MatthijsHoekstr

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gesproken ondertiteling gaat niet weg (Apple TV 4e gen.)

Bij het afspelen van programma's in de “tv-replay” sectie van de Ziggo Go app (via Apple TV 4e gen.) staat standaard de audio-instelling “gesproken ondertiteling” aan.

Deze functie binnen de “toegankelijkheid-opties” van Apple TV is uit te zetten en dat hebben we daar in de instellingen ook gedaan. Toch blijven we, wanneer we programma's afspelen via tv-replay, deze “voice over” (gesproken ondertiteling) houden.

Erg irritant, zelfs liedjes (in het Engels) worden meegesproken (als ‘ie nou nog zou zingen…...)

 

Er leek een oplossing mogelijk, namelijk de opties (de drie puntjes) die je kan selecteren tijdens het afspelen van zo'n programma. Daar kan je naar “audio” en dan kan je Nederlands1 of Nederlands2 instellen (ipv gesproken ondertiteling). Maar, wanneer we die willen selecteren, loopt het programma vast. Het laad-icoontje blijft draaien en er wordt niks afgespeeld. Ook kunnen we dan andere programma's in de tv-replay niet meer afspelen.

Dit probleem is niet tijdens live-programma's, dan staat de audio-instelling standaard wél goed. Erg vreemd.

 

Iemand een idee?

Of is dit een bug in deze jonge app die gewoon nog verholpen moet worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Miro32

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Gerrit,

het probleem lijkt bij mij inmiddels ook opgelost. Ik kon weer gewoon in de instellingen binnen de app de gesproken ondertiteling uitschakelen. 
 

Bedankt voor je reactie!

Bekijk in context

13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @MatthijsHoekstra 
Helemaal vreemd is het niet. Heb je misschien via je Next box ondertitels aangezet of iets? Want dit heb ik namelijk ook gehad. Op de Next had ik ondertitels aan en toen kwam ik op mijn Apple TV en toen kreeg ik het ook te zien. Dat krijg je dan alleen weg op de manier zoals jij het zojuist ook beschreef. 

Maar ik denk dat jij hetzelfde probleem kent. 

MatthijsHoekstr
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ha @EnergieBoy 

 

Dank voor je reactie. Ik heb echter geen next, hier staat een hele oude box van Ziggo (er staat nog UPC op de a.b. zelfs...).

Heb daar toch even op gekeken, maar niks kunnen vinden.

Zit dus nog steeds met hetzelfde probleem...

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Gek, dan denk ik dat je dit elke keer uit moet zetten. Misschien dat iemand anders nog een antwoord voor je heeft?

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @MatthijsHoekstra, goedemiddag.

Welkom op de Ziggo Community. Leuk dat je een kijkje in onze ‘keuken’ neemt 😉

Flink irritant en storend dat de gesproken ondertiteling standaard aan lijkt te staan en dat je dit niet uit kunt schakelen, via de Ziggo GO Apple TV app. Mijn eerste gedachte ging ook uit naar de Mediabox Next, net als wat @EnergieBoy zegt. In jouw geval gaat die vlieger dus niet op. Heel eerlijk gezegd sta ik ook een beetje voor een raadsel. Daarom heb ik de hulp van een collega ingeschakeld die zeer nauw betrokken was bij de ontwikkeling van Ziggo GO voor Android TV en Apple TV. Hij kwam met onderstaande suggestie:

Wat je kunt proberen, is via www.ziggogo.tv checken of de gesproken ondertiteling ingeschakeld is. Ga naar bijvoorbeeld NPO1 en klik het icoontje voor de ondertiteling aan. Zorg er daarna voor dat het geluid op ‘Nederlands’ staat en niet op ‘Gesproken ondertiteling’. Stel dit op die manier in en test ook nog een andere zender. Het lijkt er namelijk op dat Ziggo GO deze instelling onthoudt en dit vervolgens op alle kanalen toepast. Wanneer je dit op deze manier hebt ingesteld test je Ziggo GO via Apple TV. 

Uiteraard ben ik dan reuze benieuwd naar de uitkomst hiervan. Wil je dat dan hier met ons delen?

MatthijsHoekstr
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Gerrit Ziggo dank voor je moeite. Helaas heeft het niet geholpen. Op ziggogo.tv is het inderdaad in te stellen (alhoewel ie daar wél standaard goed staat) maar wanneer we weer via Apple TV kijken staat de gesproken ondertiteling weer aan. 
 

Nogmaals, dat is dus alleen bij tv-replay.
Niet wanneer we live tv kijken, dan staat het al goed én kunnen we (indien gewenst) ook switchen tussen “gesproken ondertiteling” en “Nederlands”. 
 

Als we dat switchen proberen bij een tv-replay programma, dan loopt ie vast (laad-icoontje blijft draaien). 
 

Vreemd! En irritant...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MatthijsHoekstra,

Voor Replay TV en opnames klopt dat inderdaad, dat is niet te wijzigen. We werken hard aan een oplossing!

MatthijsHoekstr
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo in ieder geval fijn om te horen dat het probleem bekend is én dat jullie eraan werken. Succes, zet ‘em op en laat het me weten ?

Theray

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is een bug hoor. Ik heb het ook soms op de Appletv. 

 

MatthijsHoekstr
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nou… het lijkt hier bij ons verholpen! ?

Top!

Miro32

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@MatthijsHoekstra 

Hoe is het probleem uiteindelijk verholpen? Wij hebben hetzelfde met de Ziggo Go app op Apple TV. 

MatthijsHoekstr
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Miro32 

 

tsja… geen idee hoe, alleen dat het verholpen is…

 

het zal @Alex Ziggo en z’n collega’s wel gelukt zijn (zie paar berichten hierboven) denk ik ?

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @Miro32,

Hartelijk welkom op de Ziggo Community!

Uiterst irritant probleem natuurlijk. Bij @MatthijsHoekstra is het inmiddels opgelost, zonder dat we daarvoor een specifieke handeling hebben gedaan. 

Als ik jou goed begrijp, dan speelt dit issue bij jou nog steeds wanneer je iets afspeelt via ReplayTV op de Ziggo GO app voor Apple TV, right?

Miro32

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Gerrit,

het probleem lijkt bij mij inmiddels ook opgelost. Ik kon weer gewoon in de instellingen binnen de app de gesproken ondertiteling uitschakelen. 
 

Bedankt voor je reactie!

Uitgelicht topic