pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

Film verder kijken Ziggo GO werkt niet

Ik merkte tijdens mijn vakantie dat ik mijn opgenomen films niet verder kon afkijken. ik kreeg steeds de melding dat de bandbreedte niet voldoende was. Wel vreemd want ik had overal goed 4g bereik, maargoed. Nu ik weer thuis ben op mijn wifi krijg ik nog steeds dezelfde melding. Via pc en next kan ik zonder problemen verder kijken. Via de app op mijn telefoon niet. Ik kan WEL de film kijken als ik vanaf het begin start.. Maar aangezien je niet mag doorspoelen ga ik niet 45 min naar iets kijken wat ik al gezien heb. Via deze topic https://community.ziggo.nl/community-archief-226/verderkijken-op-ziggogo-lukt-niet-38694 de tips opgevolgt..eerst cache app geleegt... ook tel opnieuw opgestart en toen dat niet werkte de app opnieuw geinstalleerd op een pixel 2 met android 9. De app laat je geen screenshots maken dus meteen andere telefoon de fotos gemaakt
16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi pox-ie
Gekke vraag, maar staat deze niet alleen op Wifi ingesteld?
Dat je dus niet via 4G mag en/of kunt kijken?
Aangezien je zegt dat je via PC en Next wel kan kijken maar niet via je toestel.

Heb je overigens al met jou account op een ander toestel ingelogd om te kijken of het daar wel op lukt, of ook niet?! Misschien ligt het aan je toestel, dat kan je op dat moment uitsluiten.
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Ik kan op 4g gewoon programmas kijken en ook bewaarde opnames.. ik kan alleen niet verder kijken waar ik gebleven ben. Dan krijg ik die melding. Ook via wifi..Ander toestel is van mijn werk daar werkt ziggo go niet op..waarschijnlijk geblokkeerd door de systeembeheerder.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hmm, ik weet wel dat er een zoiets aan de hand was en dacht dat dit opgelost was. Ik zal eens aan een moderator vragen of dat zo is. Lees in een oude topic: @all, het oorspronkelijke probleem waarvoor dit topic is gestart is inmiddels al weer enkele weken geleden opgelost. Daarna zijn er toch nog enkele problemen in dit topic aangekaart. Zoals het nu staat lijken dit toch echt individuele situaties.

Dus ik ga het eens vragen aan Anne H Ziggo - misschien dat die kan helpen?
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi pox-ie, het is een bekend issue dat opnames en titels op de kijklijst niet in Ziggo GO kunnen worden afgespeeld en je daarmee de foutmelding 'Niet beschikbaar' krijgt. Dit wordt naar verwachting in een volgende software update opgelost.
Dat de app aangeeft dat je onvoldoende bandbreedte hebt, kan ik nog niet verklaren. Krijg je deze melding ook op een ander mobiel apparaat bij dezelfde opname?
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Marianne Ziggo ik heb net een andere opname geprobeerd en precies hetzelfde. Ook gelijk een speedtest gedaan..daar ligt het iig niet aan http://idgtechmedia.speedtestcustom.com/result/cdb46fc0-be7b-11e9-808a-cdff4eab6f69

Als ik de film start vanaf begin krijg ik ook die melding maar dan start de film wel

Ik zal vanavond een verse install op mijn tablet doen en kijken wat hij doet.
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
ok vervolg... mijn vrouw zegt dit ook regelmatig te hebben op haar telefoon (pixel3a).
die probeerd het gewoon een paar keer dan werkt het wel.
Net op de tablet van mijn zoontje geprobeerd en ook hetzelfde probleem.

dus verschillende programmas. Speedtest zit op ruim 200 dus dat zit wel goed.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Vreemd hoor, misschien dat Marianne Ziggo er nog eens naar kan laten kijken?
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi pox-ie, ik heb op 2 Android telefoons getest om opnames verder te kijken.1 telefoon had geen last van deze melding en een andere telefoon had dit wel. Zowel de melding over onvoldoende bandbreedte en op een gegeven moment kwam ook 'Niet beschikbaar' in beeld. Het viel op dat de app alles traag inlaadde en de algemene internetverbinding traag was. Dit merkte ik al op toen ik een app (Speedtest nota bene) wilde downloaden. Kan je de resultaten van een speedtest via deze apparaten doorgeven? Je kan hiervoor bijvoorbeeld de Speedtest.net app van Ookla voor gebruiken.
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
ok Marianne Ziggo uitgebreide test. Ik heb nog 2 oude telefoons gevonden een samsung S6 en een one+ 3T . Verse install van ziggo go app en de ookla speedtest.
Samen met de eerdere pixel 2 en pixel3a moet dat toch wel wat opleveren denk ik.
speedtest 1 voor de test met de S6


test S6


en dan nog een speedtest met de S6



dan de speedtest met de one+3T


gevolgd door de test met de 3T


en tot slot nog een speedtest met de 3T




Zelfde problemen. Soms geeft ie de melding maar start de film toch wel, en soms niet. Ik denk zo'n 50/50.
Wat me wel opviel is dat het altijd gebeurd als ik een film wil verder kijken die al meer dan 1 uur bezig is. Dan krijg ik altijd die foutmelding en start de film niet op. Ik heb Ghostrider vanaf het begin opgestart en dan steeds 5 min vooruitgespoeld, de app uitgezet en dan weer proberen verder te kijken.Als de film 13 minuten bezig is geweest kan ik niet meer verder kijken. spoel ik hem terug tot 10 minuten dan start de film wel op en gaat ie verder waar hij gebleven was.
Heeft het misschien iets met mijn account te maken? Ik ga er iig niks meer mee doen ik heb wel wat beters te doen . Als ik het helemaal zat ben dan horen jullie het wel :tired_face:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
pox-ie Krijg je deze melding ook als je via 4G Ziggo Go wil kijken?

