Bakkergj

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geen ondertiteling bij streamen van HBO via Apple tv naar tv

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ik heb een Apple tv (3rd gen) welke ik gebruik om de Ziggo Go app door te streamen naar een tv.

Voor zover geen problemen, maar zodra ik een HBO serie wil streamen naar de Apple tv dan geeft hij geen ondertiteling. Op de iPad heb ik wel ondertiteling, maar zodra ik stream is het weg. Ik heb ook gewoon de ondertiteling aanstaan, daar ligt het niet aan.

Bij andere series en live tv is het geen probleem en heb ik gewoon ondertiteling.

Iemand van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
35 Reacties 35
MitchellB

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kom op ziggo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Mogelijk weet EnergieBoy hier meer over.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Bakkergj
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Sorry voor de late reactie, MitchellB er zijn nog meer topics waar mensen antwoord op willen hebben en het kan best eens voorkomen dat er een vraag tussen valt of dat een moderator/super expert/mede klant hier geen antwoord op heeft.

Maar goed, ik. heb het bericht nu gezien en gelezen, mijn dank aan Be rt 🙂
Heb eens zitten denken, gekeken of het bij mij ook zo is, en weet niet wat het zou kunnen zijn want ik ervaar hetzelfde probleem. Daarnaast is er nog een topic geopend met iemand die deze zelfde vraag heeft. Zie: https://community.ziggo.nl/movies-series-143/geen-ondertiteling-apple-tv-gen-4-40867

Hier is ook nog geen reactie op geweest en ook niet van een moderator. Er is een update geweest vanuit Apple iOS 12.3.1 en heb online van meer mensen problemen gelezen, die ze daarvoor niet hadden. Het zou natuurlijk kunnen dat er weer een instelling is aangepast binnen Apple wat Ziggo dan weer zou moeten oplossen in z'n app.

Hoe dan ook, ik heb daar ook geen verklaring voor en zal deze dan ook neerleggen bij een moderator. Misschien kan die ook even kijken of ze er last van hebben en of er een oplossing komt. Heb nog even geduld aub!
Bakkergj
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Energieboy,

Thanks voor je reactie, ik denk ook dat het daarmee te maken heeft, we moeten maar even afwachten dan.

Topics zijn bijna op gelijktijdig moment aangemaakt, ik denk dat hij daarom dubbel erin staat, enige verschil is dat ik de 3de en Mitchell de 4de heeft, maar geeft dus allebei problemen.

We moeten maar even afwachten op de moderator, thanks in ieder geval!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Bakkergj en MitchellB .


Allereerst; ik heb het andere topic gesloten, zodat we het hier in 1 topic kunnen houden (anders zijn we het overzicht zomaar kwijt).

Wat een bijzondere situatie, zo. Zeker omdat het zo gigantisch specifiek is (en dat maakt het testen ook iets lastiger). Ik ga dit naar onze incidenten afdeling doorzetten, omdat het toch duidelijk is dat hier iets fout gaat. In dit specifieke geval lijkt het me met 2 voorbeelden ook voldoende.

Mijn eigen AppleTV werkt niet meer en hier op kantoor hebben we er (nog) niet 1 om te testen. Maar we gaan voor jullie aan de slag. Bedankt voor het melden!
Bakkergj
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thanks Lycke! We wachten even af.
MitchellB

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! Ik hou het in de gaten??
Marc0

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi, dit topic is alweer een tijdje stil, maar het probleem om verschillende series/seizoenen/afleveringen via de Ziggo Go app en airplay (vanaf een iOS device) met ondertiteling te streamen naar de Apple TV bestaat nog steeds.

Lycke Ziggo Is er inmiddels bekend of dit onderzocht is? En ... of dit opgelost kan c.q. gaat worden?


Het betreft overigens niet specifiek HBO series. De series Deep State/Vikings (beide volgens mij geen HBO series hebben dit ook). Het verschil zit hem in het feit dat de recentere seizoenen/afleveringen gebruik maken van losse ondertitel bestanden (je moet de ondertiteling voor een aflevering in de Ziggo Go app op het iDevice zelf aanzetten) en geen ‘ingebakken’ ondertitels zoals in voorgaande seizoenen vaak het geval is.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het streamen met losse ondertitel bestanden voorheen wel gewerkt heeft of dat dit na een iOS update / airplay2? niet meer werkt.


Ik kan wel zeggen dat het probleem speelt op een oude ipad mini met iOS 9.3.5 (zeker geen airplay2 ondersteuning) maar ook op een iPad Pro model 2019 met iOS 12.3.1 het niet mogelijk is om via de Ziggo Go app recente series/seizoenen zoals HBO Chernobyl, HBO Game of Thrones seizoen 8 met actieve nederlandse ondertiteling via airplay te streamen naar ... in mijn geval de AppleTV HD (Apple TV 4e generatie).
MitchellB

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc0 wrote:
Hi, dit topic is alweer een tijdje stil, maar het probleem om verschillende series/seizoenen/afleveringen via de Ziggo Go app en airplay (vanaf een iOS device) met ondertiteling te streamen naar de Apple TV bestaat nog steeds.

