1
Vraag
2
Reacties
Nerja

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding Chromecast - "Helaas is het niet toegestaan om video af te spelen op een ander apparaat."

Hi,
ik ben nieuw op deze Community.
Ik heb een Chromecast gekocht en aangesloten. Via Ziggo Go verbinding gemaakt, maar een foutmelding: zie foto

Geluid is aanwezig, maar geen beeld., op alle andere zenders ook. Wat doe ik fout?
Wie helpt mij uit de brand?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als de Home app geen verbinding met de Chromecast heeft, is de Chromecast niet goed geïnstalleerd.

Ik zou de Chromecast resetten en daarna via de Home app opnieuw instellen.
Daarna komt als het goed is ook het cast tekentje in alle apps waar je kunt casten.

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Uitgesteld kijken via Replay uit de gids kun je niet Casten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Nerja, wat hanh zegt klopt, Replay kun je niet casten. Maar ik krijg daarbij een foutmelding op mijn telefoon en niet op mijn tv, dat is bij jou anders dus ik vermoed dat er ook iets anders aan de hand is.

Als ik een live uitzending in Ziggo GO naar mijn Chromecast wil streamen klik ik op het cast icoontje (zie bijlage) in Ziggo GO bovenin beeld en selecteer mijn Chromecast. Doe jij dat ook zo of deel je je scherm op een andere manier met de Chromecast?
Nerja
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Mark en hanh , ik zie in mijn app van Ziggo go geen cast icoontje. Ik heb via mijn samsung S 7 Edge een icoontje SmartThings, daarmee maak ik contact.
Frappant is, als ik via de app van Canal Digitaal ga, werkt het wel zonder problemen.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar krijg steeds deze melding.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Nerja,

Heb je voor de Chromecast wel de Google Home app gedownload en ingesteld?
Wanneer je dan met je telefoon met hetzelfde netwerk verbonden bent als waarmee de Chomecast verbonden is, zou je het cast icoontje moeten zien, rechtsboven in beeld.

Groet,
Evert
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Nerja wrote:
Hi Mark en hanh , ik zie in mijn app van Ziggo go geen cast icoontje. Ik heb via mijn samsung S 7 Edge een icoontje SmartThings, daarmee maak ik contact.
Frappant is, als ik via de app van Canal Digitaal ga, werkt het wel zonder problemen.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar krijg steeds deze melding.

Op die manier werkt het inderdaad niet, je moet dat cast icoontje in beeld hebben om Ziggo GO te kunnen casten. Er lijkt iets niet in orde met de koppeling van de Chromecast in je netwerk.
Nerja
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi,
krijg geen verbinding van de app Home met de chromecast.
Blijft zoeken en vraag steeds ben je aan verbinden.
Ik weet niet wat er aan de hand is.
Zoals eerder vermeld, maak ik via mijn Samsung SmartThings zonder problemen contact met Canaal Digitaal en met Ziggo Go lukt het niet.
Dus mijn conglusie is toch, dat die app Ziggo Go niet echt met alles compatibel is.
Resume, om niet nog verder te zoeken, wordt het Canaal Digitaal om via de telefoon of tablet te kijken.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als de Home app geen verbinding met de Chromecast heeft, is de Chromecast niet goed geïnstalleerd.

Ik zou de Chromecast resetten en daarna via de Home app opnieuw instellen.
Daarna komt als het goed is ook het cast tekentje in alle apps waar je kunt casten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Een Reset is niet nodig, in de Home App moet de Chromecast die een tijdelijk Wifi hebt, gekoppeld worden, door hem eerst met de tijdelijke wifi te verbinden, dan krijg je de Code op scherm ( blauw scherm gele letters) en daarna kan je hem aan je 2,4 GHz of 5GHz koppelen.
Met de 3 puntjes rechtsboven in de Home app.

Anders de stappen plan van Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic