Nana

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiting - hoe ga ik tv kijken?

Goedemorgen. Ik stap per juni over naar ziggo. Ziggo go krijg ik dan. Moet ik dan nog met zo'n kaart in de tv werken? Dan is mij namelijk niet verteld. En valt mij nu pas in.
Heb gewoon 2 smart tv's.
Bvd

Groetjes
22 Reacties 22
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Om die vraag te beantwoorden is meer info nodig, bv welk abonnement.
Er zijn diverse mediaboxen en ook een ci+ kaart is een optie.
Altijd is er een coax nodig.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Nana . Welkom op de Ziggo Community en bijna welkom bij Ziggo als provider. Super dat je ons hier nu al gevonden hebt 😄

Je hebt een Start abonnement gekozen met een mediabox in het abonnement. Deze ontvang je dus voor je tv :-). Als je op de tweede tv ook graag je tv standaard wilt ontvangen, heb je inderdaad de mogelijkheid hier een CI+ module of extra mediabox voor te bestellen.
Als je de opties/het abonnement even samen wilt doornemen, hoor ik het graag. Ik kan je dan morgen even bellen ^^.
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Lycke Ziggo, dat klopt helemaal. Maar ze zeiden me niet dat ik boven zo'n kaart nodig had. Maar ziggo go erop kon zetten. Of via de telefoon.
Want ik vroeg al hoe gaat dat dan boven?
Vond ik namelijk wel raar. Je mag zeker morgen bellen. Nu ben ik dus extra kosten kwijt of niet perse?
Groetjes nana
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Lycke Ziggo Tenzij jij meer weet dan wij :sunglasses: zijn extra boxen nog steeds niet leverbaar,. Niet via de HD en op de website is de mogelijkheid ook verwijderd.
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo extra boxen waren er niet. Via de telefoon op app of zo. Kan dat?
Anders voel ik me wel een beetje genaaid als ik dat zo mag zeggen. Das namelijk best duur.
Groetjes nana
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
@nana Als je tv geschikt is ku je er een CI+ module in doen. Dat kun je hier testen:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Helaas zijn er dus geen extra boxen, anders kon je een extra box bestellen. Deze komen waarschijnlijk wel weer beschikbaar, behalve de extra mediabox XL die niet meer geleverd gaat worden.

Je kunt ook de ziggo app installeren op de telefoon of tablet en dan alle programma's die bij je abonnement horen, bekijken en eventueel met een chromecast module naar je tv sturen.
Maar ook dat hangt af van je TV.
Bij CI+ heb je wel een coaxverbinding naar je tv nodig, maar vaak heeft men die al.
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 mijn tv kan mrt CI+ maar heb boven geen kabel helaas.
Ik heb nu draadloos van kpn. Wel een kastje in 't stopcontact.
Groetjes nana
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Nana.

Dat maakt de boel sowieso lastiger. Al onze verbindingen voor de tv lopen namelijk via de kabel. Zonder coaxkabel gaat het hoe dan ook niet werken.

Hoe laat kan ik je bellen?
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo om 14.45 ben ik thuis. Is wel slecht eigenlijk van ziggo. Zit ik met de zooi te kijken dadelijk.
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo ik ben nog steeds niet gebeld.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo,

Coax heb je in veel gevallen nodig om op de TV naar Live TV te kunnen kijken.
Met de DVB-C Tuner in de TV al dan niet icm een CI+ Module.
Of via een Next Mediabox (TV-Complete of Max abo) of via een Standaard MediaBox (TV-Start abo). Voor een nieuwe klant heeft het geen zin het nog te hebben over de oudere MediaBox XL of andere 'standaard' Ziggo MediaBoxes.

Er zijn wat mogelijkheden om Coax te vermijden.

(1) Altijd dit: Streaming mbv van Ziggo Go op een Phone of Tablet.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/
Er zijn wat beperkingen maar Live TV kan beslist.
Een goede Wifi in de buurt van de TV is noodzaak.

(2) Bijna Live kijken zonder Coax met de MediaBox Next via de netwerkaansluiting. Wel minstens TV-Complete abo nodig!
Dat kan met Replay van die programma's die dat hebben.
Je start in dit geval de Replay vlak na de start van het programma.
Let op: niet alle zenders hebben Replay en bij een zender als NPO 1 hebben sommige series dat niet.
De truuk is dan een Opname te plannen. Die kun je ook vlak na de start van de opname gaan bekijken.

Met de Next kun je zonder Coax verder ook van andere diensten gebruik maken die via het Internet verlopen & dus via een UTP-kabel de Next bereiken. On-demand, Apps en zoals al gezegd Opnames en Replay.

Al met al een ingewikkeld verhaal, dat in eerdere contacten wellicht niet helemaal uit de verf is gekomen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Nana wrote:
Lycke Ziggo om 14.45 ben ik thuis. Is wel slecht eigenlijk van ziggo. Zit ik met de zooi te kijken dadelijk.



Hey, sorry sorry sorry, ik heb dit bericht helemaal gemist! En daarna was ik 4 dagen afwezig. Heb je inmiddels al duidelijkheid gekregen, of zal ik je nog even bellen?
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, ik heb van ziggo zelf nog niks gehoord nee.
Vanaf 17.30u / 18.00u ben ik thuis bereikbaar.

Groetjes
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dan ben ik helaas zelf ook al thuis, Nana.
Ik werk in de avonduren niet. Wel hebben zijn we dan natuurlijk telefonisch bereikbaar en kan je 24/7 met ons chatten. Is dat misschien een idee?
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, om 17. Haal je dat wel nog. Of wat eerder?
Groetjes
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik moet om 16:30 naar huis. Sorry.
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,
Ik zag net dat ik volgende week al ziggo krijg, maar heb nog niks gehoord over 't pakket. En kan dus nog niet de montage regelen. En 4 juni is 't zover. Hall ik dat alles nog? Met werk erbij enz?
Groetjes nana
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik weet niet precies wat je nu vraagt, Nana . Haal je alles nog op welk gebied? Zodra je spullen onderweg zijn, ontvang je een track & trace code van ons. Mocht je graag een installatiemonteur willen inplannen, kan je dit doen op www.ziggo.nl/afspraakmaken .
Heb je inmiddels duidelijkheid over het aansluiten van je tweede tv?
Nana
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, nee niks meer gehoird over de tweede tv.
Volgende week stopt kpn en start ziggo. Ik zou die gratis monteur dan krijgen om alles te installeren.
Maar haal ik dat allemaal nog nu binnen 1 week.
Wordt lastig plannen ook met werk enz anders. Als dat op 't laatste moment moet enz. Werk, avond 4daagse, afspraak enz..
Groetjes nana

Uitgelicht topic