Frankieman007 2

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Error -1001 bij ziggogo app op AppleTV

Beste lezers,

 

Zo af en toe krijg ik error -1001 zoals te zien is in de bijlage.

Ik heb mijn ziggo modem in bridge modus, AppleTV is rechtstreeks aan mijn router verbonden.

Verder geen problemen met wifi en bekabeld netwerk.

Als ik de stream in de app opnieuw laat starten doet hij het gewoon weer.

Ook bij het starten van de app komt vaak deze foutmelding naar voren.

-

herinstallatie heeft niets geholpen

 

30 Reacties 30
Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Frankieman007 2 wrote:

Beste lezers,

 

Zo af en toe krijg ik error -1001 zoals te zien is in de bijlage.

Ik heb mijn ziggo modem in bridge modus, AppleTV is rechtstreeks aan mijn router verbonden.

Verder geen problemen met wifi en bekabeld netwerk.

Als ik de stream in de app opnieuw laat starten doet hij het gewoon weer.

Ook bij het starten van de app komt vaak deze foutmelding naar voren.

-

herinstallatie heeft niets geholpen

 

@EnergieBoy heb jij misschien een idee?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hi @Frankieman007 2 
Om digitale televisie, Ziggo On Demand en Ziggo Replay te gebruiken heeft de Mediabox XL een verbinding nodig met ons televisienetwerk. Via deze verbinding verzendt en ontvangt de mediabox informatie. Foutcode 1001 houdt in dat het apparaat de benodigde informatie niet kan verzenden, ontvangen of allebei.

Het lijkt dus dat deze geen, of moeilijk verbinding kan maken met Ziggo. De vragen die ik zou hebben, die heb je zelf al beantwoord. Dus ik denk dan alleen problemen met Ziggo server. 

Misschien dat @Anne B Ziggo je hiermee kan helpen?

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
EnergieBoy wrote:

Hi @Frankieman007 2 
Om digitale televisie, Ziggo On Demand en Ziggo Replay te gebruiken heeft de Mediabox XL een verbinding nodig met ons televisienetwerk. Via deze verbinding verzendt en ontvangt de mediabox informatie. Foutcode 1001 houdt in dat het apparaat de benodigde informatie niet kan verzenden, ontvangen of allebei.

Het lijkt dus dat deze geen, of moeilijk verbinding kan maken met Ziggo. De vragen die ik zou hebben, die heb je zelf al beantwoord. Dus ik denk dan alleen problemen met Ziggo server. 

Misschien dat @Anne B Ziggo je hiermee kan helpen?

Hi Energieboy,

 

Dank voor je antwoord! voor de duidelijkheid het gaat om de ziggo go app op mijn AppleTV ipv de mediabox 🙂

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Jawel, maar het kan zijn dat deze code hetzelfde is. Want om eerlijk te zijn heb ik deze foutcode zelf nog niet gezien of vernomen van Ziggo bij Ziggo GO Apple TV app. Daarom lastig om te weten wat het is. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemiddag @Frankieman007 2 en welkom op de Community! 

Top dat je al met @EnergieBoy hierover in discussie was. Ik ben ook op onderzoek uit gegaan voor je en ik heb niets kunnen vinden. We staan hier dus voor een mysterie. Gelukkig zijn we daar niet vies van.

Ik wil je vragen om te checken of je deze melding ook te zien krijgt als je jouw Apple TV rechtstreeks aansluit op ons modem. Ik kan mij voorstellen dat dit niet heel handig testen is gezien je modem in bridge staat echter het is wel een belangrijke stap om te onderzoeken waar de oorzaak ligt en de uiteindelijke oplossing. We horen graag van je of je de foutmelding dan ook in beeld ziet verschijnen! 

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Mariska,

 

Dat is inderdaad lastig, maar ik heb de nieuwe tvOS geïnstalleerd en tot nu toe heb ik de foutmelding niet meer gekregen.

 

Mocht ik de foutmelding weer tegen komen meld ik me met het resultaat van de rechtstreekse verbinden op het ziggo modem.

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @Frankieman007 2, goedemiddag.

Kijk aan, dat zijn de betere berichten 🙂 Fijn dat het na het installeren van de vernieuwde tvOS in orde lijkt.

Laat het hier inderdaad weten, wanneer de melding zich herhaalt en dan zijn we inderdaad ook benieuwd naar het resultaat van de rechtstreekse verbinding.

