Beantwoord

Apple Tv en smarttv App

  • 21 oktober 2018
  • 71 Reacties
  • 19424x Bekeken

Reputatie 1
Beste Ziggo
Ik denk dat het een stuk makkelijker kan waarom al die mediaboxen etc helemaal niet nodig zekers nu er geen smartcard meer nodig is
ik zou graag zien dat er voor Apple Tv en Smarttv een app ontwikkeld wordt zodat je geen mediabox meer nodig hebt en tevens gewoon alle zenders krijgt te zien conform je zender pakket
Tevens zou het mooi zijn om alle kanalen te kunnen terug kijken hoef je ook niets op te nemen
alle info gaat tenslotte toch door een kabel
keep it clean and simple
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 3 april 2019, 14:57

Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.
Bekijk origineel

71 Reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dat klopt alleen hebben we hier over de app op Android TV en niet de Next via jouw tv....waar toevallig wel Android TV OS op staat. Dat is dus niet hetzelfde....
Straks, later, binnenkort, ooit kan je dus Ziggo Go installeren op jouw TV waardoor je zonder de Next box (en coax kabels) tv kan kijken.


Dat zou idd kunnen , maar coax Ziggo blijft wel nodig tot in de meterkast , immers hun modems draaien op coax en dat is ook het netwerk van \Ziggo.

Glasvezel in de toekomst ? betekend dat ze naar tig miljoen huizen een glasvezelkabel moeten graven 😉
Dat klopt alleen hebben we hier over de app op Android TV en niet de Next via jouw tv....waar toevallig wel Android TV OS op staat. Dat is dus niet hetzelfde....
Straks, later, binnenkort, ooit kan je dus Ziggo Go installeren op jouw TV waardoor je zonder de Next box (en coax kabels) tv kan kijken.
Reputatie 7
Badge +12
"Dat blijf ik oneens met jou 😉 ik ervaar een prima stabiele TV kijk omgeving en ik heb zelfs een android TV"

Hebben we het over Android TV OS of een TV met Android en hoe kijk je daar dan TV op?



Philips 55oled803/12 ( staat ook in mijn handtekening ) 😉

Ik kijk via de next uiteraard HDMI aangesloten resolutie 4 K , of ik kijk via de CI+ module die ik ook heb.
Next geeft een ietsje beter beeld en zapt veel sneller .

En ik denk dat we praten over een TV met android ( als de TV opstart na stroom er af te hebben gehad geeft hij als opstart tekst Android weer )
"Dat blijf ik oneens met jou 😉 ik ervaar een prima stabiele TV kijk omgeving en ik heb zelfs een android TV"

Hebben we het over Android TV OS of een TV met Android en hoe kijk je daar dan TV op?
Reputatie 7
Badge +12


. Enige wat niet kan is (op een normale stabiele manier) TV kijken.

Dat blijf ik oneens met jou 😉 ik ervaar een prima stabiele TV kijk omgeving en ik heb zelfs een android TV

De Next werkt ook prima bij mij veel van de klachten die ik zelf ook hoor en lees herken ik persoonlijk niet , maar goed daarmee zeg ik niet dat er geen problemen zijn.

Voor mij derhalve liever geen hardware meer van Ziggo maar software met tv-als-een-dienst.De problemen zitten in de software van de Next resp van het Video Platform bij bv problemen met Opnames die op verschillende manieren niet ok kunnen zijn. Evt brakke hardware van de Next lijkt niet de oorzaak.
Over Ziggo Go = software met tv-als-een-dienst. worden ook opmerkelijke problemen gemeld. Voor de komst van de Next en nu ook.
Liberty Global is nog niet helemaal klaar met IP-TV. Dochters als Ziggo dus ook nog niet.


Is ook zo maar zonder de hardware halen we iig 1 component weg dat problemen kan opleveren. Alleen een app maakt het een stuk flexibeler voor klanten. Gewoon eigen keuze voor hardware en zeker met Android (TV) geeft dat intussen ruim mogelijkheden.
En ja, over de Ziggo Go app lees ik voldoende negatiefs. Zal veel te maken hebben met de back-end (Video Platform neem ik aan) van Ziggo.

Overigens is er geen concurrent waar het allemaal wel koek en ei is. Ook bij t-mobile en kpn zijn voor zover mij bekend geen apps voor Android TV. Bij t-mobile wel voor Apple TV 4 dacht ik. Ook bij deze providers zijn de reviews niet best.

