1
Vraag
2
Reacties
sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

Chromebook ziggo go app laad geen videos

Hallo,
Sinds kort heb ik voor mijn vader een chromebook aangeschaft deze is gebouwnd rond een mediatek MT8173C CPU die een 4k ondersteunede gpu aanboord heeft.

Sinds de laastste update zijn android apps ondersteund, nu wil ziggo go geen videos laden.

Het vreemde is dat de webstreams via de ziggogo.tv site het wel doen maar dan wel in heel haperige kwaliteit.

Als ik een full hd youtube video pak heeft de chromebook hier in de youtube app en chrome totaal geen last van en draaid hij die vloeiend


De chromebook heeft aan zowel 2.4 an 5ghz ac wifi gekopelt gestaan,
maakt op beiden banden niks uit.

Iemand een idee.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
De Ziggo Go app werkt niet op een Chromebook.

Maar wat wel zou moeten werken is: www.ziggogo.tv

Maar verder kan ik niet kijken, ik weet te weinig van een Chromebook.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hey sojab0on ik stuur je even een PB over een opmerking in dit bericht.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
De diagnostics van de app
Build : 2.3.40 Prod(18001)
Device : google Mediatek MTK8173 Chromebook
OS : Android 7.1.1 (API 25)
Video Player : 8.0.2
2.8.4
OV : null
Conviva : 2.145.1
2.145.0

Zoals zichtbaar detecteerd hij netjes een android api lvl 25 zou daar kunnen zitten omdat dat een redelijk oude versie van android is 7.1.1 en niet zoals de meenste 4k capable devices 8.0 of zelfs 9
dus respectivelijk api 26 en 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
De Ziggo Go app werkt niet op een Chromebook.

Maar wat wel zou moeten werken is: www.ziggogo.tv

Maar verder kan ik niet kijken, ik weet te weinig van een Chromebook.
Lexley

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelf heb ik ook een chromebook en ik kan u vertellen dat ziggo go niet werkt. Zowel niet op de app als in de browser. De app laad niet en de browser heb je een stream met haperingen en artifacten en in het beeld. Terwijl het op een laptop, telefoon of MacBook wel werkt. Dit is wel heel erg jammer.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
Gebeurd, bij mij op de ziggogo.tv site ook nog steeds. en dit terwijl sites als netflix/amazone prime en zelfs plex met web streams gewoon full hd zonder artifacts and happeringen draaien.

Is dus klaarblijkelijk iets wat niet goed gaat van bij ziggogo.tv site streams
Lexley

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel vervelend inderdaad. Zelf ook nog andere browsers geprobeerd maar deze doen het niet. Ik verwacht zelf dat het met de DRM (kopieerbeveiliging/versleuteling) van de video stream heeft te maken. Hoop dat ze met een oplossing komen.

Wat ik wel vreemd vind is dat het op een Android tablet wel werkt. Zover ik weet is de browser op de chromebook hetzelfde, als die op de tablet.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
deels heb je gelijk de browsers zijn kwa kern gelijk maar ivm driver en os support ligt het anders tussen de 2.
Lexley

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad en andere CPU/GPU architectuur. ARM vs Intel.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
Lexley nee hoor zijn genoeg chromebooks op arm
Lexley

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar hebben die ook dit probleem?
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Beste lezers, Ook ik heb een chromebook en de ziggo go app kan ik (nog) geen eens downloaden via de Google Playstore. Wat bij wel werkt is ziggo.tv via de browser. Geen enkele hapering hier en zeer mooi beeld. Dus via browser zou moeten werken (chrome).

Vriendelijke groet,
Bram
Lexley

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mathijse wat voor chromebook heb je? Merk en type en eventueel cpu als je die weet. Want hier is kijken onmogelijk.
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Lexley , sorry voor het vette schreeuwend lettertyp, maar heb even copy paste gedaan. Hoop dat je hier verdermee komt.

hp 14-da0500nd 14 inch full hd chromebook

2-in-1 laptop/tablet
merk HP
geschikt voor gaming
fabriekstype 14-DA0500ND
partnummer 5KQ10EA
garantie 2 jaar fabrieksgarantie
beeldschermgrootte (inch) 14
beeldkwaliteit Full HD
beeldschermresolutie (pixels) 1920 x 1080
touchscreen
schermtype IPS paneel
beeldverhouding 16:9
type processor Intel Core i5
processor i5-8250U
aantal processorkernen 4
processor cache (mb) 6
frequentie van processor (ghz) 1,6
maximale frequentie processor (ghz) 3,4
intern geheugen (gb) 8
intern geheugentype DDR4-SDRAM
max. intern geheugen 64
opslagtype Flash
totale opslagcapaciteit (gb) 64
totale opslagcapaciteit hdd (gb) 0
totale opslagcapaciteit ssd (gb) 0
geïntegreerde geheugenkaartlezer
geschikte geheugenkaarten Micro SD
dedicated videokaart ntel® HD Graphics 620
on-board videokaart Intel® UHD Graphics 620
optische drive
soort optische drive
bluetooth
bluetooth-versie 4,2
wifi
3g
4g
aantal usb 3.0-poorten 1
aantal usb 3.0 type c-poorten 2
hdmi-uitgang
geïntegreerde microfoon
aantal ingebouwde speakers 2
numeriek keypad
verlicht toetsenbord
touchpad
besturingssysteem Chrome OS
batterijtechnologie Li-Ion
aantal cellen in de batterij 3

levensduur accu (uur) 14

2-in-1 laptop/tabletmerkHPgeschikt voor gamingfabriekstype14-DA0500NDpartnummer5KQ10EAgarantie2 jaar fabrieksgarantiebeeldschermgrootte (inch)14beeldkwaliteitFull HDbeeldschermresolutie (pixels)1920 x 1080touchscreenschermtypeIPS paneelbeeldverhouding16:9type processorIntel Core i5processori5-8250Uaantal processorkernen4processor cache (mb)6frequentie van processor (ghz)1,6maximale frequentie processor (ghz)3,4intern geheugen (gb)8intern geheugentypeDDR4-SDRAMmax. intern geheugen64opslagtypeFlashtotale opslagcapaciteit (gb)64totale opslagcapaciteit hdd (gb)0totale opslagcapaciteit ssd (gb)0geïntegreerde geheugenkaartlezergeschikte geheugenkaartenMicro SDdedicated videokaartntel® HD Graphics 620on-board videokaartIntel® UHD Graphics 620optische drivesoort optische drivebluetoothbluetooth-versie4,2wifi3g4gaantal usb 3.0-poorten1aantal usb 3.0 type c-poorten2hdmi-uitganggeïntegreerde microfoonaantal ingebouwde speakers2numeriek keypadverlicht toetsenbordtouchpadbesturingssysteemChrome OSbatterijtechnologieLi-Ionaantal cellen in de batterij3levensduur accu (uur)14
Lexley

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb even gekeken, mijn chromebook is ook een ARM met dezelfde CPU MT8173C. De videochip van mijn chromebook is een: PowerVR GX6250. Mogelijk een probleem met de CPU icm de player. Aangezien mathijse dit probleem niet heeft.
sojab0on
Topicstarter
Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
die gpu komt ook in toestellen en tablets voor daarnligt het niet is denk ik software support dus driver technich anders liggen dan android zelf. android is een jvm op een linux kernel

chrome os based op chromium is linux kernel met een eigen desktop enviorment er op.

elke kernel en os layer hebben hun eigen support en drivers nodig.


misschien als dat multi os op chrome books wel een keer van de grond kont dat dit wel werkt op arm based chromebooks
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic