sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

Chromebooks en Ziggo GO app

Hierbij een centraal punt om de problemen aan te geven rond om chromebooks en ziggogo.tv en de app.

Even wat ground rules.
Geef bij reactie aan om welk tpye cpu het gaat :
Dus geef aan merk en type CPU voorbeelden
ARM MediaTek MT8173C
Intel Celeron N3350
AMD A6-9220

dit om bij een hulp vraag of uitbreiding aan de google support tread die ik later toevoeg de ondersteunde video decoding van de cpus daarin kan mee nemen.

Tevens zou het top zijn als er aangegeven word welke zender je probeerde te kijken zodat er een lijst gemaakt kan worden van de meeste gebruikte zenders en daarbij behorende player links voor ik het support tread met google.

Ik zal dit topic zoveel mogelijk inde gate houden en updaten waar dit nodig is.

Maak AUB geen nieuwe vragen of discussie topics aan zodat we dit zoveel mogelijk centraal kunnen houden en het forum hier mee schoon en voor iedereen overzichtelijk.


Centraal Google support topic
https://support.google.com/chromebook/thread/13727105?hl=en
27 Reacties 27
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
Anne H Ziggo ,Lycke Ziggo ,Anne B Ziggo Serkan Ziggo
Kan dit een sticky topic worden zodat het snel gevonden kan worden en we het forum clean en overzichtelijk kunnen houden ?
Jeroen K.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn eerdere post met uitleg :

Ik heb ook een Acer R13 Chromebook, en hetzelfde probleem. Wanneer ik via de browser ziggogo.tv wil kijken, hapert het beeld en stottert het geluid, en valt na enkele minuten helemaal stil. Dit is al zo vanaf het begin dat ik het apparaat heb, ik heb de Chromebook nieuw gekocht. Ik heb via dit de forum de post gevonden over de optie Hardware-acceleration video decode, maar dit heeft niet geholpen. Via Firefox en Opera krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om via deze browser te kijken. Wifi geeft vol bereik aan. Op apparaten met veel mindere specificaties heb ik geen problemen met kijken. Andere videowebsites streamen zonder problemen op de Chromebook, ook via Videoland en Youtube geen problemen. Is hier inmiddels al en oplossing voor?

Het gaat in mijn geval om de R13 CB5-312T-K5G1, met de MediaTek MT8173C processor.
De problemen doen zich bij mij bij alle zenders voor.

Edit : Ik lees zojuist bij de post op Google Support dat het zou kunnen dat je chromebook in protected mode moet staan, die van mij heb ik in developer mode staan.
Ik heb de rest gedaan, reset settings en flags, maar dat heeft bij mij geen effect.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
mijne heeft ook in dev mode gezeten maar daar zitten ook beta drivers en meer bugs in.

enresetten heeft geen zin inderdaad, protected mode staat mijne ook niet in voor zover ik weet.
maar ik probeer nu eerst even een lijst te bouwen met cpus architechtuur er vanen welke zenders zodat ik daarmee een beetje een stokje kan maken om mee te slaan.
WReith

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb problemen met zowel de Ziggo Go-app als het TV-kijken via de website via mijn
Acer Chromebook (R 13 CB5-312T-K7SP - 13.3 Inch). Heb overigens het idee dat het niet zozeer te maken heeft met Acer aangezien er andere posts op dit forum zijn van andere Chromebooks die ook problemen hebben. De app werkt überhaupt niet. Kijken via de website ging tot begin dit voorjaar probleemloos maar nu regelmatig haperend beeld alsof de wifi-verbinding niet snel genoeg is. Dit is echter niet het geval. Kijken via telefoon, laptop via hetzelfde netwerk gaat probleemloos.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
WReith dar de app niet wekt klopt deze is nooit voor chrome os geschreven, google heeft een android sublaag in chrome os zitten en de app store toegevoegd om mensen over te krijgen naar de chromebooks

dat de site niet werkt is ook waar en dar dit bij verschilende types is klopt ook dit topic is een centraler topic om een lijst te kunnen maken met alle types en cpu soorten dan heb ik wat meer slagkracht bij google support en eventueel ziggo.

er kwamen te veel topics los met steeds zelfse issues daarom deze
HJ 1978

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een ARM processor, geen beeld in de app, en op de site hapert ie enorm
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
HJ 1978 haperen op de site is een bekend probleem.

Echter heeft ziggo chromeos/chromebooks nooit ondersteund.

En of dit ooit gaat gebeuren is niet bekend. misschien als dit topic ontploft met klachten van alle chromebook users.
HJ 1978

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer, want bijna elke basisschool werkt met Chromebooks, dus het is niet slim van ziggo, zo verlies je snel klanten
niels1969

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem. TV kijken via Chrome browser werkte eerst goed (na instelling aangepast te hebben, disabled).  Nu niet meer. Is er al zicht op een oplossing? Laatste bericht is al van een maand geleden..