Gebruikers zijn intussen gewent aan het feit dat alles "cloud-based" is. Meerdere apparaten (Apple, Android, Windows, laptops, chromebooks, smartphones, tablets, mediaplayers, playstation, smarttv's) waarop je alles kan doen...foto's kijken, muziek streamen, documenten uit de cloud, netflix, youtube, nlziet, videoland, mail, games...noem maar op. Enige wat niet kan is (op een normale stabiele manier) TV kijken. Willen we alles sneller beschikbaar dan de technische mogelijkheden voorzien op het moment?
Voor mij derhalve liever geen hardware meer van Ziggo maar software met tv-als-een-dienst.
De problemen zitten in de software van de Next resp van het Video Platform bij bv problemen met Opnames die op verschillende manieren niet ok kunnen zijn. Evt brakke hardware van de Next lijkt niet de oorzaak.
Over Ziggo Go = software met tv-als-een-dienst. worden ook opmerkelijke problemen gemeld. Voor de komst van de Next en nu ook.
Liberty Global is nog niet helemaal klaar met software voor IP-TV. Dochters als Ziggo dus ook nog niet. Vlgs mij is de Next als hardware een braaf beestje.
Heb nog geen expert review gezien waarin daar negatief over werd gedaan. Over de software wel. Zie de Topics over diverse problemen. Hier, bij Tweakers, in Zwitserland bij UPC (sinds medio 2018!) en bij Telenet in Belgie.
Ben t wel met Bas eens. Gezien de stormvloed aan meldingen over de Next box lijkt mij dat er niet goed getest, geluisterd en/of aangepast is. CEC wat niet juist werkt en blijkbaar niet uit te zetten is. Audio sync die niet goed werkt....Lijken me toch geen kleine bugs en heel veel gebruikers hebben er last van.

Voor mij derhalve liever geen hardware meer van Ziggo maar software met tv-als-een-dienst. Zit al tijden te wachten op de Android TV versie van Ziggo Go. Ja, geduld is een schone zaak maar als wachten te lang duurt worden we ongeduldig. Het duurt nu al 9 maanden sinds de aankondiging dat de app er "binnenkort" zou komen. Dit zonder zonder enige statusupdate van ziggo, testgebruikers of wie dan ook. Het geloof in de beloftes van Ziggo wordt op deze.manier steeds minder. Is er überhaupt wel een app die getest wordt?!
Reputatie 7
Badge +12
Nu het hele Horizon Next verhaal live is, horen daar denk ik ook de apps bij voor Android TV, FireTV en Apple TV? Althans dat zou je wel verwachten en mogen aannemen. Ziggo Go op iOS werkt al supergoed samen met de Horizon Next Box. Word tijd dat jullie de apps gaan uitbrengen Ziggo!

Overigens vallen de testen van Ziggo intern ook te verwaarlozen aangezien de producten minimaal het eerste half jaar toch nog steeds vol bugs zitten en er amper geluisterd wordt naar de klanten die mogen testen. Kijk in het geval van de Horizon Next even naar HDMI CEC, gebeurd gewoon niks mee terwijl het al vanaf het begin is aangegeven door de testgroep. Dus die niet zo flauw Ziggo en geef ons gewoon die app!



Ik ben het absoluut oneens met de stelling dat er niet geluisterd zou worden naar de testgroep.
Er is tijdens de test met de next goed geluisterd naar de testers waar ik er ook een van ben/was en er zijn voldoende bugs uit de software verdwenen maar je kan het met zo veel gebruikers en apparatuur , merken echt niet voor elkaar krijgen dat er bij live gang geen bugs zouden zijn.

En de apps moeten ook 1e ontwikkeld worden en ook uitgebreid getest dus ff roepen waar blijven die apps ? kwestie van geduld hebben 😉
Reputatie 1
Nu het hele Horizon Next verhaal live is, horen daar denk ik ook de apps bij voor Android TV, FireTV en Apple TV? Althans dat zou je wel verwachten en mogen aannemen. Ziggo Go op iOS werkt al supergoed samen met de Horizon Next Box. Word tijd dat jullie de apps gaan uitbrengen Ziggo!

Overigens vallen de testen van Ziggo intern ook te verwaarlozen aangezien de producten minimaal het eerste half jaar toch nog steeds vol bugs zitten en er amper geluisterd wordt naar de klanten die mogen testen. Kijk in het geval van de Horizon Next even naar HDMI CEC, gebeurd gewoon niks mee terwijl het al vanaf het begin is aangegeven door de testgroep. Dus die niet zo flauw Ziggo en geef ons gewoon die app!
Reputatie 7
Badge +12

Zulke dingen hebben tijd nodig........geduld is een schone zaak en die nieuwe next decoder is ook erg goed.Natuurlijk kost het ontwikkelen van een app tijd. Echter kondigden Ziggo nota bene zelf begin vorig jaar de app aan en eind vorig jaar herhaald men het nog eens.
Dus geduld is een schone zaak, maar als de verwachting wekt, dan kan je dit verwachten.
Daarnaast kan Ziggo op allerlei berichten reageren, maar een reactie, en wat de reactie ook mag zijn wordt angstvallig daar gelaten.
En ja, de nieuw Next mediabox een goed apparaat.


