1
Vraag
2
Reacties
Savk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zenderlijst Digitale TV

De kanalen zijn vastgesteld conform de Ziggo zenderlijst. Hierbij betreft een indeling dat RTL4 (928) voor RTL 7 komt (kanaal 931) Hierbij dient in mijn zenderlijst dus RTL 4 voor 7 te komen. Echter, in mijn zenderlijst komt RTL7 voor RTL4 (andersom).

Mijn abonnement betreft een analoge kabel abonnement (25 zenders). Via mijn televisie kan ik de volgorde van de zenders niet aanpassen (door Ziggo bepaald) de volgorde.

Mijn vraag is dan ook wat de oorzaak is van het verschuiven van de Zenders waarbij een niet logische volgorde is gehanteerd (Canvas komt namelijk voor SBS6, RTL7 komt voor RTL4) etcetera.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Juiste ID code (Netwerk ID/Netwerk nummer) ingevuld? Ik begrijp dat je een module gebruikt? Als dat niet zo is zou een andere ID code kunnen werken. Maar vraag is dus ook of je Tv Ziggo gecertificeerd is. Zo niet, kan het vaak wel werken, maar kun je wel tegen bepaalde issues aanlopen. Maar dan kan een andere landcode bv. ook baten, al is dan nog niet alles mogelijk, maar er zijn wel issues mee op te lossen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Probeer de tv eens opnieuw in te stellen, dit is geen normaal gedrag.
Is je TV Ziggo gecertificeerd?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Juiste ID code (Netwerk ID/Netwerk nummer) ingevuld? Ik begrijp dat je een module gebruikt? Als dat niet zo is zou een andere ID code kunnen werken. Maar vraag is dus ook of je Tv Ziggo gecertificeerd is. Zo niet, kan het vaak wel werken, maar kun je wel tegen bepaalde issues aanlopen. Maar dan kan een andere landcode bv. ook baten, al is dan nog niet alles mogelijk, maar er zijn wel issues mee op te lossen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Volgens je profiel heb je een smart tv, maar ik vermoed dat je alleen analoge tv hebt geïnstalleerd, gezien je bericht. Je moet digitale tv installeren.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Savk, welkom op onze Community.

Is het je inmiddels gelukt om een logische zenderindeling voor elkaar te krijgen met de tips die hier gegeven zijn?
Savk
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De frequentiecode en het netwerk ID waren het probleem. Derhalve heb ik de zendercode en netwerk frequentie bij de eerste installatie naar de juiste frequentienummer gezet. Hiermee is het probleem opgelost, dank jullie voor de reacties!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Savk

mooi dat het is gelukt. Veel kijkplezier en fijne feestdagen gewenst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic