Download & GO: de nieuwe Ziggo GO feature!

• 23 juli 2019
  • 77 Reacties
  • 37421x Bekeken

Reputatie 7

Kijk ook: Ziggo GO-app voor Android 8 en hoger: Picture in Picture

Download & GO is live!

Een selecte groep uit ons klantpanel is druk bezig geweest om deze feature uitvoerig te testen. Dankzij onze testers kunnen we met trots mededelen dat we succesvol live zijn gegaan met nieuwe functionaliteit: Download & GO!
In de Ziggo GO app, voor zowel de iOS als de Android smartphones en tablets, is de downloadfunctie beschikbaar. Dus heb jij een lange reis naar je vakantiebestemming voor de boeg? Dan hoef je je niet te vervelen! Download eerst online jouw favoriete serie of film en geniet daarna offline waar je ook bent.

Wat valt er allemaal te downloaden?
Heb jij Movies & Series in je abonnement? Dan zijn er een groot aantal films en series voor jou beschikbaar. En heb je zelfs een Movies & Series (X)L-abonnement? Dan kun jij overal van alle films & series van HBO genieten. Heerlijk toch?

En dan het belangrijkste: hoe werkt het?
• Ga naar Movies & Series (XL) en selecteer een van de submenu’s (Series, Movies, HBO Series, HBO Films of Kids)
• Zoek een titel
• Downloadable films en series hebben een download icoon naast de ‘KIJKEN’ knop
• Wanneer je de eerste keer met je toestel een download start, zal het apparaat eerst moeten worden geregistreerd. Je ontvangt een pop-up met de vraag of je het apparaat wilt registreren.
• De naam van het apparaat kan je indien gewenst aanpassen (ter verduidelijking)
• Klik op ‘Apparaat registreren’
• Klik op ‘OK’
• Het downloaden wordt gestart.
• Onderin je scherm zie je een statusbalk met daarin hoe ver de download is (%). Als je hierop klikt ga je naar het Opgeslagen > DOWNLOADS menu.

Ondertussen kan je wat anders gaan doen :)

Veel gestelde vragen:

Kan ik alle films en series downloaden?
• Movies & Series: Veel films en series zijn al te downloaden. Je herkent ze aan het download icoon.
• Movies & Series L/XL: Alle HBO films en series zijn te downloaden en veel andere films en series uit het XL pakket. Je herkent ze aan het download icoon.

Op hoeveel apparaten kan ik films & series downloaden?
Om te kunnen downloaden moet je eerst je apparaat registreren. Je kan maximaal 3 apparaten tegelijk registreren. Indien je een apparaat, omdat je bv een nieuwe hebt, wilt verwijderen of vervangen kan dat op zijn vroegst de volgende dag.

Hoe lang blijven de gedownloade films & afleveringen van series beschikbaar?
Kijken kan tot 30 dagen na je download. Daarna verwijder je ze simpel weer. Als je de download eenmaal hebt gekeken, blijft de download nog 2 dagen bewaard. Als de serie of film eerder uit ons assortiment verdwijnt, dan verloopt de download ook eerder.

Op welke apparaten kan ik Movies & Series downloaden?
Op dit moment is de functie beschikbaar via de iOS en Android app voor smartphones en tablets. De minimale vereiste zijn:

• Laatste versie van de Ziggo GO-app: 2.3.32 (16105)
• Apple iPhone & iPad: minimaal iOS 10.0 of hoger
• Android smartphone & tablet: minimaal Android 4.4. of hoger

Voor Android: Kan ik gedownloade films en series ook opslaan op extern geheugen?
De downloads kunnen alleen op het geheugen van je (Android of Apple) smartphone of tablet worden opgeslagen. Er moet minimaal 500 MB vrije opslagruimte beschikbaar zijn op je apparaat.

