1
Vraag
2
Reacties
frans.dammers

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Chromecast functioneert niet meer op Ziggo GO (iOS)

Het icoontje om te streamen naar chromecast verschijnt niet meer in de Ziggo Co app.
Ik heb de app opnieuw gedownload maar icoontje blijft weg en ben reuze benieuwd hoe ik dit weer terug krijg.

 

 

**Toevoeging van moderator:

 

We hebben hier recent meer meldingen van gezien, het ontbreken van het Chromecast-icoon op iOS-devices. Dit lijkt mis te gaan met machtigingen van de app. In het bijzonder voor Bluetooth en ‘lokaal netwerk’

Controleer daarom het volgende:

  • Open Apple Instellingen
  • Ga naar Apps
  • Scroll meteen helemaal naar beneden in de lijst om Ziggo GO te vinden (waarschijnlijk de laatste app in de lijst)
  • Klik op Ziggo GO
  • Schakelaars aanzetten voor “Geef Ziggo GO toegang tot”: Bluetooth en Lokaal Netwerk
  • Het Chromecast icoon zal dan vrijwel onmiddellijk zichtbaar worden in Ziggo GO

Je Bluetooth hoeft niet daadwerkelijk aan te staan, maar beide opties zorgen ervoor dat het ‘mechanisme’ wordt gestart in de app die de Chromecast kan vinden. **

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Helaas kan ik het niet testen op een iPhone omdat ik deze zelf niet in bezit heb.
Op mijn oude Ipad 2 werkt het wel gewoon.

Is er misschien een nieuwe update geweest van de Ziggo GO app??
Wat je nog kan proberen... is het nogmaals opnieuw installeren.
Maar dan na verwijderen van de ziggo go app, eerst je telefoon even herstarten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Hallo Frans,

Gaat het om een Apple product (Iphone/Ipad) of om een Android apparaat ( smartphone of tablet) waar de software met Chromecast niet werkt.
frans.dammers
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het gaat om een iPhone , maar you tube, Netflix en NPO geven geen problemen en werkt Chromecast perfect.
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Helaas kan ik het niet testen op een iPhone omdat ik deze zelf niet in bezit heb.
Op mijn oude Ipad 2 werkt het wel gewoon.

Is er misschien een nieuwe update geweest van de Ziggo GO app??
Wat je nog kan proberen... is het nogmaals opnieuw installeren.
Maar dan na verwijderen van de ziggo go app, eerst je telefoon even herstarten.
frans.dammers
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
IK heb gedaan wat je gezegd hebt dus oude helemaal verwijderd en telefoon opnieuw gestart daarna ziggo co app weer geladen en waarachtig het spul werkt weer.

Bedankt.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
frans.dammers Wat is eigenlijk de Ziggo Co app? Heb ik iets gemist??

Ps: iets opnieuw opstarten of iets uitzetten en weer aanzetten is heel vaak dé oplossing.
Dat deed mijn oma 30 jaar geleden al ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Haander
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/

Alternatief voor de App is via een Web Browser:
https://www.ziggogo.tv/

Dat kun je vanaf een Phone of Tablet naar een TV streamen die desnoods geen coax-verbinding in de buurt heeft.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/

Je hebt inderdaad een hoop gemist. Dit kan al een flinke tijd.
Jaartje of twee, gok ik, waarschijnlijk langer. Je moet wel minstens TV-Start in je abonnement hebben.
Dat heb je met een MediaBox XL, zoals ik in je profiel zag.

Gr Han
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
hanh Dat waar jij het over hebt is Ziggo Go, dat ken ik zeker, ik ben niet onnozel.

De topicstarter heeft het over Ziggo Co.

Maar jij begrijpt dus niet wat ik daarmee wil aangeven.

Forget it.

Ps: mijn reactie op topicstarter was dan ook met een knipoog.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het is je gelukt: ik ben erin getrapt.
Mooi zo.
Dacht op zijn hoogst aan een tikfout, maar het was kennelijk een citaat.

Ga niet verdedigen dat mijn reaktie ook met een knipoog was.
Dat is niet waar, nl.
Er zijn trouwens zat klanten die dit soort dingen niet weten of er nog niet aan toekwamen. Noem dat niet onnozel.
Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi frans.dammers welkom op onze Community.

Ik zie dat je vlot van de juiste antwoorden bent voorzien. Fijn! Veel kijkplezier.

De andere reacties zijn met een Knipoog-GO-app geschreven, ook een genot om te lezen. Iedereen bedankt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic