Vraag

Chromecast probleem op Philips the One (55PUS7304 55PUS7334 43PUS7304)

  • 24 augustus 2019
  • 33 Reacties
  • 2193x Bekeken

Ik heb net mijn Philips the One (55PUS7304) met Android tv in huis waar ik erg tevreden mee ben.

In deze televisie zit een Chromecast functionaliteit, alleen als ik Ziggo Go probeer te streamen via de Chromecast blijft hij de desbetreffende video maar laden. Het versienummer van deze Chromecast is 1.36.145507

Ik hoop dat jullie deze bug kunnen oplossen.

33 Reacties

Trouwens ook contact opgenomen met de philips support (zag dat er ook een update klaar stond voor de tv, maar die heeft dit niet verholpen)… laat nog wel weten of daar iets nuttigs uit komt.

Hallo, hier ook sinds afgelopen vrijdag een 43PUS7304 aangeschaft omdat er geen kabels aangelegd kunnen worden. Alle andere apps die je kunt streamen doen het wel via mijn Samsung s8 behalve de ziggo go app helaas. Jammer genoeg zet het beeld niet door en blijft het dus op laden staan. Ook wordt er een foutmelding weergeven wanneer ik het via het web probeer. Dit is echt ontzettend balen. Alles is up to date, zowel de tv als mijn telefoon. Ik heb nog geen contact opgenomen met Philips omdat ik eerst ben gaan googlen waarom ik de ziggo go app niet kan streamen naar de 43PUS7304. Zodoende dat ik op dit forum terecht ben gekomen.

Hoi @Anne H Ziggo

De issue is zowel met een iPhone als android telefoon.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Philips.

Jullie geven aan dat jullie de Chromecast functionaliteit in de app goed geïmplementeerd hebben.

Dan heb ik wat vragen voor jullie,

-Waarom werken alle andere apps met chromecast functionaliteit wel gewoon?

-Als ik verbind met een normale chromecast via mijn iPhone met de ziggo go app kan ik mijn volumecontrol niet meer gebruiken. Kan wel gewoon bij andere apps..

-De gehele ziggo go chromecast interface Werkt net even wat anders dan bij andere apps met deze functionaliteit ...


Ik begrijp best dat er met Philips contact opgenomen moet worden, maar ik vind dat dit bij jullie ligt en niet bij ons. Want het zou best kunnen zijn dat deze issue bij Philips ligt maar ik denk dat de Ziggo go app ook net eventjes iets anders is geprogrammeerd  dan andere apps met Chromecast functionaliteit.

 

PS de Chromecast built-in kun je gewoon updaten in de google play store, en deze staat bij mij op de laatste versie

Reputatie 7
Hallo @Jordy B bedankt voor je melding! Ik heb de volgende vragen aan iedereen in dit topic:

  • Hebben er al mensen recent met Philips contact opgenomen?
  • Hebben jullie allemaal een Android toestel of zijn er ook iPhone combinaties met dit issue?
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een Philips 7304 en Android telefoon. Casting lijkt te werken maar laadt vervolgens niet..
Reputatie 7
Is al duidelijk of hiernaar gekeken wordt en zo ja wanneer het word opgepakt?

Op dit moment is er niemand van Ziggo bezig met een oplossing. Wij denken dat de Chromecast software in deze serie Philips tv's niet okay is. Graag aan jullie ook het verzoek dit bij Philips te laten onderzoeken.

Onze app kan goed communiceren met de Chromecast in de Philips, deze begint immers met laden zodra jullie de app bedienen. Waarschijnlijk interpreteert de Philips de link niet goed. Het aantal meldingen staat nu op 9. Ik ga vragen of de ontwikkelaars dit kunnen reproduceren, of zij kunnen checken of de video link die onze app doorgeeft wel in orde is.
Reputatie 7
Alleen zeker nooit gekeken op de community van KPN en/of T-Mobile? Daar hebben mensen ook klachten dat het niet werkt. (Telfort noem ik niet want dat is KPN, valt die ook weer af) Oh ja, het gras is bij de buren altijd groener 🙂
KPN Telfort, Tmobile, etc. hebben ook gewoon apps waarmee zenders kunt chromecasten naar je TV, dus ik vermoed dat het geen probleem zal zijn. Lijkt erop dat UPC gewoon 1 of andere block heeft ingesteld. Maar moet het binnenkort nog even checken met een account van vrienden.
Reputatie 7
Wellicht na 15 jaar dan toch maar eens de overstap wagen naar een andere provider, want bovenstaande thread & het verhaal over de Android-tv app zijn niet bepaald hoopgevend.
Gekke vraag hoor, maar hebben andere providers dit dan wel voor je tv?
Hier hetzelfde probleem met een nieuwe Philips 7300 serie; 50pus7334/12.

Droevig dit; nieuwe tv, maar kan er op deze manier weinig mee.

Wellicht na 15 jaar dan toch maar eens de overstap wagen naar een andere provider, want bovenstaande thread & het verhaal over de Android-tv app zijn niet bepaald hoopgevend.
Is al duidelijk of hiernaar gekeken wordt en zo ja wanneer het word opgepakt?

