robin_

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Casten naar Chromecast device niet mogelijk op meerdere zenders

Het is niet mogelijk om vanuit de Ziggo Go applicatie (IPhone) te casten naar de mibox (Google Chromecast - AndroidTV).

Probleembeschrijving:
Als ik een een kanaal wil casten (bijv. NPO1) naar mijn TV dan start netjes de Ziggo applicatie op mijn TV op maar vervolgens komt er een foutmelding "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw". Echter het opnieuw verbinden met de chromecast heeft geen zin want dezelfde melding blijft naar voren komen. Gisteren kreeg ik geen foutmelding te zien maar bleef de laadbalk maar doordraaien (minuten lang) zonder beelden van de zender te laten zien. Sinds de aanschaf van de mibox heb ik nog niet de cast functionaliteit werkend gezien met de Ziggo/Horizon app.

Het casten vanuit andere apps gaat zonder problemen getest met:
- Youtube
- Netflix
- NOS app
- Twitch

Wat al gedaan:
- Herstart
- Getest met de oude HorizonGo app (zelfde resultaat)

De Google Cast versie op het apparaat is: 1.23.86325
Gebruik de laatste versie van de ziggo APP
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Google Chromecast op een losse Android TV box - denk bijvoorbeeld aan een Minix of Mibox - ondersteunen wij niet. Het zou dus kunnen werken, maar wij garanderen de werking ervan niet. Omdat dit een ouder topic is heb ik deze gesloten.

Een aantal aanvullende vragen over Smart TV's met ingebouwde Android TV heb ik gebundeld in dit nieuwe topic.

Bekijk in context

30 Reacties 30
robin_
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand suggesties?
Herinstallatie (factory reset) van de mibox heeft ook geen oplossing geboden.
Nu komt er geen foutmelding maar de stream blijft laden.
Timo Post

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg deze melding met chromecast bij de zenders waarvoor ik een extra tv pakket voor heb afgesloten.
Nickjr en JimJam enzo;
"Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw"

Altijd iets met ziggo
Koops

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb deze fout nu ook. Eerder met dezelfde zender geen probleem gehad.
A3mostert

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit ook, aan het begin deed hij het, en ineens stopte het met werken, ik heb de Chromecast 1 en 2 gebruikt en beide werken niet ...

Ik hoop dat er iemand van ziggo naar gaat kijken...
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Goedemorgen,

Om te controleren wat er aan hand kan zijn heb ik hier de Chromecast getest in combinatie met de Connectbox op zowel de 2.4 als de 5 Ghz. Uiteraard Ziggo GO app geprobeerd maar ik kom geen problemen tegen.

Wat ik graag van jullie wil weten of jullie deze problemen ervaren op zowel de 2.4 Ghz als de 5 Ghz. Dit kan natuurlijk alleen op de Chromecast 2. Verder ben ik benieuwd of dit probleem zich voordoet op specifieke kanalen.

Groet,
Sander
Hawkje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde, alles opnieuw verwijderd en geïnstalleerd ook de chromecast dongle...
Maakt helaas niets uit!!!

Dus geen AMC en nog vele andere zenders.
Ik heb het geprobeerd met 2.4 en 5 GHz maar dat maakt niets uit...
Please ziggo, probeer het eerst voordat je het online gooit!?!?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Goedemiddag Hawkje,

Helaas is het niet zo dat iedere zender kan casten vanuit de Ziggo GO App. Dit is een rechtenkwestie. Dit geldt ook voor de zender AMC en daar krijg je dan ook een melding van te zien op je apparaat. Wat voor melding krijg jij te zien?
Hawkje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag Sander Ziggo,

Ik krijg dan de melding op mn tv "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw".
Nogmaals eerst kon het wel, nu zie ik bij meerdere zenders deze zin op de tv...
Btw, eerst kon ik wel gewoon AMC streamen!
Hier een klein overzicht van zenders die ik wel kon en nu NIET kan streamen:
Npo101, Comedy Central Extra , Crime Investigation, RTL Crime , H&C TV, RTL Lounge, Discovery Science, Discovery world, natgeo wild, Travel Channel, Disney Jr , Nick Jr, Cartoon Network.

