Beantwoord

Geluid en beeld lopen geregeld niet synchroon

• 30 oktober 2017
  • 225 Reacties
  • 37549x Bekeken

Toon eerste bericht

225 Reacties

Reputatie 7
Replay Jinek gisteravond 2/4 tijd: 00:20 - 01:20 zowel ziggogo.tv als de app out of sync
Reputatie 7
Voorbeelden doorgezet!
Reputatie 2
Badge +1
Beeld en geluid lopen niet synchroon op Ziggo Ap (Windows 10)
programma: M
zender: NPO 1
Uitzending: 10-04-2019
Tijd: 19:05
Zelfde probleem op ziggogo.tv, url: https://www.ziggogo.tv/nl/tv/channel-asset.html/crid%3A~~2F~~2Fbds.tv~~2F323058088/m/crid%3A~~2F~~2Fbds.tv~~2F323886588-imi%3A00100000012CAB25/m.html#action=watch&offset=296&time=1554910766079
Als ik via ziggo go tv kijk op mijn laptop gebeurt er iets vreemds.
Kijk ik naar programma's van een dag eerder, dan zijn beeld en geluid niet synchroon.
Kijk ik naar programma's op de dag zelf, dan is er niets aan de hand.
Ziggo klantenservice kwam er niet uit.
Wie wel?
En weer eentje: https://www.ziggogo.tv/nl/tv/channel-asset.html/crid%3A~~2F~~2Feventis.nl~~2F00000000-0000-1000-0008-000000015AC5/formule-1-gp-van-china-kwalificatie/crid%3A~~2F~~2Fbds.tv~~2F323936454-imi%3A00100000012CFF88/formule-1-gp-van-china-kwalificatie.html#action=watch&offset=336&time=1555135345008

Geluid loopt hier echt heel erg achter... pratende gesloten monden. Na herstarten (refresh) lijkt het iets beter. Maar nog steeds niet gelijk.

OSX 10.14.3
Chrome 73.0.3683.103 (64 bit)
Dit soor links publiceren heeft geen zin. Die lopen dood bij mij en denk ook bij anderen.
Reputatie 7
Dit soor links publiceren heeft geen zin. Die lopen dood bij mij en denk ook bij anderen.Dat is een aanname, en tevens onjuist. Ik zie graag meer van dit soort linkjes als je voorbeelden hebt!
Bij mij lopen ze dood. Dat is geen veronderstelling maar een feit.
en denk ook bij anderen.

is een veronderstelling van mij.
Die kan juist of onjuist zijn.
Blijkbaar is ie onjuist. Dat weten we dan ook weer.
Vraag me nu wel af wat er bij mij aan de hand is.

EDIT gevonden. Login met test-account was het probleem.

Beste mensen: graag van deze links. Ik kan ze ook gebruiken😉
Sorry voor het ongemak.
Reputatie 7
Vraag me nu wel af wat er bij aan de hand is.
Jij bent ingelogd met een Mediabox Next account, dan is de url van ziggogo.tv anders en daarom krijgen jij en andere Mediabox Next bezitters een 404 pagina.
W10 | Pauw | 24-4-2019 | 23:05.
Alles is up-to-date, re-install doet niks.

De herhaling om 00:25 werkt wel goed.

Na de update is het inderdaad stukken minder, maar dus nog niet helemaal opgelost.
Gemiddeld 1 keer in de week zit er een aflevering tussen.
Reputatie 7
W10 | Pauw | 24-4-2019 | 23:05.
Hm, deze aflevering werkt hier bij mij perfect, zowel in de browser via ziggogo.tv, via de Win10 app als via de Android app.

