Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Ziggo zenderwijzigingen per 31 oktober 2019

Er staan een aantal zenderwijzigingen op de planning! Zo krijgen de muziekzenders een meer logische indeling, verschuiven er zenders van zenderpakket en komen er nieuwe zenders bij.
 


Wat spreekt jou het meeste aan en waarom? Laat het weten in een reactie. 

A) Cartoon Network weer in TV Standaard
B) Herindeling van muziekzenders
C) De nieuwe zender REVOLT



Cartoon Network voor iedereen met TV Standaard te zien per 31 oktober
Ben 10, Teen Titans Go, Tom & Jerry en nog veel meer kijk je op Cartoon Network. Momenteel nog alleen te bewonderen via het Movies & Series XL en het Ziggo Kids pakket,  maar vanaf 31 oktober beschikbaar voor alle klanten met een TV Standaard abonnement.

 

REVOLT per 1 november NIEUW in TV Standaard     
De hiphop en lifestyle zender van Sean Combs, alias Diddy, komt naar Nederland en gaat de samenwerking aan met het Nederlandse hiphop label Top Notch. Op REVOLT zie je de grootste internationale en Nederlandse hiphop artiesten. REVOLT brengt je interviews, het laatste muzieknieuws, boeiende hiphop documentaires, live events en de beste muziekvideo’s van dit moment. Je vindt REVOLT op kanaal 600.

 

Boomerang toegevoegd aan Ziggo Kids
Vanaf 31 oktober maakt Boomerang onderdeel uit van Ziggo Kids. Dit zenderpakket is één van de gratis extra's als je Vodafone en Ziggo combineert. Andere kanalen in Ziggo Kids zijn Nicktoons, Baby TV en Pebble TV. 

 

E! Entertainment ook op Ziggo GO
E! Entertainment is vanaf 31 oktober beschikbaar in Ziggo GO. Het laatste nieuws uit Hollywood kijk je dan waar je wilt met Ziggo GO.   

 

Nieuwe indeling muziekzenders: Movies & Series XL 

Muziekzender Oud  Nieuw 
MTV Music 24 601 601
MTV Brand New 604 602
MTV Live HD 613 603
SLAM! TV 603 604
Dance Trippin 602 605
Stingray LiteTV 605 606
VH1 Classic 606 607
100% NL TV 611 608
TV Oranje 610 609
192TV 612 610
Stingray DJAZZ 609

611

Mezzo 608 612
TV 538                  538  538      


Nieuwe indeling muziekzenders: TV Standaard

Muziekzender Oud  Nieuw 
     
REVOLT NEW 600 (956 in SD)
Stingray Classica 607 613
Muziek On Demand 600 620

 

Dat waren alle wijzigingen! We zijn benieuwd wat jou het meeste aanspreekt en waarom. Laat het weten in een reactie. Is het A, B of C? 

 

Veel kijk- en luisterplezier!

120 Reacties 120
martwoutnl

Level 15
  • 1369Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Wat is die Muziek On Demand ? Die ken ik (nog) niet. Of zijn dat de radio-themazenders?

Kaylan

Level 6
  • 93Posts
  • 1Oplossingen
  • 36Likes

TV538 komt dus in tv standaard?

rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Dat vroeg ik mij ook af. Komt TV538 in het TV Standard pakket? Zit nu nog in Movies & Series XL. Nieuw is ook dat TV 538 wordt opgewaardeerd naar HD kwaliteit. Dit vanwege SD kanaalnummer 955. 

Verder spreekt niks van de wijzigingen mij aan. Ik heb al een hele tijd het verzoek om de internationale nieuwzenders op te waarderen naar HD kwaliteit. Iedere keer komt Ziggo weer met iets anders. Hierdoor is Ziggo nog steeds de enige aanbieder van digitale tv die geen enkele nieuwszender in HD kwaliteit doorgeeft. We hebben allemaal zo onze wensen maar dit valt toch wel op.  

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Optie B spreek mij aan.