Ik denk dat de app een klein foutje bevat...
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Hawkje wrote:
Goedemiddag Sander Ziggo,

Ik krijg dan de melding op mn tv "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw".
Nogmaals eerst kon het wel, nu zie ik bij meerdere zenders deze zin op de tv...
Btw, eerst kon ik wel gewoon AMC streamen!
Hier een klein overzicht van zenders die ik wel kon en nu NIET kan streamen:
Npo101, Comedy Central Extra , Crime Investigation, RTL Crime , H&C TV, RTL Lounge, Discovery Science, Discovery world, natgeo wild, Travel Channel, Disney Jr , Nick Jr, Cartoon Network.

Ik denk dat de app een klein foutje bevat...


Ik ervaar precies hetzelfde probleem met bovenstaande zenders. Eerder heeft het met deze zenders wel goed gewerkt. Andere zenders streamen gaat zonder problemen. Ik stream vanaf android 6 smartphone naar chromecast 2.
Reekest

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben ook al enige tijd dit probleem. Voorheen konden we alle zenders via chromecast bekijken, helaas nu niet meer. Nat geo wild en travel channel.
Is er inmiddels een oplossing?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Dit probleem speelt inderdaad met meerdere zenders 😞 Er is tot op heden nog geen oplossing bekend. Helaas heb ik op dit moment geen verdere info.

Groet,
Sander
ZGUser17

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar precies hetzelfde probleem! Met Chromecast 2.
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Hier ook de melding: "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw."

Het gaat om de zenders: RTL Crime, Crime Investigation, Comedy Central Extra, Shorts TV, Comedy Central Family, NPO101, Out TV, AMC, H&C TV, RTL Lounge, Discovery Science, Discovery World, Nat Geo Wild, Travel Channel, Disney Jr , Nick Jr, Cartoon Network, RTL Telekids, Eurosport 2, Extreme Sports Channel, CNBC Europe, TV538, MTV Music 24, Dance Trippin, Slam, Stingray Lite TV, Mezzo en TV Oranje.

Zenders die voorheen wel op de Chromecast werkten. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Jay P

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo ik had het probleem ook ineens dat de zenders niet meer wilde streamen. Ik heb de Chromecast een harde reset gegeven (10 sec op de knop gedrukt) en de boel naar de fabrieksinstellingen terug gezet. Opnieuw het netwerk ingesteld via WiFi van de Chromecast en hij doet het weer! Ik heb zowel de cc 1 en de cc 2.

Gr Pascal
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
@Jay P Bedankt voor de tip :thumbsup: . Heb de Chromecast teruggezet naar de fabrieksinstellingen zoals aangegeven en alle genoemde zenders werken weer op de Chromecast. :slight_smile:

Geen idee waarom deze zenders niet meer werkten via de Chromecast.
ZGUser17

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Harde reset gedaan en hij doet het weer!
ZGUser17

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na harde reset doet alles weer maar na een half uur ongeveer dan weer hetzelfde probleem dat veel zenders het niet doen.
Heb 3 keer gereset en dan doet alles het weer , maar op een of andere manier na een half uur zelfde probleem....
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
@ZiggoUser17 Ik had gehoopt dat de tip van @Rick70 je tijdelijk uit de brand zou helpen maar een half uur is inderdaad wel heel erg kort! We doen ons best het zo snel mogelijk op te lossen!

Groet,
Sander
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
ZiggoUser17 wrote:
Na harde reset doet alles weer maar na een half uur ongeveer dan weer hetzelfde probleem dat veel zenders het niet doen.
Heb 3 keer gereset en dan doet alles het weer , maar op een of andere manier na een half uur zelfde probleem....


Als de Chromecast uit is geweest dan krijg ik op de genoemde zenders ook weer de melding: "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw."

Na een harde reset werken de zenders weer. De zenders blijven bij mij wel werken. Dus niet dat de Chromecast na een half uur stopt met casten op deze zenders. Heb de Chromecast 2.

Uitgelicht topic