Beantwoord

Data gebruik ziggoGO - erg hoog

• 12 februari 2019
  • 14 Reacties
  • 4443x Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Hulp gevraagd.
Ziggo go data verbruik is asociaal hoog als ik mijn telefoon als hotspot ingeschakeld heb en dan op mijn tablet ziggo go kijk. Ik heb 53 minuten tv gekeken en het verbruik was 4,53 Gb. Ziggo go ziet mijn hotspot als normale wifi en ondanks dat ik de kwaliteit op laag heb staan zuigt de app mijn abonnement leeg. Zouden de app ontwikkelaars dit "foutje" aan kunnen passen zodat ook de kwaliteit via wifi is in te stellen op laag. Netflix en film 1 hebben dat beter geregeld dus het kan wel.
Graag respons van een ziggo medewerker die hier wat aan kan doen. Deze tekortkoming van de Ziggo go app staat namelijk nergens vermeld en kost onnodig veel data. Ben ook benieuwd hoe dit vergoed gaat worden als mensen op vakantie zijn en tegen hetzelfde probleem aanlopen.
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 15 februari 2019, 12:44

Hey @kwelgeest . Ik snap dat je je verbruik graag wilt beperken, omdat het op deze manier natuurlijk wel heel erg snel gaat. Helaas kan de kwaliteit inderdaad niet aangepast worden, wanneer je via een wifi-netwerk gebruik maakt van de app. In dit topic ben ik hier ook op in gegaan.
Wat de reden is dat dit zo is, kan ik je niet vertellen. Simpelweg omdat ik hier niet van op de hoogte ben. Wat Ronihd aanhaalt, zou absoluut een (van de) reden kunnen zijn.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Even een kleine aanvulling.
Jammer dat er in de Vodafone verbruiks app staat dat het gebruik van online tv kijken via de ziggo go app ongeveer 861 mb per uur kost. Dit klopt dus niet met de realiteit. Althans niet via een hotspot.
Reputatie 6
Badge +8

Ik vind 4,3GB voor 53 minuten TV ook erg veel. Een uur TV in HD (1080p) zou ongeveer 1,65 aan bandbreedte moeten kosten. Dat moet een stuk efficiënter kunnen.Waar baseer je dit op ?

Ik baseerde me op deze pagina van Netflix. Ik zie nu dat ik niet goed gelezen had. Een uur HD van Netflix kost ongeveer 3GB. Wel iets efficiënter dan Ziggo Go, maar een stuk meer dan 1,65 GB die ik eerder vermeldde.

Mijn excuses voor het misverstand.
Reputatie 7
Hey @kwelgeest . Ik snap dat je je verbruik graag wilt beperken, omdat het op deze manier natuurlijk wel heel erg snel gaat. Helaas kan de kwaliteit inderdaad niet aangepast worden, wanneer je via een wifi-netwerk gebruik maakt van de app. In dit topic ben ik hier ook op in gegaan.
Wat de reden is dat dit zo is, kan ik je niet vertellen. Simpelweg omdat ik hier niet van op de hoogte ben. Wat Ronihd aanhaalt, zou absoluut een (van de) reden kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +14

Ik vind 4,3GB voor 53 minuten TV ook erg veel. Een uur TV in HD (1080p) zou ongeveer 1,65 aan bandbreedte moeten kosten. Dat moet een stuk efficiënter kunnen.

Waar baseer je dit op ?
Reputatie 7
Badge +14
Je wilt gebruik maken van de go app en je wilt goede kwaliteit zien toch ?

Dan vind ik 4.3 gig voor 53 min kijken een normaal gebruik in mb's , als ik via mijn media player kijk naar een full HD 1080 p film gebruik ik dik meer en voor toekomstig streamen via IP tv moet je voor de nieuwe norm UHD ( 4 K ) een 20 mb stream gebruiken.

Ik denk dat de ontwikkelaars zullen gaan voor een goede kwaliteit tegen een redelijk data gebruik.
Reputatie 4
Badge +2
Het is door mijn werk dat ik regelmatig op plekken kom waar geen wifi is. Daarom heb ik via een hotspot gedaan. We wachten maar af of ze het ooit gaan aanpassen. Groeten.
Reputatie 6
Badge +8
Ik had uit je eerste bericht overigens wel begrepen dat je de tablet via WiFi hebt verbonden met je telefoon. Je gebruikt dan mobiele data van je telefoon in plaats van een (gratis) WiFi-netwerk. Dat lijkt me een methode die je alleen gebruikt wanneer je niet kunt verbinden met een gratis WiFi-netwerk. In alle overige gevallen zou ik geen video gaan zitten kijken wanneer je daarmee mobiele data verstookt.

Blijft nog wel het probleem staan dat de Ziggo Go app blijkbaar 3x zoveel data gebruikt als nodig. Dat is niet erg efficiënt, zeker wanneer bijvoorbeeld Netflix dat veel efficiënter doet in de app.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi imark.
Ook jij bedankt voor je respons.
Maar ik vermoed dat ik niet duidelijk was over het probleem. Het volgende heb ik gedaan.
1. Telefoon als hotspot voor mijn tablet.
2. Ziggo go app gebruiken op tablet via wifi hotspot telefoon.
3. Data staat uit op tablet omdat er geen data kaart in zit en ik tv kijk via de wifi hotspot van mijn telefoon.
Dus de data van mijn telefoon abonnement wordt gebruikt.
Ziggo ap op tablet werkt dus via wifi en dan werkt schijnbaar de " laag " stand niet in de instellingen.
Reputatie 6
Badge +8
Omdat ik een Vodafone-abonnement heb met een lage datalimiet heb ik bij veel apps ingesteld dat ze geen gebruik mogen maken van mobiele data. Dat gaat altijd goed. Maar je moet het wel per app instellen.

Ik vind 4,3GB voor 53 minuten TV ook erg veel. Een uur TV in HD (1080p) zou ongeveer 1,65 aan bandbreedte moeten kosten. Dat moet een stuk efficiënter kunnen.
Reputatie 4
Badge +2
Data staat uit en wifi aan en dan is het verbruik dus hoog. Ik lees trouwens net dat het bekend is bij de app makers maar dat ze tot nu toe geen aktie hebben ondernomen.
Reputatie 7
Dat en als je data uitzet en wifi aan. Hier doen wij dat ook en gaat goed.
Reputatie 4
Badge +2
Beste garfield. Zoals ik al zei. Ik heb het al op laag, maar dat werkt niet via WIFI
Reputatie 7

Je kan dit instellen bij Mijn instellingen en dan naar App voorkeuren

Dan kan je mobiele stream aan/uit zetten
Mobiele verbinding downloaden
Videokwaliteit aanpassen.

Reputatie 7
Je kan dit instellen bij Mijn instellingen en dan naar App voorkeuren

Dan kan je mobiele stream aan/uit zetten
Mobiele verbinding downloaden
Videokwaliteit aanpassen.

Je kan even Veel gestelde vragen aanklikken, misschien zit daar je antwoord bij.