Omdat.…

TV 538 waarschijnlijk (onduidelijk aangegeven) in HD komt. Zet dan TV 538 HD in het tabel.

En nieuwsgierig naar 'Muziek on Demand'

En de beter ingedeelde muziekzenders.

En had misschien wel willen zien dat Xite ook bij de 600 nummers was gezet en dan in 4K ?

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

En weer geen CNN en BBC Worldnews in HD??. Waarom blijft Ziggo het vertikken om deze zenders eindelijk naar HD op te waarderen? 

rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
rick70 wrote:

Dat vroeg ik mij ook af. Komt TV538 in het TV Standard pakket? Zit nu nog in Movies & Series XL. Nieuw is ook dat TV 538 wordt opgewaardeerd naar HD kwaliteit. Dit vanwege SD kanaalnummer 955. 

 

TV538 komt niet in het TV Standaard pakket. Deze zender blijft in het Movies & Series XL pakket. Het was een fout op de website wat al weer is aangepast. Helaas is het nog niet aangepast in dit topic. Voor de duidelijkheid zou het ook handig zijn om aan te geven als een zender naar HD wordt opgewaardeerd. 

Gertjan Woudenberg wrote:

En weer geen CNN en BBC Worldnews in HD?. Waarom blijft Ziggo het vertikken om deze zenders eindelijk naar HD op te waarderen? 

Dit begrijp ik ook niet. Bij KPN zijn CNN en BBC World News in HD. Bij Caiway is BBC World News in HD en bij Delta is Euronews in HD. Bij Ziggo geen één nieuwszender in HD. 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Plop en weg is m'n vorig logje. Dan maar weer opnieuw.


"….Cartoon Network weer in TV Standaard,  Herindeling van muziekzenders, De nieuwe zender REVOLT, Boomerang toegevoegd aan Ziggo Kids en E! Entertainment, het laatste nieuws uit Hollywood….”

Zucht…..waar hebben we het over? Hebben we ondertussen niet genoeg van deze meuk en moet Ziggo eens meer aan inhoudelijke kwaliteit gaan denken?

Dat Ziggo ( o.a. in verhouding ) steeds voor dit soort zenders kiest, heeft natuurlijk alles met geld te maken. Een volle zenderlijst lijkt ( in eerste instantie ) natuurlijk leuk en als je dan ( aan de voor- en achter-zijde ) daarvoor nog betaald wordt, dan zit je financieel en commercieel goed. Dat wij als klanten daar niet blij van worden, is eigenlijk maar bijzaak.
Een ander voorbeeld hoe het niet moet, is bijvoorbeeld BBC4. Dit is een kwalitatief goede zender, maar waar Ziggo waarschijnlijk voor moet betalen. Een ( DE ? ) reden dus om deze zender op 1 nov. te verwijderen en het ‘gat’ snel op te vullen met een zender waar niemand om heeft gevraagd.

De gestelde vraag ( “...wat jou het meeste aanspreekt en waarom...” ) is natuurlijk een poging om er een positieve draai aan te geven, maar het is helaas een dummy en een doekje voor het bloeden.

Wel vreemd trouwens dat Ziggo wel een mededeling doet dat er op 31 okt. zenders bij komen, maar niet verteld dat er op 1 nov. ook zenders verdwijnen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Ik krijg zojuist inderdaad de melding binnen dat TV538 inderdaad niet in TV Standaard, maar in Movies en Series XL zit. Deze informatie was helaas foutief. Sorry! Ik heb het aangepast 🙂 

Damandan

Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes

Wederom een uitbreiding waar erg weinig mensen op zitten te wachten. Breid toch eens uit met zenders waar de mensen echt naar vragen in plaats van allemaal pakketvulling waar toch amper mensen naar kijken.

Als je een divers aanbod wil brengen, ook voor zenders met weinig publiek, dan bestaat daar de optie van IPTV voor. Zo houdt je de populaire zenders met veel publiek als DVB-C EN niche zenders op IPTV waardoor je iedereen tevreden kunt houden.

stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Helaas spreekt geen van de opties me aan. Het is waarschijnlijk meer gericht op jongeren en kleintjes.

