Beantwoord

Chromecast 'error oops with code' foutmelding

  • 14 juli 2019
  • 42 Reacties
  • 6097x Bekeken

Reputatie 1
Beste,

Ik krijg de laatste tijd regelmatig de volgende foutmelding: CHROMECAST_ERROR_OOPS_WITH_CODE. tijdens het streamen vanuit bv iphone naar chromecast.
Ik kan hierdoor niet verder streamen vanuit iphone of ipad. Pas na herstarten van de applicatie kan ik weer via chromecast streamen. Dit probleem treed random op en meerdere keren per dag.
Is dit foutmelding bekend bij ziggo.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 19 juli 2019, 11:40

Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties met gegevens! Ik heb het intern doorgezet en het staat nu op de radar. Wanneer er een update is zal ik die hier plaatsen.

*Update, het probleem lijkt verholpen.
Bekijk origineel

42 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Dit lijkt me geen Ziggo error,
Heb je je apparatuur al eens opnieuw gestart? Dus echt uitzetten.
Heb je al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren?
Ik heb precies het zelfde probleem. Inmiddels 3x in het afgelopen half uur...
Reputatie 1
Steefb
apparatuur verschillende keren opnieuw opgestart. Dus echt uitgezet en probleem blijft.
De app heb ik niet opnieuw geïnstalleerd daar dit probleem niet alleen op mijn iphone maar ook op mijn ipad optreedt
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Er lijkt dus iets aan de hand te zijn. Tijd voor actie dus! Willen jullie hier de volgende gegevens plaatsen? Dan gaan we aan de slag.

  • Versie Chromecast
Je checkt als volgt nagaan welke firmwareversie je gebruikt:
  1. Zorg ervoor dat uw telefoon of tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als uw Chromecast-apparaat.
  2. Open de Google Home-app op uw mobiele apparaat.
  3. Tik op APPARATEN om uw beschikbare Chromecast-apparaten te bekijken.
  4. Scroll om de apparaatkaart te zoeken voor de Chromecast waarvan u de firmwareversie wilt vinden.
  5. Tik in de rechterbovenhoek van de apparaatkaart op het apparaatkaartmenu
  6. Tik op Instellingen.
  7. Scroll omlaag en zoek naar Firmwareversie van Cast: X.XXX.XXXXX.
  • Welk apparaat gebruik je (Merk en type tablet/telefoon)
  • Welk besturingssysteem
  • Ingebouwde Chromecast of externe?
Dit zijn onze gegevens:
- Firmware 1.40.156414
- gebruik van iPad air of telefoon Samsung Galaxy S8+
- ios 12.3.1 en Android 9
- externe Chromecast
Hier hetzelfde probleem.

Chromecast versie 1.40.156414 extern.
Problemen met
  • iPhone X iOS 12.1.2
  • iPad 2 iOS 9.3.5
  • iPad Air iOS 12.1.4
Voorheen nooit problemen.
Nu met Netflix nog steeds niet.
Alleen Ziggo Go.
  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone 6 en iPad 2018
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1
Zelfde probleem
Alléén met Ziggo app nergens anders mee!!!!!
Zelfs nieuwe chromecast erbij gekocht 😡

DOE ER AUB IETS AAN ZIGGO !!!!!!!!!!!
Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Begint nu wel heel irritant te worden, formule1 is echt niet te volgen zo, om de 5 min eruit geknald.

Kon gister formule1 cafe zonder problemen kijken en vrije training vanmorgen ook maar zodra het kwalificatie of race is dan is het drama

  • chromecast firmware 1.40.156414
  • extern
  • iPhone 8
  • iOS 12.3.1
Reputatie 7
Bedankt voor de voorbeelden allemaal, heb ze laten toevoegen. Verder heb ik op dit moment jammer genoeg nog geen update. Ik houd jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
Wij hebben hetzelfde probleem. Na een paar minuten.. pats.. eruit. Hebben pas sinds 2 weken weer ziggo na t-mobile thuis te hebben gehad. Echter die probleem hadden we eerst niet. Nu wel. Svp snel oplossen ziggo... dit is geen goede zaak.
Ik heb een chromecast aangeschaft om ziggo met vakantie te kijken. ik krijg gelijk als de genoemde melding. Geen van de hiervoor genoemde oplossingen werkt bij mij.
Verrassend dat het nu als 3 weken geleden is dat de eerste melding op het forum staat en Ziggo nog geen oplossing heeft.


  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone X en iPad 2018
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1



Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?

Bij ons maakt het geen verschil vergrendeld of onvergrendeld. Wij kunnen niet langer kijken dan gemiddeld 10 minuten en ook vaak lukt het maar een paar seconden...
Met de app van NPO totaal geen problemen.
Hopelijk komt er snel een oplossing want wij zijn kabelloos en werken alleen maar met de chromecast 😞
Reputatie 2
Badge +1
Bij mij werkt het gewoon niet meer met de Ziggo app.

Oops, something went wrong... please reconnect to your Chromcast and try again.

Met YouTube werkt hij gewoon.
Firmwareversie van Cast: 1.40.156414
Externe Chrome cast.
Samsung S7.
Ook ik krijg steeds foutmelding 17 en af en toe 21...
Hoi Michael,

Wij ervaren dit probleem ook. Hierbij onze info:

  • Firmware versie Chromecast: 1.40.156414
  • Apparaten: iPhone 5s
  • Besturingssysteem: iOS 12.3.1
  • Externe Chromecast
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties met gegevens! Ik heb het intern doorgezet en het staat nu op de radar. Wanneer er een update is zal ik die hier plaatsen.

*Update, het probleem lijkt verholpen.
Hier precies dezelfde foutmelding sinds een week of 2. Daarvoor nooit! Soms na 5 min casten al (iPad naar chromecast of vanaf een telefoon) en soms na 20min. Zo irritant! Ik heb al geen eens zin meer om dat ding aan te zetten, tv via de kabel hebben we niet meer. Dus via chromecast en playstation kijken wij alles.

Wij hebben de ghz al veranderd, ook aparte sidd netwerknamen gegeven, chromecast gereset... niks hielp. Ja dat daardoor de Wi-Fi op onze telefoon ruk was.
Heeft iemand het probleem al opgelost??
Gefeliciteerd met de laatste update.
De app crasht nu meteen op mijn iPad 2.
Deze gebruikte ik tot nu toe voor het casten.
Ook na reboot start de Ziggo Go App niet meer. De update zou de stabiliteit moeten verbeteren......Het is dus alleen maar slechter geworden.
Ik ook, wordt er gek van. Had er tot 2 maanden terug geen last van.....error-ooms-s is de error
Reputatie 7

Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.


Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?
Helaas heb ook ik last van deze melding. Voorheen foutmelding 17, nu sinds enkele dagen de ERROR melding

Firmware 1.40.156414
gebruik van iPhone en ipad
ios 12.3.1 (zowel iPhone als iPad)
externe Chromecast
Zelfde hier. Gebeurd om de 5 a 10 minuten!

  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone 7 Plus en iPad Air 2
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1
De App wordt hierdoor vrijwel onbruikbaar.
Helaas hier ook de foutmelding:

Firmware 1.40.156414
gebruik van iPad
ios 12.3.1
externe Chromecast

Reageer