Beantwoord

Apple Tv en smarttv App

• 21 oktober 2018
  • 85 Reacties
  • 21665x Bekeken

Reputatie 1
Beste Ziggo
Ik denk dat het een stuk makkelijker kan waarom al die mediaboxen etc helemaal niet nodig zekers nu er geen smartcard meer nodig is
ik zou graag zien dat er voor Apple Tv en Smarttv een app ontwikkeld wordt zodat je geen mediabox meer nodig hebt en tevens gewoon alle zenders krijgt te zien conform je zender pakket
Tevens zou het mooi zijn om alle kanalen te kunnen terug kijken hoef je ook niets op te nemen
alle info gaat tenslotte toch door een kabel
keep it clean and simple
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 3 april 2019, 14:57

Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.
Bekijk origineel

85 Reacties

Reputatie 7
@HD RC,
Ik denk dat ik goed nieuws voor je heb. ;-)

“Zowel voor Apple TV als Android TV zijn we nu bezig met interne testen bij Liberty Global. Daarna volgen nog klanttesten. We kunnen nog geen concrete datum geven voor we live gaan”, aldus Ziggo.

Zie link naar het artikel://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-kijken-zonder-settopbox/
Zojuist opgegeven als tester! 😀
@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?

Aangezien nlziet nu ook een Android tv app heeft lijkt het me dat Ziggo hier niet te lang mee wil wachten!
Wat een tijd gaat er voorbij en nog steeds hebben we geen app voor de Apple TV. Schandalig. Mijn 4K kastje is er helemaal klaar voor.

Noodgedwongen heb ik nu naast een Ziggo internet-only abonnement een NLziet abonnement voor €7,95 per maand. Stiekem bevalt NLziet goed. Maar pas als Ziggo haar GO-app uitbrengt voor Apple TV ben ik een tevreden Ziggo klant. 😡
Reputatie 7
Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Reputatie 3
Badge
Hallo iedereen,

Beste Serkan,

Dit is toch gewoon een zoete houdt bericht. Februari 2018 heeft Ziggo heeft een verhaal de wereld in geholpen via diversen kanalen. Ook in december 2018 heeft men via diezelfde kanalen het min of meer bevestigd dat men bezig.
Breng gewoon de app uit en blijf deze verbeteren.
Laat de gebruikers feedback geven en gebruik dit om de app beter te maken. En als jullie toch bezig zijn. Breng de app ook eens uit voor het MacOs, deze heeft net zo als Windows 10 een app-store. Sterker nog, zij waren eerder met zo’n store.

Groet van een Ziggo klant.
Reputatie 5
Badge +2
Interne test.... begin dat steeds minder te geloven... vooral om het feit dat iOS en tvOS nagenoeg hetzelfde is omdat vOS volledig is gebasseerd op iOS en T-Mobile het WEL wist te fixen.
Tot hij in 209000990000 wordt gelanceert zal ik al die opmerkingen als fakenews beschouwen.
Ik heb het gevoel dat er veel mensen zijn die allemaal een app willen op hun Apple TV maar dat het vanuit Ziggo heel erg stil blijft, Volgens mij zijn ze al ruim een half jaar aan het testen dus ik hoop maar dat het uiteindelijk goed komt maar ben er een beetje somber over.
Reputatie 2
Beste Ziggo,

Kan er in hemelsnaam een actie ondernomen worden in het uitbrengen van de app voor de Apple-tv?
Of geeft anders eens regelmatig een status-update want het lijkt erop dat het best wel een beetje erg stil staat allemaal

Bvd.
Reputatie 7
Badge +12

Zulke dingen hebben tijd nodig........geduld is een schone zaak en die nieuwe next decoder is ook erg goed.Natuurlijk kost het ontwikkelen van een app tijd. Echter kondigden Ziggo nota bene zelf begin vorig jaar de app aan en eind vorig jaar herhaald men het nog eens.
Dus geduld is een schone zaak, maar als de verwachting wekt, dan kan je dit verwachten.
Daarnaast kan Ziggo op allerlei berichten reageren, maar een reactie, en wat de reactie ook mag zijn wordt angstvallig daar gelaten.
En ja, de nieuw Next mediabox een goed apparaat.

De communicatie kan beter 😉
Toch even een *bump* omhoog, het zou zo tof zijn als hier extra vaart achter wordt gezet.

Daarnaast idd toegang tot de bèta zou echt een pre zijn! Maarja.. ik kom er nergens achter hoe je hier nog tussen komt.
Reputatie 7
Goedemiddag allen,

Het is inderdaad nog steeds stil vanuit onze kant met betrekking tot Apple TV. Dat komt omdat we op dit moment ook nog geen update hebben over de laatste status. Het antwoord dat al was gegeven is op dit moment dan ook nog steeds "het beste antwoord".

We (de moderators) zijn ook net zoals jullie al langere tijd aan het wachten totdat we Apple TV voor een grotere groep beschikbaar kunnen maken. Ik verwacht (onder voorbehoud) dat we binnen enkele weken iets meer informatie met jullie kunnen delen.