Lycke Ziggo Is er inmiddels bekend of dit onderzocht is? En ... of dit opgelost kan c.q. gaat worden?


Het betreft overigens niet specifiek HBO series. De series Deep State/Vikings (beide volgens mij geen HBO series hebben dit ook). Het verschil zit hem in het feit dat de recentere seizoenen/afleveringen gebruik maken van losse ondertitel bestanden (je moet de ondertiteling voor een aflevering in de Ziggo Go app op het iDevice zelf aanzetten) en geen ‘ingebakken’ ondertitels zoals in voorgaande seizoenen vaak het geval is.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het streamen met losse ondertitel bestanden voorheen wel gewerkt heeft of dat dit na een iOS update / airplay2? niet meer werkt.


Ik kan wel zeggen dat het probleem speelt op een oude ipad mini met iOS 9.3.5 (zeker geen airplay2 ondersteuning) maar ook op een iPad Pro model 2019 met iOS 12.3.1 het niet mogelijk is om via de Ziggo Go app recente series/seizoenen zoals HBO Chernobyl, HBO Game of Thrones seizoen 8 met actieve nederlandse ondertiteling via airplay te streamen naar ... in mijn geval de AppleTV HD (Apple TV 4e generatie).



Met iOS 13 beta 2 blijft het probleem hetzelfde bij mij!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
MitchellB wrote:

Marc0 wrote:
Hi, dit topic is alweer een tijdje stil, maar het probleem om verschillende series/seizoenen/afleveringen via de Ziggo Go app en airplay (vanaf een iOS device) met ondertiteling te streamen naar de Apple TV bestaat nog steeds.

Lycke Ziggo Is er inmiddels bekend of dit onderzocht is? En ... of dit opgelost kan c.q. gaat worden?


Het betreft overigens niet specifiek HBO series. De series Deep State/Vikings (beide volgens mij geen HBO series hebben dit ook). Het verschil zit hem in het feit dat de recentere seizoenen/afleveringen gebruik maken van losse ondertitel bestanden (je moet de ondertiteling voor een aflevering in de Ziggo Go app op het iDevice zelf aanzetten) en geen ‘ingebakken’ ondertitels zoals in voorgaande seizoenen vaak het geval is.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het streamen met losse ondertitel bestanden voorheen wel gewerkt heeft of dat dit na een iOS update / airplay2? niet meer werkt.


Ik kan wel zeggen dat het probleem speelt op een oude ipad mini met iOS 9.3.5 (zeker geen airplay2 ondersteuning) maar ook op een iPad Pro model 2019 met iOS 12.3.1 het niet mogelijk is om via de Ziggo Go app recente series/seizoenen zoals HBO Chernobyl, HBO Game of Thrones seizoen 8 met actieve nederlandse ondertiteling via airplay te streamen naar ... in mijn geval de AppleTV HD (Apple TV 4e generatie).

Met iOS 13 beta 2 blijft het probleem hetzelfde bij mij!

Dat lijkt me logisch want het ligt aan de ziggo app.
Die is zeker nog niet geschikt voor iOS 13. Sorry dat ik het zeg, maar daarmee lopen veel bedrijven altijd mee achter en komen ze pas met een update als iOS 13 al is uitgegeven.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey!

Vreemd, ik meen me toch echt te herinneren dat ik hier een update gegeven had :thinking:.
Het is inderdaad alweer een tijdje terug dat ik dit door heb gezet, dus ik ga er meteen even achteraan!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke, ik ga nogmaals de voorbeelden doorzetten, omdat er destijds uit het onderzoek niets naar voren is gekomen.

Kan iedereen die bovenstaande ook ervaart het volgende invullen? Hoe meer informatie; hoe beter!

- Ziggo Go app versie:
- Device naam+type:
- OS software versie:
- AppleTV type en/of bouwjaar:
-Serie(s) waarmee je dit ervaart
Marc0

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Lycke Ziggo , bedankt voor je reactie.

Dit speelt op alle (door mij geteste) Apple mobile devices (oud en nieuw). Denk o.a. aan;
iPhone 5S,
iPhone 8,
iPad Mini (eerste generate),
iPhone X,
iPad Pro 12,9 inch

i.c.m. airplay stream naar:
Apple TV 3
Apple TV HD (4).

Kortom: Het maakt niet uit van welk Apple device naar welk model Apple TV.
Bij deze de verzochte gegevens als voorbeeld.

