Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ziggo Zender van de Maand Februari - National Geographic WILD

In februari 2019 is National Geographic WILD de Ziggo Zender van de Maand en dus voor alle Ziggo klanten geheel gratis te zien!

Klanten die digitaal met een CI+ module of mediabox kijken zien de gratis zender van 1 tot en met 28 februari gratis op kanaal 204. Daarnaast is het kanaal voor alle Ziggo klanten gratis online te bekijken via Ziggo GO.

De echte National Geographic WILD fan weet het, februari staat de zender volledig in het teken van de jaarlijks terugkerende Big Cat Month. Deze maand zie je alles over leeuwen, tijgers, jaguars, poema's en cheeta's.
Elke week van deze maand wordt een andere grote kat in het zonnetje gezet. We beginnen in de eerste week met de leeuw en in de tweede week de luipaard. De derde week draait alles om de tijger en de sluitweek zal volledig in het teken komen te staan van de poema.



Leopard Kingdom - 10 februari
Karula, de koningin van Djuma, regeerde meer dan een decennium lang over Sabi Sand in Zuid-Afrika. Maar nu is de koningin verdwenen. Haar nakomelingen hopen nu het land te claimen dat ooit van haar was.

Clash of the Tigers - 17 februari
Krishna, een 6-jarige tijgerin, heeft haar tweede nestje van vier gezonde welpen geboren. Een tijgermoeder is geheimzinnig en beschermend voor haar welpen aangezien zij hun enige verzorger is.

Man vs. Puma -24 februari
Grote kattenkenner Boone Smith volgt een bizar spoor van bloedbad en dood om poema's in Patagonië te volgen. Hij documenteert hun gedrag -van kittens tot moordenaars.

Regime of the Queen - 24 februari
Met een mix van enkele van onze meest populaire en iconische grote kattenverhalen -verkennen we de wereld van de katachtigen.


Hebben jullie thuis ook wilde/lieve/grote/schattige katten? Ik ben dol op kattenfoto's! Drop ze hieronder in de reacties

11 Reacties 11
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Deze idioot heet Terror en is van mijn ouders.

Samen met de andere kat van mijn ouders, Itchy, zoekt hij altijd de gekste plekjes om te liggen:

(ze zien zichzelf duidelijk niet als Big Cats..)

Maar stiekem zijn ze vooral heel erg lief :heart_eyes:



Vroeger hadden ze ook nog een oudere kat; Max. Max leeft inmiddels niet meer 😞 (heeft de prachtleeftijd 20 gehaald). En Max trok zich niets aan van de streken van Terror.

Ik heb zelf overigens geen katten. Dit omdat ik erg allergisch ben en het heerlijk vind dat ik niet continu een verstopte neus heb en medicatie moet slikken ;-). Toch mis ik ze wel vaak, dus vind het heel fijn dat mijn ouders zulke lieverds hebben waar ik zo nu en dan mee kan knuffelen.
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Hier wat foto's van mijn katten
Ooit had ik er 7 stuks maar in de loop der jaren zijn er drie overgebleven.

Arie vindt Love Nature 4K een erg mooi zender zegt hij:
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
En pas op als je aan de droppot durft te komen !
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
En hier is Wilma
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
En Sylvester zit helemaal niet voor mijn beeldscherm hoor
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
En zooo groot ben ik !
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Wauw, wat een plaatjes! :heart_eyes:. Geweldig!
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ik heb zelf overigens geen katten. Dit omdat ik erg allergisch ben en het heerlijk vind dat ik niet continu een verstopte neus heb en medicatie moet slikken ;-). Toch mis ik ze wel vaak, dus vind het heel fijn dat mijn ouders zulke lieverds hebben waar ik zo nu en dan mee kan knuffelen.


ALLERGISCH VOOR KATTEN
Katten en onze gezondheid.


Veel meer mensen zijn allergisch voor katten dan voor honden, vanwege hun gevoeligheid voor een eiwit in het speeksel van de kat en de huid.
Katten zijn van nature schone dieren en wassen hun haar geregeld met speeksel. mensen die allergisch zijn voor katten, moeten ze altijd uit de slaapkamer houden en ze minstens één keer per dag afnemen met een vochtige spons om het speeksel weg te vegen.
Ritueel wassen.
Katten wassen zich op rituele wijze. eerst likken ze hun lijf, dan de poten en dan gebruiken ze hun afgelikte poten om de kop schoon te maken.
Bron: huistijger.nl
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Helaas ben ik zowel voor katten als voor honden (en konijnen, paarden enz.) allergisch :-(. Het is gelukkig niet heel erg hoor (heb bij mn ouders dus wel met katten geleefd. Die mochten echter absoluut niet boven komen, want dan sliep ik een nacht niet vanwege het niezen).

Ik wil ooit wel heel graag een hond. Dus zal er toch ooit weer aan moeten wennen denk ik ;-).
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Ik heb een muzikale kater :cat2:

Uitgelicht topic