Solvemyproblema

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld.

Hallo allen,

Sinds 13:35 gisteren (precies bij het begin van de race van kramer) de melding "helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld. Klik op de knop hieronder om het nogmaals te proberen". Inmiddels krijg ik al anderhalve dag dezelfde melding.

- In Safari en Chrome dezelfde melding
- Modem al gereset
- Silverlight opnieuw geinstalleerd
- Caches & cookies verwijderd
- Macbook pro (mid 2012) opnieuw opgestart
- CCleaner laten lopen
- Probleem zowel via wi-fi als via de kabel
- Geen problemen via de mobiele app (zelfde netwerk)
- Plugins toegestaan in instellingen

Na een telefoongesprek en chatgesprek nóg geen oplossing voor het probleem.

Wie helpt me uit de brand?

Groet, CJDG
9 Reacties 9
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Solvemyproblemaub,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.
Wat een leuke namen kunnen mensen toch verzinnen en ik hoop dat je met deze naam een snelle oplossing kan vinden. CCleaner is volgens verschillende topics niet altijd even slim om te gebruiken. Deze kan teveel dingen weghalen waardoor je nog meer problemen krijgt. Maar goed, bij anderen helpt het weer wel, dus dat blijft een lastig iets.

Je zegt al wel dat de plugins toegestaan zijn maar wil het toch nog even met je controleren. Onder voorkeuren (in Safari) en dan kiezen voor websites. Daar zie je links Plugins staan en het kan zijn dat er bij Silverlight geen vinkje staat. Dan is die wel geïnstalleerd maar hij doet er verder niets mee en dan moet bij Ziggo ook nog AAN staan. Zou je daar eens kunnen kijken. En kijk dan ook gelijk of je Adobe Flash Player aan staat (kan soms ook wel eens helpen) en zorg dat alles up-to-date is. Kijk ook even onder dat zelfde stukje onder algemeen en dan bij Automatisch afspelen of Ziggo.nl er tussen staat (sta automatisch afspelen van alles toe).

En je Macbook Pro is ook volledig up-to-date?
Laten we eerst hier mee beginnen en hopen dat het lukt, anders hoor ik het wel.
Solvemyproblema
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi @EnergieBoy

Bedankt voor je reactie.


- Zoals je ziet staat zowel Silverlight als Flash aan.
- Alles is up to date. (OS Sierra, Safari, flash, silverlight etc).

Heel gek maar ik kijk net op google chrome en die doet het zowaar weer:s ik heb er niks aan veranderd sinds dat ik gisternacht keek.

Met safari zijn de problemen nogsteeds hetzelfde.

Heb jij enig idee hoe verder?

Groet, CJDG
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Op dit moment geen idee eigenlijk.
Zelf geen last van safari, maar ik zal morgen eens kijken of ik iets kan vinden.
In ieder geval werkt het nu op Chrome, dat als al een + puntje.

Mochten er nog andere klant ervaringen zijn, die zijn natuurlijk ook welkom :blush:
Michiel T.

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ervaar hetzelfde probleem en ik heb het geprobeerd in 4 verschillende browsers: Chrome, Vivaldi, Firefox, Edge. (In Internet Explorer werkt de site helemaal niet, die laat de browser vastlopen bijna.)

En dan gaat het voornamelijk of eigenlijk altijd om voetbalwedstrijden op Ziggo Sport zoals vandaag weer bij Eibar - Barcelona. Het programma Deportivo United voorafgaand aan de wedstrijd werkt wel zonder problemen, maar de wedstrijd zelf is constant 'Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld' wat ik ook doe. En vervolgens het programma erna dat ook weer zonder problemen werkt.
Dit is nu al enkele weken aan de gang bij vrijwel al die wedstrijden. Ik gok dat het bij alle drukbekeken programma's het geval is.

En nog 'grappiger' is dat de W10 app het al helemaal niet doet sinds maanden. Heel de tijd zwart beeld bij elk programma zodra ik op 'kijk' druk.

W10 x64 1709
i5 - 7th gen
8GB

Gaat echt geweldig met Ziggo sinds die schijtupdate van de player die ze enkele maanden geleden hebben gelanceerd terwijl de oude player perfect werkte Nouja een maand lang ofzo toen het in andere browsers dan alleen Internet Explorer werkte ... echt :unamused: hoe krijg je het voor elkaar. Maarja kwamen wij even hard bedrogen uit. Niet anders dan een bak stront de nieuwe player met zwarte balken die 3/4 van je scherm bedekken en een uur in beeld blijven hangen als je per ongeluk je muis aan raakt. Spoelen in stappen van 30s .. REALLY? Voorheen met de oude player 5s heen en terug net zo vlot als op YouTube was echt perfect. Ohja en mét pijltjes ook nog.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Michiel T. Ik heb nergens last van, ik ben op dit moment ook aan het kijken naar die wedstrijd, maar ook daarin ondervind ik geen problemen.
Helpt het als je de Ziggo Go opnieuw instelt via Instellingen (van Windows zelf) > Apps > Ziggo Go > Geavanceerde Opties > Opnieuw Instellen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Michiel T. Mogelijke oplossing als de tip van Evert96 niet werkt:

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/bug-ziggogo-tv-en-ziggo-go-app-windows-10-24450/index1.html#post245565

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-werkt-niet-meer-na-laatste-windows-10-update-22691/index3.html#post243144
SharkFred

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Melding in beeld zie afbeelding
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
SharkFred ik zie dat je ook al je eigen topic hebt, maar probeer in ieder geval de tip die Bert geeft. Het resultaat kun je dan het beste ook in je eigen topic delen 🙂
Lawrence23

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik heb ook al 3 dagen hetzelfde probleem. Ik probeer het op mijn macbook, iPad en iPhone en bij allemaal krijg ik 'deze video kan niet worden afgespeeld'. Ik heb de app al geüpdate, opnieuw gedownload en op mn macbook silverlight etc opnieuw gedownload. Elke dag probeer ik opnieuw de serie op te starten maar elke keer krijg ik hetzelfde. Ik ben er nu een beetje klaar mee, omdat ik nu ook niet meer via RTLXL kan kijken omdat ik te laat ben. Ik ben pas net overgestapt naar ziggo, alleen voor de ziggo go app optie.

Uitgelicht topic