Beantwoord

Apple Tv en smarttv App

  • 21 oktober 2018
  • 82 Reacties
  • 21455x Bekeken

Reputatie 1
Beste Ziggo
Ik denk dat het een stuk makkelijker kan waarom al die mediaboxen etc helemaal niet nodig zekers nu er geen smartcard meer nodig is
ik zou graag zien dat er voor Apple Tv en Smarttv een app ontwikkeld wordt zodat je geen mediabox meer nodig hebt en tevens gewoon alle zenders krijgt te zien conform je zender pakket
Tevens zou het mooi zijn om alle kanalen te kunnen terug kijken hoef je ook niets op te nemen
alle info gaat tenslotte toch door een kabel
keep it clean and simple
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 3 april 2019, 14:57

Hallo iedereen,

Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.

Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.
Bekijk origineel

82 Reacties

Reputatie 7
@HD RC,
Ik denk dat ik goed nieuws voor je heb. ;-)

“Zowel voor Apple TV als Android TV zijn we nu bezig met interne testen bij Liberty Global. Daarna volgen nog klanttesten. We kunnen nog geen concrete datum geven voor we live gaan”, aldus Ziggo.

Zie link naar het artikel://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-kijken-zonder-settopbox/
Reputatie 1
Top dat is goed nieuws maak zelf gebruik van de apple tv
kan niet wachten dit zou geweldig zijn
Reputatie 2
Kan daar ook niet op wachten, AppleTV is geweldig snel en werkt gewoon super, zou het plaatje compleet maken. Hoop dat dit snel komt en dan hopelijk ook in HD en met 5.1 geluid 🙂
Badge
Super!! Mag ik op lijst voor Android TV / Nvidia Shield tv?!
Reputatie 7
@Degrootpjj
Je kunt je aanmelden voor ons klantpanel en daarin kun je jouw interesses aangeven. We nodigen iedereen uit die zichzelf heeft opgegeven en interesse heeft in digitale tv (o.a. Mediabox XL en Ziggo Go tests) zodra we gaan starten met deze specifieke test.
Badge
Beste Serkan,
Voor zover ik weet heb ik me al aangemeld maar ik kan mijn aanmelding niet controleren of inzien,klopt dat?
Peter
Reputatie 7
Hi @Degrootpjj

Het klopt dat je zelf je aanmelding niet kunt controleren. De aanmeldingen komen allen bij ons binnen en als wij een test starten dan kijken we in onze aanmeldingenlijst wie zich heeft opgegeven.

Op basis daarvan maken wij een selectie en nodigen we de personen uit voor een test. Het is nu een kwestie van geduld totdat we de test gaan starten en testers gaan werven.
Zojuist opgegeven als tester! 😀
@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?

Aangezien nlziet nu ook een Android tv app heeft lijkt het me dat Ziggo hier niet te lang mee wil wachten!
Reputatie 7
@Try2fly,
@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?
We weten van te voren nooit of er voldoende animo is voor een test, daarom versturen we de uitnodiging ook naar alle testers die interesse hebben. Als we meer reacties ontvangen dan het aantal benodigde testers, dan moeten we een selectie maken. Anders wordt de testersgroep te groot en kunnen wij geen goede ondersteuning meer bieden.
Reputatie 5
Badge +2
Ik snap niet hoezo dit nog steeds niet is geregeld... aangezien heel veel mensen ontevreden (logisch) zijn over de decoders.. sterker nog... Ziggo vraagt wel veel poen.. maar geeft je als extra decoder een domme decoder waar je niet veel mee kan...
Reputatie 2
Badge
@Try2fly,

@Serkan Ziggo nodigen jullie nu iedereen uit die heeft opgegeven of toch een selectie?We weten van te voren nooit of er voldoende animo is voor een test, daarom versturen we de uitnodiging ook naar alle testers die interesse hebben. Als we meer reacties ontvangen dan het aantal benodigde testers, dan moeten we een selectie maken. Anders wordt de testersgroep te groot en kunnen wij geen goede ondersteuning meer bieden.

Dat vind ik een rare redenatie. Immers meer testers geven een hogere kans op feedback en een meer gemiddeld publiek. Dus niet perse alleen techneuten die overal aan gaan zitten en settings gaan wijzigen. Ik deed vanaf Windows 3.0 mee tot en met Windows2000 server aan testen en eerst publiek en later als geselecteerde voor oa. windows98/98se/me/Win2000srv. Tot en met heden doe ik mee aan beta test software en gebruik ik op Appletv4K, 2 iPads, 5 iPhones en 4 Macbook Pros. Ok dat zijn grotere bedrijven, maar niet iedereen die meedoet aan de beta doet ook daadwerkelijk mee. ik denk dat 80% alleen de software wil als eerste zonder ook daadwerkelijk zinvolle data te delen.

Maar los van dit alles. Deze app is voor iOS, MacOS, Windows, Android nu al tijden beschikbaar, wat is de holdback voor de TvOS versie??? Ik kan mij werkelijk niets voorstellen dan alleen een commercieel of juridisch iets of de afschrijving van decoders die jullie ingekocht hebben. Dus kunt u misschien ipv standaard marketing antwoorden gewoon de klanten updaten. Ik weet dat dat niet de sterkste kant van Ziggo is, updaten en melden dat iets niet werkt, maar probeer het eens. 🙂
Reputatie 7
Badge +29
Hoezo is dit raar? Als Ziggo niet genoeg waardevolle informatie binnen heeft gekregen, nemen ze vervolgstappen of zouden ze wel van dit plan afgestapt zijn. Blijkbaar is de kwaliteit goed genoeg en gaat het niet om kwantiteit.
Top nieuws kan niet wachten. Ik stel mij ook hiervoor als tester voor TV-iOs beschikbaar. Beschik over een AppleTV 4K.
ik hou mij ook graag beschikbaar voor een beta test.
let wel: als het zo is dat de app werkt op mediaboxen, wordt het dan ook niet eens tijd om je abbonnementsvormen omtrent TV te wijzigen?