 

 

WvOostveen

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op mijn Acer Chromebook 15 werkt Ziggo Go wel.

Geen app maar via de browser+url.

 

Maar hij kan niet stabiel full screen.

De balken boven- en onderin verdwijnen wel, maar komen na 2 seconden weer terug, om dan weer te verdwijnen voor 2 seconden en dan weer terug en ……

 

Enfin, geen doen om zo tv te kijken.

@Ziggo, Ik hoop dat jullie gauw een aparte app voor de Chrome store uitbrengen.

RoyWall.e

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan zo een copy maken van het verhaal van Jeroen K, alles hetzelfde hier. Nu een wedstrijd willen kijken maar dat lukt niet.

Laat ik het zo zeggen, als een chineese site gebruik kan in mindere kwalitiet zonder gestotter de wedstrijd kijken. Waarom????? En dit duurt als een tijdje. Dit is niet nu pas bekend.  

Sincerinhoo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via de web URL kan ik prima kijken, ook full screen, geen problemen.

De app crashed zodra ik een zender wil starten

Zit op de Acer Chromebook Spin 11 cp311

Processortype: Intel Celeron

Processornummer: N3350 (2 cores)

Kloksnelheid: 1,1 GHz (max. 2,4 GHz)

 

veuke

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook problemen op mijn Dell 11 Chromebook 3189. Ziggo Go app start niet op en het streamen in de browser loopt niet lekker. Veel stotteren.

Hopelijk binnenkort een oplossing?

Dell Latitude 11 3189 - Specs

  • CPU. Intel Pentium N4200 175.
  • GPU. Intel HD Graphics 505 (Apollo Lake) 252.
  • Display. 11.6”, HD (1366 x 768), TN.
  • HDD/SSD. 128GB SSD.
  • M.2 Slot. 1x 2280 SATA III (B key)
  • RAM. 4GB.
Rubenrispens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook een niet werkende ziggo go app op een splinternieuwe chromebook.

Heel bijzonder en niet verwacht dat Ziggo hier geen oplossing voor heeft.  Zowel app als via de browser geen resultaat.

 

Staat er bij Ziggo een fix in de planning?

 

Specs:

Asus chromebook

C302c flip

Intel m3 processor

8gb ram

64gb intern.

RoyWall.e

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Rubenrispens wrote:

Hier ook een niet werkende ziggo go app op een splinternieuwe chromebook.

Heel bijzonder en niet verwacht dat Ziggo hier geen oplossing voor heeft.  Zowel app als via de browser geen resultaat.

 

Staat er bij Ziggo een fix in de planning?

 

Dit kan een optie zijn voor jou.

chrome://flags/#disable-accelerated-video-decode

En zet deze functie dan aan, of juist uit. 

Kan veel helpen met de browser problemen. 

 

Rubenrispens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de snelle reactie.

Ik heb helaas die optie niet bij de flags staan.

chrome://flags/#disable-accelerated-video-decode staat er niet bij.

 

 

Hassanova

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn chromebook is net geen 2wkn oud dus splinternieuw(acer chromebook 514)


Bij mij werkt hij via de browser zonder enig probleem, ik heb wel een problemen in het app zelf op mijn chromebook. De app sluit zich vanzelf namelijk bij het opstarten van het app, hij wil op zijn langst misschien 5 seconden aan blijven en vervolgens schakelt hij uit.

  • CPU: Intel Celeron N3350.
  • GPU: Intel HD Graphics.
  • Display: 14 inch, FHD.
  • Geheugen: 64GB.
  • RAM: 4GB.
Sf.vanscherrenb

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo @sojab0on, tot mijn verbazing werkt vanavond ineens de ziggo go app op mijn acer R13 chromebook.

kan het zijn dat ziggo nu eindelijk iets heeft aangepast dat de app nu ook werkt op chromebooks?

ik zit zowaar al een uur dakar te kijken via de app

ohja, ziggo go.tv via de browser laad helemaal niets meer, alleen het homescreen maar de videos worden niet afgespeeld.

daarintegen doet de app het prima en ben ik tot nu erg tevreden

snrob

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds kort een HP chromebook (HP Chromebook x360 14b-ca0500nd) met de volgende specs:
 

Intel Pentium  Processor-nummer N5000  Processor kernen Quad core (4)

Processor codenaam Gemini Lake

Kloksnelheid 1,1 GHz Turbo snelheid 2,7 GHz

Cachegeheugen 4 MB

Werkgeheugen

Intern werkgeheugen (RAM) 8 GB

Samenstelling geheugen 1 x 8 GB  Geheugenslot 1 8 GB 

Ik was wel in staat om de Ziggo app te downloaden en installeren, gebruikersnaam en ww ingevuld.
Als ik daarna de App opstart flitst er wat (niet te volgen zo snel)
en gebeurt er verders NIETS.

 

Uitgelicht topic