Beantwoord

Chromecast 'error oops with code' foutmelding

  • 14 juli 2019
  • 42 Reacties
  • 5947x Bekeken

Reputatie 1
Beste,

Ik krijg de laatste tijd regelmatig de volgende foutmelding: CHROMECAST_ERROR_OOPS_WITH_CODE. tijdens het streamen vanuit bv iphone naar chromecast.
Ik kan hierdoor niet verder streamen vanuit iphone of ipad. Pas na herstarten van de applicatie kan ik weer via chromecast streamen. Dit probleem treed random op en meerdere keren per dag.
Is dit foutmelding bekend bij ziggo.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 19 juli 2019, 11:40

Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties met gegevens! Ik heb het intern doorgezet en het staat nu op de radar. Wanneer er een update is zal ik die hier plaatsen.
Bekijk origineel

42 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Dit lijkt me geen Ziggo error,
Heb je je apparatuur al eens opnieuw gestart? Dus echt uitzetten.
Heb je al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren?
Ik heb precies het zelfde probleem. Inmiddels 3x in het afgelopen half uur...
Reputatie 1
Steefb
apparatuur verschillende keren opnieuw opgestart. Dus echt uitgezet en probleem blijft.
De app heb ik niet opnieuw geïnstalleerd daar dit probleem niet alleen op mijn iphone maar ook op mijn ipad optreedt
Ik ook, wordt er gek van. Had er tot 2 maanden terug geen last van.....error-ooms-s is de error
Ik ondervind hetzelfde probleem. Om de paar minuten krijg ik een error: “chromecast error oops with code”. Mijn oom heeft ook ziggo en maakt hetzelfde mee. Heel vreemd.
Reputatie 7
Badge +26
Gebruiken jullie de 2.4 ghz of 5 ghz? En meerdere netwerken?

Geef in ieder geval deze aparte sidd netwerknamen, als dit nog niet het geval is. De Chromecast "KAN" gevoelig zijn als de 2.4 ghz en 5 ghz , en netwerken de zelfde namen hebben.

Na dit uiteraard even het modem of evt router resetten! en evt chromecast opnieuw instellen via google home app. Succes.
Hier precies dezelfde foutmelding sinds een week of 2. Daarvoor nooit! Soms na 5 min casten al (iPad naar chromecast of vanaf een telefoon) en soms na 20min. Zo irritant! Ik heb al geen eens zin meer om dat ding aan te zetten, tv via de kabel hebben we niet meer. Dus via chromecast en playstation kijken wij alles.

Wij hebben de ghz al veranderd, ook aparte sidd netwerknamen gegeven, chromecast gereset... niks hielp. Ja dat daardoor de Wi-Fi op onze telefoon ruk was.
Heeft iemand het probleem al opgelost??
Dit probleem ligt zeker weten bij Ziggo, de app van bijv NPO start doet het super. Als ik via de Ziggo app middels chromecast tv wil kijken word ik er de laatste dagen telkens uitgegooid met de error code, om gek van te worden en niets helpt. Resetten, alles opnieuw installeren......wat nu Ziggo?

Reputatie 7
Hoi allemaal,

Er lijkt dus iets aan de hand te zijn. Tijd voor actie dus! Willen jullie hier de volgende gegevens plaatsen? Dan gaan we aan de slag.

  • Versie Chromecast
Je checkt als volgt nagaan welke firmwareversie je gebruikt:
  1. Zorg ervoor dat uw telefoon of tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als uw Chromecast-apparaat.
  2. Open de Google Home-app op uw mobiele apparaat.
  3. Tik op APPARATEN om uw beschikbare Chromecast-apparaten te bekijken.
  4. Scroll om de apparaatkaart te zoeken voor de Chromecast waarvan u de firmwareversie wilt vinden.
  5. Tik in de rechterbovenhoek van de apparaatkaart op het apparaatkaartmenu
  6. Tik op Instellingen.
  7. Scroll omlaag en zoek naar Firmwareversie van Cast: X.XXX.XXXXX.
  • Welk apparaat gebruik je (Merk en type tablet/telefoon)
  • Welk besturingssysteem
  • Ingebouwde Chromecast of externe?
Reputatie 1
Hoi Michael,

hierbij de nodige info:
Firmwareversie Cast: 1.40.156414
Externe chromecast laatste versie
Ik heb gebruik een iPad air en een iPhone 8 plus
Besturingsysteem :IOS 12.3.2
Hi Michael,