Kaylan

Level 6
  • 93Posts
  • 1Oplossingen
  • 36Likes

@Lycke Ziggo waardeloos. Zet TV538 is in TV Standaard ipv zenders waar we niks aan hebben. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Kaylan wrote:

@Lycke Ziggo waardeloos. Zet TV538 is in TV Standaard ipv zenders waar we niks aan hebben. 

 

Ik ben “bang” dat ik die macht niet heb, @Kaylan . Maar ik zal de wens doorgeven ^^. 

Kaylan

Level 6
  • 93Posts
  • 1Oplossingen
  • 36Likes

@Lycke Ziggo ik vindt dat elke klant 2 maanden gratis tv 538 mag hebben.Vindt het een grote fout dat dit zo gepubliceerd wordt. 

jvdlely

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Geen van de opties is voor mij interessant. Heb, zoals anderen, liever enkele nieuwszenders in HD. Ik zit niet te wachten op al die ‘entertainment’ zenders. Allemaal meer van hetzelfde waar ik toch al niet naar kijk. En muziek kijk ik niet naar, daar luister ik naar. Ziggo heeft een indrukwekkende zenderlijst (op het 1e gezicht) maar helaas veel van hetzelfde, zgn ‘entertainment’ zenders. Kwaliteitszenders (die idd waarschijnlijk geld kosten), sneuvelen als eerste... 

Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes

Ik zou in zo een aankondiging geen enkele uitroepteken durven gebruiken. Na het verdwijnen van vele zenders (om uiteenlopende redenen) komt er nu 1 nieuwe zender bij. En dus niet zenders zoals in de aankondiging staat.

 

Hou me vast, ik val bijna van mijn stoel.

Het leuke van deze aankondiging is dan wel weer dat hij onder een sticky staat, waarin het verdwijnen van 2 zenders wordt gemeld. (bbc4 etc)..

Ik krijg op dit  moment het XL gebeuren gratis, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om voor dat  sterfhuisconstructie pakket te betalen.

 

ZavZig

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

A, B, of C? Wat een flauwekul. Er verdwijnt een kwalitatief hoogstaande zender, BBC 4, en er komt niets gelijkwaardigs voor in de plaats.

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Sander Ziggo wrote:

Quote: Dat waren alle wijzigingen! We zijn benieuwd wat jou het meeste aanspreekt en waarom. Laat het weten in een reactie. Is het A, B of C? Unquote.

 

Ik kies voor D geen enkele belangstelling voor die rommel. 

Peppes

Level 2
  • 1453Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes

WOW…..FANTASTISCH!! Te gek…...VET goed…… 

 

Daar zaten wij, oudere kijkers, nou ECHT op te wachten!! Weer eens een nieuw muziek kanaal!! Want dat hadden we nog niet he?
Dat BBC 4 er wordt afgehaald? Geen probleem toch?
Dit is wat “the kids” willen!! Baby tv, kleuter tv, kinder tv en tientalle muziek kanalen! 

Er zijn de afgelopen 10 jaar nu totaal 9 zenders in de prullenbak geflikkerd. Zenders die door de wat oudere kijker op prijs werden gesteld! Maar die ouwe lullen klagen toch niet he, ziggo?
Daarbuiten waren dat zenders waar Ziggo voor moest schuiven! En die kan je beter vervangen door het zoveelste PULP kanaal, die Ziggo betalen om op de kabel te mogen.

 

Sja, dat krijg je als je de boel verkoopt aan een investerings maatschappijtje! Die zijn alleen geinterreseerd in de winstdeling aan het eind van het jaar. Aan de kijkers hebben we schijt.

Perscan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is erg goed, nieuwe zenders zijn altijd wel welkom,

 

even over die nieuwe indeling van de muziekzenders, moet ik nu ook mijn favorieten in de mediabox aanpassen of is dat apparaat zo slim het zelf te doen?

Uitgelicht topic