Vraag

Chromecast probleem op Philips the One (55PUS7304 55PUS7334 43PUS7304)

  • 24 augustus 2019
  • 33 Reacties
  • 2190x Bekeken

Ik heb net mijn Philips the One (55PUS7304) met Android tv in huis waar ik erg tevreden mee ben.

In deze televisie zit een Chromecast functionaliteit, alleen als ik Ziggo Go probeer te streamen via de Chromecast blijft hij de desbetreffende video maar laden. Het versienummer van deze Chromecast is 1.36.145507

Ik hoop dat jullie deze bug kunnen oplossen.

33 Reacties

Reputatie 7
Hallo iedereen! Wij ontwikkelen de app om te streamen naar de Chromecast standaard. Wanneer de TV helemaal aan de standaarden voldoet dan werkt dit prima. Je kan dit testen met een echte Chromecast Dongle van Google zelf, je zal zien dat dit wel goed werkt. En dus is de app in orde. Stel dat er opeens een probleem ontstaat met bijna alle TV toestellen die Chromecast ingebouwd hebben, dan hebben wij de standaard mis en gaan we dat oplossen. Omdat het streamen naar veel andere modellen met ingebouwde Chromecast wel goed gaat, denken wij dat het probleem in de specifieke nieuwe serie Philips toestellen zit. Het zit helaas niet bij onze service inbegrepen dat wij namens jullie met hen contact opnemen. Je kan wanneer je contact opneemt naar Philips altijd naar dit topic verwijzen!

We horen graag of er meer mensen zijn die dit ervaren met de volgende toestellen, of die een aanvulling hierop hebben:
55PUS7304
55PUS7334
Reputatie 7
HIer hetzelfde probleem, met een 55PUS7334... Draait de allernieuwste philips firmware en geen issues met onder andere netflix en youtube. Aleen met de ziggogo app (ook nieuwste versie, op een galaxy s10+)

Maar gelukkig hebben we een handige android tv app....oh, wacht...

Blijkbaar zit er ergens iets en dat moet in een volgende update verholpen worden. Tenminste, dat neem ik dan aan. Zo gaat het ook altijd met de allernieuwste iOS van Apple. Als die uit komt dan komt ook wel eens voor dat het nog niet helemaal goed werkt.

Je kunt er vanuit gaan dat Ziggo hier mee bezig is. En dan die laatste opmerking van je, is wel een beetje overbodig en/of misschien wel een beetje lullig. Ik zou als ik Ziggo was ook die weg ook blokkeren, het is namelijk niet de legale manier!

Gewoon geduld hebben en dan het via de juiste weg wel goed. Een moderator zal deze topic oppakken en doorzetten naar de juiste afdeling.
mooi antwoord. Ook ik heb een 55pus7334 philips tv en hetzelfde probleem.
De telefoon-tv chromecast link werkt voor alles, alleen NIET met ziggogo.
Ik ga er vanuit dat Ziggo hier dan ook actie onderneemt en het niet alleen afschuift naar Philips.
Reputatie 7
Dan hoop ik dat er snel een moderator langs komt of iemand die je kan helpen. Want ik zelf krijg de laatste tijd meer het idee dat Apple met Ziggo niet echt lekker verloopt. Daarom hoop ik dat er iemand komt die hier meer over weet. Ik zelf heb geen chromecast dus ik kan het ook niet uitproberen 😞
HIer hetzelfde probleem, met een 55PUS7334... Draait de allernieuwste philips firmware en geen issues met onder andere netflix en youtube. Aleen met de ziggogo app (ook nieuwste versie, op een galaxy s10+)

Maar gelukkig hebben we een handige android tv app....oh, wacht...
Even een update. Ik zag net in de Playstore een update van de Chromecast builtin en Android Web view. Beide updates geïnstalleerd maar Ziggo Go via de Chromecast werkt nog steeds niet.
Reputatie 7
Is al duidelijk of hiernaar gekeken wordt en zo ja wanneer het word opgepakt?

Op dit moment is er niemand van Ziggo bezig met een oplossing. Wij denken dat de Chromecast software in deze serie Philips tv's niet okay is. Graag aan jullie ook het verzoek dit bij Philips te laten onderzoeken.

