Axial63

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Automatisch aanmelden Ziggo Go app

Sinds 3 weken moet ik steeds opnieuw aanmelden als ik de Ziggo Go app gebruik op de pc.

De pc draait op Windows 10 en is qua updates up-to-date. Er draait geen bijzondere software op als add blockers, externe anti-virus, firewall of VPN.

Als ik de app opstart krijg ik soms direct het HOME scherm, maar meestal krijg ik gelijk het aanmeldscherm. Als ik dan (weer) mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld krijg ik de voortgangscirkel in beeld maar de app gaat niet door naar HOME.

Pas als ik de app afsluit en weer opstart dan gaat de app gelijk naar HOME, en 24 uur later weer hetzelfde ritueel.

Voorheen had ik hier nooit last van.

Ook het verwijderen van de app en opnieuw installeren heeft niet geholpen.

De website www.ziggogo.tv en de app op de telefoon (Android 10) werken wel correct.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Axial63  en @Marije Ziggo 

Misschien even handig te vertellen,

Mijn Ziggo.nl inlog werkt ook op de Ziggo Go app.

 

Maar sinds vandaag is er bekend gemaakt dat:

Ziggo stopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10

 

In het topic worden zeker alternatief geboden via Chromium browser.

 

Deze wilde ik wel even meegeven.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Axial63 , welkom hier! 

 

Ik kan mij voorstellen dat het super irritant is dat je in de app op je pc steeds opnieuw moet inloggen. Ik help je dan ook graag om dit verder te onderzoeken. 

 

Als het goed is moet je bij het onthouden van het wachtwoord ergens een pop-up krijgen of je het wachtwoord wilt opslaan en onthouden. Wanneer je dit voor de eerste keer in de app op je smartphone of in de browser invult, krijg je deze vraag ook van je telefoon en je browser zelf. De instellingen worden dus opgeslagen door je laptop zelf. 

Krijg je die pop-up niet meer dan kun je proberen om de app gegevens volledig te verwijderen (caché legen) en de app daarna opnieuw te downloaden. Wanneer je dit hebt gedaan en dan voor de eerste keer weer inlogt, moet je een nieuwe pop-up krijgen 🙂

 

 

Axial63
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het werkt niet.

Eerst App opnieuw instellen gedrukt, ik krijg geen vraag het wachtwoord te onthouden. Daarna app verwijderd inclusief de instellingen, vervolgens via RUN WSReset.exe gedraaid om de cache van de store te wissen, ook nog tijdelijke bestanden gewist.

Daarna via de Wondows Store de Ziggo Go app opnieuw geïnstalleerd, app gestart, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en gewacht op reactie. De app start op, maar vraagt niet het wachtwoord op te slaan. Even afwachten of ik morgen weer opnieuw moet inloggen...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Axial63  en @Marije Ziggo 

Misschien even handig te vertellen,

Mijn Ziggo.nl inlog werkt ook op de Ziggo Go app.

 

Maar sinds vandaag is er bekend gemaakt dat:

Ziggo stopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10

 

In het topic worden zeker alternatief geboden via Chromium browser.

 

Deze wilde ik wel even meegeven.

Axial63
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@ Dave 

Bedankt voor deze info.

Dan hoef ik ook niet verder te zoeken.

Wel jammer dat je steeds meer in een hoek wordt gedrukt en bepaalde keuzes waarom je eerder overstapte naar Ziggo verloren te zien gaan.

Toch maar weer eens gaan rondkijken voor een goede dienstverlening en beleving...

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

Ook bij mij onthoudt de Ziggo GO app voor Windows 10 niet meer de inlog. Je moet telkens opnieuw aanmelden met je mijn Ziggo account. Daarbij helpt overgaan naar ziggogo.tv ook niet want ook daar moet je telkens aanmelden. Ziggogo.tv vergt bovendien veel meer van je computer dan de Windows 10 Ziggo GO app. Op klein geschapen computers zal je onvermijdelijk hiks en zwarte schermen gaan krijgen of kan zelfs je computer helemaal crashen.

Opnieuw aanmelden is een serieus probleem omdat je met je mijn Ziggo account alle instellingen van jouw Ziggo en Vodafone account kunt wijzigen. deze account gegevens wil je dus niet zo maar aan jouw huisgenoten geven. Voor je het weet is er een extra pakket besteld, een dure film gekocht of heeft iemand een vervangende sim kaart laten bezorgen op een ander adres en jouw telefoon nummer gekaapt voor criminele doeleinden.

Ziggo, doe hier iets aan!

In tegenstelling tot wat je hier leest werkt ziggogo.tv ook in de Firefox browser. Firefox is de veilige keuze en blokkeert standaard foute cookies en andere vuiligheid.

Xvisor

Level 10
  • 382Posts
  • 4Oplossingen
  • 256Likes

Ik ben het hier helemaal mee eens, lage pc belasting moet een prio zijn! Ik ervaar hetzelfde probleem met inloggen ook al een behoorlijke tijd, in ieder geval sinds afgelopen lente. De app en de web app blijven elke keer om een login vragen! Het zou beter zijn als Ziggo de apparaten waarop je de app gebruikt hebt bijvoorbeeld kunt markeren als vertrouwd apparaat waardoor je vanuit mijn ziggo kan zien op welke apparaten je het gebruikt, je ze kan afmelden maar dus ook altijd zonder gebruikersnaam en wachtwoord kan openen. Mijn vrouw vind de moeilijke wachtwoorden te lastig te onthouden maar ik wil wel veiligheid. Nu is het zo dat op elke pc/tv met pc die wij gebruiken en dat zijn er 3 met ziggo go je elke keer moet inloggen zelfs al is hij even op standby gegaan. Je komt dan terug. En je browser ververst en tada, weeeer je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. De Apps op mijn Chromecast met Google TV en op onze Android TV hebben daar geen last van.

Uitgelicht topic