77 Reacties

@Lycke Ziggo is er al meer bekend? Nu hen ik alles al zo'n 5x gedownload en weer is alles kwijt. Behalve dat het vervelend is, zijn nu opeens ook al mijn opnames verdwenen. En ik blijf een melding krijgen dat er niet gestreamd kan worden en vervolgens kan t wel. Volgens mij gaat er iets niet goed met die app.
Waarom worden gekeken downloads na 2 dagen verwijderd. Ik heb veel kinderfilmpjes gedownload, Brandweerman Sam en Buurman en Buurman bijvoorbeeld, om mijn kinderen bezig te houden. Zij vinden het helemaal niet erg om meerdere keren dezelfde filmpjes te zien. Nou had ik twee teleurgestelde jongens op vakantie.
Ik zou graag zien dat de downloads 30 dagen actief blijven. Als ik ze eerder wil verwijderen doe ik dat zelf wel.
Alvast bedankt.
Dus omdat, een aantal piste hiervoor aangegeven, iOS 935 niet meer kan een nieuwe Samsung tab Afgekocht, Ziggo app erop en de laatste drie seizoenen van scandal erop. 1 ff getest en prima.
Kom ik aan in Frankrijk, wil ik afspelen zegt de app "verlopen" maar bij de serie afleveringen staat nog 27 dagen beschikbaar.

Fantastisch weer!
@Lycke Ziggo Dit waren ze gisteren. De dag ervoor had ik ook een foto gemaakt .... dus die heb ik eventueel ook. Het probleem is . .ik kan ze gewoon downloaden. Ze blijven er ook de hele dag in staan. Maar als ik een dag later kijk .. zijn ze weg ...

Reputatie 7
Hey @MandyC . Dat gaat niet goed! Heb je een voorbeeld van programma's voor me? Dan test ik het hier ook eventjes 🙂
Ik heb nu al een paar keer programma's gedownload en de volgende dag zijn ze verdwenen. Nog niet gekeken en ze zijn ook niet uit het assortiment, want ik kan ze de volgende dag gewoon weer downloaden. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd, maar volgende dag weer hetzelfde probleem. @Ziggo Community
Ik heb met plezier de al wat oudere vragen en antwoorden gelezen. Ook ik liep/loop tegen het feit aan dat de informatie op de diverse ziggo pagina's elkaar tegenspreekt. Ik vraag me dan altijd af wie gaat er aktie ondernemen om alles gelijk te laten trekken? Ook hier lijkt weer niemand zijn hoofd boven het maaiveld uit te willen laten komen...

In de informatie pagina op de website van ZIGGO met betrekking tot het kunnen downloaden en offline bekijken van gedownloade content staat nog steeds dat de minimale iOS versie 9.3.0 moet zijn. In dit forum wordt echter verwezen naar een artikel waarin iOS versie 10 als minimale vereiste wordt aangegeven.
Nu weet ik dat het op mijn oude ipad met iOS 9.3.5 niet werkt (op pagina 1 van dit forum is daar ook een vraag over en op pagina 2 [meen ik] is er een ZIGGO moderator die verwijst naar bovengenoemd artikel) dus zal het nieuwe antwoord idd iOS10 en hoger moeten zijn. Waarom gaan we dan niet even met de spreekwoordelijke stofkam door artikelen en passen daar waar nodig aan?
Reputatie 5
Badge +8
fijne app werkt goed en makkelijk in gebruik
maar soms loopt de app vast
Hallo! Een vraagje over het downloaden van films en series op mijn Huawei P10 (OS: Android 8.0.0; Ziggo Go 2.3.40). De optie om een film of serie te downloaden verschijnt niet naast de 'Kijk' knop. Dit is het geval bij alle zogenaamd 'downloadbare' series, zoals bijvoorbeeld Game of Thrones. Wat kan het probleem zijn? Ik heb het volgende al geprobeerd:

1) Opnieuw inloggen in de Ziggo Go app.
2) De Ziggo Go app opnieuw installeren.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @CR0B187NG

Ik heb het zelf niet getest, maar ik weet eigenlijk zeker dat het wel kan.
Want het downloaden is er juist voor bedoeld om offline te kunnen kijken en als je offline bent, kunnen ze niet weten of je binnen of buiten de EU bent :)

Groet,
Evert
Ik zie dat je het op vakantie ook kan gebruiken.

Bedoelen jullie daarmee dat ik voordat ik op vakantie ga gewoon alles kan downloaden op Ziggo Download & Go, en daarna ook buiten de EU de gedownloade video's kan kijken?

Of kunnen gedownloade video's ook niet buiten de EU bekeken worden?
Reputatie 7
Badge +30
@ziggie3 Hoe bedoel je die volumeregelaar? Je kunt toch de volumeknoppen van de telefoon/tablet gebruiken?
Voordat ik ben overgestapt naar KPN Interactieve TV is misschien is een volumeregelaar in de Ziggo Go app wat.
Zelfde melding heb ik een tijd geleden gehad. Ook een topic over gemaakt.

Nu heb ik dit enkele dagen, en het is er nog. En downloads beginnen soms, gaan tot 6 a 7 % en stoppen. Of ze gaan direct in pauze en willen niet hervatten met downloaden.

Net als wat mensen hiervoor, hoop ik dat de Windows 10 download mogelijkheid ook snel verschijnt!

en inderdaad voor onderweg, op de Surface pro.

is bekend wanneer die mogelijkheid wordt uitgerold (zodat ik niet telkens vol verwachting hoef te checken...)?
Iemand een idee waarom de registreer en download knop niet verschijnen op een tablet.
Heel die app werkt sloom en Dora hakkelt.
Gaat om android 8
Reputatie 7
Bedankt voor de foto! Mocht je hier nog eens tegenaan lopen, hoor ik het graag. Dan kan ik verdere zaken uitzoeken. Ik heb het namelijk nog niet eerder langs zien komen, maar wil dit wel oplossen/voorkomen als het meer gebeurt.

Top in elk geval dat alles bij jou weer werkt ^^.
Hoi Lycke,

Ik heb nog 500 mb over op mij apparaat. Als er te weinig ruimte op het apparaat is krijg je inderdaad een andere melding.

Iinmiddels is het met gelukt om weer een aflevering te downloaden gelukkig.
In de bijlage staat de melding. Hopelijk kan ik nu gewoon blijven downloaden zonder melding 🙂.

Reputatie 7
Hey @Rowena-4 . Welkom hier! (Lekker poetisch, zo midden december 😉 ).

Die melding heb ik ook nog niet eerder gehoord! Maar goed, ik gebruik deze optie zelf ook helemaal niet.
Wanneer je bij je downloads kijkt, zie je links bovenin de ruimte die je op je apparaat vrij hebt om te downloaden. Wat staat hier bij jou? Wellicht komt de melding naar voren omdat er geen ruimte op je apparaat is om te downloaden (al zou ik een andere melding dan logischer vinden). Ik hoor graag van je!
Hallo,

Ik kreeg vandaag de melding dat ik het maximum aantal download heb bereikt.
Hierover staat niets vermeld in bovenstaand bericht.
Wat is het maximum aantal downloads per specifiek type video?
Wat houd de melding precies in en wat kan ik nu wel en niet downloaden?

Mvg,
Rowena
Hoi Ziggo,
Net bijna een heel seizoen van een serie gedownload. Behalve één aflevering. Die kwam er niet door. Fout code 10101 kreeg ik als ik "downloaden mislukt" wegklikte.

Ook geldt hier nog steeds dat de reeds gedeeltelijk gedownloade aflevering volledig weg is. Omdat ik met mobiele data download is dit dus ook weg. Zonde van m'n data Ziggo!

Graag bij de volgende update ervoor zorgen dat de downloads verder gaan waar ze afgebroken werden. Zodat ik m'n data niet voor niets kwijt ben. ☹️

Bedankt.

Hi Ziggo,
Die ene aflevering waar ik het over had is aflevering 7 van seizoen 1 van The Bridge. Downloaden gaat nog steeds niet en als ik 'm gewoon wil afspelen heb ik alleen geluid. Het beeld wordt gevuld met "blokjes".
Wat is er mis met deze aflevering?

Groeten.
Reputatie 7
Komt er ook nog een mogelijkheid om gewoon het tv aanbod op te nemen, zoals dat bij kpn wel kan?

Hey @Guups. Of dit komt, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar wie weet!
Komt er ook nog een mogelijkheid om gewoon het tv aanbod op te nemen, zoals dat bij kpn wel kan?
Hoi Ziggo,
Net bijna een heel seizoen van een serie gedownload. Behalve één aflevering. Die kwam er niet door. Fout code 10101 kreeg ik als ik "downloaden mislukt" wegklikte.

Ook geldt hier nog steeds dat de reeds gedeeltelijk gedownloade aflevering volledig weg is. Omdat ik met mobiele data download is dit dus ook weg. Zonde van m'n data Ziggo!

Graag bij de volgende update ervoor zorgen dat de downloads verder gaan waar ze afgebroken werden. Zodat ik m'n data niet voor niets kwijt ben. ☹️

Bedankt.
Reputatie 7
Badge +35
Ik mis ook Windows 10 mobile, waar de Ziggo Go app wel goed werkt.

Reageer