De lip-sync problemen zien we inderdaad bijna niet meer. Wel is er een nieuw fenomeen wat we hier af en toe zien in de voorbeelden, waarbij het beeld om de paar seconden verspringt en daardoor out-of-sync is. We houden het topic natuurlijk open om een vinger aan de pols te houden, voorbeelden zijn altijd welkom!
Het ging een hele tijd perfect, tot vandaag:
  • beeld-geluid niet synchroon, wisselt af gedurende de aflevering, het beeld verspringt zichtbaar
  • Top Gear / Spike
  • 8 mei, 21:30
Reputatie 7
Het ging een hele tijd perfect, tot vandaag:
  • beeld-geluid niet synchroon, wisselt af gedurende de aflevering, het beeld verspringt zichtbaar
  • Top Gear / Spike
  • 8 mei, 21:30

Goed voorbeeld, doorgezet!
Reputatie 1
Heb alweer een hele tijd geen problemen gehad, maar nu is er weer eentje:
Extra uitzending van Pauw, naar aanleding van de winst van Duncan op het Eurovisie songfestival, op zondag 19 mei op NPO1 om circa 22.20
Ik heb niet geteld om hoeveel seconden het gaat maar het zijn er veel: Totaal niet synchroon!
Ik kijk via de Windows app op mijn PC.
Ik constateerde zojuist dat Ellie op patrouille, ook op NPO1, om 21:25 ook niet synchroon loopt.
Kan er nog wel eentje toevoegen van Duncan afgelopen donderdagavond. Ben na een paar seconde maar gestopt. Liep totaal niet synchroon.
Reputatie 2
Badge +1
storingsbeeld:Vandaag was F1 hier heel erg out of sync, ik zag de reclame nog maar het geluid was veel verder. Eigenlijk niet te kijken zo erg.
Vlak na de originele uitzending was het ergst maar nu kan ik wel weer normaal de eerdere stukken terugkijken....alsof de servers nog cache aan het opbouwen zijn.
titel/zender: Ziggo Sport
datum/tijd oorspronkelijke uitzending: 26-5-19 14.00-18.10
Ziggo Go app op WIn10 Pro
Reputatie 2
Badge +1
Het leek een poosje wat beter te gaan, maar nu toch regelmatig weer synchroonprobleem met beeld/geluid.
Ziggo-Go app, op Windows 10
Opgenomen aflevering Pauw 13/06/2019, 23:10 hr.
Begint met een hele kleine afwijking, maar gedurende het programma wordt het verschil tussen beeld en geluid steeds groter.
Reputatie 4
Badge +3
via Ziggo go via windows 10 app loopt de uitzending gemist van gisterenavond van de Piratenfestijn 2018 niet synchroon. wou dit even melden
Reputatie 1
Badge
Dit probleem is nog steeds niet weg!!!
Win 10 / 64 bit
Chrome

Ik kijk nu al 3 jaar, eerst via de windows app van Ziggo en dit jaar uit ellende toch maar online gaan kijken.
In die tijd was dit een periodiek terugkerend probleem.

Ik heb ook Ziggo in 2016 getipt om analytics in haar product te implementeren, zodat zij zelf alle ellende met bijbehorende technische informatie kan ontvangen en haar product kan verbeteren.
Naast veel lof voor de suggestie nooit een terugkoppeling ontvangen of Ziggo dit ook daadwerkelijk heeft opgepakt (ik heb meerdere malen gevraagd om de status).

Ziggo lijkt op basis van de laatste 3 jaar niet bij machten om een goede dienstverlening te bieden. Als klant heb je dat blijkbaar te accepteren.
Reputatie 1
Badge
Aanvulling van welke programma's ik dit afgelopen weekend en vandaag heb ervaren (windows 10 / chrome / firefox / edge -> thans voor de replay f1 qualificatie heb ik ze allemaal maar weer eens geprobeerd -> kak)
  • Replay: Robin hood (eerste uitzending afgelopen week audio en video begonnen langzaam uit sync te lopen en werd na ca 1 uur er uitgegooid en verder kijken niet mogelijk, de herhaling op veronica was beter en werd ik ook niet uitgegooid)
  • Replay: Hummingbird (uit de stream gegooid, geen mogelijkheid tot verder kijken)
  • Replay: F1 qualificatie (audio / video niet in sync, 1x uit de stream gegooid)
  • Replay: Formule 1 cafe (audio video niet in sync)
  • Live: Formule 1 (ben 3x uit de stream gegooid)
  • Live: slimste mens 5 aug (ben 2x uit de stream gegooid en allemaal AJAX foutmeldingen in de console)
In een andere post heb ik ook nog de javascript console errors gepost.
Meest opvallende:
  • Vaak http status 404
  • Cross site scripting violations (werkelijk?)
  • Een javascript foutmelding dat een functie sinds maart 2019 niet meer wordt ondersteund (wordt het niet eens tijd voor betere IT-ers bij jullie na >3 jaar modderen?)
Eigenlijk kan ik heel veel programma's noemen... maar deze nu: https://www.ziggogo.tv/nl/tv/channel-asset.html/675503655063/location/24443942972.html#action=watch&offset=266 geluid loopt niet synchroon....