Zodra wij meer informatie hebben en met jullie mogen delen, dan zullen we dat ook zo snel mogelijk doen!

Zulke dingen hebben tijd nodig........geduld is een schone zaak en die nieuwe next decoder is ook erg goed.Natuurlijk kost het ontwikkelen van een app tijd. Echter kondigden Ziggo nota bene zelf begin vorig jaar de app aan en eind vorig jaar herhaald men het nog eens.
Dus geduld is een schone zaak, maar als de verwachting wekt, dan kan je dit verwachten.
Daarnaast kan Ziggo op allerlei berichten reageren, maar een reactie, en wat de reactie ook mag zijn wordt angstvallig daar gelaten.
En ja, de nieuw Next mediabox een goed apparaat.

@dtsonline
We hebben het (dacht ik) zelf niet aangekondigd, maar wel bevestigd dat we intern aan het testen zijn. Dat is een klein verschil 😉

Nu het hele Horizon Next verhaal live is, horen daar denk ik ook de apps bij voor Android TV, FireTV en Apple TV? Althans dat zou je wel verwachten en mogen aannemen. Ziggo Go op iOS werkt al supergoed samen met de Horizon Next Box. Word tijd dat jullie de apps gaan uitbrengen Ziggo!

Overigens vallen de testen van Ziggo intern ook te verwaarlozen aangezien de producten minimaal het eerste half jaar toch nog steeds vol bugs zitten en er amper geluisterd wordt naar de klanten die mogen testen. Kijk in het geval van de Horizon Next even naar HDMI CEC, gebeurd gewoon niks mee terwijl het al vanaf het begin is aangegeven door de testgroep. Dus die niet zo flauw Ziggo en geef ons gewoon die app!

@Bas.G
Ook hier vraag ik nog even geduld mee. Er komt in één van de volgende updates (als alles goed gaat en de update wordt gevalideerd door Ziggo) een optie om HDMI-CEC uit te schakelen. Ik verwacht hier ook met een maand meer informatie over te kunnen geven.
Reputatie 1
Laat ziggo stoppen met nog sneller en sneller. Dat werkt toch niet over mijn powerline verbindingen. Laat ze werken aan een apple TV app! aub!
Daar wil ik dan toch weer op inhaken...

De AppleTV is niet nieuw, de wens voor een AppleTV app vanuit de klanten van Ziggo is eveneens niet nieuw. Eigenlijk is die wens er al sinds de komst van de AppleTV/de komst van de ZiggoGo app op IOs.

Wat mij doet verbazen is dat men niet lijkt te willen aansluiten op de wensen van de klant. En het telkens moedwillig lijkt af te houden. Telkens krijgen wij als klant te horen ‘het is nog niet duidelijk wanneer, maar we zijn er mee bezig’ . Als je dat maar vaak genoeg blijft herhalen gelooft niemand het meer en zorgt het alleen maar voor ‘oud zeer’.

Het hele Ziggo vs AppleTV App begint immers net zo’n ‘touchy’ onderwerp te worden als ApplePay in Nederland.

Nu kan ik wel allerlei scenario’s bedenken waarom en hoe.. Maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. Dan wordt het allemaal wel een langdradig verhaal en ga ik erg op een complottheorist lijken. 🤠

Let wel, bovenstaande is puur op basis van hoe het op mij als klant overkomt. Ik wacht ondertussen geduldig op de app, maar voelde me toch even genoodzaakt mijn ‘point of view’ te delen.

Vriendelijke groeten,
Dennis
Reputatie 5
Badge +2
@Barrykerdijk T heeft zelfs meer HD zenders dan Ziggo...
Voor mij derhalve liever geen hardware meer van Ziggo maar software met tv-als-een-dienst.
De problemen zitten in de software van de Next resp van het Video Platform bij bv problemen met Opnames die op verschillende manieren niet ok kunnen zijn. Evt brakke hardware van de Next lijkt niet de oorzaak.
Over Ziggo Go = software met tv-als-een-dienst. worden ook opmerkelijke problemen gemeld. Voor de komst van de Next en nu ook.
Liberty Global is nog niet helemaal klaar met software voor IP-TV. Dochters als Ziggo dus ook nog niet. Vlgs mij is de Next als hardware een braaf beestje.
Heb nog geen expert review gezien waarin daar negatief over werd gedaan. Over de software wel. Zie de Topics over diverse problemen. Hier, bij Tweakers, in Zwitserland bij UPC (sinds medio 2018!) en bij Telenet in Belgie.
Ziggo is mij al kwijt als klant (voor internet en tv), ben overgestapt naar T-mobile. Zij hebben al vanaf augustus afgelopen jaar een app en die werkt feilloos.

Ik neem alleen een ziggo sport abonnement als de F1 weer begint. Ook dan zou een app voor de Apple tv aan te bevelen zijn. Maargoed, Ziggo is helaas niet zo snel met het nakomen van toezeggingen.
Reputatie 2
Kan daar ook niet op wachten, AppleTV is geweldig snel en werkt gewoon super, zou het plaatje compleet maken. Hoop dat dit snel komt en dan hopelijk ook in HD en met 5.1 geluid 🙂
Reputatie 7
Hi @Degrootpjj

Het klopt dat je zelf je aanmelding niet kunt controleren. De aanmeldingen komen allen bij ons binnen en als wij een test starten dan kijken we in onze aanmeldingenlijst wie zich heeft opgegeven.

