HenkMP

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

chromcast 4 toegang wel op app, niet via menu

Ik gebruik de nieuwe Chromecast 4 met Google TV en afstandsbediening.

Als ik 'conventioneel' via de Ziggo Go TV app vanaf af mijn telefoon stream, dan kan ik gewoon al mijn zenders zien en de functies gebruiken.

Als ik de Ziggo Go app installeer op de Chromecast 4, en wil streamen, dan krijg ik bij het bekijken van de zenders de melding 'Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken'. Ik zit echter met mijn telefoon op exact hetzelfde netwerk en IP!!!

Hoe los is dit op? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat alle nieuwe Chromecasttype gebruikers door Ziggo in de steek gelaten gaan worden.

32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Er zijn problemen met het streamen van de Ziggo Go App op de Chromecast.

Je moet wel een Ziggo internet abonnement hebben om te kunnen streamen naar de chromecast, het werkt niet met data of andere provider.

 

Kan je misschien van de melding een foto maken deze hier neerzetten dan kan moderator

@Alex Ziggo  onze Ziggo Go App specialist  dit topic oppakken en kijken wat er aan scheelt.


Moderators komen gemiddeld tussen de 1 a 2 dagen de topic’s in, 


Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

 

HenkMP
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier heb ik niks aan, sorry. Uiteraard heb ik een Ziggo Internet abonnement, dat had je ook al aan mijn NAW-gegevens kunnen zien.

Je vraagt naar een foto van de foutmelding die ik al volledig vermeld in tekst. Een foto voegt dus niets toe.

Lijk mij goed dat jullie Ziggo Go specialist er in duikt en antwoord geeft...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik neem aan dat jij deze Chromecast hebt, zou kunnen dat Ziggo Go App deze nog niet ondersteunt.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@HenkMP  ik kan je NAW gegevens niet inzien, ik kan alleen een Ziggo Mederwerker inschakelen om dit soort problemen aan te kaarten, daarom ook de moderator getagd in me bericht. Het is gewoon een vraag zodat de moderator meer informatie heeft.

 

Ik hoop dat ie je gegevens kan inzien en je hulp bieden waar het kan.

HenkMP
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vraag mij af of het een kwestie van ondersteunen is, aangezien als je separaat via je telefoon naar de(zelfde) chromecast streamt op exact hetzelfde netwerk, hij wel werkt.

Lijkt mij eerder een access probleem dat op te lossen zou moeten zijn door een IP-instelling te wijzigen, maar laten we de reactie van de specialist afwachten. 

Het is inderdaad het type dat op je plaatje staat. Die komt zeer binnenkort op de NL-markt en dan zou Ziggo een reeks van dezelfde problemen kunnen verwachten. Zaak dat er dus snel een oplossing komt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ook, heb al een bericht gestuurd dus extra seintje naar de moderator toe. `nu even wachten tot hij hier komt, maar hulp is onderweg.

Xvisor

Level 10
  • 381Posts
  • 4Oplossingen
  • 256Likes

Dag @HenkMP zelf gebruik ik sinds deze week ook de Chromecast met Google TV, ik heb hem besteld vanuit Frankrijk bij FNAC. Na de installatie via de Google Home App zag ik al gelijk in beeld apps die ik op andere devices heb staan, de eerste die daarbij stond was de Ziggo GO TV app, deze klikte ik aan en koos voor installeren waarna alles perfect werkt. Geen enkel probleem met Live/Replay TV of opnames. Het kan dus niet liggen aan het feit dat dit het een nieuwe Chromecast type is… Ik zit zelf overigens in oud Casema gebied (Woudenberg, provincie Utrecht.) Jij?

Mvg,
Peter

jrwalker

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het zelfde probleem met mijn Cromecast, heb zowel een Ziggo Max-abonnement voor thuis en een Vodafone Red Together abonnement met twee nummers.

Het is toch van de gekke dat ik met met Vodafone/Ziggo abonnement niks kan zien op Ziggo-Go met met nieuwe Chromecast terwijl mijn oude Google Cromecast wel werkt.

Hiervoor moet gauw een oplossing komen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Chromecast 4 is net op de markt zou als eerste in Duitsland, ik en ik weet niet hier in Nederland al te koop, wordt wel online aangeboden maar de reguliere verkoop bij Media Markt of Bol.com zijn er nog niet.

 

Denk dat Ziggo de ondersteuning nog moet toevoegen aan de Ziggo Go App zodat er gecast kan worden. Tot die tijd is het even wachten tot ie herkent zal worden. Hier weet @Alex Ziggo  wel meer over en zou eventueel dit kunnen doorzetten.

 

Anders even de Google Home app gebruiken en kijken of hij daar wordt weergegeven op je netwerk en of je op goede wifi is verbonden en dan kijken of de optie van Ziggo Go erbij staat.

 

Anders even met @Xvisor  vragen hoe hij dit gedaan heeft.

jrwalker

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Dave,

Bedankt voor je reactie.