Onze app kan goed communiceren met de Chromecast in de Philips, deze begint immers met laden zodra jullie de app bedienen. Waarschijnlijk interpreteert de Philips de link niet goed. Het aantal meldingen staat nu op 9. Ik ga vragen of de ontwikkelaars dit kunnen reproduceren, of zij kunnen checken of de video link die onze app doorgeeft wel in orde is.
Reputatie 6
Badge +9
Hopelijk kan Ziggo er met Philips naar kijken waarom het niet werkt...
Ik zou het probleem ook zeker bij Philips melden, misschien zijn die ook geïnteresseerd om het opgelost te krijgen.
KPN Telfort, Tmobile, etc. hebben ook gewoon apps waarmee zenders kunt chromecasten naar je TV, dus ik vermoed dat het geen probleem zal zijn. Lijkt erop dat UPC gewoon 1 of andere block heeft ingesteld. Maar moet het binnenkort nog even checken met een account van vrienden.
Hier hetzelfde probleem met een nieuwe Philips 7300 serie; 50pus7334/12.

Droevig dit; nieuwe tv, maar kan er op deze manier weinig mee.

Wellicht na 15 jaar dan toch maar eens de overstap wagen naar een andere provider, want bovenstaande thread & het verhaal over de Android-tv app zijn niet bepaald hoopgevend.
Reputatie 7
Hallo @Clan1511 Die informatie van de medewerker is niet juist. We ontwikkelen zeker wel voor de Chromecast. Zie mijn vorige bericht in dit topic. Maar we ondersteunen Chromecast niet, dus er is geen telefonische hulp bij instellen of bij problemen op zeer specifieke apparatuur. Support op die techniek ligt bij de leverancier daarvan. Als er een duidelijk aanwijsbare bug in onze app zit die impact heeft op meerdere systemen en merken dan gaan we dat meteen aanpakken.
Reputatie 7
Wellicht na 15 jaar dan toch maar eens de overstap wagen naar een andere provider, want bovenstaande thread & het verhaal over de Android-tv app zijn niet bepaald hoopgevend.
Gekke vraag hoor, maar hebben andere providers dit dan wel voor je tv?
Reputatie 7
Alleen zeker nooit gekeken op de community van KPN en/of T-Mobile? Daar hebben mensen ook klachten dat het niet werkt. (Telfort noem ik niet want dat is KPN, valt die ook weer af) Oh ja, het gras is bij de buren altijd groener 🙂
Hi @S.vanW - welkom op de Ziggo Community :-)

Je bent goed bezig geweest zo te lezen, maar nog zonder resultaat helaas. Ik was allereerst nog even benieuwd of je ook andere apparaten hebt getest (naast de iPhone) en of het dan wel werkt? Heb je ook in het Android Platform gecheckt of er een update is voor de Google Cast Receiver? (hoewel hij dit vaak wel met een reset meeneemt).
Goedendag, ook ik heb sinds een klein weekje de Philips 55PUS7304 en heb hetzelfde probleem met de chromecast versie van Philips. Ik heb van alle software op mijn iPad, incl. de software van de tv de meest recente versie.

Contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo (vriendelijke en behulpzame medewerker) en deze wijten het probleem aan de meest recente versie van mijn iOs (12.4).
De Ziggo Go app is eigenlijk de enige die problemen geeft met streamen naar de chromecast van de Philips tv.
Bv. NPO Start werkt probleemloos. Er zal toekomstig wel een update komen, verwacht ik.

Ik had toevallig nog ergens een losse Chromecast liggen en daar werkt de Ziggo Go app prima.

ik ben wel van plan om contact met Philips op te nemen omdat ik het vreemd vind dat de app dus wel met de losse Chromecast werkt en niet met de ingebouwde van de tv. Dat wijst m.i. toch naar een onvolkomenheid aan de kant van Philips.

Ik houd u op de hoogte,

M.vr.gr.
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een Philips 7304 en Android telefoon. Casting lijkt te werken maar laadt vervolgens niet..

Hoi @Anne H Ziggo

De issue is zowel met een iPhone als android telefoon.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Philips.

Jullie geven aan dat jullie de Chromecast functionaliteit in de app goed geïmplementeerd hebben.

Dan heb ik wat vragen voor jullie,

-Waarom werken alle andere apps met chromecast functionaliteit wel gewoon?

-Als ik verbind met een normale chromecast via mijn iPhone met de ziggo go app kan ik mijn volumecontrol niet meer gebruiken. Kan wel gewoon bij andere apps..

-De gehele ziggo go chromecast interface Werkt net even wat anders dan bij andere apps met deze functionaliteit ...


Ik begrijp best dat er met Philips contact opgenomen moet worden, maar ik vind dat dit bij jullie ligt en niet bij ons. Want het zou best kunnen zijn dat deze issue bij Philips ligt maar ik denk dat de Ziggo go app ook net eventjes iets anders is geprogrammeerd  dan andere apps met Chromecast functionaliteit.

