Chromecast - foutmelding 2

  • 28 april 2017
  • 46 Reacties
  • 17820x Bekeken

Ik zie hem her en der wel voorbij komen maar een oplossing nog niet dus bij deze maar een nieuw topic.

Probleem is als volgt; bij het streamen van live tv van de Ziggo Go app naar de Chromecast stopt de stream na een paar minuten. Hierbij heeft hij de melding "foutmelding 2". Ik krijg dezelfde foutmelding bij streamen vanaf mijn tablet (Samsung Galaxy tab S2) als de telefoon (Google Nexus 5x).

Verschillende zaken al geprobeerd: app verwijderen en opnieuw installeren. Apparaten en de Chromecast van het 5.0 wifi kanaal naar 2.4 maar telkens dezelfde uitkomst.

Ik gebruik in dezelfde opstelling al meer dan een jaar de NPO app en de Netflix app op bijna dagelijkse basis. De fout lijkt dus echt in de Ziggo Go app te liggen.

Mijn vragen:
- kan Ziggo aangeven wat de "foutmelding 2" inhoudt?
- deze kwestie is al eerder door andere gebruikers gesignaleerd, is hier toen een oplossing uit voort gekomen welke werkte?

Andere gebruikers als Ziggo; hoor graag tips!

46 Reacties

Ook bij hetzelfde probleem, keer op keer verbinding met dongel weg, foutmelding 2. Wordt er gestoord van
Reputatie 7
Badge +35
Er zijn op dit moment wat problemen met de Ziggo Go app.
Ziggo is op zoek naar een oplossing.
Zelfde probleem. Alleen bij mij doet het streamen 10 minuten en dan weer foutmelding 2. Echt niet ideaal
Hier zelfde ellende
LG v400 tablet met Android 5.0.2 via chromecast2 dongle met exact dezelde problemen.:@
Reputatie 7
@robertbelt,

Ik heb dit probleem vaker in behandeling gehad en foutmelding 2 is vaak toch nog een verbindingsprobleem. Ik heb je verbinding bekeken en daar zie ik dat je in ieder geval afgelopen week problemen hebt ervaren met je verbinding over het algemeen.

- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@floortjepoes,
Ook jouw verbinding is niet optimaal, ik zie daar ook een paar problemen in de verbinding terug komen. Kun je voor de rest ook dezelfde vragen beantwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@EPJM,
Ik kan jouw klantgegevens helaas niet achterhalen. Wil jij mij een privébericht sturen met je klantgegevens? Dan help ik je graag verder.

@Gnoom,
Jouw algemene verbinding oogt verder goed, maar er is wel de gehele dag "internet verkeer" aanwezig. Kun je ook dezelfde vragen beanwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?
Bij mij ook precies het zelfde probleem met Chromecast. Foutcode 2. Alleen Ziggo go app werkt beroerd.

Op de telefoon werkt alles prima via de WiFi. Kan mij bijna niet voorstellen dat het een Verbindingsprobleem is. Heeft Ziggo go dan niet een buffer functie? Klapt ie er gelijk uit als de verbinding even minder is?

Kwalijke zaak dat het verhelpen van het probleem zo lang op zich laat wachten.
Het ligt aan de Ziggo Go App. Ik kijk nu naar Fox Sports. Via de ziggo app elke keer problemen met melding 2. Log ik met mijn Ziggo abonnement in op de app van Fox Sports heb ik geen problemen meer.
Reputatie 7
@Jamilro,
Ik kan op basis van jouw gegevens geen klantgegevens vinden. Ben je wel klant van Ziggo?

@Dutchjohn,
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast? (Met een speedtest op je mobiele telefoon)
- Welke versie van de Ziggo GO app is er in gebruik?


@Jury1963,
Ik heb eigenlijk dezelfde vragen aan jou.
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast? (Met een speedtest op je mobiele telefoon)
- Welke versie van de Ziggo GO app is er in gebruik?
Speedtest op mijn mobiel geeft 61 mb download. Versie van Go is 2.3.15 (12208)
Reputatie 7
@Jury1963,

Dat zijn op zich goede snelheden. Heb je de 2.4GHz en het 5GHz netwerk ook al van elkaar gescheiden in het modem? Zo niet, wil je dat eens proberen en vervolgens testen hoe het gaat met de Ziggo GO app i.c.m. de Chromecast?
Zelfde problem. Ik wil Ajax - Man U kijken a.u.b!
Hier ook geen verbinding. Foutmelding 2.
Vorig jaar geen enkel probleem tv kijken buuten met chromecast en nu met ziggo wel
Hier ook geen verbinding. Foutmelding 2.
Vorig jaar geen enkel probleem tv kijken buiten met chromecast en nu met ziggo wel
. Toen nog upc
@robertbelt,

Ik heb dit probleem vaker in behandeling gehad en foutmelding 2 is vaak toch nog een verbindingsprobleem. Ik heb je verbinding bekeken en daar zie ik dat je in ieder geval afgelopen week problemen hebt ervaren met je verbinding over het algemeen.

- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@floortjepoes,
Ook jouw verbinding is niet optimaal, ik zie daar ook een paar problemen in de verbinding terug komen. Kun je voor de rest ook dezelfde vragen beantwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@EPJM,
Ik kan jouw klantgegevens helaas niet achterhalen. Wil jij mij een privébericht sturen met je klantgegevens? Dan help ik je graag verder.

@Gnoom,
Jouw algemene verbinding oogt verder goed, maar er is wel de gehele dag "internet verkeer" aanwezig. Kun je ook dezelfde vragen beanwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
Ja, ZIGGO GO werkt op Tablet/Smartphone zonder problemen. Verder werkt het chromecasten van bijv. NETFLIX, YOUTUBE, of welke andere app bron dan ook PRIMA en zonder problemen. Het is dus NIET mijn verbinding en/of mijn chromecast model type etc. Het is de APP i.r.t. Chromecasten (foutmelding 2)
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?
Zie screenshot: UP 29,54 DOWN 51,63
Al een aantal weken het zelfde probleem, wil ik thuis na het werken even heerlijk tv kijken valt die om de 10 mins uit. Aangezien ik alleen via de ziggo go app kan streamen naar mijn tv dmv de Chromecast is dit netjes gezegd erg vervelend. Even rustig tv kijken zit er niet in. Het probleem is er nou al een aantal weken. Andere apps streamen probleemloos. Is er nog steeds geen oplossing?
@Jury1963,

Dat zijn op zich goede snelheden. Heb je de 2.4GHz en het 5GHz netwerk ook al van elkaar gescheiden in het modem? Zo niet, wil je dat eens proberen en vervolgens testen hoe het gaat met de Ziggo GO app i.c.m. de Chromecast?


Ik heb dezelfde App versie.
Heb met 5GHz zelfde probleem. Rechtstreeks Wifi vanaf de modem of vanaf de (Ziggo) AP, helaas ook geen verschil!

Wel een nieuwe foutmeldingscode: Foutmelding 8. Wanneer ik die wegklik komt ook Foutmelding 2 weer voorbij!

HET IS ECHT DE APP!!
Zie mijn eerdere antwoorden op je eerdere vragen.

Ik ga van het mooie weer genieten en overweeg nu T-Mobile Thuis aan te schaffen! 😠
Hier ook steeds na 10 tot 30 minuten foutmelding 2
Gisteren giro op Eurosport gekeken ( ziggo go app)en steeds foutmelding 2
Begin van de avond F1 via de Ziggo sport totaal app 2uur lang geen probleem!
Probleem zit dus in de het probleem zit in de ziggo go app
Sorry voor de late reactie. Volgens mij waren de 2 netwerken al gescheiden. Nu afgelopen weekend weer eens geprobeerd en nu ging het weer goed. Heb wel gemerkt dat werken via Ziggo netwerk 5ghz de app niet wil starten en via mijn eigen 2e netwerk 5ghz wel. Maar goed, dit weekend geen last ondervonden.
Hallo Ziggo gebruikers,

Ik heb al zeker een jaar last van dit zelfde probleem wat jullie ook allemaal ervaren.
Ik heb een tv met chromecast in mijn overkapping hangen om Ziggo go te streamen naar de tv.
Maar na een paar minuten heb ik uitval en foutmeldingen.
Na een topic te hebben gestart op dit forum kwam ik in contact met Serkan van Ziggo.
Die mij goed heeft geholpen met diverse testen e.d maar helaas geen resultaat.
Serkan heeft mij een nieuw modem (connectbox)opgestuurd wat goed werkt en betere internetsnelheden haalt dan mijn eigen router,die ik dus niet meer gebruik.
Tussen mijn modem en chromecast heb ik een TP Link versterker(repeater)geplaatst anders heb ik geen signaal in mijn overkapping achter het huis waar het mij juist om gaat.
Plaats ik de chromecast in huis op de tv naast het modem heb ik op 5 ghz(bijna)geen uitval maar op 2,4 ghz wel eens maar soms blijft deze ook wel een poos probleemloos door streamen,maar uitval heb ik eigenlijk geregeld.
In mijn overkapping valt deze geregeld uit.
Nu heb ik n.a.v een gebruiker op dit forum de instellingen in mijn mobiel veranderd.
Ik heb bij instellingen,batterij de batterij optimalisatie van Ziggo Go uitgezet en bij de energiebesparing app Ziggo Go ook uitgezet,ik heb het idee dat het wel beter is geworden maar ik heb de tv nu in huis staan naast mijn modem.
Ik ga het dit weekend proberen met de spasrstand uit.

