Chromecast - foutmelding 2

• 28 april 2017
  • 46 Reacties
  • 17818x Bekeken

Toon eerste bericht

46 Reacties

Reputatie 7
Goedemiddag Ceesdm,

Allereerst van harte welkom op de Community! Wat goed om te zien dat je reageert met de intentie om een ander te helpen, dat waarderen wij 🙂! Fijn dat de problemen in jouw geval zijn verholpen na de reset. Deze tip hebben we op het forum ook wel eens gegeven, maar helaas resulteert het niet altijd tot het verhelpen van het probleem.

Voor degenen die de reset niet eerder hebben uitgevoerd, is het natuurlijk een goede tip!
Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Bij mij krijg ik ook na circa 5 a 10 minuten steeds de foutmelding met ziggo go naar mijn Chromecast.
Netflix, YouTube of andere totaal geen probleem. Kan dan gerust 2uur kijken zonder onderbreking.
Ziggo go klapt er steeds uit.... dat is best balen want het is de enige mogelijkheid om tv te kijken in de slaapkamer.

De router/modem staat er ongeveer 2,5meter vandaan, dus daar ligt het niet aan.
Reputatie 7
Hi @Japserio, welkom op onze Community!

Even voor de zekerheid, jij ziet ook de "foutmelding 2" in beeld of ervaar je een andere melding?

Foutmelding 2 zou betekenen dat je Google Play Services niet up-to-date zijn. Installeer alle updates op je toestel en reset de Chromecast een keer naar fabrieksinstellingen. Ik ben benieuwd of dat het oplost!
Zelfde probleem en duurt ook al langer en speelt niet altijd.
Overige apps streamen prima via chromecast. De ziggo app streamt prima op mijn mobiel, alleen in combinatie met mijn chromecast stopt hij er soms volledig mee (ook op mijn mobiel), dus niet alleen de verbinding.

Overigens krijg ik geen foutmelding te zien.
Wel irritant, ben nu een wedstrijd aan het kijken... als hij er nog een keer uitvliegt (nu al 2x in de eerste 5 min van de wedstrijd), dan kijk ik verder via youtube.

... Ik kijk verder via Youtube
@mark-ziggo

Gisteren toevallig een avond probleemloos kunnen kijken, maar nu al 4 keer in 15 minuten stopt ie er mee
Foutmelding 2 en ook foutmelding 21

Wederom doen andere streams het prima.... alleen de ziggo app
(Ja de app is up to date en chromecast al opnieuw geïnstalleerd)
Reputatie 7
@Japserio @Atroxmons

Ik ben erg benieuwd of dit ook te maken heeft met bepaalde accubesparingsopties in je apparaat. Ik merkte zelf afgelopen weekend dat mijn Ziggo GO stream naar de Chromecast constant werd onderbroken zodra ik accubesparing aan had staan.

Zouden jullie eens kunnen kijken naar deze instellingen en het effect daarvan op de Chromecast stream?

In Android kun je via 'Instellingen - Accu - Accuoptimalisatie (bij mij onder een drop-down menu rechts boven) - Alle apps - Ziggo GO' niet optimaliseren selecteren.
En treed het probleem bijvoorbeeld nog steeds op wanneer je de telefoon aan de lader hebt liggen?
Of zelfs als je je automatische schermvergrendeling uitschakelt (dus je scherm constant aan blijft staan)?

Ik ben erg benieuwd, hopelijk kunnen we dit probleem hiermee sneller lokaliseren en oplossen.

Sturen jullie ook onderstaande gegevens door? Dan hebben we die ook alvast compleet.
Apparaat:
OS + versie:
Ziggo GO versie:
zal thuis even kijken naar versie, want gebruik hiervoor mijn iPad..

Gelijk dan ook de vraag hoe ik daar accubesparing kan doen bij iOS
Zal het ook gelijk even testen als hij aan de lader hangt of het daarmee wel goed gaat.
Reputatie 7
@Japserio, hm daar heb ik zelf wat minder ervaring mee. Voor zover ik kan achterhalen zie ik alleen de optie "Ververs op achtergrond" onder 'Instellingen - Algemeen'. Zet deze aan (voor Ziggo GO).
Mijn telefoon is aan de stekker als ik ZiggoGo gebruik, dus geen accubesparing.

Apparaat: ZTE Axon 7
Ziggo Go: 2.3.28 prod 16000

Scherm verduisteren heb ik niet geprobeerd, maar als dat het is... dan mag Ziggo wel heel hard aan het werk om het op te lossen...
Hij vloog er net uit, terwijl het scherm nog aan stond... dus dat is het ook niet
Ondanks dat alle energiebesparing nu uit staat, de telefoon op de lader licht en het scherm aan stond.... schakelt de app nog steeds vanzelf uit.
Aangezien vandaag weer Formule 1 was weer gekeken. Om alle problemen voor te zijn via de iPad. Dit ging lang goed (bijna de hele dag). Ik was bijna vergeten dat ik via de App keek. Nu lijkt het toch weer mis te gaan.

14:26 Foutmelding 21
14:34 Foutmelding 2
14:38 Foutmelding 2

In zoverre vooruitgang dat ik een hele GP heb gekeken, een film en een serie. Maar nu kijk ik verder op de tablet 😉
Reputatie 7
Bedankt @Atroxmons voor het testen en de nieuwe voorbeelden, ik zal dit voorleggen aan de ontwikkelaars van Ziggo GO.
Reputatie 7
Badge +26
Verder even een tip als aanvulling. De chrome cast is er erg gevoelig als de 5ghz, en 2.4 ghz een zelfde naam hebben. Geef de 5ghz dus ook even een andere naam. ( mocht dit nog niet het geval zijn) ook evt. div. netwerken evt een andere naam geven.Ik weet natuurlijk niet of dit jou probleem oplost, @Atroxmons maar test dit even uit. Bij mij hulp aan anderen , meestal beter resultaat. succes gr Rob.
@robbo Op Android sluit de App zichzelf af zonder meldingen. Heeft dus niets met het netwerk te maken.
@@Mark Ziggo hopelijk werkt het richting een oplossing, want ik mis soms de mooiste momenten van de wedstrijd / GP
Reputatie 7
Badge +26
Was ook een tip algemeen.. maar ik hoop zsm oplossing voor je gr Rob
Vandaag viel hij 1x uit (net voor de start). Ik heb het scherm geforceerd aan laten staan (met en zonder stroom). Dat lijkt te werken.
Ideaal is het niet, maar de tijdelijke conclusie is: zorgen dat je scherm aan blijft staan
Nu krijg ik niet meer de optie om het te laten streamen naar de Chromecast.... Ziggo? waar zijn jullie mee bezig?

Ook al geen vodafone bereik meer in mijn eigen huis... Zijn jullie bewust bezig om klanten weg te jagen?
Reputatie 7
Daar heb ik gisteren geen last van gehad, ik vermoed dat er een probleempje was in je thuisnetwerk en de herkenning van je Chromecast of heb je er nog steeds last van op dit moment?

Wat betreft je Vodafone bereik, daar weet ik echt nog te weinig van om je bij te helpen. Je kunt natuurlijk op de Vodafone Community je vraag stellen.
Nope, andere apps doen/deden het wel gewoon. alleen ziggo go liet het logo niet zien. Heb wel een update van de app gehad afgelopen week volgens mij?
Reputatie 7
@Atroxmons Ik zie dat nog iemand hetzelfde probleem ervaart (ontbreken van Chromecast icoontje), zullen we dit probleem in dit topic verder bespreken? Dan houden we hier Foutmelding 2 aan de pols.

Reageer