Chromecast - foutmelding 2

  • 28 april 2017
  • 46 Reacties
  • 16981x Bekeken

Ik zie hem her en der wel voorbij komen maar een oplossing nog niet dus bij deze maar een nieuw topic.

Probleem is als volgt; bij het streamen van live tv van de Ziggo Go app naar de Chromecast stopt de stream na een paar minuten. Hierbij heeft hij de melding "foutmelding 2". Ik krijg dezelfde foutmelding bij streamen vanaf mijn tablet (Samsung Galaxy tab S2) als de telefoon (Google Nexus 5x).

Verschillende zaken al geprobeerd: app verwijderen en opnieuw installeren. Apparaten en de Chromecast van het 5.0 wifi kanaal naar 2.4 maar telkens dezelfde uitkomst.

Ik gebruik in dezelfde opstelling al meer dan een jaar de NPO app en de Netflix app op bijna dagelijkse basis. De fout lijkt dus echt in de Ziggo Go app te liggen.

Mijn vragen:
- kan Ziggo aangeven wat de "foutmelding 2" inhoudt?
- deze kwestie is al eerder door andere gebruikers gesignaleerd, is hier toen een oplossing uit voort gekomen welke werkte?

Andere gebruikers als Ziggo; hoor graag tips!

46 Reacties

Reputatie 7
@Atroxmons Ik zie dat nog iemand hetzelfde probleem ervaart (ontbreken van Chromecast icoontje), zullen we dit probleem in dit topic verder bespreken? Dan houden we hier Foutmelding 2 aan de pols.
Nope, andere apps doen/deden het wel gewoon. alleen ziggo go liet het logo niet zien. Heb wel een update van de app gehad afgelopen week volgens mij?
Reputatie 7
Daar heb ik gisteren geen last van gehad, ik vermoed dat er een probleempje was in je thuisnetwerk en de herkenning van je Chromecast of heb je er nog steeds last van op dit moment?

Wat betreft je Vodafone bereik, daar weet ik echt nog te weinig van om je bij te helpen. Je kunt natuurlijk op de Vodafone Community je vraag stellen.
Nu krijg ik niet meer de optie om het te laten streamen naar de Chromecast.... Ziggo? waar zijn jullie mee bezig?

Ook al geen vodafone bereik meer in mijn eigen huis... Zijn jullie bewust bezig om klanten weg te jagen?
Vandaag viel hij 1x uit (net voor de start). Ik heb het scherm geforceerd aan laten staan (met en zonder stroom). Dat lijkt te werken.
Ideaal is het niet, maar de tijdelijke conclusie is: zorgen dat je scherm aan blijft staan
Reputatie 7
Badge +26
Was ook een tip algemeen.. maar ik hoop zsm oplossing voor je gr Rob
@robbo Op Android sluit de App zichzelf af zonder meldingen. Heeft dus niets met het netwerk te maken.
@@Mark Ziggo hopelijk werkt het richting een oplossing, want ik mis soms de mooiste momenten van de wedstrijd / GP
Reputatie 7
Badge +26
Verder even een tip als aanvulling. De chrome cast is er erg gevoelig als de 5ghz, en 2.4 ghz een zelfde naam hebben. Geef de 5ghz dus ook even een andere naam. ( mocht dit nog niet het geval zijn) ook evt. div. netwerken evt een andere naam geven.Ik weet natuurlijk niet of dit jou probleem oplost, @Atroxmons maar test dit even uit. Bij mij hulp aan anderen , meestal beter resultaat. succes gr Rob.
Reputatie 7
Bedankt @Atroxmons voor het testen en de nieuwe voorbeelden, ik zal dit voorleggen aan de ontwikkelaars van Ziggo GO.
Aangezien vandaag weer Formule 1 was weer gekeken. Om alle problemen voor te zijn via de iPad. Dit ging lang goed (bijna de hele dag). Ik was bijna vergeten dat ik via de App keek. Nu lijkt het toch weer mis te gaan.