 

PS de Chromecast built-in kun je gewoon updaten in de google play store, en deze staat bij mij op de laatste versie

Hier hetzelfde probleem met de 43pus7304. Streamen van Ziggo Go naar losse Chromecast werkt. Streamen van andere apps naar Philips build-in Chromecast werkt ook.
@dagrim1 Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem en thanks dat je het heb kunnen testen op een android telefoon en normale Chromecast zoals @Alex Ziggo en @acoster adviseerden.

Het probleem ligt dus bij Philips of Ziggo. Hoewel ik de Ziggo go app icm de Chromecast altijd al erg buggy vind werken.

Jammer dat de Poolse Android TV app niet meer werkt, daar kon ik zonder problemen Ziggo Go mee kijken.
Reputatie 6
Badge +9
@S.vanW . Heb je de 'normale Chromecast' nog toevallig? Als test zou je deze eens op je nieuwe TV aan kunnen sluiten en kijken of je daar wel naar toe kan casten, zonder problemen. Dit om uit te sluiten of het aan je telefoon of de Ziggo-Go service ligt.
Het geeft je nog geen oplossing, maar hierdoor kan je wel wat dingen uitsluiten.

Ik vermoed dat het de combinatie 'ingebouwde Chromecast vs Ziggo Go' is en dan blijft de vraag, is het de fabrikant die iets niet goed heeft geïmplementeerd of is het de Ziggo Go app... ondanks dat andere apps wel goed streamen, kan het toch nog altijd aan de TV-fabrikant liggen.
Reputatie 7
Hoi @S.vanW
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Probeer je uitzending gemist, of wel Replay TV te kijken?
Wat dit kan namelijk niet, daar moet je wel rekening mee houden.

Je zou je TV eens opnieuw kunnen opstarten (dus naar fabrieksinstellingen gaan). Zeker van zijn dat het niet aan je TV ligt, voor Ziggo moet gaan kijken voor een bug.

Lees nog even deze info:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen?q2=chromecast

Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je, als je een Android toestel gebruikt, bij batterijbesparing stand in je telefoon voor de Ziggo Go app aanpassen naar altijd AAN. Dat heeft voor veel mensen ook geholpen.

Hallo, hier ook sinds afgelopen vrijdag een 43PUS7304 aangeschaft omdat er geen kabels aangelegd kunnen worden. Alle andere apps die je kunt streamen doen het wel via mijn Samsung s8 behalve de ziggo go app helaas. Jammer genoeg zet het beeld niet door en blijft het dus op laden staan. Ook wordt er een foutmelding weergeven wanneer ik het via het web probeer. Dit is echt ontzettend balen. Alles is up to date, zowel de tv als mijn telefoon. Ik heb nog geen contact opgenomen met Philips omdat ik eerst ben gaan googlen waarom ik de ziggo go app niet kan streamen naar de 43PUS7304. Zodoende dat ik op dit forum terecht ben gekomen.

Is al duidelijk of hiernaar gekeken wordt en zo ja wanneer het word opgepakt?

Ik zou er maar niet vanuit gaan...
Hoi @EnergieBoy

Dankjewel voor je bericht! Ik had hiervoor een tv met een "normale Chromecast" en daar werkte Ziggo Go gewoon goed op.

Probeer je uitzending gemist, of wel Replay TV te kijken?
Wat dit kan namelijk niet, daar moet je wel rekening mee houden.
Daar ben ik mee bekent, dankjewel! Maar ik probeer live televisie te kijken of HBO series.

Je zou je TV eens opnieuw kunnen opstarten (dus naar fabrieksinstellingen gaan). Zeker van zijn dat het niet aan je TV ligt, voor Ziggo moet gaan kijken voor een bug.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan en dat helpt niet.

Lees nog even deze info:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen?q2=chromecast
Gelezen, geen nieuwe info tegen gekomen ;)

Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je, als je een Android toestel gebruikt, bij batterijbesparing stand in je telefoon voor de Ziggo Go app aanpassen naar altijd AAN. Dat heeft voor veel mensen ook geholpen.
Ik heb een iPhone en mijn telefoon nooit in batterijbesparing staan.

Ik wil er ook nog bij vermelden dat alle andere apps zonder problemen via de Chromecast gestreamd kunnen worden.
Ik veemoed dat de televisie zich bij het starten van de stream identificeert als een device met android tv OS, en dat ziggo's blokkade van de illegale buitenlandse app roet in het eten gooit.
Jij hebt je tv pas net, maar ben benieuwd of het bij andere gebruikers tot een aantal weken geleden wél werkte.

Reageer