Beantwoord

Casten naar Chromecast device niet mogelijk op meerdere zenders


Het is niet mogelijk om vanuit de Ziggo Go applicatie (IPhone) te casten naar de mibox (Google Chromecast - AndroidTV).

Probleembeschrijving:
Als ik een een kanaal wil casten (bijv. NPO1) naar mijn TV dan start netjes de Ziggo applicatie op mijn TV op maar vervolgens komt er een foutmelding "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw". Echter het opnieuw verbinden met de chromecast heeft geen zin want dezelfde melding blijft naar voren komen. Gisteren kreeg ik geen foutmelding te zien maar bleef de laadbalk maar doordraaien (minuten lang) zonder beelden van de zender te laten zien. Sinds de aanschaf van de mibox heb ik nog niet de cast functionaliteit werkend gezien met de Ziggo/Horizon app.

Het casten vanuit andere apps gaat zonder problemen getest met:
- Youtube
- Netflix
- NOS app
- Twitch

Wat al gedaan:
- Herstart
- Getest met de oude HorizonGo app (zelfde resultaat)

De Google Cast versie op het apparaat is: 1.23.86325
Gebruik de laatste versie van de ziggo APP
icon

Best beantwoord door Anne H Ziggo 22 januari 2018, 11:42

Google Chromecast op een losse Android TV box - denk bijvoorbeeld aan een Minix of Mibox - ondersteunen wij niet. Het zou dus kunnen werken, maar wij garanderen de werking ervan niet. Omdat dit een ouder topic is heb ik deze gesloten.

Een aantal aanvullende vragen over Smart TV's met ingebouwde Android TV heb ik gebundeld in dit nieuwe topic.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

30 Reacties

Iemand suggesties?
Herinstallatie (factory reset) van de mibox heeft ook geen oplossing geboden.
Nu komt er geen foutmelding maar de stream blijft laden.
Ik krijg deze melding met chromecast bij de zenders waarvoor ik een extra tv pakket voor heb afgesloten.
Nickjr en JimJam enzo;
"Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw"

Altijd iets met ziggo
Ik heb deze fout nu ook. Eerder met dezelfde zender geen probleem gehad.
Ik heb dit ook, aan het begin deed hij het, en ineens stopte het met werken, ik heb de Chromecast 1 en 2 gebruikt en beide werken niet ...

Ik hoop dat er iemand van ziggo naar gaat kijken...
Reputatie 7
Goedemorgen,

Om te controleren wat er aan hand kan zijn heb ik hier de Chromecast getest in combinatie met de Connectbox op zowel de 2.4 als de 5 Ghz. Uiteraard Ziggo GO app geprobeerd maar ik kom geen problemen tegen.

Wat ik graag van jullie wil weten of jullie deze problemen ervaren op zowel de 2.4 Ghz als de 5 Ghz. Dit kan natuurlijk alleen op de Chromecast 2. Verder ben ik benieuwd of dit probleem zich voordoet op specifieke kanalen.

Groet,
Sander
Hier precies hetzelfde, alles opnieuw verwijderd en geïnstalleerd ook de chromecast dongle...
Maakt helaas niets uit!!!

Dus geen AMC en nog vele andere zenders.
Ik heb het geprobeerd met 2.4 en 5 GHz maar dat maakt niets uit...
Please ziggo, probeer het eerst voordat je het online gooit!?!?
Reputatie 7
Goedemiddag Hawkje,

Helaas is het niet zo dat iedere zender kan casten vanuit de Ziggo GO App. Dit is een rechtenkwestie. Dit geldt ook voor de zender AMC en daar krijg je dan ook een melding van te zien op je apparaat. Wat voor melding krijg jij te zien?
Goedemiddag @Sander Ziggo,

Ik krijg dan de melding op mn tv "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw".
Nogmaals eerst kon het wel, nu zie ik bij meerdere zenders deze zin op de tv...
Btw, eerst kon ik wel gewoon AMC streamen!
Hier een klein overzicht van zenders die ik wel kon en nu NIET kan streamen:
Npo101, Comedy Central Extra , Crime Investigation, RTL Crime , H&C TV, RTL Lounge, Discovery Science, Discovery world, natgeo wild, Travel Channel, Disney Jr , Nick Jr, Cartoon Network.

Ik denk dat de app een klein foutje bevat...
Reputatie 3
Goedemiddag @Sander Ziggo,

Ik krijg dan de melding op mn tv "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw".
Nogmaals eerst kon het wel, nu zie ik bij meerdere zenders deze zin op de tv...
Btw, eerst kon ik wel gewoon AMC streamen!
Hier een klein overzicht van zenders die ik wel kon en nu NIET kan streamen:
Npo101, Comedy Central Extra , Crime Investigation, RTL Crime , H&C TV, RTL Lounge, Discovery Science, Discovery world, natgeo wild, Travel Channel, Disney Jr , Nick Jr, Cartoon Network.

Ik denk dat de app een klein foutje bevat...


Ik ervaar precies hetzelfde probleem met bovenstaande zenders. Eerder heeft het met deze zenders wel goed gewerkt. Andere zenders streamen gaat zonder problemen. Ik stream vanaf android 6 smartphone naar chromecast 2.
Wij hebben ook al enige tijd dit probleem. Voorheen konden we alle zenders via chromecast bekijken, helaas nu niet meer. Nat geo wild en travel channel.
Is er inmiddels een oplossing?
Reputatie 7
Dit probleem speelt inderdaad met meerdere zenders 😞 Er is tot op heden nog geen oplossing bekend. Helaas heb ik op dit moment geen verdere info.