14:26 Foutmelding 21
14:34 Foutmelding 2
14:38 Foutmelding 2

In zoverre vooruitgang dat ik een hele GP heb gekeken, een film en een serie. Maar nu kijk ik verder op de tablet 😉
Ondanks dat alle energiebesparing nu uit staat, de telefoon op de lader licht en het scherm aan stond.... schakelt de app nog steeds vanzelf uit.
Hij vloog er net uit, terwijl het scherm nog aan stond... dus dat is het ook niet
Mijn telefoon is aan de stekker als ik ZiggoGo gebruik, dus geen accubesparing.

Apparaat: ZTE Axon 7
OS: Android 7.1.1
Ziggo Go: 2.3.28 prod 16000

Scherm verduisteren heb ik niet geprobeerd, maar als dat het is... dan mag Ziggo wel heel hard aan het werk om het op te lossen...
Reputatie 7
@Japserio, hm daar heb ik zelf wat minder ervaring mee. Voor zover ik kan achterhalen zie ik alleen de optie "Ververs op achtergrond" onder 'Instellingen - Algemeen'. Zet deze aan (voor Ziggo GO).
zal thuis even kijken naar versie, want gebruik hiervoor mijn iPad..

Gelijk dan ook de vraag hoe ik daar accubesparing kan doen bij iOS
Zal het ook gelijk even testen als hij aan de lader hangt of het daarmee wel goed gaat.
Reputatie 7
@Japserio @Atroxmons

Ik ben erg benieuwd of dit ook te maken heeft met bepaalde accubesparingsopties in je apparaat. Ik merkte zelf afgelopen weekend dat mijn Ziggo GO stream naar de Chromecast constant werd onderbroken zodra ik accubesparing aan had staan.

Zouden jullie eens kunnen kijken naar deze instellingen en het effect daarvan op de Chromecast stream?

In Android kun je via 'Instellingen - Accu - Accuoptimalisatie (bij mij onder een drop-down menu rechts boven) - Alle apps - Ziggo GO' niet optimaliseren selecteren.
En treed het probleem bijvoorbeeld nog steeds op wanneer je de telefoon aan de lader hebt liggen?
Of zelfs als je je automatische schermvergrendeling uitschakelt (dus je scherm constant aan blijft staan)?

Ik ben erg benieuwd, hopelijk kunnen we dit probleem hiermee sneller lokaliseren en oplossen.

Sturen jullie ook onderstaande gegevens door? Dan hebben we die ook alvast compleet.
Apparaat:
OS + versie:
Ziggo GO versie:
@mark-ziggo

Gisteren toevallig een avond probleemloos kunnen kijken, maar nu al 4 keer in 15 minuten stopt ie er mee
Foutmelding 2 en ook foutmelding 21

Wederom doen andere streams het prima.... alleen de ziggo app
(Ja de app is up to date en chromecast al opnieuw geïnstalleerd)
Zelfde probleem en duurt ook al langer en speelt niet altijd.
Overige apps streamen prima via chromecast. De ziggo app streamt prima op mijn mobiel, alleen in combinatie met mijn chromecast stopt hij er soms volledig mee (ook op mijn mobiel), dus niet alleen de verbinding.

Overigens krijg ik geen foutmelding te zien.
Wel irritant, ben nu een wedstrijd aan het kijken... als hij er nog een keer uitvliegt (nu al 2x in de eerste 5 min van de wedstrijd), dan kijk ik verder via youtube.

... Ik kijk verder via Youtube
Reputatie 7
Hi @Japserio, welkom op onze Community!

Even voor de zekerheid, jij ziet ook de "foutmelding 2" in beeld of ervaar je een andere melding?

Foutmelding 2 zou betekenen dat je Google Play Services niet up-to-date zijn. Installeer alle updates op je toestel en reset de Chromecast een keer naar fabrieksinstellingen. Ik ben benieuwd of dat het oplost!
Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Bij mij krijg ik ook na circa 5 a 10 minuten steeds de foutmelding met ziggo go naar mijn Chromecast.
Netflix, YouTube of andere totaal geen probleem. Kan dan gerust 2uur kijken zonder onderbreking.
Ziggo go klapt er steeds uit.... dat is best balen want het is de enige mogelijkheid om tv te kijken in de slaapkamer.

De router/modem staat er ongeveer 2,5meter vandaan, dus daar ligt het niet aan.
Reputatie 7
Goedemiddag Ceesdm,

Allereerst van harte welkom op de Community! Wat goed om te zien dat je reageert met de intentie om een ander te helpen, dat waarderen wij 🙂! Fijn dat de problemen in jouw geval zijn verholpen na de reset. Deze tip hebben we op het forum ook wel eens gegeven, maar helaas resulteert het niet altijd tot het verhelpen van het probleem.

