Bij het afspelen van programma's in de “tv-replay” sectie van de Ziggo Go app (via Apple TV 4e gen.) staat standaard de audio-instelling “gesproken ondertiteling” aan.
Deze functie binnen de “toegankelijkheid-opties” van Apple TV is uit te zetten en dat hebben we daar in de instellingen ook gedaan. Toch blijven we, wanneer we programma's afspelen via tv-replay, deze “voice over” (gesproken ondertiteling) houden.
Erg irritant, zelfs liedjes (in het Engels) worden meegesproken (als ‘ie nou nog zou zingen…...)
Er leek een oplossing mogelijk, namelijk de opties (de drie puntjes) die je kan selecteren tijdens het afspelen van zo'n programma. Daar kan je naar “audio” en dan kan je Nederlands1 of Nederlands2 instellen (ipv gesproken ondertiteling). Maar, wanneer we die willen selecteren, loopt het programma vast. Het laad-icoontje blijft draaien en er wordt niks afgespeeld. Ook kunnen we dan andere programma's in de tv-replay niet meer afspelen.
Dit probleem is niet tijdens live-programma's, dan staat de audio-instelling standaard wél goed. Erg vreemd.
Iemand een idee?
Of is dit een bug in deze jonge app die gewoon nog verholpen moet worden?