Ziggo Go app versie : 2.3.42 (18500)
Device naam+type : iPhone X
OS software versie : 12.3.1
AppleTV type en/of bouwjaar : Apple TV HD Voorheen Apple TV (4e generatie)
Introductiejaar : 2015 - (....)
Modelnummer : A1625
OS Software : tvOS 12.3 (16M153)

Serie(s) waarmee je dit ervaart :
Alle series waarbij je in de Ziggo Go app de ondertiteling zelf aan moet zetten, zoals:

Game Of Thrones - Season 08 (compleet - voorgaande seizoenen werken goed)
American Chopper - Season 10E01
Deep State
Vikings
Chernobyl
Girl With the Dragon Tattoo, The
...
jszvd

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Dit onderwerp is al eerder gepost, maar nog steeds niet opgelost.
Met Ziggo GO AirPlay werkt de ondertiteling niet op TV wanneer deze handmatig ingesteld moet worden (via icoontje rechtsboven in de app). Bijvoorbeeld bij GOT Seizoen 8.
Wordt dit opgelost in een nieuwe versie van de app? Dank.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi jszvd
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Wat vervelend zeg en zeker dat er nog geen antwoord op is gekomen. We moeten dan echt even wachten op een moderator die hier iets meer over kan melden. Heb zo ie zo hier zelf wat vaker problemen met AirPlay, dat mag wel iets worden aangepast, naar mijn gevoel 🙂
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, jszvd. Eerder zijn er meer meldingen geweest over de ontbrekende ondertiteling via Airplay. We hebben meer voorbeelden nodig, zodat we dit verder kunnen onderzoeken. Ik heb je melding toegevoegd aan het bestaande topic die hier al over ging. Als je het format van Lycke invult met voorbeelden, dan gaan we hier verder mee aan de slag.
Marc0

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Marianne Ziggo wrote:
...We hebben meer voorbeelden nodig, zodat we dit verder kunnen onderzoeken.... Als je het format van Lycke invult met voorbeelden, dan gaan we hier verder mee aan de slag...


Hoi Marianne Ziggo

Sorry maar hier moet ik toch even op reageren hoor. Dit vind ik namelijk een wel erg zwak argument en een losse belofte. Wat is er onduidelijk of onvoldoende aan de reeds gemelde voorbeelden? Zeg dan gewoon eerlijk dat dit geen prioriteit voor Ziggo heeft. Maar kom aub niet met, nou ja, laat ik het maar duidelijk zeggen, onzin argumenten en de opmerking; "dan gaan we hier verder mee aan de slag".
Ik ben dan wel benieuwd naar de huidige bevindingen van Ziggo. Kan iemand die verzorgen? Lycke Ziggo ??


Er wordt duidelijk niets mee gedaan. Te weinig mensen maken hier melding van. We krijgen geen terugkoppeling of er daadwerkelijk iemand mee bezig is en waar het probleem in zit. Dat vind ik een beetje jammer hoor. Ik hoor liever de waarheid dan een l*l-verhaal.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Marc0 . Jammer dat je denkt dat we dit niet serieus nemen. Dat doen we namelijk absoluut wel. Er is vooralsnog niets uit het onderzoek naar voren gekomen en na de vorige keer vragen om voorbeelden is er weinig binnengekomen.
Als ik nu doorzet "er is nog 1 melder" , weet ik zeker dat er niets mee gebeurt. Het team dat deze zaken onderzoekt wil meer informatie, vandaar de vraag het onderstaande in te vullen. Hoe meer informatie, hoe beter we de zaak kunnen onderzoeken en hoe beter we tot een oplossing komen.

- Ziggo Go app versie:
- Device naam+type:
- OS software versie:
- AppleTV type en/of bouwjaar:
-Serie(s) waarmee je dit ervaart
Marc0

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
..Er is vooralsnog niets uit het onderzoek naar voren gekomen en na de vorige keer vragen om voorbeelden is er weinig binnengekomen...


Hoi Lycke Ziggo bedankt voor je reactie. Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat het inderdaad serieus wordt genomen en dat ik het fout heb en jullie straks mijn excuses kan aanbieden voor mijn reactie.

Echter; de constatering dat er is niets uit het onderzoek naar voren is gekomen dat vind ik een beetje vlak. Wat wil dat zeggen? Kan Ziggo het probleem niet reproduceren? Of is het een erkenning van het probleem, maar is de oplossing te lastig of te duur om te implementeren?

Volgens mij kan er heel eenvoudig gekeken worden naar de verschillen tussen de source files van de afleveringen die het wel doen en van de bestanden die het niet doen.

Waarom worden de bestanden dan niet aangepast en opnieuw geplaatst?


Daarnaast heb ik begrip voor het feit dat de prioriteit laag ligt als er niemand een reactie achterlaat. Het zou fijn zijn/helpen als het topic wat meer zou leven. Maar gezien het aantal views denk ik dat er ook een hoop mensen afwachten omdat de perceptie is dat Ziggo hier al mee bezig is en de genoemde voorbeelden voldoende zeggen. Het heeft weinig zin om 30x hetzelfde voorbeeld te noemen.

Uitgelicht topic