Beantwoord

Apple Tv en smarttv App


Reputatie 1
Beste Ziggo
Ik denk dat het een stuk makkelijker kan waarom al die mediaboxen etc helemaal niet nodig zekers nu er geen smartcard meer nodig is
ik zou graag zien dat er voor Apple Tv en Smarttv een app ontwikkeld wordt zodat je geen mediabox meer nodig hebt en tevens gewoon alle zenders krijgt te zien conform je zender pakket
Tevens zou het mooi zijn om alle kanalen te kunnen terug kijken hoef je ook niets op te nemen
alle info gaat tenslotte toch door een kabel
keep it clean and simple
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 3 april 2019, 14:57

Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.

Bekijk origineel

52 Reacties

Zojuist opgegeven als tester! 😀
@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?

Aangezien nlziet nu ook een Android tv app heeft lijkt het me dat Ziggo hier niet te lang mee wil wachten!
Reputatie 7
@HD RC,
Ik denk dat ik goed nieuws voor je heb. ;-)

“Zowel voor Apple TV als Android TV zijn we nu bezig met interne testen bij Liberty Global. Daarna volgen nog klanttesten. We kunnen nog geen concrete datum geven voor we live gaan”, aldus Ziggo.



Zie link naar het artikel://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-kijken-zonder-settopbox/
Reputatie 7
Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.
Toch even een *bump* omhoog, het zou zo tof zijn als hier extra vaart achter wordt gezet.

Daarnaast idd toegang tot de bèta zou echt een pre zijn! Maarja.. ik kom er nergens achter hoe je hier nog tussen komt.
Reputatie 4
Badge +2
@Barrykerdijk T heeft zelfs meer HD zenders dan Ziggo...
Ziggo is mij al kwijt als klant (voor internet en tv), ben overgestapt naar T-mobile. Zij hebben al vanaf augustus afgelopen jaar een app en die werkt feilloos.

Ik neem alleen een ziggo sport abonnement als de F1 weer begint. Ook dan zou een app voor de Apple tv aan te bevelen zijn. Maargoed, Ziggo is helaas niet zo snel met het nakomen van toezeggingen.
Reputatie 2
Kan daar ook niet op wachten, AppleTV is geweldig snel en werkt gewoon super, zou het plaatje compleet maken. Hoop dat dit snel komt en dan hopelijk ook in HD en met 5.1 geluid 🙂
Reputatie 7
Hi @Degrootpjj

Het klopt dat je zelf je aanmelding niet kunt controleren. De aanmeldingen komen allen bij ons binnen en als wij een test starten dan kijken we in onze aanmeldingenlijst wie zich heeft opgegeven.

Op basis daarvan maken wij een selectie en nodigen we de personen uit voor een test. Het is nu een kwestie van geduld totdat we de test gaan starten en testers gaan werven.
Reputatie 4
Badge +2
Ik snap niet hoezo dit nog steeds niet is geregeld... aangezien heel veel mensen ontevreden (logisch) zijn over de decoders.. sterker nog... Ziggo vraagt wel veel poen.. maar geeft je als extra decoder een domme decoder waar je niet veel mee kan...
Reputatie 2
Badge
Serkan Ziggo schreef:

@Try2fly,

@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?

We weten van te voren nooit of er voldoende animo is voor een test, daarom versturen we de uitnodiging ook naar alle testers die interesse hebben. Als we meer reacties ontvangen dan het aantal benodigde testers, dan moeten we een selectie maken. Anders wordt de testersgroep te groot en kunnen wij geen goede ondersteuning meer bieden.


Dat vind ik een rare redenatie. Immers meer testers geven een hogere kans op feedback en een meer gemiddeld publiek. Dus niet perse alleen techneuten die overal aan gaan zitten en settings gaan wijzigen. Ik deed vanaf Windows 3.0 mee tot en met Windows2000 server aan testen en eerst publiek en later als geselecteerde voor oa. windows98/98se/me/Win2000srv. Tot en met heden doe ik mee aan beta test software en gebruik ik op Appletv4K, 2 iPads, 5 iPhones en 4 Macbook Pros. Ok dat zijn grotere bedrijven, maar niet iedereen die meedoet aan de beta doet ook daadwerkelijk mee. ik denk dat 80% alleen de software wil als eerste zonder ook daadwerkelijk zinvolle data te delen.

Maar los van dit alles. Deze app is voor iOS, MacOS, Windows, Android nu al tijden beschikbaar, wat is de holdback voor de TvOS versie??? Ik kan mij werkelijk niets voorstellen dan alleen een commercieel of juridisch iets of de afschrijving van decoders die jullie ingekocht hebben. Dus kunt u misschien ipv standaard marketing antwoorden gewoon de klanten updaten. Ik weet dat dat niet de sterkste kant van Ziggo is, updaten en melden dat iets niet werkt, maar probeer het eens. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Top nieuws kan niet wachten. Ik stel mij ook hiervoor als tester voor TV-iOs beschikbaar. Beschik over een AppleTV 4K.
ik hou mij ook graag beschikbaar voor een beta test.
let wel: als het zo is dat de app werkt op mediaboxen, wordt het dan ook niet eens tijd om je abbonnementsvormen omtrent TV te wijzigen?

