Beantwoord

Downloads in Ziggo GO zijn verdwenen

• 23 juli 2019
  • 33 Reacties
  • 3119x Bekeken

Goedemorgen. Ik heb gisterenavond een aantal series voor mijn dochter gedownload. Stonden er allemaal in. Waren 30 dagen geldig. Een serie stond op 36 uur. En ik kijk vanochtend in de app ... alles verdwenen. "Je hebt nog geen films of series gedownload" ... Hoe kan dat nou? Moet ik nu alles opnieuw downloaden?
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 2 september 2019, 13:45

Hier hetzelfde probleem. Ben bezig allerlei zaken te downloaden voor op vakantie, zaken die 30 dagen beschikbaar zouden zijn, schieten naar 48 uur... lekker gebruiksvriendelijk. Wel balen...
Bij mij ook weer opnieuw gedownload ca 3 dagen geleden. Gisteren heb ik 2 downloads bekeken en die vervallen nu binnen 24 uur. Wellicht interessant voor de ontwikkelaars?
Dat is normaal, als je een gedownloade film of aflevering begint af te spelen is hij daarna nog 48u beschikbaar waarna hij wordt verwijderd.

Hij mag natuurlijk niet eerder verdwijnen en al helemaal niet als je hem nog niet hebt afgespeeld (binnen 30 dagen en de film/serie is niet verwijderd uit ons Movies & Series aanbod)!

Nieuwe voorbeelden blijven welkom, graag met onderstaande informatie:

Apparaat + type: (bijv. iPad 2)
Ziggo GO app versie: (bijv. 2.3.43)
Titel van verdwenen film/serie:
Wanneer had je deze gedownload: (datum + tijdstip*)
Wanneer ontdekte je dat hij verdwenen is: (datum + tijdstip*)

*- ongeveer, ik kan me voorstellen dat je niet meer exact weet wanneer de download is voltooid.
Bekijk origineel

33 Reacties

Hier ook hetzelfde verhaal. Twee weken geleden een paar films en serie the bridge gedownload. Daarnet ineens alles weg na de een aflevering even op pauze gezet te hebben. Da’s flink balen hier in de bush...

Opnieuw opstarten van tablet mocht niet baten....

ZIGGO HELP!!
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo storingen pagina:

Storingen (1)
Online TV kijken werkt niet
Door een storing kan er momenteel geen gebruik worden gemaakt van online TV kijken voor klanten met een Mediabox Next. We werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Status open
Bekend sinds Dinsdag 23 juli om 20:34
Wanneer is het opgelost? Nog niet bekend

Het lijkt inmiddels opgelost te zijn, hier werkt alles weer en zie ik de opgenomen programma's.

Mogelijk nuttige info:
Een gedownloade film en/of afleveringen van serie blijven maximaal 30 dagen beschikbaar. Als we deze eerder uit ons assortiment halen, dan verloopt deze eerder. Na het starten van de gedownloade video heb je nog 48 uur om het programma af te kijken.
Hier hetzelfde probleem. Daar komt sinds gisteravond bij dat ik alleen de 1e aflevering van een seizoen kan downloaden. De button voor meer afleveringen is nergens meer te vinden.
Ziggo storingen pagina:

Storingen (1)
Online TV kijken werkt niet
Door een storing kan er momenteel geen gebruik worden gemaakt van online TV kijken voor klanten met een Mediabox Next. We werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Status open
Bekend sinds Dinsdag 23 juli om 20:34
Wanneer is het opgelost? Nog niet bekend

Het lijkt inmiddels opgelost te zijn, hier werkt alles weer en zie ik de opgenomen programma's.

Mogelijk nuttige info:
Een gedownloade film en/of afleveringen van serie blijven maximaal 30 dagen beschikbaar. Als we deze eerder uit ons assortiment halen, dan verloopt deze eerder. Na het starten van de gedownloade video heb je nog 48 uur om het programma af te kijken.

