wappiesoft

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Beeld en geluid niet synchroon.

Ik heb een probleem met uitgesteld kijken. Als ik bijvoorbeeld op NPO1 een programma terug kijk loopt het geluid totaal niet synchroon met het beeld. Dit is erg irritant. Gaat om een Samsung Galaxy Tab S 10.5 met Android 6.1. Ik heb tot op heden dit probleem nog niet eerder gehad. Zeker omdat ik de ziggo go app bijna dagelijks gebruik. Zie toegevoegd voorbeeld
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi wappiesoft
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je de app er al eens afgegooid en opnieuw geïnstalleerd?
Probeer dat even, soms wil dit wel werken en zo niet dan moeten we het ergens anders zoeken 🙂

- kan eventueel ook aan je Wifi liggen (dat je niet voldoende snelheid hebt)

** Aangepast door moderator (Mark) **
Voorbeelden van Ziggo GO uitzendingen waarbij beeld en geluid niet synchroon lopen verzamelen we in een ander topic, klik hier.

Bekijk in context

25 Reacties 25
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi wappiesoft
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je de app er al eens afgegooid en opnieuw geïnstalleerd?
Probeer dat even, soms wil dit wel werken en zo niet dan moeten we het ergens anders zoeken 🙂

- kan eventueel ook aan je Wifi liggen (dat je niet voldoende snelheid hebt)

** Aangepast door moderator (Mark) **
Voorbeelden van Ziggo GO uitzendingen waarbij beeld en geluid niet synchroon lopen verzamelen we in een ander topic, klik hier.
Hans05

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Oplossing voor ziggo win10 app gebruikers, het probleem beeld en geluid niet synchroon, standaard in windows10 staat eigenschappen voor geluid op 48.000 hertz, deze moet je terugzetten naar 44.100 hertz, windows noemt dit (CD-Kwaliteit) toepassen en het is opgelost!!!!
wappiesoft
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes
Zal ik doen.. Je hoort zo van mij. Heb wel uitgelogd en weer opnieuw ingelogd. Zoals je ziet in de speedtest is de snelheid perfect. Dus daar ligt het niet aan.
Netwerk configuratie:
Modem: Technicolor TC7200 (oudje maar werkt nog perfect). Hij staat in bridge mode met mijn router
Router: Asus RT-AC66U
Werk altijd op de 5GHz band.
De speedtest en de modem waardes heb ik bijgevoegd. Dan kunnen we dat wegstrepen.
wappiesoft
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes
Voor zover heeft het opnieuw installeren nu geholpen. Nu gaat het goed. Ik hou het in de gaten en meld het mocht het toch weer mis gaan.
Dank voor de ondersteuning en spreek jullie later.
Wilfred uit Apeldoorn
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Succes en mocht het niet meer gaan dan horen we het wel weer 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hans05 wrote:
Oplossing voor ziggo win10 app gebruikers, het probleem beeld en geluid niet synchroon, standaard in windows10 staat eigenschappen voor geluid op 48.000 hertz, deze moet je terugzetten naar 44.100 hertz, windows noemt dit (CD-Kwaliteit) toepassen en het is opgelost!!!!

Hans05
Dat is nog eens een binnenkomer op de Ziggo community.
1e bericht en direct een oplossing.
Welkom hier en veel plezier gewenst.:relaxed:
#LekkerBezig
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Be rt wrote:
Hans05 wrote:
Oplossing voor ziggo win10 app gebruikers, het probleem beeld en geluid niet synchroon, standaard in windows10 staat eigenschappen voor geluid op 48.000 hertz, deze moet je terugzetten naar 44.100 hertz, windows noemt dit (CD-Kwaliteit) toepassen en het is opgelost!!!!

Hans05
Dat is nog eens een binnenkomer op de Ziggo community.
1e bericht en direct een oplossing.
Welkom hier en veel plezier gewenst.:relaxed:
#LekkerBezig
Het is een oplossing. Maar voor nu was het deleten en opnieuw installeren de oplossing 🙂 Het kan óók een oplossing zijn om het geluid aan te passen, als het andere niet werkt. Moeten we nog even afwachten natuurlijk, maar hoop dat het bij de TS nu gewoon weer blijft werken 😛
Jackybjorn

Level 1
  • 73Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes
Afgelopen 2 weken zie ik in toenemende mate dit probleem. Steeds vaker loopt het geluid niet gelijk met het beeld.

Een voorbeeld:
"Laat op 1" 15-8 van 23:00 geluid loopt niet goed.
Als ik de herhaling van 00:20 terug kijk is het wel goed.

