Brenda bril

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen beeld bij streamen Ziggo Go via Chromecast

Wij hebben een chrome cast gehaald maar nu hebben we als we de ziggo go app willen streamen wel geluid maar geen beeld wie kan ons hier mee helpen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Streamen via een chromecast wordt door ZiggoGO ondersteund. Maar niet via een ander, onbekend apparaat helaas. 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Brenda bril,

Welkom op de Community!

Vervelend dat je alleen geluid hoort als je via Ziggo Go en de Chromecast steamt.
Je wilt natuurlijk zowel beeld als geluid.

Als je geen beeld ziet, gaat er vermoedelijk wat mis tussen de Chromecast en de tv.
Vaak zit hier een HDMI-kabel tussen. 
Kun je deze er eens tussenuit halen en daarna opnieuw stevig bevestigen?
Op deze  pagina vind je nog 10 andere oplossingen.

Laat je weten of je hierna ook beeld hebt?

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tot nu toe kom ik niets verder want Ik kan mijn mobiel niet koppelen aan de chroamcast als ik WiFi verbinding wil maken komt er een uitroepteken achter wat kan ik daar aan doen heeft u een idee? 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright @Brenda bril.

Het is belangrijk dat je mobiele telefoon verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als het Chromecast-apparaat.
Anders vinden ze elkaar niet.

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja en dat lukt dus niet als ik mijn telefoon wil koppelen maakt die verbinding maar direct komt er een uitroepteken achter en kan ik er niet mee enig idee hoe ik dat oplossen kan? 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@robbo Weet jij als Chromecast expert hier meer over? En weet je hoe Brenda dit kan oplossen?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Bij de nieuwe generatie Chrome cast is het soms nodig om bij de instelling bluetooth aan te zetten. Je ziet deze terug in je verbinding en ook zo in je netwerk de tijdelijke Chrome cast ssid terug . Na dit via de Google home app opnieuw instaleren . Doorloop de procedure. Als het goed is kan je nu je eigen netwerk kiezen. ( na dit als het gelukt is is ook de Bluetooth verbinding en tijdelijke Chrome cast ssid in je netwerk niet meer zichtbaar. ) 

 

Geef ook de 2.4 en 5 GHz verschillende namen. De Chrome cast KAN wel eens moeite hebben als deze de zelfde namen hebben. ( bij gebruik 5ghz) @Brenda bril succes. 

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas kom ik er niet uit zo wat ik ook doe het uitroepteken blijft er staan

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Brenda bril Heb je de Ziggo go app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Probeer dit eens uit.

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hebben we ook al gedaan maar ook de tablet krijgt een uitroepteken als we verbinding willen maken 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Brenda bril Hier nog een optie om ea uit te proberen/testen  Reset je modem eens. ( in 1e instantie even 1 a 3 minuten uitzetten

 

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry voor de late reactie ik ga dat later vandaag even proberen 

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit blijft er staan

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Brenda bril Welke type Chrome cast heb je ? De laatste versie/ generatie?. Gebruik je nu de 2.4 GHz of de 5 ghz. Hebben deze de zelfde namen. Dit is mij nog steeds niet duidelijk. Verder heb je naar mijn idee inz. De netwerk "display" wel de juiste app?? Je moet de Google home app hebben. Het staat mij bij dat dit iets met mirror te maken heeft ( wat anders is ) maar weet dat niet zeker meer. Vandaag even verder druk. Ga vanavond even ea  uitzoeken) Maar wees even zeker dat de google home app op de mobiel staat.

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb er zo geen verstand van die we hebben staat tmc op was enkele weken geleden in aanbiedingen bij de trekpleister.... We hebben zowel op 2.4 als op 5ghz geprobeerd en waar zou ik kunnen zien of ze dezelfde namen hebben? Ik heb de Google home app maar doe zegt steeds niets te vinden en ik denk dat dat komt omdat ik geen  wifiverbinding kan maken tussen mijn telefoon en de chroamcast op de foto staat de app die ik heb gedownload 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ik wilde graag weten of dit de video / audio variant is of alleen audio. Omdat je aan gaf alleen geluid te horen @Brenda bril 

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

we moeten met hdmi en USB verbinding maken met de tv als dat niet genoeg info is hoe kan ik het anders zien? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Kan je eens een foto plaatsen van de chromecast/aansluiting? 

Waar ik ook benieuwd naar ben; is het alleen ZiggoGO waar het streamen niet van gaat? Of werken andere dingen zoals Netflix en Youtube ook niet? 

Brenda bril
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan geen foto's plaatsen maar het is een hdmi aansluiting en een USB aansluiting ik heb er iemand bij gehad via de chrome cast kan ik helemaal niets aangezien ik geen WiFi verbinding ermee kan maken hij blijft een uitroepteken geven via draadloze projectie kan ik wel alles kijken maar geen ziggo maar ik wil graag ziggo kunnen kijken boven dus als jullie een tip hebben dat ik verbinding kan maken graag ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Brenda bril wrote:

Ik kan geen foto's plaatsen maar het is een hdmi aansluiting en een USB aansluiting ik heb er iemand bij gehad via de chrome cast kan ik helemaal niets aangezien ik geen WiFi verbinding ermee kan maken hij blijft een uitroepteken geven via draadloze projectie kan ik wel alles kijken maar geen ziggo maar ik wil graag ziggo kunnen kijken boven dus als jullie een tip hebben dat ik verbinding kan maken graag

 

Sorry, ik ben je even kwijt. Via draadloze projectie kan je wel alles kijken? Bedoel je daar Netflix/Youtube mee, dat je vanaf je telefoon of tablet naar je chromecast streamt? Want dan is er dus wel een internetverbinding. 

Ik weet nu nog steeds niet of het misgaat in de verbinding tussen telefoon/tablet naar chromecast of chromecast op het internet. 

Uitgelicht topic