De communicatie kan beter 😉
Reputatie 3
Badge
Zulke dingen hebben tijd nodig........geduld is een schone zaak en die nieuwe next decoder is ook erg goed.
Natuurlijk kost het ontwikkelen van een app tijd. Echter kondigden Ziggo nota bene zelf begin vorig jaar de app aan en eind vorig jaar herhaald men het nog eens.
Dus geduld is een schone zaak, maar als de verwachting wekt, dan kan je dit verwachten.
Daarnaast kan Ziggo op allerlei berichten reageren, maar een reactie, en wat de reactie ook mag zijn wordt angstvallig daar gelaten.
En ja, de nieuw Next mediabox een goed apparaat.
Reputatie 7
Badge +12
Zulke dingen hebben tijd nodig........geduld is een schone zaak en die nieuwe next decoder is ook erg goed.
Reputatie 2
Badge +2
Voor mij is het wachten voorbij, lang genoeg gewacht. Abo op internet max gezet. Npo start, vtm, netflix en videoland als apps op de apple tv 4k. Is even wennen om geen (achterhaalde) lineaire tv te hebben maar het werkt allemaal prachtig. Ook niet afhankelijk van een app van een provider en maakt het overstappen makkelijker als de prijzen weer omhoog gaan in de toekomst.
Reputatie 3
Badge
Waarom laat niemand van Ziggo zich hier horen? De app werd toch getest onder medewerkers van Ziggo? En dat terwijl er een werkende app is voor de Apple TV. Maar die moet je eerst een klein beetje tweaken voor dat je die kan gebruiken.
En weet je, Ziggo, het ene moment wordt er prima naar de klant geluisterd en de andere keer. Jammer hoor. Maar laten we de hoop niet verliezen en rustig blijven wachten.
Ziggo App op Samsung zou ook welkom zijn vanwege de replay mogelijkheid die bij TV gemist Ontbreekt (heel RTL ontbreekt)
en het moet makkelijk kunnen, snap niet dat zo’n grote provider het niet voor elkaar krijgt.
Vanwege de caravan heb ik flex abonnement op canal digitaal, zij hebben een prima werkende app, en naar het schijnt heb je voor KPN tegenwoordig ook geen kastje meer nodig, en dat ontbreken van het Mediabox/horizon kastje (CI module in mijn smart tv) was nou juist de reden om bij ziggo te blijven.
Wat een tijd gaat er voorbij en nog steeds hebben we geen app voor de Apple TV. Schandalig. Mijn 4K kastje is er helemaal klaar voor.

Noodgedwongen heb ik nu naast een Ziggo internet-only abonnement een NLziet abonnement voor €7,95 per maand. Stiekem bevalt NLziet goed. Maar pas als Ziggo haar GO-app uitbrengt voor Apple TV ben ik een tevreden Ziggo klant. 😡
Reputatie 3
Badge
Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.

Beste Serkan,

Dit is toch gewoon een zoete houdt bericht. Februari 2018 heeft Ziggo heeft een verhaal de wereld in geholpen via diversen kanalen. Ook in december 2018 heeft men via diezelfde kanalen het min of meer bevestigd dat men bezig.
Breng gewoon de app uit en blijf deze verbeteren.
Laat de gebruikers feedback geven en gebruik dit om de app beter te maken. En als jullie toch bezig zijn. Breng de app ook eens uit voor het MacOs, deze heeft net zo als Windows 10 een app-store. Sterker nog, zij waren eerder met zo’n store.

Groet van een Ziggo klant.
Reputatie 1
Laat ziggo stoppen met nog sneller en sneller. Dat werkt toch niet over mijn powerline verbindingen. Laat ze werken aan een apple TV app! aub!
Ik heb het gevoel dat er veel mensen zijn die allemaal een app willen op hun Apple TV maar dat het vanuit Ziggo heel erg stil blijft, Volgens mij zijn ze al ruim een half jaar aan het testen dus ik hoop maar dat het uiteindelijk goed komt maar ben er een beetje somber over.
Reputatie 5
Badge +2
Interne test.... begin dat steeds minder te geloven... vooral om het feit dat iOS en tvOS nagenoeg hetzelfde is omdat vOS volledig is gebasseerd op iOS en T-Mobile het WEL wist te fixen.
Tot hij in 209000990000 wordt gelanceert zal ik al die opmerkingen als fakenews beschouwen.
@Serkan Ziggo , kun je wel iets prijs geven waarom het zo lang duurt voor de Apple TV? Wat houdt jullie tegen om Apple TV niet te testen met klanten? Waarom laten jullie je grootste concurrent zomaar voorbij 'lopen'?

Ik vind het echt jammer. Jullie kunnen nu een slag slaan. Max Verstappen kijken via de Apple TV is toch wel een monopolie positie waar je u tegen zegt....

Ik hoor het wel als jullie een tester zoeken 😉
Reputatie 7
Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.
Reputatie 3
ik ga er zelf vanuit dat de Android TV app wel met de zomer komt, wanneer ook de nieuwe Mediabox Next echt uit gaat komen (allemaal mijn persoonlijke aanname)

Ik hoop wel dat de android TV app versie streams op 1080p toelaat, want 720p is toch wel karig op een groot scherm...
Badge
ziggo!!! KPN komt hier even mooi om de hoek

wanneer kan me nou eindelijk aanmelden voor de Apple tv app?

ben die horizon box nog steeds zo zat!
of gooi me in de beta voor de Apple tv.
ik zal het graag willen testen !

Reageer