Beantwoord

Chromecast 'error oops with code' foutmelding

  • 14 juli 2019
  • 42 Reacties
  • 6093x Bekeken

Reputatie 1
Beste,

Ik krijg de laatste tijd regelmatig de volgende foutmelding: CHROMECAST_ERROR_OOPS_WITH_CODE. tijdens het streamen vanuit bv iphone naar chromecast.
Ik kan hierdoor niet verder streamen vanuit iphone of ipad. Pas na herstarten van de applicatie kan ik weer via chromecast streamen. Dit probleem treed random op en meerdere keren per dag.
Is dit foutmelding bekend bij ziggo.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 19 juli 2019, 11:40

Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties met gegevens! Ik heb het intern doorgezet en het staat nu op de radar. Wanneer er een update is zal ik die hier plaatsen.

*Update, het probleem lijkt verholpen.
Bekijk origineel

42 Reacties

Hallo iedereen! Wij krijgen deze meldingen die jullie wel zien, nooit te zien bij meerdere tests. De techneuten hebben een aantal vragen voor jullie:

  • CHROMECAST_ERROR_OOPS_WITH_CODE. Zien jullie deze melding nog?
  • Is de bovenstaande melding zeer recent gewijzigd in een andere tekst of code?
  • Krijg je de melding wanneer je de Ziggo GO app op de achtergrond aan hebt staan?
  • Krijg je de melding wanneer het apparaat op het vergrendelscherm staat?
Groet,
Anne


Hallo Anne,

Bij ons lijkt het probleem verholpen te zijn! Wij zien de melding niet meer.
Bedankt!
Reputatie 7
Hallo iedereen! Wij krijgen deze meldingen die jullie wel zien, nooit te zien bij meerdere tests. De techneuten hebben een aantal vragen voor jullie:

  • CHROMECAST_ERROR_OOPS_WITH_CODE. Zien jullie deze melding nog?
  • Is de bovenstaande melding zeer recent gewijzigd in een andere tekst of code?
  • Krijg je de melding wanneer je de Ziggo GO app op de achtergrond aan hebt staan?
  • Krijg je de melding wanneer het apparaat op het vergrendelscherm staat?
Groet,
Anne
Ook ik krijg steeds foutmelding 17 en af en toe 21...
Sinds de update heb ik de ERROR melding niet meer gehad. Echter nu om de paar minuten foutmelding 17.

helaas nog geen oplossing dus!
Kreeg met nieuwe app andere foutmelding (alleen op tv) “Er is iets fout gegaan..”. Chromecast v1 van collega geleend en daarop werkte het wel. Eigen Chromecast v3 gereset en niks. Op werk geprobeerd waar ik geen Ziggo internet heb en verrek het werkt (Daar hebben 2.4 en 5 GHz dezelfde naam). Vervolgens weer naar huis meegenomen en nu werkt ook de Chromecast v3 weer op 5Ghz (verschillende namen voor 2.4 en 5)

De laatste x dat we de ziggo app gebruikten voor het fout ging hebben we dat vanaf meerdere devices gedaan richting dezelfde Chromecast. Kan dit het probleem veroorzaken?
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Gisteren heeft er een update plaatsgevonden. Ervaren jullie hetzelfde als @Lineos of zijn de problemen bij de rest wel verholpen?
Gefeliciteerd met de laatste update.
De app crasht nu meteen op mijn iPad 2.
Deze gebruikte ik tot nu toe voor het casten.
Ook na reboot start de Ziggo Go App niet meer. De update zou de stabiliteit moeten verbeteren......Het is dus alleen maar slechter geworden.
Ziggo wanneer komt er een oplossing voor dit probleem ? Aangezien jullie zelf het advies geven om chromecast te gebruiken als oplossing omdat de extra mediabox xl niet geconnect kan worden met de mediabox next.
Zelfde probleem sinds gisteren.

Krijg de melding “CHROMECAST_ERROR_OOPS_ON_TV” op TV scherm. Op iOS device melding pas na enige tijd “CHROMECAST_ERROR_OOPS_WITH_CODE”

Geen van de geboden oplossingen werkt en krijg de melding alleen bij de Ziggo app op alle devices zowel bij live tv als on demand/hbo. Kan mijn abonnement nu dus niet gebruiken. Zit gewoon thuis op mijn Ziggo aansluiting. Zaterdag werkte het nog prima. Herhaald geprobeerd, herstarten ed, maar vanaf zondag avond alleen bovengenoemde foutmelding.