Wij ervaren dit probleem ook. Hierbij onze info:

Versie Chromecast: 1.40.156414
Apparaten: iPhone 7 Plus en IPhone XR
Besturingssysteem: iOS 12.3.1 en iOS 12.3.2
Externe Chromecast
Hoi Michael,

Hierbij de benodigde informatie:

  • Firmware versie van de chromecast: 1.40.156414
  • De chromecast is extern
  • Apparaten: iPhone xs max en Samsung galaxy tab A
  • besturingssysteem: iOS 12.3.1 en Android versie 7.1.1
Firmeware cast versie 1.40.1561414 Iphone 8 IOS versie 12.3.1 betreft een externe chromecast.

hoi Micheal
bovenstaand onze gegevens
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties met gegevens! Ik heb het intern doorgezet en het staat nu op de radar. Wanneer er een update is zal ik die hier plaatsen.
Helaas heb ook ik last van deze melding. Voorheen foutmelding 17, nu sinds enkele dagen de ERROR melding

Firmware 1.40.156414
gebruik van iPhone en ipad
ios 12.3.1 (zowel iPhone als iPad)
externe Chromecast
Helaas hier ook de foutmelding:

Firmware 1.40.156414
gebruik van iPad
ios 12.3.1
externe Chromecast
Dit zijn onze gegevens:
- Firmware 1.40.156414
- gebruik van iPad air of telefoon Samsung Galaxy S8+
- ios 12.3.1 en Android 9
- externe Chromecast
Hoi Michael,

Wij ervaren dit probleem ook. Hierbij onze info:

  • Firmware versie Chromecast: 1.40.156414
  • Apparaten: iPhone 5s
  • Besturingssysteem: iOS 12.3.1
  • Externe Chromecast
Reputatie 1
Badge
Hier het zelfde probleem.
Standaard (oude) Chromecast en met de nieuwe 4K versie, beide extern.
Met Android en IPhone en iPad. Met nieuwste IOS 12.4. Net geïnstalleerd, zelfde probleem.
Met dit weer lekker in de tuin TV kijken, jammer....
Reputatie 7
Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
Hier hetzelfde probleem.

Chromecast versie 1.40.156414 extern.
Problemen met
  • iPhone X iOS 12.1.2
  • iPad 2 iOS 9.3.5
  • iPad Air iOS 12.1.4
Voorheen nooit problemen.
Nu met Netflix nog steeds niet.
Alleen Ziggo Go.
Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Reputatie 7

Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.


Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?


Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?


Bij ons maakt dat geen verschil helaas. Wel valt ons op dat het probleem soms na enkele minuten al optreedt en op andere momenten pas veel later of zelfs helemaal niet (dat hangt natuurlijk ook af van de duur van het tv-kijken).



Nogmaals dank voor alle voorbeelden! Ik heb ze weer doorgezet. Het probleem is nog steeds in onderzoek. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.Het lijkt erop dat dit heeft te maken met het in de achtergrond draaien.
Als ik de schermvergrendeling uit zet is het probleem weg.
Nu al ruim een uur kunnen kijken zonder problemen. Dat kon vergrendeld niet.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ervaren anderen dit ook?

Bij ons maakt het geen verschil vergrendeld of onvergrendeld. Wij kunnen niet langer kijken dan gemiddeld 10 minuten en ook vaak lukt het maar een paar seconden...
Met de app van NPO totaal geen problemen.
Hopelijk komt er snel een oplossing want wij zijn kabelloos en werken alleen maar met de chromecast 😞

Reageer