Op basis daarvan maken wij een selectie en nodigen we de personen uit voor een test. Het is nu een kwestie van geduld totdat we de test gaan starten en testers gaan werven.
Reputatie 5
Badge +2
Ik snap niet hoezo dit nog steeds niet is geregeld... aangezien heel veel mensen ontevreden (logisch) zijn over de decoders.. sterker nog... Ziggo vraagt wel veel poen.. maar geeft je als extra decoder een domme decoder waar je niet veel mee kan...
Reputatie 2
Badge
@Try2fly,

@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?We weten van te voren nooit of er voldoende animo is voor een test, daarom versturen we de uitnodiging ook naar alle testers die interesse hebben. Als we meer reacties ontvangen dan het aantal benodigde testers, dan moeten we een selectie maken. Anders wordt de testersgroep te groot en kunnen wij geen goede ondersteuning meer bieden.

Dat vind ik een rare redenatie. Immers meer testers geven een hogere kans op feedback en een meer gemiddeld publiek. Dus niet perse alleen techneuten die overal aan gaan zitten en settings gaan wijzigen. Ik deed vanaf Windows 3.0 mee tot en met Windows2000 server aan testen en eerst publiek en later als geselecteerde voor oa. windows98/98se/me/Win2000srv. Tot en met heden doe ik mee aan beta test software en gebruik ik op Appletv4K, 2 iPads, 5 iPhones en 4 Macbook Pros. Ok dat zijn grotere bedrijven, maar niet iedereen die meedoet aan de beta doet ook daadwerkelijk mee. ik denk dat 80% alleen de software wil als eerste zonder ook daadwerkelijk zinvolle data te delen.

Maar los van dit alles. Deze app is voor iOS, MacOS, Windows, Android nu al tijden beschikbaar, wat is de holdback voor de TvOS versie??? Ik kan mij werkelijk niets voorstellen dan alleen een commercieel of juridisch iets of de afschrijving van decoders die jullie ingekocht hebben. Dus kunt u misschien ipv standaard marketing antwoorden gewoon de klanten updaten. Ik weet dat dat niet de sterkste kant van Ziggo is, updaten en melden dat iets niet werkt, maar probeer het eens. 🙂
Top nieuws kan niet wachten. Ik stel mij ook hiervoor als tester voor TV-iOs beschikbaar. Beschik over een AppleTV 4K.
ik hou mij ook graag beschikbaar voor een beta test.
let wel: als het zo is dat de app werkt op mediaboxen, wordt het dan ook niet eens tijd om je abbonnementsvormen omtrent TV te wijzigen?

Hiermee bedoel ik dat ik geen TV abonnement af kan nemen in NL zonder dat ik er ook een decoder bij huur of koop. Ik wil kijken via mijn apple TV (doe ik nu al via een HDHomerun en tvheadend). Ik hoef niet NOG een apparaat erbij, sterker nog, ik wil minder apparaten.
Hier op volgend zou ik een internet en TV abbo willen nemen waarmee ik TV kijk via de app.

just a thought...
Reputatie 1
Nu het hele Horizon Next verhaal live is, horen daar denk ik ook de apps bij voor Android TV, FireTV en Apple TV? Althans dat zou je wel verwachten en mogen aannemen. Ziggo Go op iOS werkt al supergoed samen met de Horizon Next Box. Word tijd dat jullie de apps gaan uitbrengen Ziggo!

Overigens vallen de testen van Ziggo intern ook te verwaarlozen aangezien de producten minimaal het eerste half jaar toch nog steeds vol bugs zitten en er amper geluisterd wordt naar de klanten die mogen testen. Kijk in het geval van de Horizon Next even naar HDMI CEC, gebeurd gewoon niks mee terwijl het al vanaf het begin is aangegeven door de testgroep. Dus die niet zo flauw Ziggo en geef ons gewoon die app!
Reputatie 2
Badge
Dank voor je reactie. Ik denk dat we het over de meeste dingen eens zijn . Apple TV en OLED TV zijn goed. Uiteraard is het ook een kwestie van smaak. Maar wat bewerkt is, kan niet meer ongedaan worden gemaakt. In potentie is de Next een heel goed apparaat (het beste sinds de millenniumwissel). Ik hoop dat Ziggo de “ beeldverbeteringen” spoedig uit zet (of instelbaar maakt). Succes met je TV! Mooi ding!
Reputatie 7
@Rien,
Ik snap dat je niet kunt wachten maar wil toch inhaken op je opmerkingen.

Na bijna een jaar ontwikkelen en testen, is het raar dat het nog steeds niet beschikbaar is.
De artikelen die beschikbaar zijn in dit topic zijn van 28 september 2018 en 3 oktober 2018. Wanneer we deze test met de klanten gaan starten is tot nu toe nog onduidelijk.

Reageer