robertbelt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Chromecast - foutmelding 2

Ik zie hem her en der wel voorbij komen maar een oplossing nog niet dus bij deze maar een nieuw topic.

Probleem is als volgt; bij het streamen van live tv van de Ziggo Go app naar de Chromecast stopt de stream na een paar minuten. Hierbij heeft hij de melding "foutmelding 2". Ik krijg dezelfde foutmelding bij streamen vanaf mijn tablet (Samsung Galaxy tab S2) als de telefoon (Google Nexus 5x).

Verschillende zaken al geprobeerd: app verwijderen en opnieuw installeren. Apparaten en de Chromecast van het 5.0 wifi kanaal naar 2.4 maar telkens dezelfde uitkomst.

Ik gebruik in dezelfde opstelling al meer dan een jaar de NPO app en de Netflix app op bijna dagelijkse basis. De fout lijkt dus echt in de Ziggo Go app te liggen.

Mijn vragen:
- kan Ziggo aangeven wat de "foutmelding 2" inhoudt?
- deze kwestie is al eerder door andere gebruikers gesignaleerd, is hier toen een oplossing uit voort gekomen welke werkte?

Andere gebruikers als Ziggo; hoor graag tips!
46 Reacties 46
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er zijn op dit moment wat problemen met de Ziggo Go app.
Ziggo is op zoek naar een oplossing.
floortjepoes

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem. Alleen bij mij doet het streamen 10 minuten en dan weer foutmelding 2. Echt niet ideaal
EPJM

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier zelfde ellende
Gnoom

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
LG v400 tablet met Android 5.0.2 via chromecast2 dongle met exact dezelde problemen.:@
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@robertbelt,

Ik heb dit probleem vaker in behandeling gehad en foutmelding 2 is vaak toch nog een verbindingsprobleem. Ik heb je verbinding bekeken en daar zie ik dat je in ieder geval afgelopen week problemen hebt ervaren met je verbinding over het algemeen.

- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@floortjepoes,
Ook jouw verbinding is niet optimaal, ik zie daar ook een paar problemen in de verbinding terug komen. Kun je voor de rest ook dezelfde vragen beantwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@EPJM,
Ik kan jouw klantgegevens helaas niet achterhalen. Wil jij mij een privébericht sturen met je klantgegevens? Dan help ik je graag verder.

@Gnoom,
Jouw algemene verbinding oogt verder goed, maar er is wel de gehele dag "internet verkeer" aanwezig. Kun je ook dezelfde vragen beanwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?
Jamilro

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij ook precies het zelfde probleem met Chromecast. Foutcode 2. Alleen Ziggo go app werkt beroerd.

Op de telefoon werkt alles prima via de WiFi. Kan mij bijna niet voorstellen dat het een Verbindingsprobleem is. Heeft Ziggo go dan niet een buffer functie? Klapt ie er gelijk uit als de verbinding even minder is?

Kwalijke zaak dat het verhelpen van het probleem zo lang op zich laat wachten.
Dutchjohn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook bij hetzelfde probleem, keer op keer verbinding met dongel weg, foutmelding 2. Wordt er gestoord van
Jury1963

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het ligt aan de Ziggo Go App. Ik kijk nu naar Fox Sports. Via de ziggo app elke keer problemen met melding 2. Log ik met mijn Ziggo abonnement in op de app van Fox Sports heb ik geen problemen meer.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Jamilro,
Ik kan op basis van jouw gegevens geen klantgegevens vinden. Ben je wel klant van Ziggo?

@Dutchjohn,
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast? (Met een speedtest op je mobiele telefoon)
- Welke versie van de Ziggo GO app is er in gebruik?