Hiermee bedoel ik dat ik geen TV abonnement af kan nemen in NL zonder dat ik er ook een decoder bij huur of koop. Ik wil kijken via mijn apple TV (doe ik nu al via een HDHomerun en tvheadend). Ik hoef niet NOG een apparaat erbij, sterker nog, ik wil minder apparaten.
Hier op volgend zou ik een internet en TV abbo willen nemen waarmee ik TV kijk via de app.

just a thought...
Reputatie 1
Beste Ziggo,

Kan er in hemelsnaam een actie ondernomen worden in het uitbrengen van de app voor de Apple-tv?
Of geeft anders eens regelmatig een status-update want het lijkt erop dat het best wel een beetje erg stil staat allemaal

Bvd.
Reputatie 7
@Rien,
Ik snap dat je niet kunt wachten maar wil toch inhaken op je opmerkingen.

Na bijna een jaar ontwikkelen en testen, is het raar dat het nog steeds niet beschikbaar is.


De artikelen die beschikbaar zijn in dit topic zijn van 28 september 2018 en 3 oktober 2018. Wanneer we deze test met de klanten gaan starten is tot nu toe nog onduidelijk.
Reputatie 5
KPN troeft Ziggo af: Interactieve TV met app direct op Smart TV
Zie Totaal TV: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-troeft-ziggo-af-interactieve-tv-met-app-direct-op-smart-tv/
Na bijna een jaar ontwikkelen en testen, is het raar dat het nog steeds niet beschikbaar is. Ik snap dat dit grondig moet, maar heel veel focus zit er blijkbaar niet op.

Ik ben nu aan het onderzoeken hoe goed de t-mobile TVos app is en dan maar overstappen, ondanks dat ik verder tevreden ben over Ziggo. Dit duurt gewoon te lang, zonder enige indicatie dat het nog maanden of nog een jaar gaat duren.

Gr,
Rien
Badge
ziggo!!! KPN komt hier even mooi om de hoek

wanneer kan me nou eindelijk aanmelden voor de Apple tv app?

ben die horizon box nog steeds zo zat!
of gooi me in de beta voor de Apple tv.
ik zal het graag willen testen !
DJP1990 schreef:

Het hele Ziggo vs AppleTV App begint immers net zo’n ‘touchy’ onderwerp te worden als ApplePay in Nederland.


Ik kan dan ook niet wachten totdat bunq ook tv-diensten gaat aanbieden. 😉
Zou onderhand wel eens tijd worden dat de app er komt. Heb naar mijn mening onderhand wel genoeg geduld gehad
Reputatie 4
Badge +2
Interne test.... begin dat steeds minder te geloven... vooral om het feit dat iOS en tvOS nagenoeg hetzelfde is omdat vOS volledig is gebasseerd op iOS en T-Mobile het WEL wist te fixen.
Tot hij in 209000990000 wordt gelanceert zal ik al die opmerkingen als fakenews beschouwen.
Is er inmiddels al meer over bekend ?
Hi Ziggo, kunnen jullie een status update geven?

Alvast bedankt!
Daar wil ik dan toch weer op inhaken...

De AppleTV is niet nieuw, de wens voor een AppleTV app vanuit de klanten van Ziggo is eveneens niet nieuw. Eigenlijk is die wens er al sinds de komst van de AppleTV/de komst van de ZiggoGo app op IOs.

Wat mij doet verbazen is dat men niet lijkt te willen aansluiten op de wensen van de klant. En het telkens moedwillig lijkt af te houden. Telkens krijgen wij als klant te horen ‘het is nog niet duidelijk wanneer, maar we zijn er mee bezig’ . Als je dat maar vaak genoeg blijft herhalen gelooft niemand het meer en zorgt het alleen maar voor ‘oud zeer’.

Het hele Ziggo vs AppleTV App begint immers net zo’n ‘touchy’ onderwerp te worden als ApplePay in Nederland.

Nu kan ik wel allerlei scenario’s bedenken waarom en hoe.. Maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. Dan wordt het allemaal wel een langdradig verhaal en ga ik erg op een complottheorist lijken. 🤠

Let wel, bovenstaande is puur op basis van hoe het op mij als klant overkomt. Ik wacht ondertussen geduldig op de app, maar voelde me toch even genoodzaakt mijn ‘point of view’ te delen.

Vriendelijke groeten,
Dennis
En het duurt maar en duurt maar. Voordat de Apple TV app er is.
Ik denk er nu over om over te stappen naar NLziet en enkel nog een internet abo te nemen.

NLziet heb je voor 7,95 per maand. De meest gebruikte Nederlandse zenders en allerlei terug en vooruitkijk opties waaronder NPO exclusief materiaal.

En dat allemaal op een AppleTV voor minder geld....
Jammer genoeg kan ik mijn topic niet weer vinden over de app op apple tv 4. Via google weet ik dat ik 9 maanden geleden een topic begon over apple tv 4 en een app. Mijn vrouw is bijna blind.en ze gebruikt vaak de voice over om dingen te lezen. Ik heb me toen ook al opgeegeven voor het testpanel. Sindsdien heb ik alleen wat vernomen via de site tv totaal. Ik heb vernomen via deze site dat er een soft launch van de media box next is. Zelf ben ik spastisch hierom gebruik ik een demotica / GEWA besturing voor mijn audio, tv en apple 4 te bedienen. Deze werkt op infra rood siignaal. Als het infra rood signaal niet is op de nieuwe afstandbedieniing dan zal ik een aanvraag moeten indienen bij het zorggkantoor. Mijn apple tv heb ik al erin. Dus dat scheelt ons veel rompslomp. Vandaar dat we een GROOT BELANG hebben bij de app!!!!!!!!!! 😄

Reageer