Koffiepotje123

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Chromecast icoontje plots verdwenen (iPhone)

Hallo,

Sinds gisteren verschijnt het chromecast icoontje niet meer bij mij in de Ziggo Go app (iOS), hebben meer hier last van? Of kan iemand mij hiermee helpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, vandaag (12-11-19) is er een update uitgebracht die dit probleem in iOS op moet lossen: Versie: 2.3.46 - 19109

Check de appstore en installeer de laatste update!

Bekijk in context

32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Goedemorgen @Koffiepotje123  welkom op de Ziggo Community.

Een Klant helpt Klant forum waarbij de klant net zoals jou elkaar probeert te helpen.

Om welke IOS versie gaat dit als ik vragen mag?

Ik ga dit even bekijken met mijn IphoneXR en met mijn Chromecast en kom er zo op terug.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Zoals beloofd op terug te komen. Ik heb wel icoontje in de Ziggo Go app zie Foto.

Vraag dan aan jou: Is de chromecast nog geconnect met je Wifi.

Staat je Telefoon/tablet/pc wel op goede Wifi SSID

Heb je Google Home op je apparaat staan.

Het werkt wel onder IOS vandaar deze vragen.

 

 

Koffiepotje123
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je reactie. 

Ik heb iOS 13.1.3 momenteel. De chromecast is wel verbonden want andere apps (netflix etc) geven wel het icoontje weer. Ook de ziggo app opnieuw downloaden maakt geen verschil. Ook heb ik Google home op mn iPhone staan. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dat is heel vreemd, ben je ingelogd op de Ziggo Go App en kan je eventueel even screenshot plaatsen hier. Hier met IOS 13.1.3. doet ie het wel.

 

Heel raar 

Geronimo77

Level 1
  • 49Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

Probeer je iphone even te resetten, hielp bij mij ook

Henk84

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzefde probleem.

Chromecast werkt wel op andere apps maar niet op ziggo go.

 

Vorige week had ik dit probleem ook, maar werd toen verholpen door ios update naar 13.1.3 vanuit 13.1.2

Helaas probleem dus terug gekeerd. Op een andere iphone met ios 13.1.3 werkt het nog wel.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Goed dat je het vermeld. Moderators pakken topic vanzelf op en zullen dit zekers doorzetten.

Koffiepotje123
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Thanks voor de hulp! Na herstarten van de telefoon doet hij het weer. Het kan soms best simpel zijn.  

Henk84

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier ook ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Blij dat dit is verholpen en graag gedaan voor de hulp. 

Rowdyas020

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lol even aan en uit, weet niet voor jullie hoor maar ik heb nu al een week dat probleem op me Iphone XR ios13.1.3. Best vervelend als je vriendin harry potter wilt kijken...

Wouter93

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook hetzelfde probleem. Geen mogelijkheid meer in de app om te casten met Chromecats. Ook ik heb een iPhone.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

volgende is reeds in onderzoek.

Stream met Ziggo Go app en Iphone is reeds in onderzoek bij Ziggo zie ook dit topic waar@Marianne Ziggo  al wat help onderwerpen heeft geplaatst.

Streamen naar tv met Chromecast

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, vandaag (12-11-19) is er een update uitgebracht die dit probleem in iOS op moet lossen: Versie: 2.3.46 - 19109

Check de appstore en installeer de laatste update!

Brocco

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mark Ziggo,

 

Helaas is bij mij het stream icoontje met iOS 13.2.2 en iPhone 8 met de Ziggo Go versie 2.3.46 (19109) ook na opnieuw installeren nog niet zichtbaar.

Streamen van You Tube lukt echter nogsteeds, aangezien daar het icoontje nog wel aanwezig is.

Klikt dit voor meerderen bekend?

 

Groet,

Peter

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Brocco, waar probeer je naartoe te streamen? En heeft dit eerder wel gewerkt?

Brocco

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mark,

 

Dit heeft zeker eerder wel gewerkt met de chromecast en mijn tv. (zie eerdere reacties)

In de APP is het streaming icoontje verdwenen.

Momenteel heb ik de iOS 13.3 met de iPhone 8 en daar is het icoontje ook na opnieuw installeren 2.3.46 19109) niet terug gekomen.

Met You tube (app) werkt dit nog steeds prima.zoals eerder aangegeven.

 

Groet,

 

Peter

 

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

@EnergieBoy Apple Wizard,

In het licht van deze issues, heb jij hier ook last van van of kan je dit testen? En welke versie app en iOS heb je? (of je hebt nog geen Chromecast natuurlijk :P)

Zou het heel vreemd vinden als we maar 1 melding van dit issue hebben 

 

Of weet jij nog andere leden met iPhones en eventueel Chromecast test mogelijkheden?

 

Gr,

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hi @Ronald Ziggo 
Ik heb jammer genoeg geen Chromecast. Vloeken in de kerk, zou ik haast zeggen (excuus als ik mensen kwets met deze uitspraak). 

Tijd om eens een verlaat cadeau ? te krijgen voor kerst van Ziggo. Een Chromecast ???

Probeer deze pagina eens, misschien helpt het: https://techadviseur.nl/chromecast-probleem-oplossingen/

Wie weet komt er in 2020 hier zo’n chr****** in huis (durf bijna niet te schrijven… neem een Apple TV kastje als je IPhone hebt) ??

Uitgelicht topic