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hey halloo,

 

Ik heb mijn Appletv aan de ziggo modem gehangen.
Alleen daar krijgt ik hetzelfde resultaat.

bij het starten van de ziggogo app loopt hij even vast en daarna komt error -1001

als je dan op opnieuw proberen klikt doet hij het gewoon

 

Kortom ziggo modem of eigen modem maakt niets uit.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen

ter info heb dit 2x uitgeprobeerd nu

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Hmm, het probleem is dus toch weer teruggekeerd. Dat is behoorlijk balen. 

Ik begrijp uit je laatste bericht dat je deze melding krijgt bij het starten van de app. Dit klopt? Of is het ook wel eens het geval als je gewoon iets zit te kijken dat de melding naar bovenkomt? 

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hey hallo,

 

Dit gebeurt voornamelijk bij het opstarten, zelden tijdens het kijken naar een stream.

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo allemaal,

Het wordt steeds erger! moet nu telkens de stroom van mijn Apple-tv afhalen omdat hij helemaal vast loopt door de ziggo app..

 

Dit kan niet de bedoeling zijn!..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Frankieman007 2,

Wat zuur dat je de problemen toch weer zo erg terug zijn gekomen. We hebben hier nog niet meer meldingen van gehad, dus moeten we toch even samen wat verder graven. De foutmelding geeft aan dat er een time-out is ontstaan bij de verbinding. Ben je op dit moment met je router verbonden of nog steeds met het modem? Heb je voor de zekerheid ook gecheckt of alles up-to-date is en/of opnieuw geïnstalleerd?

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Alex Ziggo ,

Het probleem is nooit weg geweest.
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en ik heb mijn apple tv op het ziggo modem gehangen.
Daarbij krijg ik ook dezelfde fout. Vandaag heb ik ook via het Ziggo modem gewerkt en kreeg ik veelvuldig bij de VoIP softphone een time out.

Via mijn eigen router heb ik daar geen probleem mee, dat is het vreemde.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder @Frankieman007 2,

Ik zie nu dat je modem al enkele maanden geen reset heeft gehad. Wil je deze eens een paar minuten van het stroom halen en opnieuw laten opstarten?

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Alex Ziggo wrote:

Helder @Frankieman007 2,

Ik zie nu dat je modem al enkele maanden geen reset heeft gehad. Wil je deze eens een paar minuten van het stroom halen en opnieuw laten opstarten?

Ga ik vanavond doen! Eerst werken.. 😉

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Alex Ziggo wrote:

Helder @Frankieman007 2,

Ik zie nu dat je modem al enkele maanden geen reset heeft gehad. Wil je deze eens een paar minuten van het stroom halen en opnieuw laten opstarten?

Goedemorgen!

ik heb mijn modem gereset, via mijn eigen router krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding en moet ik de apple tv steeds opnieuw opstarten.

Vandaag ga ik het rechtstreeks via de modem uitproberen.

Wordt vervolgd!

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Alex Ziggo wrote:

Helder @Frankieman007 2,

Ik zie nu dat je modem al enkele maanden geen reset heeft gehad. Wil je deze eens een paar minuten van het stroom halen en opnieuw laten opstarten?

Een wat latere antwoord, maar ook op het Ziggo modem ondanks reset dezelfde foutmelding.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

No problem @Frankieman007 2, thanks voor het testen! Er is echt al een hele hoop uitgesloten intussen. Ervaar je dit probleem ook met andere apps op je Apple TV? Verliest deze dan ook de verbinding en krijg je een bepaalde foutmelding in beeld of is het enkel en alleen met de Ziggo Go app? En heb je behalve dit probleem nog verder opvallende problemen met je internetverbinding? Je geeft ook aan dat het af en toe voorkomt, merk je nog dat het op specifieke momenten misgaat of lijkt het volledig willekeurig? 

Het lijkt mij hoe dan ook goed om alles tussen de hoofdaansluiting en je Apple tv van top tot teen onder de loep te nemen en uit te sluiten. Zou je daarom in je volgende bericht, ook een foto mee kunnen sturen van je hoofdaansluiting? Alvast bedankt!

Frankieman007 2
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi,

 

Sinds het weekend start mijn modem steeds uit zichzelf op.. 

mijn eigen modem krijgt ook geen ip adres meer van de ziggo modem.. ook niet als mijn modem naar fabrieksinstellingen is gezet

Uitgelicht topic