Groet,
Sander
Ik ervaar precies hetzelfde probleem! Met Chromecast 2.
Reputatie 5
Hier ook de melding: "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw."

Het gaat om de zenders: RTL Crime, Crime Investigation, Comedy Central Extra, Shorts TV, Comedy Central Family, NPO101, Out TV, AMC, H&C TV, RTL Lounge, Discovery Science, Discovery World, Nat Geo Wild, Travel Channel, Disney Jr , Nick Jr, Cartoon Network, RTL Telekids, Eurosport 2, Extreme Sports Channel, CNBC Europe, TV538, MTV Music 24, Dance Trippin, Slam, Stingray Lite TV, Mezzo en TV Oranje.

Zenders die voorheen wel op de Chromecast werkten. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Hallo ik had het probleem ook ineens dat de zenders niet meer wilde streamen. Ik heb de Chromecast een harde reset gegeven (10 sec op de knop gedrukt) en de boel naar de fabrieksinstellingen terug gezet. Opnieuw het netwerk ingesteld via WiFi van de Chromecast en hij doet het weer! Ik heb zowel de cc 1 en de cc 2.

Gr Pascal
Reputatie 5
@Jay P Bedankt voor de tip 👍 . Heb de Chromecast teruggezet naar de fabrieksinstellingen zoals aangegeven en alle genoemde zenders werken weer op de Chromecast. 🙂

Geen idee waarom deze zenders niet meer werkten via de Chromecast.
Harde reset gedaan en hij doet het weer!
Na harde reset doet alles weer maar na een half uur ongeveer dan weer hetzelfde probleem dat veel zenders het niet doen.
Heb 3 keer gereset en dan doet alles het weer , maar op een of andere manier na een half uur zelfde probleem....
Reputatie 7
@ZiggoUser17 Ik had gehoopt dat de tip van @Rick70 je tijdelijk uit de brand zou helpen maar een half uur is inderdaad wel heel erg kort! We doen ons best het zo snel mogelijk op te lossen!

Groet,
Sander
Reputatie 5
Na harde reset doet alles weer maar na een half uur ongeveer dan weer hetzelfde probleem dat veel zenders het niet doen.
Heb 3 keer gereset en dan doet alles het weer , maar op een of andere manier na een half uur zelfde probleem....


Als de Chromecast uit is geweest dan krijg ik op de genoemde zenders ook weer de melding: "Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw."

Na een harde reset werken de zenders weer. De zenders blijven bij mij wel werken. Dus niet dat de Chromecast na een half uur stopt met casten op deze zenders. Heb de Chromecast 2.
Heb precies hetzelfde probleem op 2 tv's een van mij en een van een vriend beide tv's zijn van Philips met Android TV erin met ingebouwde chromecast. Philips PFS5501/12
Soms werkt een zender wel totdat je een maal zapt dan komt de helaas melding in beeld.
Start ik iets met YouTube en kijk dat een tijdje en ga dan weer casten via de ziggo go app dan heel soms werkt het wel weer.
Tot je weer zapt.

Beide tv's hebben hetzelfde probleem dacht eerst aan een netwerk probleem maar zowel via WiFi als bekabeld het probleem. Net even beide schermen bij elkaar in hetzelfde netwerk gezet cast naar de een geen beeld cast naar de ander dan weer wel beeld cast weer naar de eerst soms wel beeld dan weer niet. Punt is het is niet betrouwbaar en al helemaal niet werkbaar voor de vrouw in huis.
Nog even een aanvulling als bij TV zenders je de helaas, er is iets fout gegaan melding krijgt maar dan via de zingt go app naar Movies en Series XL gaat en daar een willekeurige serie of film aan klikt dan doen die het wel.
Dus kan wel uitsluiten dat het aan de TV ligt aangezien Netflix en YouTube het ook gewoon doen.
Ik heb hetzelfde probleem, zowel bij iPad als Samsung S7 casten naar Chromecast 2. Factory reset van de Chromecast lost het probleem (tijdelijk) op. Andere apps kunnen gewoon streamen naar Chromecast vanaf beide apparaten. Dus blijkbaar stuurt de Ziggo Go app informatie naar de Chromecast die daar wordt opgeslagen / gecached en de fout veroorzaakt. Alleen een factory reset van de Chromecast verwijdert de opgeslagen informatie zodat het weer werkt. Dit lijkt mij een issue dat de alleen de Ziggo developers options kunnen lossen.
@Sander Ziggo,
Het lijkt er bij mij op dat de standaard zenders goed werken. Ik ondervind alleen problemen met de aanvullende zenders (onder andere de Fox sports en Ziggo sports kanalen).
@Sander Ziggo

Hier bij mij ook na harde reset is het weer even mogelijk om Rtl crime te kijken maar daarna niet meer mogelijk dan krijg je weer de foutmelding van Helaas er is iets mis gegaan blabla.

Maar de basis zenders worden wel gewoon gestreamd. Hoop dat jullie er wat aan kunnen doen. Want nu moet ik dan weer harde reset doen en dan weer alles installeren beetje frustrerend. En zelfs replay tv wil hij niet streamen maar op de app kan je het wel terug zien hoop dat jullie dat ook kunnen veranderen.

Mvgr
Hessel
Reputatie 7
@Hessel_B,

Iedere keer een reset doen om te kunnen streamen is ook verre van ideaal. Tot op heden is het nog niet opgelost. Ik hou het in de gaten.

Groet,
Sander