Het komt op alle zenders voor en steeds vaker.

Kan de Ziggo app zichzelf niet opnieuw installeren na een update? Ik gebruik de app intensief en heb door de jaren heen al 1000x opnieuw moeten installeren voor een waslijst aan bugs.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jackybjorn Met welk apparaat en welke systeemsoftware bekijk je de Ziggo Go app?

Updates uit de store die je hebt zouden zichzelf automatisch moeten downloaden en updaten.
Dat gebeurd hier wel.
ardger

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier ook nu 2 dagen het probleem. app op de computer al opnieuw geïnstalleerd en geluid terug gezet op 44.100 maar helpt niet.
LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes
EnergieBoy wrote:
Hoi wappiesoft

Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je de app er al eens afgegooid en opnieuw geïnstalleerd?
Probeer dat even, soms wil dit wel werken en zo niet dan moeten we het ergens anders zoeken 🙂

- kan eventueel ook aan je Wifi liggen (dat je niet voldoende snelheid hebt)


Ik kijk via de kabel, met de ziggo app en een schone windows 10 installatie. Beeld loopt voor het het geluid, dit is zeer irritant.
Dus de app eraf en opnieuw geïnstalleerd heb ik gedaan heeft niet geholpen
Wifi niet snel genoeg? Ik kijk via de kabel

Zijn er nog oplossingen voor dit probleem?
Kijk momenteel via de ziggo go app via de replay functie naar Mr Frank Visser doet uitspraak van 28 augustus 15:00 - 16:00 uur. De uitzending ervoor (SBS6) heeft diezelfde vertraging.

Wat ook vervelend is, is dat na pauzeren een film, of uitzending vanaf het begin opnieuw start.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Voor dit moment zou ik het niet weten. Aangezien Ziggo een storing heeft weet ik ook niet of het misschien daar nu wel aan kan liggen. Er is voor Apple een update vandaag uitgekomen, misschien is die er ook voor Windows 10?
LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes
Hans05 wrote:
Oplossing voor ziggo win10 app gebruikers, het probleem beeld en geluid niet synchroon, standaard in windows10 staat eigenschappen voor geluid op 48.000 hertz, deze moet je terugzetten naar 44.100 hertz, windows noemt dit (CD-Kwaliteit) toepassen en het is opgelost!!!!


Dit heb ik ook aangepast. Ik merk nu wel een verbetering maar er is nog steeds een vervelende vertraging tussen beeld en geluid. Helaas
LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes
EnergieBoy wrote:
Voor dit moment zou ik het niet weten. Aangezien Ziggo een storing heeft weet ik ook niet of het misschien daar nu wel aan kan liggen. Er is voor Apple een update vandaag uitgekomen, misschien is die er ook voor Windows 10?



Er staat geen update voor windows, net nog gecontroleerd
LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes
Be rt wrote:
Jackybjorn Met welk apparaat en welke systeemsoftware bekijk je de Ziggo Go app?

Updates uit de store die je hebt zouden zichzelf automatisch moeten downloaden en updaten.
Dat gebeurd hier wel.


wat levert dat voor een voordeel op? Gebruik je de pc ook voor je werk, dan wil je niet dat die gaat opstarten op een ongelegen moment en een X-box heb ik niet, waarom zou ik dan al die x-box-apps automatisch laten updaten?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
LouieS
Ook Windows haalt de updates uit de Microsoft store en die laten Windows niet opnieuw opstarten, maar installeert b.v. de Ziggo Go aap op de achtergrond.

https://www.microsoft.com/nl-nl/p/ziggo-go/9nblggh530mn?activetab=pivot%3aoverviewtab

Of via de Microsoft Store app.

Voordeel van de updates is betere beveiliging en betere werking en opgeloste issues en als er nieuwe functies zijn die een andere verbinding nodig hebben, dan zit je niet mer een ineens uitvallende app.
ffou

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier problemen met geluid en beeld. Betreft een iPad
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
iPad geluid problemen snap ik echt niet. Heb je wel juiste update op je iPad staan (zowel Ziggo Go als Firmware van Apple)?
bmpgg2010

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb probleem op replay met geluid en beeld al 3 mnd op discovery en nu ook BBC first o.a. Div Politie series, kijk via mijn
ipad IOS 10.3.3 met wifi connect box. En alleen gebruiker. ZiggoGo App al een paar keer verwijderd, ge-update, de boel uitgezet en op een ander tijd stip weer aangezet. Af en toe normaal beeld en geluid, maar probleem herhaald zich steeds weer.

Uitgelicht topic