Ik kan de zenders allemaal wel goed terugkijken via de Ziggo Go app op m'n telefoon, maar is het toeval dat die zenders ook problemen geven binnen de Ziggo Go app voor Windows?
Zie https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/gedeeltelijk-tv-replay-op-laptop-met-mediabox-next-44214#post...
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Evert zoals ik eerder heb aangegeven zowel via wifi als 4 g . Op de next en pc (via ziggogo.tv ) heb ik deze problemen niet.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Snap er ook helemaal niets meer van.
Misschien dat er toch iemand van Ziggo wat dieper in kan kijken?
Nu zijn er wel problemen, dacht ik te lezen op de community, misschien dat dit er mee te maken heeft?
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi pox-ie, super bedankt voor de uitgebreide testen. Hiermee hebben we meteen een boel mogelijke oorzaken uitgesloten. Het is wel jammer dat je nog steeds met dezelfde melding blijft zitten. Aan je testkunsten kan het in ieder geval niet liggen, ik snap dat je daar nu wel even klaar mee bent. Je hebt op dit moment al het volgende geprobeerd:

Cache geleegd
Ziggo GO app opnieuw gedownload
Telefoon herstart
4G en wifi getest
Meerdere opnames geprobeerd
Meerdere apparaten getest

Een collega heeft een soortgelijke situatie, deze wil ik nog een keer reproduceren. Hij is er morgen weer, dus dan kom ik er op terug wat de vervolgstappen zijn.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
pox-ie Ik ga dit doorzetten naar onze testafdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken in onze achterliggende systemen. Mocht je dit ook willen, dan heb ik nog wat specifiekere info nodig. Zo kunnen zij dezelfde situatie gaan reproduceren.

Kan je het volgende doorsturen?

1. Merk en type telefoon:
2. Bijbehorende Android versie:

3. Gaat het om een opname die je verder wilt kijken die op dat moment live op tv bezig is of is het live programma al voorbij?
Je bekijkt deze deels en wilt de opname later verder kijken. Als je klikt op 'Verder kijken'(vanaf --:-- uur), krijg je dan de melding waar je al meerdere afbeeldingen van hebt meegestuurd (bedankt daarvoor!)?

Je geeft in één van je berichten het volgende aan: "Ik heb Ghostrider vanaf het begin opgestart en dan steeds 5 min vooruitgespoeld, de app uitgezet en dan weer proberen verder te kijken. ls de film 13 minuten bezig is geweest kan ik niet meer verder kijken. spoel ik hem terug tot 10 minuten dan start de film wel op en gaat ie verder waar hij gebleven was."

4. Ik vraag me af hoe je verder spoelt, want bij de melding met 'onvoldoende bandbreedte' kan je niet terugspoelen, omdat het balkje niet midden in de aflevering zit. Of gaat het hier om het bekijken van een opname vanaf jet begin, dan vooruitspoelen én ook weer terugspoelen tot 10 minuten en start de film wel op.

Bij de collega die ik eerder benoemde, ging het daadwerkelijk om een slechte verbinding. Op dit moment ben ik nog geen andere klanten tegengekomen die hiermee zitten.
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Marianne Ziggo
1. Merk en type telefoon:
2. Bijbehorende Android versie:

* - google pixel 2 - android 9 - beveiligingspatch 1 aug 2019

* - google pixel 3a - android 9 - beveiligingspatch 1 aug 2019

* - Oneplus 3T - android 9 (oxygenOS 9.0.5) - beveiligingspatch 1 aug 2019

* - Samsung S6-edge - andoid 6.0.1 beveiligingspatch 1 mei 2016


3.

Het gaat om een opname die ik eerder heb opgenomen en gedeelteljk heb bekeken, die ik op een later tijdstip wil afkijken.
Zoals de film "Logan" opname 28 mei.
Ik heb geen problemen gehad met live tv of opnames vanaf het begin, of opnamens vanaf begin terwijl het programma nog bezig is, of live tv pauzeren en dan verder kijken. Dit gaat allemaal zonder problemen.

4.

""Of gaat het hier om het bekijken van een opname vanaf jet begin, dan vooruitspoelen én ook weer terugspoelen tot 10 minuten en start de film wel op. "

-juist. Als ik de film vanaf het begin opstart dan werkt het gewoon. Dan spoel ik hem steeds 5 min naar voren, sluit de app af en start hem opnieuw op, zodat ik verder kan kijken waar ik gestopt ben.Bij 10 min deed hij het wel, bij 15 min deed hij het niet. Toen weer vanaf het begin opgestart en doorgespoeld naar 12 min...hetzelfde herhaald en bij 13 min vooruit gespoeld deed hij het niet meer.

edit: ik ben 1 ding vergeten te melden... ik heb ouderlijk toezicht ingeschakeld met pincode op leeftijdsgrens van 9 jaar.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Bedankt voor alle informatie, pox-ie! Ik geef al je gegevens door. Zodra ik meer weet, krijg je een reactie van mij of van een andere moderator.

Uitgelicht topic