Voor degenen die de reset niet eerder hebben uitgevoerd, is het natuurlijk een goede tip!
Ik heb ook maanden fout melding gehad met chromecast streamen van ziggo go app. Netflix etc werkte wel.. Ziggo helpdesk toch nog mr weer gebeld en
raadde aan ga naar de winkel waar je chromecast gekocht hebt....
Iemand op het forum raadde aan een hard reset van chromecast, tien sec knop ingedrukt houden, en chromecast opnieuw instellen. En jawel! Het werkt nu weer😃 😃
Dus ziggo helpdesk als jullie deze reset nu aanraden...
Reputatie 7
@All,

Een collega van mij heeft het probleem met "foutcode 2" weten te reproduceren en we zijn daarom benieuwd naar het volgende:

Hebben jullie de Chromecast met de USB aansluiting aangesloten op de TV? Of krijgt hij zijn stroom vanuit zijn eigen voeding en is de Chromecast aangesloten op het stroomnetwerk?
Reputatie 7
Ik ga het dit weekend proberen met de spasrstand uit.

Ik vind wel dat ZIGGO dr GO App moeten aanpassen, zodat de instellingen gelijk zijn als voor NETFLIX.

@Serkan Ziggo
Nu heb je een oplossing voor ons probleem: pas de Ziggo GO App aan zodat deze niet uitgaat wanneer de GSM/Tablet de App laat 'slapen' om batterij gebruik te besparen!!


@Gnoom,
Het was een tip van een mede forum gebruiker, daarom heb ik het met jullie gedeeld. Heb je dit ook succesvol getest en werkt het sinds de aanpassing dan ook vlekkeloos? De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf ook in het bezit ben van een Samsung Galaxy S7 edge en geen enkele instelling heb aangepast, maar alles toch vlekkeloos functioneert.
Hallo Ziggo gebruikers,

Ik heb al zeker een jaar last van dit zelfde probleem wat jullie ook allemaal ervaren.
Ik heb een tv met chromecast in mijn overkapping hangen om Ziggo go te streamen naar de tv.
Maar na een paar minuten heb ik uitval en foutmeldingen.
Na een topic te hebben gestart op dit forum kwam ik in contact met Serkan van Ziggo.
Die mij goed heeft geholpen met diverse testen e.d maar helaas geen resultaat.
Serkan heeft mij een nieuw modem (connectbox)opgestuurd wat goed werkt en betere internetsnelheden haalt dan mijn eigen router,die ik dus niet meer gebruik.
Tussen mijn modem en chromecast heb ik een TP Link versterker(repeater)geplaatst anders heb ik geen signaal in mijn overkapping achter het huis waar het mij juist om gaat.
Plaats ik de chromecast in huis op de tv naast het modem heb ik op 5 ghz(bijna)geen uitval maar op 2,4 ghz wel eens maar soms blijft deze ook wel een poos probleemloos door streamen,maar uitval heb ik eigenlijk geregeld.
In mijn overkapping valt deze geregeld uit.
Nu heb ik n.a.v een gebruiker op dit forum de instellingen in mijn mobiel veranderd.
Ik heb bij instellingen,batterij de batterij optimalisatie van Ziggo Go uitgezet en bij de energiebesparing app Ziggo Go ook uitgezet,ik heb het idee dat het wel beter is geworden maar ik heb de tv nu in huis staan naast mijn modem.

De ziggo go app is gewoon bagger.
Vorig jaar geen problemen, nu in de overkapping constant problemen, 3 min voor ander programma komt er onderin een balk met het volgende programma, hierbij valt het beeld en geluid weg.
Bijzonder irritant zeker als je het weer wilt zien en vervolgens de laatste 2 min mist.
Vorig jaar de play app van kpn geprobeerd , geen problemen.
nu sinds 2 mnd weer de play app, geen problemen.
Ik durf dus met recht te zeggen dat ze ziggo app gewoon bagger is.
Ik ben dan ook klaar met die ziggo app en geef dan liever 10€ uit voor een app die wel stabiel is.

Reageer