Hiermee bedoel ik dat ik geen TV abonnement af kan nemen in NL zonder dat ik er ook een decoder bij huur of koop. Ik wil kijken via mijn apple TV (doe ik nu al via een HDHomerun en tvheadend). Ik hoef niet NOG een apparaat erbij, sterker nog, ik wil minder apparaten.
Hier op volgend zou ik een internet en TV abbo willen nemen waarmee ik TV kijk via de app.

just a thought...
@HD RC,
Ik denk dat ik goed nieuws voor je heb. ;-)


“Zowel voor Apple TV als Android TV zijn we nu bezig met interne testen bij Liberty Global. Daarna volgen nog klanttesten. We kunnen nog geen concrete datum geven voor we live gaan”, aldus Ziggo.Zie link naar het artikel://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-kijken-zonder-settopbox/

@Ziggo Community is er al een datum/periode bekend wanneer de test gaat starten?, Groetjes Adwin
Na bijna een jaar ontwikkelen en testen, is het raar dat het nog steeds niet beschikbaar is. Ik snap dat dit grondig moet, maar heel veel focus zit er blijkbaar niet op.

Ik ben nu aan het onderzoeken hoe goed de t-mobile TVos app is en dan maar overstappen, ondanks dat ik verder tevreden ben over Ziggo. Dit duurt gewoon te lang, zonder enige indicatie dat het nog maanden of nog een jaar gaat duren.

Gr,
Rien
Reputatie 7
@Rien,
Ik snap dat je niet kunt wachten maar wil toch inhaken op je opmerkingen.

Na bijna een jaar ontwikkelen en testen, is het raar dat het nog steeds niet beschikbaar is.
De artikelen die beschikbaar zijn in dit topic zijn van 28 september 2018 en 3 oktober 2018. Wanneer we deze test met de klanten gaan starten is tot nu toe nog onduidelijk.
Daar wil ik dan toch weer op inhaken...

De AppleTV is niet nieuw, de wens voor een AppleTV app vanuit de klanten van Ziggo is eveneens niet nieuw. Eigenlijk is die wens er al sinds de komst van de AppleTV/de komst van de ZiggoGo app op IOs.

Wat mij doet verbazen is dat men niet lijkt te willen aansluiten op de wensen van de klant. En het telkens moedwillig lijkt af te houden. Telkens krijgen wij als klant te horen ‘het is nog niet duidelijk wanneer, maar we zijn er mee bezig’ . Als je dat maar vaak genoeg blijft herhalen gelooft niemand het meer en zorgt het alleen maar voor ‘oud zeer’.

Het hele Ziggo vs AppleTV App begint immers net zo’n ‘touchy’ onderwerp te worden als ApplePay in Nederland.

Nu kan ik wel allerlei scenario’s bedenken waarom en hoe.. Maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. Dan wordt het allemaal wel een langdradig verhaal en ga ik erg op een complottheorist lijken. 🤠

Let wel, bovenstaande is puur op basis van hoe het op mij als klant overkomt. Ik wacht ondertussen geduldig op de app, maar voelde me toch even genoodzaakt mijn ‘point of view’ te delen.

Vriendelijke groeten,
Dennis
Volgens mij was er op 21 Augustus 2018 ook al een artikel in Bright...https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4381086/test-met-ziggo-go-voor-apple-tv-en-android-tv

R.
Gebruik voorlopig Chromecast.
Deze optie staat niet in het door @heuveltjes aangehaalde artikel.
Gr Han
https://store.google.com/product/chromecast
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/
We zijn alweer bijna een jaar verder na het nieuws dat er een app komt voor de Apple tv. Het duurt allemaal wel erg lang.

Het zou top zijn als er een app komt voor ziggo sport totaal, netzoals fox Sports. Waarom duurt dit zolang, en dat terwijl andere diensten dit al een tijdje aanbieden (zoals t mobile, NL ziet en Fox Sports).

Ziggo loopt op deze manier hopeloos achter.
Reputatie 5
Badge +2
@Barrykerdijk T heeft zelfs meer HD zenders dan Ziggo...
En het duurt maar en duurt maar. Voordat de Apple TV app er is.
Ik denk er nu over om over te stappen naar NLziet en enkel nog een internet abo te nemen.

NLziet heb je voor 7,95 per maand. De meest gebruikte Nederlandse zenders en allerlei terug en vooruitkijk opties waaronder NPO exclusief materiaal.

En dat allemaal op een AppleTV voor minder geld....
Ziggo is mij al kwijt als klant (voor internet en tv), ben overgestapt naar T-mobile. Zij hebben al vanaf augustus afgelopen jaar een app en die werkt feilloos.

Ik neem alleen een ziggo sport abonnement als de F1 weer begint. Ook dan zou een app voor de Apple tv aan te bevelen zijn. Maargoed, Ziggo is helaas niet zo snel met het nakomen van toezeggingen.
Badge
Hallo,

Bestaat de mogelijkheid nog om mee te doen met de test? Of is deze bijna afgerond?

Reageer