interactieve CI+ Module of Mediabox om bijvoorbeeld Movies & Series (en dus het HBO-aanbod) te kijken. 

 

Wil je toch liever Ziggo GO en/of heb je geen module of mediabox, kijk dan eens op deze pagina voor diverse opties of maak gebruik van een Chromecast.

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Peter2019 Hoe kijk je TV?
Via een CI+ module of via één of andere mediabox?

De Ziggo Go app is nooit te installeren geweest op een TV.
https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go

https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/movies-series

Eindeloos kijkplezier met honderden films en series. En iedere maand weer vers aanbod. Movies & Series kijk je thuis op tv via je mediabox, maar ook onderweg op je smartphone, tablet en laptop. Met de Ziggo GO app kijk je zowel in Nederland als de EU, zolang je verbonden bent met internet.
Peter2019
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kijk TV via de Ziggo Mediabox.

Toch vind ik het gek dat je Ziggo Go alleen via een internetbrowser kunt gebruiken. Als dat werkt tenminste. Dat is nu net het probleem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie in je profiel dat je de Next hebt?

Druk op het huisje en ga dan naar Movies en series, klik OK en daar staan alle HBO films en series.
Peter2019
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik heb een gewone Ziggo Mediabox (de Humax). Bij het aanmaken van mijn account kon ik dat niet aangeven, dus heb ik de Next maar aangegeven, maar dat klopt dus niet. Sorry.

Kan ik dan misschien via een andere route bij Movies en Series komen, dat zou wel fijn zijn!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Waar woon je?
In oud-Ziggo gebied of in oud-UPC gebied?

Met een Humax kun, je in oud-Ziggo met een smartcard erin, naar Movies en series kijken.
Peter2019
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in Groningen. Ik heb geen idee of dat oud-Ziggo of in oud-UPC gebied ligt. Als het kan hoe kom ik dan bij Movies en Series?

Dank trouwens voor het meedenken!
Peter2019
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na even google-en zie ik dat Groningen oud-Ziggo gebied is
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Probeer eerst eens e.e.a. uit te sluiten. Wat gebeurd er als je met een browser op een PC naar de Ziggo GO site gaat en er probeert films te kijken?

Het zou (afhankelijk van je abonnement / pakket) toch enigszins moeten lukken. Ik had eerder een Ziggo start pakket & een UPC mediabox en ik kon desondanks gewoon gebruik maken van Ziggo GO.

Een andere oorzaak zou de browser kunnen zijn. Niet alle browsers zijn hetzelfde en die van een smart TV is over het algemeen minder functioneel dan een op de PC of een smartphone. Dat kan je dus uitsluiten door het eens op de PC te proberen. (edit): als het daar wel werkt zou ik de schuld aan de "TV browser" geven.
Peter2019
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot voor kort keken we Ziggo Go via de browser op de laptop en dat ging prima. Het zou dus heel goed aan de browser kunnen liggen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mooi oud-Ziggo, dan kan je Humax interactief werken en Movies en series kijken.

Heb je in de Humax een smartcard zitten?

Zo ja, dan kun je via on-demand naar Movies en series.
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Be rt wrote:

Mooi oud-Ziggo, dan kan je Humax interactief werken en Movies en series kijken.
Heb je in de Humax een smartcard zitten?

Zo ja, dan kun je via on-demand naar Movies en series.

Hi @Peter2019 Wauw, een nieuwe TV, heerlijk!

 

Zoals @Be rt aangeeft kun je het HBO-aanbod via Interactieve TV gewoon op je TV kijken. Dat kan op verschillende manieren, maar het klopt dat Ziggo GO op dit moment geen rechtstreekse app heeft voor LG tv's.

 

Je kunt wel gebruik maken van een interactieve CI+ Module of Mediabox om bijvoorbeeld Movies & Series (en dus het HBO-aanbod) te kijken. 

 

Wil je toch liever Ziggo GO en/of heb je geen module of mediabox, kijk dan eens op deze pagina voor diverse opties of maak gebruik van een Chromecast.

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Peter2019 wrote:
....
Toch vind ik het gek dat je Ziggo Go alleen via een internetbrowser kunt gebruiken. Als dat werkt tenminste. Dat is nu net het probleem.


Zo gek is dat ook weer niet. De Ziggo Go app en de website ziggogo.tv zijn speciaal gemaakt om met mobiel apparaten en PC's naar Ziggo Tv te kunnen kijken. Voor de TV's zijn die handige coaxkabel en de DVB-C tuners uitgevonden.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Peter2019

Ik denk dat op een nieuwe Tv kijken met een box of via een CI+ module met smartcard veel betere kwaliteit te zien is.

Als je geen box wil https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus
Peter2019
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Rikst Ziggo Gelukt, hoor! Super. Erg bedankt voor de tips en aanwijzingen.

Met twee keer bellen met de helpdesk is dat dus niet gelukt. Ze konden me daar niet helpen. Het zou handig zijn als de telefonisten net zoveel op de hoogte zijn als jullie.

Hoe dan ook, nogmaals dank!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Johanvdv

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Peter,

 

Ik heb ook een Smart LG. Daar werkte het wel op, maar na sinds enige tijd niet meer. Volgens mij kan dit aan 2 oorzaken liggen. De LG browser is een verouderde chrome browser (zie je bovenin ook in je gmail staan als je die ermee opent). Volgens mij werkt het sinds de voorlaatste update niet meer. dan door: a) LG heeft een browserversie opgenomen in WebOS die niet meer compatible is met de videostreamingsformat van Ziggo (want de app werkt, totdat je een video probeert te kijken, dan zegt hij dat hij "helaas,. de video kan dit op moment niet worden afgespeeld." Icm met dat je op een knop kan drukken om opnieuw te proberen, maar dat helpt niks. b) Ziggo heeft een instelling of ander videoformat dan voorheen ingesteld en daardoor is het niet meer compatible. Ik weet niet of ze al over zijn op html5, maar dat zo best wel eens kunnen en dat kunnen oudere browsers dacht ik niet verwerken.

Als ik via mijn PC met een recente versie van Chrome op mijn tv kijk dan werkt het allemaal wel. Zit allemaal op hetzelfde netwerk. Het is dus de interactie tussen TV-browser en de ziggo go omgeving. Ik vermoed dat het pas weet gaat werken als LG bij een update van WebOS een zo recente versie van chrome toevoegt dat het wel weer compatible is.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Johanvdv

Wiley Coyote

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Topic starter zegt dat hij een Humax heeft. Die heb ik ook al tig jaar. Ik heb er een netwerk kabel in kunnen steken... Daarna druk je op de rode knop op de afstandbediening et voiela! 

Waarschijnlijk moet jouw Humax, mits die ook een RJ45 heeft als de mijne, wel enige updates ondergaan. Die levert Ziggo automagisch.

Uitgelicht topic