Ik zou er maar niet vanuit gaan...
Is al duidelijk of hiernaar gekeken wordt en zo ja wanneer het word opgepakt?
Hier hetzelfde probleem met de 43pus7304.
Streamen van Ziggo Go naar Philips tv werkt niet, blijft op laadscherm staan. Streamen van andere apps naar Philips tv werkt wel.
Reputatie 7
Hallo @stiller welkom op de Community. Bedankt dat je laat weten dat jouw tv ook problemen heeft met Chromecast. Ik voeg het voor dit topic nieuwe serienummer toe aan de titel, zodat het voor anderen beter vindbaar is.
Hier hetzelfde probleem met de 43pus7304. Streamen van Ziggo Go naar losse Chromecast werkt. Streamen van andere apps naar Philips build-in Chromecast werkt ook.
Reputatie 7
Hallo @Clan1511 Die informatie van de medewerker is niet juist. We ontwikkelen zeker wel voor de Chromecast. Zie mijn vorige bericht in dit topic. Maar we ondersteunen Chromecast niet, dus er is geen telefonische hulp bij instellen of bij problemen op zeer specifieke apparatuur. Support op die techniek ligt bij de leverancier daarvan. Als er een duidelijk aanwijsbare bug in onze app zit die impact heeft op meerdere systemen en merken dan gaan we dat meteen aanpakken.
Ik kan de helpdesk van Philips niet bereiken, ik krijg al een aantal keer een melding dat ze momenteel niet bereikbaar.

Maar....... ik ben opnieuw gebeld door een (andere) medewerker van Ziggo. Deze vertelde mij dat de Ziggo Go niet ontwikkeld is om te chromecasten en dat dit dus niet op de tv werkt. Het is alleen bedoeld om op de tablet te kunnen bekijken. Een ander verhaal dan de vorige medewerker van Ziggo en daarbij vreemd omdat het met de losse Chromecast wél werkt. Case closed bij Ziggo en daar zullen we het mee moeten doen.

Als ik de helpdesk van Philips bereikt heb en daar wijzer van ben geworden, dan laat ik het even weten.

M.vr.gr.
Top...

Ziggo kan naar Philips wijzen want 'doet het op andere toestellen wel goed'
Philips kan naar Ziggo wijzen want 'andere apps werken wel gewoon'

Youtube, dumpert, netflix, foxpsorts, allemaal geen probleem met casten...

En de klant kan alleen maar hopen dat er ergens ooit een update komt waarbij dit toevallig ineens is opgelost.
Goedendag, ook ik heb sinds een klein weekje de Philips 55PUS7304 en heb hetzelfde probleem met de chromecast versie van Philips. Ik heb van alle software op mijn iPad, incl. de software van de tv de meest recente versie.

Contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo (vriendelijke en behulpzame medewerker) en deze wijten het probleem aan de meest recente versie van mijn iOs (12.4).
De Ziggo Go app is eigenlijk de enige die problemen geeft met streamen naar de chromecast van de Philips tv.
Bv. NPO Start werkt probleemloos. Er zal toekomstig wel een update komen, verwacht ik.

Ik had toevallig nog ergens een losse Chromecast liggen en daar werkt de Ziggo Go app prima.

ik ben wel van plan om contact met Philips op te nemen omdat ik het vreemd vind dat de app dus wel met de losse Chromecast werkt en niet met de ingebouwde van de tv. Dat wijst m.i. toch naar een onvolkomenheid aan de kant van Philips.

Ik houd u op de hoogte,

M.vr.gr.
mooi antwoord. Ook ik heb een 55pus7334 philips tv en hetzelfde probleem.
De telefoon-tv chromecast link werkt voor alles, alleen NIET met ziggogo.
Ik ga er vanuit dat Ziggo hier dan ook actie onderneemt en het niet alleen afschuift naar Philips.
Reputatie 7
Hallo iedereen! Wij ontwikkelen de app om te streamen naar de Chromecast standaard. Wanneer de TV helemaal aan de standaarden voldoet dan werkt dit prima. Je kan dit testen met een echte Chromecast Dongle van Google zelf, je zal zien dat dit wel goed werkt. En dus is de app in orde. Stel dat er opeens een probleem ontstaat met bijna alle TV toestellen die Chromecast ingebouwd hebben, dan hebben wij de standaard mis en gaan we dat oplossen. Omdat het streamen naar veel andere modellen met ingebouwde Chromecast wel goed gaat, denken wij dat het probleem in de specifieke nieuwe serie Philips toestellen zit. Het zit helaas niet bij onze service inbegrepen dat wij namens jullie met hen contact opnemen. Je kan wanneer je contact opneemt naar Philips altijd naar dit topic verwijzen!

We horen graag of er meer mensen zijn die dit ervaren met de volgende toestellen, of die een aanvulling hierop hebben:
55PUS7304
55PUS7334
Ik veemoed dat de televisie zich bij het starten van de stream identificeert als een device met android tv OS, en dat ziggo's blokkade van de illegale buitenlandse app roet in het eten gooit.
Jij hebt je tv pas net, maar ben benieuwd of het bij andere gebruikers tot een aantal weken geleden wél werkte.
Even een update. Ik zag net in de Playstore een update van de Chromecast builtin en Android Web view. Beide updates geïnstalleerd maar Ziggo Go via de Chromecast werkt nog steeds niet.
@dagrim1 Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem en thanks dat je het heb kunnen testen op een android telefoon en normale Chromecast zoals @Alex Ziggo en @acoster adviseerden.

Het probleem ligt dus bij Philips of Ziggo. Hoewel ik de Ziggo go app icm de Chromecast altijd al erg buggy vind werken.

Jammer dat de Poolse Android TV app niet meer werkt, daar kon ik zonder problemen Ziggo Go mee kijken.
Reputatie 6
Badge +9
Hopelijk kan Ziggo er met Philips naar kijken waarom het niet werkt...
Ik zou het probleem ook zeker bij Philips melden, misschien zijn die ook geïnteresseerd om het opgelost te krijgen.

Reageer