Geprobeerd via 2,4 GHz en 5 GHz WiFi.

Geprobeerd via een
iPhone XR
iPhone 8
iPad Pro 2019 12,5”
iPad 2018
Allen op de laatste iOS 12.3.1

Chromecast v3 firmware 1.40156414
Ik heb een chromecast aangeschaft om ziggo met vakantie te kijken. ik krijg gelijk als de genoemde melding. Geen van de hiervoor genoemde oplossingen werkt bij mij.
Verrassend dat het nu als 3 weken geleden is dat de eerste melding op het forum staat en Ziggo nog geen oplossing heeft.


  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone X en iPad 2018
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1
Begint nu wel heel irritant te worden, formule1 is echt niet te volgen zo, om de 5 min eruit geknald.

Kon gister formule1 cafe zonder problemen kijken en vrije training vanmorgen ook maar zodra het kwalificatie of race is dan is het drama

  • chromecast firmware 1.40.156414
  • extern
  • iPhone 8
  • iOS 12.3.1
Reputatie 7
Bedankt voor de voorbeelden allemaal, heb ze laten toevoegen. Verder heb ik op dit moment jammer genoeg nog geen update. Ik houd jullie op de hoogte.
Zelfde probleem/foutmelding, andere apps werken prima.

  • chromecast firmware 1.40.156414
  • extern
  • iPhone 8 (twee stuks)
  • iOS 12.3.1 (op beide)
Reputatie 2
Badge +1
Bij mij werkt het gewoon niet meer met de Ziggo app.

Oops, something went wrong... please reconnect to your Chromcast and try again.

Met YouTube werkt hij gewoon.
Firmwareversie van Cast: 1.40.156414
Externe Chrome cast.
Samsung S7.
Zelfde hier. Gebeurd om de 5 a 10 minuten!

  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone 7 Plus en iPad Air 2
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1
De App wordt hierdoor vrijwel onbruikbaar.
  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone 6 en iPad 2018
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1
Zelfde probleem
Alléén met Ziggo app nergens anders mee!!!!!
Zelfs nieuwe chromecast erbij gekocht 😡

DOE ER AUB IETS AAN ZIGGO !!!!!!!!!!!
Wij hebben hetzelfde probleem. Na een paar minuten.. pats.. eruit. Hebben pas sinds 2 weken weer ziggo na t-mobile thuis te hebben gehad. Echter die probleem hadden we eerst niet. Nu wel. Svp snel oplossen ziggo... dit is geen goede zaak.



Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?

Bij ons maakt het geen verschil vergrendeld of onvergrendeld. Wij kunnen niet langer kijken dan gemiddeld 10 minuten en ook vaak lukt het maar een paar seconden...
Met de app van NPO totaal geen problemen.
Hopelijk komt er snel een oplossing want wij zijn kabelloos en werken alleen maar met de chromecast 😞


Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?


Bij ons maakt dat geen verschil helaas. Wel valt ons op dat het probleem soms na enkele minuten al optreedt en op andere momenten pas veel later of zelfs helemaal niet (dat hangt natuurlijk ook af van de duur van het tv-kijken).
Reputatie 7

Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.


Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?
Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Hier hetzelfde probleem.

Chromecast versie 1.40.156414 extern.
Problemen met
  • iPhone X iOS 12.1.2
  • iPad 2 iOS 9.3.5
  • iPad Air iOS 12.1.4
Voorheen nooit problemen.
Nu met Netflix nog steeds niet.
Alleen Ziggo Go.
Reputatie 7
Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
Reputatie 1
Badge
Hier het zelfde probleem.
Standaard (oude) Chromecast en met de nieuwe 4K versie, beide extern.
Met Android en IPhone en iPad. Met nieuwste IOS 12.4. Net geïnstalleerd, zelfde probleem.
Met dit weer lekker in de tuin TV kijken, jammer....
Hoi Michael,

Wij ervaren dit probleem ook. Hierbij onze info:

  • Firmware versie Chromecast: 1.40.156414
  • Apparaten: iPhone 5s
  • Besturingssysteem: iOS 12.3.1
  • Externe Chromecast

Reageer