Ik vind wel dat ZIGGO dr GO App moeten aanpassen, zodat de instellingen gelijk zijn als voor NETFLIX.

@Serkan Ziggo
Nu heb je een oplossing voor ons probleem: pas de Ziggo GO App aan zodat deze niet uitgaat wanneer de GSM/Tablet de App laat 'slapen' om batterij gebruik te besparen!!
Hallo Ziggo gebruikers,

Ik heb al zeker een jaar last van dit zelfde probleem wat jullie ook allemaal ervaren.
Ik heb een tv met chromecast in mijn overkapping hangen om Ziggo go te streamen naar de tv.
Maar na een paar minuten heb ik uitval en foutmeldingen.
Na een topic te hebben gestart op dit forum kwam ik in contact met Serkan van Ziggo.
Die mij goed heeft geholpen met diverse testen e.d maar helaas geen resultaat.
Serkan heeft mij een nieuw modem (connectbox)opgestuurd wat goed werkt en betere internetsnelheden haalt dan mijn eigen router,die ik dus niet meer gebruik.
Tussen mijn modem en chromecast heb ik een TP Link versterker(repeater)geplaatst anders heb ik geen signaal in mijn overkapping achter het huis waar het mij juist om gaat.
Plaats ik de chromecast in huis op de tv naast het modem heb ik op 5 ghz(bijna)geen uitval maar op 2,4 ghz wel eens maar soms blijft deze ook wel een poos probleemloos door streamen,maar uitval heb ik eigenlijk geregeld.
In mijn overkapping valt deze geregeld uit.
Nu heb ik n.a.v een gebruiker op dit forum de instellingen in mijn mobiel veranderd.
Ik heb bij instellingen,batterij de batterij optimalisatie van Ziggo Go uitgezet en bij de energiebesparing app Ziggo Go ook uitgezet,ik heb het idee dat het wel beter is geworden maar ik heb de tv nu in huis staan naast mijn modem.

De ziggo go app is gewoon bagger.
Vorig jaar geen problemen, nu in de overkapping constant problemen, 3 min voor ander programma komt er onderin een balk met het volgende programma, hierbij valt het beeld en geluid weg.
Bijzonder irritant zeker als je het weer wilt zien en vervolgens de laatste 2 min mist.
Vorig jaar de play app van kpn geprobeerd , geen problemen.
nu sinds 2 mnd weer de play app, geen problemen.
Ik durf dus met recht te zeggen dat ze ziggo app gewoon bagger is.
Ik ben dan ook klaar met die ziggo app en geef dan liever 10€ uit voor een app die wel stabiel is.
Reputatie 7
Ik ga het dit weekend proberen met de spasrstand uit.

Ik vind wel dat ZIGGO dr GO App moeten aanpassen, zodat de instellingen gelijk zijn als voor NETFLIX.

@Serkan Ziggo
Nu heb je een oplossing voor ons probleem: pas de Ziggo GO App aan zodat deze niet uitgaat wanneer de GSM/Tablet de App laat 'slapen' om batterij gebruik te besparen!!


@Gnoom,
Het was een tip van een mede forum gebruiker, daarom heb ik het met jullie gedeeld. Heb je dit ook succesvol getest en werkt het sinds de aanpassing dan ook vlekkeloos? De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf ook in het bezit ben van een Samsung Galaxy S7 edge en geen enkele instelling heb aangepast, maar alles toch vlekkeloos functioneert.
Reputatie 7
@All,

Een collega van mij heeft het probleem met "foutcode 2" weten te reproduceren en we zijn daarom benieuwd naar het volgende:

Hebben jullie de Chromecast met de USB aansluiting aangesloten op de TV? Of krijgt hij zijn stroom vanuit zijn eigen voeding en is de Chromecast aangesloten op het stroomnetwerk?
Ik heb ook maanden fout melding gehad met chromecast streamen van ziggo go app. Netflix etc werkte wel.. Ziggo helpdesk toch nog mr weer gebeld en
raadde aan ga naar de winkel waar je chromecast gekocht hebt....
Iemand op het forum raadde aan een hard reset van chromecast, tien sec knop ingedrukt houden, en chromecast opnieuw instellen. En jawel! Het werkt nu weer😃 😃
Dus ziggo helpdesk als jullie deze reset nu aanraden...

Reageer