Het heeft niets te maken met opnames, maar met de downloadmogelijkheid van Ziggo Go. Gisteren weer alles opnieuw gedownload. De hele dag stond het er in. Voordat ik naar bed ging gekeken en ja hoor.. alles stond er nog in. En vanochtend? Alles weer kwijt ... 😡 Bij alles staat dat 29 dagen beschikbaar is. En ik kan het ook gewoon weer opnieuw downloaden, dus het is ook niet uit het assortiment.

Ziggo??????
Reputatie 7
Badge +35
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Je kunt direct contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Reputatie 4
Hi @MandyC , welkom hier!

Ik kan mij voorstellen dat het verschrikkelijk frustrerend is wanneer je afleveringen download, maar deze spontaan iedere ochtend verdwijnen. Naast dat het vreselijk frustrerend is, is het ook absoluut niet de bedoeling. Ik help je dan ook graag om dit verder te onderzoeken.

Gezien de opmerkingen van @Bpspar en @Ren ben je niet de enige die deze problemen ervaart. @Be rt geeft een mogelijke oorzaak aan. Tegelijkertijd is er rond die datum ook een update gedaan. Ik ben dan ook ontzettend nieuwsgierig of jullie allemaal nog steeds dezelfde problemen ervaren als jullie afleveringen downloaden. Zouden jullie dit opnieuw willen proberen en dan via deze weg terug koppelen of het is gelukt?

Als het niet is gelukt, laat dan ook weten om welke serie en aflevering het specifiek gaat. Ik kan dit dan verder onderzoeken en eventueel escaleren indien nodig ☺
Hallo Marije,
Ik was het een beetje zat en heb dus gisteren contact opgenomen met Ziggo via Facebook. Ik kreeg gelijk reactie, Het heeft vervolgens wel tot einde dag geduurd maar de opties naar andere afleveringen door te klikken was opeens weer beschikbaar en ik kon de afleveringen downloaden. Vooralsnog lijken de downloads nog steeds beschikbaar. Maar de app werkt nog niet helemaal optimaal wat de downloads betreft - ze staan zomaar in de wacht.
de app kan verbinding maken of iets dergelijks
Reputatie 4
Goed dat je via Facebook ook al contact hebt gehad @Ren . Gelukkig dat de optie om te downloaden nu wel weer beschikbaar voor je is ☺

Als je meerdere afleveringen tegelijk download, kan het zijn dat deze in de wachtrij komen te staan en niet allemaal tegelijk kunnen downloaden. Wanneer ik zelf in Ziggo GO met mijn account meerdere afleveringen van een serie download, heb ik dat ook. Ze gaan dan 1 voor 1 laden.
Hoi, Ja dat begrijp ik. alleen staan er een aantal sinds gisteren in de wachtrij zonder enige vooruitgang. Ik krijg de melding dat de app geen verbinding kan maken, zowel op wifi als op 4G.
Reputatie 4
Ah, sorry @Ren ! Dat was mij niet duidelijk. Als je de downloads nu stopt en dan eerst los 2 of 3 afleveringen - of 1 voor 1 - opnieuw download, gaan ze dan wel laden?
@Marije Ziggo ... ik heb vanochtend gekeken en nu staan de downloads van gisteren er nog steeds in. Dus ... so far .. so good ...
Twee dagen flink wat gedownload en kunnen kijken. Nu heb ik nog maar 1 kinderfilm.
De app meld dat wegens technische redenen downloads niet kunnen worden getoond.
Maar daar hebben de kids niets aan.
Wat nu te doen??
Twee dagen flink wat gedownload en kunnen kijken. Nu heb ik nog maar 1 kinderfilm.
De app meld dat wegens technische redenen downloads niet kunnen worden getoond.
Maar daar hebben de kids niets aan.
Wat nu te doen??

Ik heb precies hetzelfde probleem. 10 afleveringen gedownload, en ze zijn allemaal weg. Kan ze ook niet downloaden omdat de APP geen ‘verbinding’ met Ziggo heeft...terwijl ik wel kan streamen...
Net gekeken maar weer alle films en series verdwenen van iPad, gisteravond stonden ze nog erop. Hoop dat dit snel is opgelost.
Reputatie 7
Hoi allemaal, als dit probleem terug blijft komen wil ik graag een aantal zaken goed in kaart brengen om het door de ontwikkelaars van Ziggo GO te laten onderzoeken en fixen. Daarom ontvang ik, als het nogmaals gebeurt, graag de volgende informatie:

Welke film/aflevering is verdwenen?
Op welk apparaat had je deze gedownload? (Merk + type)
Heb je ook op andere apparaten films/afleveringen gedownload?
> Zo ja: welk apparaat en wanneer?
Geeft de Ziggo GO app ook een foutmelding? (bijv: "Door technische redenen kunnen downloads niet worden getoond")
Ok, ik heb het laatste seizoen van Game of Thrones eerder gedownload op mijn IPad (air2) deze waren allemaal verdwenen. Nu kon ik ze niet opnieuw downloaden omdat de APP geen verbinding kon maken met Ziggo. (Was iets van downloaden is beperkt omdat er geen verbinding met Ziggo is) Met een film geprobeerd, gaf dezelfde melding.

ik kon echter wel gewoon streamen..

Ik heb wat zitten rommelen en nu kon ik ineens de allereerste Game of Thrones aflevering wel weer downloaden, en ook het laatste seizoen kon ik weer downloaden.

net gecontroleerd, ze staan er nog op.
Het ging mij om diverse kinderfilm en series. Gedownload op een Android telefoon. Alles weg. In 1 film waren ze begonnen.
Leuke oplossing trouwens om het opnieuw te proberen. Ik zit hier zonder WiFi op vakantie.
Als je een downloadservice aanbiedt moet het ook werken.
Hier hetzelfde verhaal,
Veel series en films op de ipad gedowload voor op vakantie op Spanje. Een paar kunnen kijken en gisteravond opeens alles weg...
Helaas ging het een paar dagen goed met 2 afleveringen die ik via een slechte WiFi heb kunnen downloaden. Maar nu helaas weer weg zonder bekeken te hebben.... fijn in vakantietijd 😞
@Mark Ziggo is er al meer bekend? Nu heb ik alles al zo'n 5x gedownload en weer is alles kwijt. Behalve dat het vervelend is, zijn nu opeens ook al mijn opnames verdwenen. En ik blijf een melding krijgen dat er niet gestreamd kan worden en vervolgens kan t wel. Volgens mij gaat er iets niet goed met die app.

Dit heeft niets met bepaalde series te maken. Zoals je kan zien aan de hoeveelheid reacties overkomt het iedereen. En nu kan ik dus ook al geen opnames meer terug vinden. Tegen beter weten in app opnieuw gedownload, maar helpt niks.
2 seizoenen (S7 en S8) van Games of Thrones. Alle afleveringen van True Detective. Alle afleveringen van Chernobyl. En een aantal afleveringen van Rome. Gedownload op een iPad Pro, laatste iOS.
In het eerste geval was ineens alles weg. Daarna meerdere van de hierboven genoemde nog maar 48 uur ipv 29 dagen. En dan ook nog niet afspelen...
Aanvulling, zodra ik de afleveringen van Chernobyl aantik die nog op 29 dagen sta, zie ik ze net verspringen naar 48 uur voordat de aflevering start.
Op de Ipad 2 films gedownload vorige week woensdag en donderdag
"Risen" en "Nothing but the truth"
Vrijdag beiden weg.
Ben niet de enige lees ik hier..
En nu op het vakantieadres te slechte verbinding om opnieuw grote download te doen.
Balen dus.
Ook ik diverse films en series gedownload voor de vakantie, zodat mn bundel niet als een malle opgaat, hier ook ineens alles weg. Zowel wat nog meer dan 20 dagen beschikbaar zou zijn als de aflevering waar ik al aan begonnen was, die nog zeker 12 uur beschikbaar zou moeten zijn.
Baal als een stekker, want is juist zo handig. Nu moet ik dus op zoek naar goed WiFi punt, anders kan ik net zo goed niet downloaden en gewoon online kijken.
Baal als een stekker (m’n 2 tieners ook(!)) want even lekker samen aflevering favoriete serie kijken zit er dus ff niet in...

Reageer