@Jury1963,
Ik heb eigenlijk dezelfde vragen aan jou.
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast? (Met een speedtest op je mobiele telefoon)
- Welke versie van de Ziggo GO app is er in gebruik?
Jury1963

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Speedtest op mijn mobiel geeft 61 mb download. Versie van Go is 2.3.15 (12208)
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Jury1963,

Dat zijn op zich goede snelheden. Heb je de 2.4GHz en het 5GHz netwerk ook al van elkaar gescheiden in het modem? Zo niet, wil je dat eens proberen en vervolgens testen hoe het gaat met de Ziggo GO app i.c.m. de Chromecast?
Benpwallis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde problem. Ik wil Ajax - Man U kijken a.u.b!
Grandioosje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook geen verbinding. Foutmelding 2.
Vorig jaar geen enkel probleem tv kijken buuten met chromecast en nu met ziggo wel
Grandioosje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Grandioosje wrote:
Hier ook geen verbinding. Foutmelding 2.
Vorig jaar geen enkel probleem tv kijken buiten met chromecast en nu met ziggo wel
. Toen nog upc
Gnoom

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan Ziggo wrote:
@robertbelt,

Ik heb dit probleem vaker in behandeling gehad en foutmelding 2 is vaak toch nog een verbindingsprobleem. Ik heb je verbinding bekeken en daar zie ik dat je in ieder geval afgelopen week problemen hebt ervaren met je verbinding over het algemeen.

- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@floortjepoes,
Ook jouw verbinding is niet optimaal, ik zie daar ook een paar problemen in de verbinding terug komen. Kun je voor de rest ook dezelfde vragen beantwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?

@EPJM,
Ik kan jouw klantgegevens helaas niet achterhalen. Wil jij mij een privébericht sturen met je klantgegevens? Dan help ik je graag verder.

@Gnoom,
Jouw algemene verbinding oogt verder goed, maar er is wel de gehele dag "internet verkeer" aanwezig. Kun je ook dezelfde vragen beanwoorden?
- Werkt het streamen op je tablet/telefoon wel altijd goed?
Ja, ZIGGO GO werkt op Tablet/Smartphone zonder problemen. Verder werkt het chromecasten van bijv. NETFLIX, YOUTUBE, of welke andere app bron dan ook PRIMA en zonder problemen. Het is dus NIET mijn verbinding en/of mijn chromecast model type etc. Het is de APP i.r.t. Chromecasten (foutmelding 2)
- Welke draadloze snelheden behaal je op de locatie van de Chromecast?
Zie screenshot: UP 29,54 DOWN 51,63
Goudvink2323

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al een aantal weken het zelfde probleem, wil ik thuis na het werken even heerlijk tv kijken valt die om de 10 mins uit. Aangezien ik alleen via de ziggo go app kan streamen naar mijn tv dmv de Chromecast is dit netjes gezegd erg vervelend. Even rustig tv kijken zit er niet in. Het probleem is er nou al een aantal weken. Andere apps streamen probleemloos. Is er nog steeds geen oplossing?
Gnoom

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan Ziggo wrote:
@Jury1963,

Dat zijn op zich goede snelheden. Heb je de 2.4GHz en het 5GHz netwerk ook al van elkaar gescheiden in het modem? Zo niet, wil je dat eens proberen en vervolgens testen hoe het gaat met de Ziggo GO app i.c.m. de Chromecast?


Ik heb dezelfde App versie.
Heb met 5GHz zelfde probleem. Rechtstreeks Wifi vanaf de modem of vanaf de (Ziggo) AP, helaas ook geen verschil!

Wel een nieuwe foutmeldingscode: Foutmelding 8. Wanneer ik die wegklik komt ook Foutmelding 2 weer voorbij!

HET IS ECHT DE APP!!
Zie mijn eerdere antwoorden op je eerdere vragen.

Ik ga van het mooie weer genieten en overweeg nu T-Mobile Thuis aan te schaffen! :@
ETNA

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook steeds na 10 tot 30 minuten foutmelding 2
Gisteren giro op Eurosport gekeken ( ziggo go app)en steeds foutmelding 2
Begin van de avond F1 via de Ziggo sport totaal app 2uur lang geen probleem!
Probleem zit dus in de het probleem zit in de ziggo go app
Jury1963

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie. Volgens mij waren de 2 netwerken al gescheiden. Nu afgelopen weekend weer eens geprobeerd en nu ging het weer goed. Heb wel gemerkt dat werken via Ziggo netwerk 5ghz de app niet wil starten en via mijn eigen 2e netwerk 5ghz wel. Maar goed, dit weekend geen last ondervonden.

Uitgelicht topic