In de thuis situatie werkt het prima hoor, maar zodra ik mijn mobiel met Vodafone abonnement ga gebruiken werk het casten prima met de nieuwe Google Cromecast behalve dan de Ziggo Go App krijg dat de melding “Helaas kan je video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken” terwijl mijn oude Google cromecast wel werkt. Ik kan me nog voorstellen als je dat doet met een andere provider als Vodafone dat dan het één en ander niet zou werken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@jrwalker 

Denk dat de Ziggo Go nog niet de rechten heeft voor de nieuwe Chromecast, de rest werkt wel prima zoals je aangeeft. Hoop dat als Alex Ziggo er weer is even hier melding kan maken en het doorzetten. Dan kan er hopelijk snel ook de Ziggo Go op de nieuwste chromecast worden gekeken.

Xvisor

Level 10
  • 381Posts
  • 4Oplossingen
  • 256Likes

@jrwalker @Dave- ,

Goeie vraag, ik heb het casten met de Ziggo Go App niet eens geprobeerd, de Chromecast 4 heeft directe support voor de volledige Ziggo Go TV App, die echt perfect en super snel werkt. Dus had geen enkele reden gehad dit te proberen. Maar ik heb het net getest voor jullie en het casten vanuit de Ziggo Go App op mijn mobiel werkt perfect. Hij start bij het casten automatisch de Ziggo Go TV App en begint met spelen…. misschien is dat ook direct je probleem. De nieuwe Chromecast draait natuurlijk Google (Android) TV en wil tijdens casten het liefst een native App starten om de cast te verwerken. Als je cast zonder de App te hebben gaat hij een WebApp (als ik het allemaal goed begrepen heb) starten en mogelijk dat het dan dus niet goed gaat. Mijn advies is dus gewoon ff de Ziggo Go TV App installeren op je Chromecast 4, inloggen en daarna zou het casten vanuit je mobiel perfect moeten werken!

Suc6 en groet,

Peter

 

PS bedenk net nog iets, als je de App wel hebt geinstalleerd maar niet hebt ingelogd zou de melding ook heel logisch kunnen zijn… hij stuurt je cast door, opent dan de App, je bent niet ingelogd dus hebt geen toegang tot de content..!?!? Misschien dat iemand van Ziggo dit zou kunnen bevestigen al dan niet?

jrwalker

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Xvisor bedankt voor je reactie, inderdaad als ik cast vanaf mijn mobiel start werk de Cromecast 4 perfect maar dat wil ik niet .

Tijdelijk is oké .  Natuurlijk ben ik wel ingelogd in de Ziggo Go app van de Cromecast 4.

 

Als ik de verbinding ga testen werk deze prima volgens de Ziggo Go app maar zodra ik iets wil zien (gebruik mijn mobiel van als Hotspot) krijg ik de melding niet volgens de afspraak content ip aanbieder terwijl mijn mobiel werk met het Vodafone netwerk.

Xvisor

Level 10
  • 381Posts
  • 4Oplossingen
  • 256Likes

@jrwalker Aaaahhh duidelijk nu begrijp ik je! Dat kan ik helaas niet bevestigen gezien ik Vodafone geen denderende partij vind en dus bij T-mobile zit... Daar kan Vodafone/Ziggo nog wat van leren... Maar on topic, het is nog steeds niet een groot netwerk... Dus kan me er wel wat bij voorstellen maar toch als je één groot Giganet adverteerd dan moet dit ook vlekkeloos werken, dus @Ziggo goed punt hier! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De nieuwe Ziggo Go app kan alleen met wifi netwerk van Ziggo gebruikt worden, dat is op Android TV, Amazone en AppleTV alleen met internet van Ziggo kan je streamen, heb je geen Ziggo dan doet de Ziggo Go app het ook niet. En Vodafone is apart ik kan ook niet met mijn mobiel Vodafone de Ziggo Go streamen. De oude Chromecast kan het misschien nog wel omdat het nog niet is aangepast maar de nieuwe Chromecast die in Nederland nog moet uit komen zal deze eisen misschien nog wel aangepast worden. Voorlopig even met de oude Chromecast ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal voorlopig niet veranderen de app voor Android TV of nu weer Google TV heeft niet dezelfde rechten als voor gewoon Android of IOS. In dat op zicht kunnen we de Chromecast 4 niet vergelijken met de voorgangers.

Kort gezegd het zit in de Android TV besturing van het apparaat wie buitenshuis wil streamen heeft daardoor gewoonweg niks aan dit model. De Smart TV app is enkel voor gebruik thuis op het Ziggo eigen vaste netwerk.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik zie nu wel dat de nieuwe Google Chromecast met Google TV - 4K - Wit

 

In Nederland te koop is, dat geeft al een goed bericht, en hopelijk zal een moderator dit kunnen doorzetten en dan dat het toegevoegd worden aan de rechten van Ziggo Go TV app

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Dave- wrote:

Ik zie nu wel dat de nieuwe Google Chromecast met Google TV - 4K - Wit

 

In Nederland te koop is, dat geeft al een goed bericht, en hopelijk zal een moderator dit kunnen doorzetten en dan dat het toegevoegd worden aan de rechten van Ziggo Go TV app

Dat zal niet gebeuren om genoemde reden het thuis gebruik versus mobiel internet. Maar uiteraard laat ik me graag positief verrassen.

 

Ps  @Dave-  kijk ook even naar de aanbieder addingup deze importeert dit model kortom het product is nog niet officieel beschikbaar voor Nederland

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ook @RoWi.  ?

Uitgelicht topic