Wat ook vaak gebeurd bij terug kijken: video hangt op hetzelfde punt waarop de melding komt dat de video niet kan worden afgespeeld. Opnieuw starten: hangt op hetzelfde punt. Een paar seconden verder kiezen en het loopt weer, tot het volgende moment...

Het verbaast me dat Ziggo nog steeds niet in staat is dit goed op te lossen.... _na zo lang_
Reputatie 1
Badge +3
Ik heb ook last van de verkeerde synchronisatie. En dan wel op diverse zenders. Sommige slechts 0.1 tot 0.2 seconde andere langer.
Het gebruik van de rode knop (dus voor het kijken van videos via ziggo) is ook al niet al te best. Daar vinden vertraagingen van bijna een hele seconde plaats. Erg jammer, dit was toch echt in het verleden beter.
Ik vermoed dat de I P en B frames niet optimaal staan ingesteld (te veel P en B frames en te weinig I frames per seconde. Me dunkt dat daar eens wat meer test werk over moet gaan.
Gezien het feit dat dit super eenvoudig te testen is lijkt me dat dit vlug kan worden opgelost. Gewoon even de instellingen wijzigen. Er is nu toch veel meer bandbreedte omdat de analoge tv is verdwenen.
Ik heb exact dezelfde situaties als die in dit topic aangegeven staat:

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/inloggen-in-mijn-ziggo-lukt-niet-42770

Wie heeft de winnende tip?
Reputatie 7
Badge +35
Daar staan verschillende vragen en antwoorden.

Welk probleem heb je precies en wat heb je al gedaan wat niet lukt?
Reputatie 1
Zoals iemand anders in dit topic ook al stelde: het leek een tijdje beter te gaan met de synchronisatie van beeld en geluid bij de replay van TV programma's maar vandaag merk ik bij het terugzien van NOS Voetbal (nabeschouwing van Estland-Nederland) van 9 september, aanvangstijd 22:50, dat er weer een flinke asynchroniteit tussen beeld en geluid is waardoor het echt te irritant wordt om nog naar te kijken.
Ik gebruik overigens de Ziggo Go app uit de MS Store op een PC met Windows 10 build 1809. Bedraad netwerk.
Overigens doet voornoemd probleem zich ook voor als ik via Ziggogo.tv kijk (Chrome browser).

Het gekke is dat ik eigenlijk op zoek was naar een programma dat ik (weer eens) als voorbeeld kon aandragen voor de MPEG-corruptie die in een paar andere topics besproken wordt:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/blokkerig-en-of-vervormd-beeld-ziggo-go-app-45282#post461773
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/mpeg-corruptie-scrambled-beeld-bij-ziggo-go-45358
Maar nu trof ik eens geen blokkerig, hortend of stotend beeld aan, maar weer die vermaledijde asynchroniteit!
Het blijft wel tobben met het uitgesteld kijken via de Ziggo App!

Proefballonnetje
Ik laat hierbij een proefballonnetje op: misschien moeten de technici van Ziggo eens in overweging nemen of er wellicht een verband bestaat (misschien iets wederzijds uitsluitends) tussen asynchroniteit tussen beeld en geluid enerzijds en MPEG-corruptie anderzijds. Misschien hebben ze bij Ziggo zeer onlangs (gisteren?) zodanig aan de streams gesleuteld dat de MPG corruptie weg is, maar de asynchroniteit weer terug?

Reageer