1
Vraag
2
Reacties
EVrije

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

888 in ondertiteling

Sinds kort heb ik op de mediabox next in de ondertiteling van opgenomen Belgische zenders ineens een regelmatig terugkerende 888 tekst. Maar alleen als ik terugkijk via de Ziggo Go app op mijn laptop, dus niet op de gewone tv.

Schermvoorbeeld

Die 888 tekst heeft altijd een zwarte achtergrond, verdwijnt en komt terug, knippert ook als er geen ander ondertiteling in beeld is.

Ik vermoed dat 888 op enig manier verwijst naar teletekst ondertiteling pagina. Maar die heb ik nog nooit gebruikt. Voorheen was het niet en op van NPO opgenomen programma's treedt het ook niet op.

Als reactie heb ik op mijn profiel alle verwijzingen naar ondertiteling uitgezet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Die ben ik ook al een paar maal tegengekomen.

In de Ziggo Go app, doe het volgende:
Rechts bovenin staat een tekst ballonnetje, klik hierop en zet je ondertiteling uit.

LET OP Nu staat in je Next ook de standaard ondertiteling uit.

Ga in de Next naar Profielen en zet daar de standaard ondertiteling weer aan.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Die ben ik ook al een paar maal tegengekomen.

In de Ziggo Go app, doe het volgende:
Rechts bovenin staat een tekst ballonnetje, klik hierop en zet je ondertiteling uit.

LET OP Nu staat in je Next ook de standaard ondertiteling uit.

Ga in de Next naar Profielen en zet daar de standaard ondertiteling weer aan.

EVrije
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Op m'n laptop werkt dit perfect. Dank voor de tip. Op de tv kan ik het nu nog niet terugzetten/bekijken, want mijn vrouw is nu bezig.

Wat ik overigens niet begrijp is dat het effect alleen optreedt bij opnames van een Belgische zender, en niet bij NPO.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@EVrije Vreemde zaak, bij mij is het juist bij live NPO ??? 

EVrije
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb eea nog eens nagelopen. Ook op mijn telefoon die 888 alleen bij Belgische opnames. Op NPO geen enkel probleem. En ik kan het dmv de 'ondertiteling-switch’ gewoon aan en uit zetten.

Dat iemand anders hetzelfde effect heeft, maar op andere zenders blijft idd heel vreemd, Moet er toch iets in de software niet 100% zitten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic