wilmae

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast en replay tv

Ik heb vandaag gechat met een medewerkster van Ziggo, die mij wist te vertellen dat het streamen van Replay TV via Ziggo Go via Chromecast mogelijk zou moeten zijn op dit moment en zij verwees mij door naar Chromecast als er problemen waren. Ik lees echter hier in de community, dat het niet kan of kon tot in ieder geval 5 maanden geleden. Zelf lukt het mij nu niet om via Chromecast replay tv van Ziggo Go te streamen (live televisie lukt wel). Apart is ook dat op de site van Ziggo geen vermelding wordt gemaakt dat replay tv van Ziggo Go niet via Chromecast kan worden gestreamed, maar dat er geen beperkingen worden vermeld.

Indien het nu niet kan is er sprake van misleidende reclame op de site van Ziggo (benieuwd wat Radar daavan vindt). Ik heb nu juist voor replay een Chromecast gekocht (omdat er niet staat dat het niet werkt) omdat replay niet werkt met de CI+ kaart die ik heb. Live tv heb ik gewoon al.

Heeft iemand enig idee wat de status is? Of welke oplossing daarvoor nu beschikbaar is?

Dank voor jullie hulp, Wilma

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Indien het nu niet kan is er sprake van misleidende reclame op de site van Ziggo”

Als Ziggo zou zeggen dat het wel kan en het kan uiteindelijk niet, dan is het misleiding.

Maar je hebt de Chromecast niet bij Ziggo gekocht.

Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst?

“”Daarnaast heeft u een onderzoeksplicht. Dat houdt in dat u aan de verkoper moet vragen of het product geschikt is voor wat u ermee wilt doen.””

Informatie over dit product is verder ook makkelijk te vinden:

http://www.chromecast-info.nl/mogelijkheden-chromecast/

Wat kan je NIET met de Chromecast?

Er zijn veel mogelijkheden voor het gebruik van de Chromecast. Maar er kan ook op dit moment (nog) veel niet. Hieronder een overzicht.

  • Uitzending gemist van de publieke omroepen of commerciële zenders (RTL XL)
  • Videosites zoals Vimeo of Dumpert
  • Foto’s direct vanaf je iPhone photostream bekijken
  • Zelf gedownloade films of videobestanden afspelen op de Chromecast
RGE53

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, ik volg even dit draadje. Overweeg namelijk de aanschaf van een Chrome cast voor replay tv met movies & series. Kijken op mn W 8.1 laptop gaat maar matig of zelfs helemaal niet (verschillende browsers getest).

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Goedemiddag @wilmae

Welkom op de Community! Ik snap dat je ontzettend baalt als jou is verteld dat je met een Chromecast, Replay TV via Ziggo Go kunt streamen. Dit is niet het geval, sorry dat dit helemaal verkeerd is gecommuniceerd! Dat had nooit mogen gebeuren. Je kunt geen gebruik maken van Replay TV in combinatie met een Chromecast. 

Je geeft aan dat je hier niets over hebt kunnen vinden op onze website, ik heb de pagina erbij gepakt voor je en die vind je hier.

@RGE53 Allereerst ook hartelijk welkom op de Community 🙂 Je kunt wel het On Demand aanbod en ook Movies & Series streamen via Chromecast zoals je in dit topic leest. Succes met je keuze of je een Chromecast aan gaat schaffen! 

RGE53

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska Ziggo  Bedankt voor je reactie. Chromecast is in hoofdzaak voor films kijken. Heb een tv met CI+  alleen. Van Netflix was mij bekend dat het werkt, dus was nieuwsgierig of het Ziggo aanbod ook bekeken kon worden.

 

Wing

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met de app van Canal Digitaal is replay tv casten naar Chromecast geen enkel probleem! Het lijkt er op dat Ziggo zich met dit soort onbegrijpelijke beperkingen van hun service uit de markt aan het prijzen is.

Igor67

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook ongeveer hetzelfde probleem. LG Smart TV met CI+ module en geen Replay TV. Mij werd aangeraden een Chromecast te kopen. Los van het advies zijn genoeg pagina's te vinden waar het absoluut niet duidelijk is dat alleen TV Replay niet werkt trouwens. Helaas, nadat ik twee Chromecasts heb aangeschaft blijkt dit niet te werken. In plaats van een beter aanbod aan diensten vanuit Ziggo wordt alles steeds beperkter als je CI+ modules hebt en ook nog eens in het oude verzorgingsgebied van UPC woont. Is ook raar dat we dezelfde factuurbedragen hebben als mensen uit niet ex UPC gebieden maar minder functionaliteiten hebben. En dan nog beperkt worden omdat Ziggo niet wil dat je TV Replay kan casten. Ergens op het forum staat dat dit een technische beperking zou zijn maar daar geloof ik niets van. Erg jammer dat Ziggo zich op deze manier weer op een negatieve manier etaleert. 

Igor67

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mariska Ziggo wrote:

Goedemiddag @wilmae

Welkom op de Community! Ik snap dat je ontzettend baalt als jou is verteld dat je met een Chromecast, Replay TV via Ziggo Go kunt streamen. Dit is niet het geval, sorry dat dit helemaal verkeerd is gecommuniceerd! Dat had nooit mogen gebeuren. Je kunt geen gebruik maken van Replay TV in combinatie met een Chromecast. 

Je geeft aan dat je hier niets over hebt kunnen vinden op onze website, ik heb de pagina erbij gepakt voor je en die vind je hier.

@RGE53 Allereerst ook hartelijk welkom op de Community 🙂 Je kunt wel het On Demand aanbod en ook Movies & Series streamen via Chromecast zoals je in dit topic leest. Succes met je keuze of je een Chromecast aan gaat schaffen! 

Hoi Mariska, hoeveel keer “sorry” gaan we nog zien ipv dat de service wordt verbeterd, de antwoorden juist zijn en de diensten verbeteren.  Denk dat we allemaal willen krijgen waar we voor betalen. Geen restricties die onzinnig zijn en jullie gebruikers frustreren. Snap ook echt niet dat er verschil zit in de functionaliteit wat betreft CI+ modules per “oud” verzorgingsgebied. Dit verschil is ook niet terug te zien in het abonnementsgeld. Ook de Ziggo check lijkt hier gewoon dommertje in te spelen en gaf dit in mijn geval niet aan. Veel teleurstellingen en weinig of beter gezegd geen oplossingen van Ziggo. Sorry voor mijn toon maar het begint mij nu wel behoorlijk te frustreren.

Uitgelicht topic