Marc08

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Apple TV en CI+ module i.c.m. nieuwe app werkt niet

Ik heb een Apple TV 4K draadloos Wifi op 2e televisie. Geen mediabox in huis.

Alles is geïnstalleerd, de app kan ik openen op de TV. Ik kan geen enkele zender bekijken, niet live of replay. De foutmelding is:

”Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.”

ik kan op dit netwerk wel de Ziggo app gebruiken op mijn iPad en iPhone.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

De ziggo app op de apple tv werkt alleen ophet ziggo netwerk. Wifi en bedraad

Bekijk in context

18 Reacties 18
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

De ziggo app op de apple tv werkt alleen ophet ziggo netwerk. Wifi en bedraad

Marc08
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus naast een Ziggo tv abo heb ik ook een Ziggo internet abo nodig begrijp ik. Jammer.

Barthvis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Ziggo app geeft deze foutmelding niet op een iPad of iPhone maar wél op de AppleTV.

Op alledrie de devices loopt de verbinding via een Vodafone Red Together 200GB verbinding binnen Nederland. 

De logica ontgaat me even waarom de Apple TV uitgesloten wordt terwijl er wel een Ziggo app voor bestaat...

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Voor zover ik weet is de ziggo go app anders dan de app voor apple tv. Nochmaals: de apple tv app werkt alleen op het ziggo vaste netwerk. Dit staat ook duidelijk bij de app omschrijving op de site van ziggo (toen dit door ziggo werd aangekondigd).

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Marc08, allereerst nog welkom op de Community! 

Begrijpelijk dat je hierover vragen hebt. Het klopt inderdaad dat het alleen mogelijk is om gebruik te maken van de Ziggo Go TV app via een internet verbinding van ons. 
In dit topic worden de verschillende mogelijkheden en functionaliteiten met de ZiggoGO TV app ook toegelicht. 

Leen1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probeer de apple-tv via persoonlijke hotspot met vodafone abonnement te koppeling, dit lukt niet, dit lukt alleen met een eigen netwerk van Ziggo.

Vodafone is toch een eigen netwerk van Ziggo. 🤔🤔🤔

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
Leen1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet hoe het werkt, maar wil deze verbinding maken op mijn boot, dus persoonlijke-hotspot via Vodafone-abonnement met de Ziggo-go naar de Apple-tv, dit lukt alleen maar met een wifi-verbinding van Ziggo, maar een Vodafone-verbinding is toch van Ziggo. Ziggo en Vodafone zijn toch 1. Dus als we dit met een Vodafone-abonnement verbinden moet dit toch mogelijk zijn. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Hier wordt dus alleen de verbinding bedoeld zoals die bij je thuis binnen komt, via de coax dus.

 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb alles van Ziggo en Vodafone en heb denk ik hetzelfde probleem, ik heb nu een google chromecast tv aangesloten en als ik die probeer te verbinden met Ziggo dan krijg ik ook die melding terwijl als ik onderweg ben en ik mijn telefoon op hotspot zet en dan met mijn tablet inlog op mijn telefoon dan kan ik probleemloos Ziggo kijken dus waarom kan dit niet met de chromekast??

Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hallo @Gianna wat ik niet begrijp is dat als ik onderweg ergens in Nederland mijn telefoon als hotspot instel en ik mijn tablet dan via de internetverbinding verbind met mijn hotspot dat ik dan gewoon op mijn tablet naar ziggo kan kijken mijn vrouw en ik zijn vaak onderweg en dan kijkt mijn vrouw gewoon alle programma's van ziggo op haar tablet die verbonden is met mijn telefoon, als ik nu de google Chromecast tv verbind met mijn hotspot op mijn telefoon werkt het ineens niet dat is toch vreemd terwijl ik ziggo go geïnstalleerd heb in de google chromecast tv net zoasl ik die geinstaleerd heb op het tablet.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Dickie91 Het is niet vreemd. Er worden verschillende technieken gebruikt en niet elke verbinding is hetzelfde. Daarnaast zijn er meerdere Ziggo Go apps in de omloop.

 

Lees het volgende maar eens door https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/....en https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go#functiesDit is hoe het werkt! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Leen1  schreef:

Probeer de apple-tv via persoonlijke hotspot met vodafone abonnement te koppeling, dit lukt niet, dit lukt alleen met een eigen netwerk van Ziggo.

Vodafone is toch een eigen netwerk van Ziggo. 🤔🤔🤔


Niet helemaal het nieuwe giganet is gedeeld door VodafoneZiggo. Verder gaat het erom dat de ZiggoGo TV app bedoeld is voor thuis gebruik, dus niet in een vakantiehuisje al bevind deze zich in Nederland.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dickie91 je hebt blijkbaar de nieuwste Chromecast gebaseerd op Android TV, daarop draait de Ziggo Go TV app, deze app is niet bedoeld voor gebruik tijdens een vakantie, het is bedoeld als vervanger voor een CI module of andere mediabox van Ziggo dus puur voor een tweede TV thuis, echter alleen als Ziggo ook internet levert, dat is dus een minpunt.

 

Eigenlijk zou je de oudere chromecast versie moeten gebruiken en vanaf een smartphone of tablet daar naar toe streamen. Wat wel via een mobiele hotspot zou moeten werken is www.ziggogo.tv de website.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"Dit mag dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding"

Puur een centen kwestie, daar komt het op neer als de afspraak met content partijen kaart wordt gespeeld. En uiterraard om accountsharing te voorkomen.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Al die moeite terwijl het tamelijk eenvoudig te omzeilen is door een laptop te gebruiken om Ziggo Go te kijken en die laptop aan te sluiten op een tv.

Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hallo @RoWi. en @iMark natuurlijk kan ik ziggo prima kijken zoals ik al zei onderweg in de auto door mijn telefoon als hotspot in te stellen en mijn vrouw kijkt dan naast me gewoon naar alle programma's die ze wil en dit gebruik ik dus ook in onze caravan om te kijken maar dat is juist het vreemde dat ik dan wel ziggo kan gebruiken en als ik de nieuwste google gebruik mag het opeens niet en ik heb deze google juist gekocht omdat je dan gewoon met de afstandsbediening van de google door je programma gids kunt bladeren en je dus niet op een schermpje hoef te scrollen en aan te vinken, de afstandsbediening werkt gewoon hetzelfde als die van ziggo dus dat is ongelooflijk handig als ik hem thuis gebruik werkt gewoon alles en kan je dus ook alle apps gebruiken die je wilt, videoland netflix youtube enz en allemaal met dezefde afstandsbediening te bedienen. maar al met al vind ik het een vreemde ontwikkeling en ik hoop dat ziggo dit toch nog eens gaat bekijken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dickie91 dat is iets wat niet zal veranderen, ik begrijp je verbazing, toch is de Ziggo Go TV app niet bedoelt voor mobiel gebruik.

Dat verschil proberen we je duidelijk te maken, Ziggo kan dit prima vrij geven, echter in mijn ogen onder druk van andere partijen mogen ze dit niet.

 

Uitgelicht topic